Osaisitteko neuvoa laadukkaan kissan purkkiruoan, jossa kanan liha olisi edes jonkinlaisina paloina eikä "raastettuna". Esim. Appplaws, AlmoNature ja Porta21 purkkiruoissa kanan liha on kuin raastinraudalla raastettua, pitkiä rihmamaisia suikaleita, joita kissani ei selvästikään voi sietää, vaan sylkee ne suustaan ulos.
Tonnikalapurkit hänelle kyllä maistuvat, mutta kuten aikaisemmissa ketjuissa on todettu, lihapuoli olisi oikeastaan parempaa kissan ravintoa. Esim tonnikala aloeveran kera on suurta herkkua, mutta kana aloe veerasta maistuu hänelle siis vain aloe veera...ja kanasuikaleet jää kulhoon.
Raaka liha ei myöskään herralle maistu. Purkkiruissa on tietty maut ja hajut enemmän kohdallaan, mutta tuo lihan koostumus ottaa häntä siis pannuun :)
Vinkkejä kiitos ?
Raastettua lihaa :/
23
552
Vastaukset
- 21
Meillä on sama ongelma !
- estää
sitten itse keittämästä kokonaista kanaa ja pilkkomasta sitä juuri niin isoiksi tai pieniksi paloiksi kuin haluaa? Raa´an kanan opetteluakin voisi sitten tehdä samalla, kun jättää aina vähän raaemmaksi ja pikkuhiljaa kissa oppii syömään raakana. Itse tehdän kilohintakin tulee halvemmaksi kuin pikkupurkkien hinnat.
- 5+2
estää kirjoitti:
sitten itse keittämästä kokonaista kanaa ja pilkkomasta sitä juuri niin isoiksi tai pieniksi paloiksi kuin haluaa? Raa´an kanan opetteluakin voisi sitten tehdä samalla, kun jättää aina vähän raaemmaksi ja pikkuhiljaa kissa oppii syömään raakana. Itse tehdän kilohintakin tulee halvemmaksi kuin pikkupurkkien hinnat.
ei kannata raakana antaa kuin barffaaville kissoille jotka ovat melkoisen immuuneja salmonellalle. Silloin tällöin raakaravintoa saaville kissoille kana on parasta kypsentää, mutta muut lihat voi antaa raakana.
- totta?
5+2 kirjoitti:
ei kannata raakana antaa kuin barffaaville kissoille jotka ovat melkoisen immuuneja salmonellalle. Silloin tällöin raakaravintoa saaville kissoille kana on parasta kypsentää, mutta muut lihat voi antaa raakana.
Mites ne barffaavat kissat on aloittaneet sen barffaamisen, ellei aloittamalla syömään raakaa lihaa? Kaikki barffaavat kissat eivät ole aloittaneet pentuna vaan aikuisina, joten tuo on ihan höpöhöpöä.
- 5032+2
totta? kirjoitti:
Mites ne barffaavat kissat on aloittaneet sen barffaamisen, ellei aloittamalla syömään raakaa lihaa? Kaikki barffaavat kissat eivät ole aloittaneet pentuna vaan aikuisina, joten tuo on ihan höpöhöpöä.
Etkö osaa lukea vai ajatella?
Ei barffaavalle kissalle suositellaan annettavaksi kana kypsänä mutta muu liha ja sisäelimet raakana. Kun kissa pikkuhiljaa siirtyy 100% barffaukseen, kehittyy sen elimistön vastustuskyky niin että mahdollisesti kanassa oleva salmonella ei siihen enää kynsiään iske! Joten barffaaville kissoille voi kanan antaa raakana ihan huoletta, mutta sekakäyttäjille mieluummin ei. - tuossa
5032+2 kirjoitti:
Etkö osaa lukea vai ajatella?
Ei barffaavalle kissalle suositellaan annettavaksi kana kypsänä mutta muu liha ja sisäelimet raakana. Kun kissa pikkuhiljaa siirtyy 100% barffaukseen, kehittyy sen elimistön vastustuskyky niin että mahdollisesti kanassa oleva salmonella ei siihen enää kynsiään iske! Joten barffaaville kissoille voi kanan antaa raakana ihan huoletta, mutta sekakäyttäjille mieluummin ei.neuvossa juuri niin pyydetty tekemään, että aloitetaan kypsällä ja vähitellen jätetään raaemmaksi? Jos nyt ihan itse ensin opettelisit lukemaan ja ajattelemaan, ennen kuin osoittelet muita. Jostainhan se on aina aloitettava, se raa´an kanan antaminen, joten kyllä se sekasyöjäkin voidaan saada ihan samalle viivalle barffaajan kanssa. Ja mikä estää aloittajaa vaihtamasta barffaukseen, ei mikään?
Itse käytän sekaruokintaa ja olen vuosia jo antanut kanat raakana ilman mitään ongelmaa kissojen suoliston tai vatsan suhteen. Pennuillekin aloitetaan raaka kana jo viimeistään 5 viikon ikäisenä, eikä niistäkään barffaajia tehdä. Jokainen omistaja sitten itse päättää mitä jatkossa syöttää, mutta näin pennut on oppineet jo pienestä lähtien syömään lihat raakoina. Ne jotka tätä eivät ole oppineet, tai joille sitä ei ole opetettu, ovat niitä jotka aikuisina sitten eivät suostu mukamas raakaa lihaa syömään. Osa tosin on niitä joiden omistaja on sitä mieltä, ettei ne suostu syömään. Ei suostu jos omistaja ei suostu ostamaan "ku se on nii kallist, enhä mä ittekään syö lihaa ku ei mul oo varaa".
Miten on mahdollista, ettei vapaaina liikkuvilla kissoilla ole salmonellaa, vaikka ne syö kaiken raakana mitä ulkoa kiinni saavat ja sen lisäksi sisällä tarjotut teolliset tai kotiruoat? Tuo teoria vaan ei toimi kun osaa ajatella omilla aivoillaan. Epäilemättä joku on tämän jossakin olettanut ja sanonut ääneen, jolloin siitä on joillekin tullut fakta. Eipäs tästä ole kukaan vaatinut niitä tieteellisiä tutkimuksia, nehän olisi varsin helppoa saada tutkituiksi. Otettaisiin vaan kaikilta barffaajilta ja sekasyöjiltä salmonellatesti ja that´s it.
Ja kun taas muistetaan se, ettei sitä salmonellaa muutenkaan kovin usein meillä tavata. Ihmiset syö jopa munia raakana (keltuaisia) eikä siitäkään ole ees ihmisille aiheutunut salmonellaa. Sehän sentään oli viimeisin josta Suomessa salmonellaa on edes havaittu. Järjen käyttö on sallittua ihan jokaiselle. - jeesus..
tuossa kirjoitti:
neuvossa juuri niin pyydetty tekemään, että aloitetaan kypsällä ja vähitellen jätetään raaemmaksi? Jos nyt ihan itse ensin opettelisit lukemaan ja ajattelemaan, ennen kuin osoittelet muita. Jostainhan se on aina aloitettava, se raa´an kanan antaminen, joten kyllä se sekasyöjäkin voidaan saada ihan samalle viivalle barffaajan kanssa. Ja mikä estää aloittajaa vaihtamasta barffaukseen, ei mikään?
Itse käytän sekaruokintaa ja olen vuosia jo antanut kanat raakana ilman mitään ongelmaa kissojen suoliston tai vatsan suhteen. Pennuillekin aloitetaan raaka kana jo viimeistään 5 viikon ikäisenä, eikä niistäkään barffaajia tehdä. Jokainen omistaja sitten itse päättää mitä jatkossa syöttää, mutta näin pennut on oppineet jo pienestä lähtien syömään lihat raakoina. Ne jotka tätä eivät ole oppineet, tai joille sitä ei ole opetettu, ovat niitä jotka aikuisina sitten eivät suostu mukamas raakaa lihaa syömään. Osa tosin on niitä joiden omistaja on sitä mieltä, ettei ne suostu syömään. Ei suostu jos omistaja ei suostu ostamaan "ku se on nii kallist, enhä mä ittekään syö lihaa ku ei mul oo varaa".
Miten on mahdollista, ettei vapaaina liikkuvilla kissoilla ole salmonellaa, vaikka ne syö kaiken raakana mitä ulkoa kiinni saavat ja sen lisäksi sisällä tarjotut teolliset tai kotiruoat? Tuo teoria vaan ei toimi kun osaa ajatella omilla aivoillaan. Epäilemättä joku on tämän jossakin olettanut ja sanonut ääneen, jolloin siitä on joillekin tullut fakta. Eipäs tästä ole kukaan vaatinut niitä tieteellisiä tutkimuksia, nehän olisi varsin helppoa saada tutkituiksi. Otettaisiin vaan kaikilta barffaajilta ja sekasyöjiltä salmonellatesti ja that´s it.
Ja kun taas muistetaan se, ettei sitä salmonellaa muutenkaan kovin usein meillä tavata. Ihmiset syö jopa munia raakana (keltuaisia) eikä siitäkään ole ees ihmisille aiheutunut salmonellaa. Sehän sentään oli viimeisin josta Suomessa salmonellaa on edes havaittu. Järjen käyttö on sallittua ihan jokaiselle.kypsennetyssä kanassa voi olla salmonella, sillä salmonella kuolee vasta kun liha on kypsää! Eli barf aloitetaan ensin muilla lihoilla kuin kanalla!
- voihan..
jeesus.. kirjoitti:
kypsennetyssä kanassa voi olla salmonella, sillä salmonella kuolee vasta kun liha on kypsää! Eli barf aloitetaan ensin muilla lihoilla kuin kanalla!
sitä olla missä vaan mitä vaan, mutta kun se salmonella on melkoisen pieni riski edes olla suomalaisessa, tarkastetussa kanassa! Mites kun nuo muut lihat aiheuttaa helpommin esim. allergiaa kuin kissalle luontaisempi kana. Kyllä ne kissaihmiset joita itse tunnen (ja niitä on paljon) ja jotka barffaavat, ovat aloittaneet kaikilla mahdollisilla lihoilla. Ne myös jotka eivät barffaa, kuten itsekin, ovat samoin syöttäneet kaikenlaiset lihat ilman "suoliston opettamista".
Voithan sinä yrittää vääntää tästä vaikka kuinka, se vaan ei sitä tosiasiaa miksikään muuta, ettei kana ole riski kissalle. Ei tästä niin kauaa ole kun kaikki lihat piti kypsentää "kun ne on vaaraksi".
Ei ne kissat luonnossakaan (siis kotikissat) mieti mitä ne ulkona liikkuessaan syö. Ne syö sen mitä kiinni saavat, eikä niillä ole salmonellaa...miksiköhän? Keksi nyt äkkiä tähän joku teoria;) Kävisikö vaikka se, että ne onkin usein maatiaisia ja varmaan tottuneet syömään lintuja.... - 11+11
voihan.. kirjoitti:
sitä olla missä vaan mitä vaan, mutta kun se salmonella on melkoisen pieni riski edes olla suomalaisessa, tarkastetussa kanassa! Mites kun nuo muut lihat aiheuttaa helpommin esim. allergiaa kuin kissalle luontaisempi kana. Kyllä ne kissaihmiset joita itse tunnen (ja niitä on paljon) ja jotka barffaavat, ovat aloittaneet kaikilla mahdollisilla lihoilla. Ne myös jotka eivät barffaa, kuten itsekin, ovat samoin syöttäneet kaikenlaiset lihat ilman "suoliston opettamista".
Voithan sinä yrittää vääntää tästä vaikka kuinka, se vaan ei sitä tosiasiaa miksikään muuta, ettei kana ole riski kissalle. Ei tästä niin kauaa ole kun kaikki lihat piti kypsentää "kun ne on vaaraksi".
Ei ne kissat luonnossakaan (siis kotikissat) mieti mitä ne ulkona liikkuessaan syö. Ne syö sen mitä kiinni saavat, eikä niillä ole salmonellaa...miksiköhän? Keksi nyt äkkiä tähän joku teoria;) Kävisikö vaikka se, että ne onkin usein maatiaisia ja varmaan tottuneet syömään lintuja....salmonella vaanii jopa kotoisessa kananlihassa, joten suosittelisin olemaan todella huolellinen hygieniasta kun valmstat kanaruokaa vaikkapa vain itsellesi.
Barffaavan kissan vatsan PH on tarpeeksi hapan tuhotakseen mm. salmonellabakteerin, mutta tosiaan silloin on kyse vain raakaravintoa syövästä kissasta. Muille kannattaa kana tosiaankin kypsentää. Ei kai se ole liian vaivalloista?
Mutta syöttäkää vain raakaa kanaa ei barffaaville kissoillenne, niin kohta salmonella saattaa iskeä jopa teihin. Ei muuten ole kiva sairaus ihmisellekään. Sain sen kerran Turkista ja meinasin "kuolla" siihen paskatautiin! - kissa__
11+11 kirjoitti:
salmonella vaanii jopa kotoisessa kananlihassa, joten suosittelisin olemaan todella huolellinen hygieniasta kun valmstat kanaruokaa vaikkapa vain itsellesi.
Barffaavan kissan vatsan PH on tarpeeksi hapan tuhotakseen mm. salmonellabakteerin, mutta tosiaan silloin on kyse vain raakaravintoa syövästä kissasta. Muille kannattaa kana tosiaankin kypsentää. Ei kai se ole liian vaivalloista?
Mutta syöttäkää vain raakaa kanaa ei barffaaville kissoillenne, niin kohta salmonella saattaa iskeä jopa teihin. Ei muuten ole kiva sairaus ihmisellekään. Sain sen kerran Turkista ja meinasin "kuolla" siihen paskatautiin!Raakana on mennyt jo pitkää kaikki kissalle ja niin kissa kun minä voidaan hyvin! Kiitos huolenpidosta.
Olisi kiva kuulla onko kukaan saanut todella salmonellaa kissaltaan. Ei siis käsitellessään sitä raakaa kanaa vaan nimenomaan suoraa kissalta joka on saanut salmonellan ruokakaupan kanasta. - jos niin
kissa__ kirjoitti:
Raakana on mennyt jo pitkää kaikki kissalle ja niin kissa kun minä voidaan hyvin! Kiitos huolenpidosta.
Olisi kiva kuulla onko kukaan saanut todella salmonellaa kissaltaan. Ei siis käsitellessään sitä raakaa kanaa vaan nimenomaan suoraa kissalta joka on saanut salmonellan ruokakaupan kanasta.olisi edes joskus käynyt, se olisi uutisoitu varmasti huomiotaherättävästi.
Laitan tähän samaan vastauksen tuolle aiemmalle kirjoittajalle, että voisi mennä lukemaan tilastoja miten paljon Suomessa on salmonellaa viime vuosina löydetty ja mistä. Toisekseen mm. Turkissa tai ulkomailla yleensäkin, pitääkin olla tarkkana kun siellä se hygieniataso on toisenlainen kuin meillä. Ne tilastot kertovat myöskin sen mistä nuo ulkomailta saadut salmonellatapaukset on peräisin, yhtään ei ollut lähtöisin kanasta, vaan muista ruoka-aineista.
Ja vielä tuon aiemman kirjoittajan viestiin, ettei kyse ole vaivannäöstä vaan siitä, että kypsennettäessä lihoista katoaa tärkeitä aineita (mm. tauriini), liha kuivuu ja muuttuu huonommaksi ravintoarvoiltaan raakaan verrattuna.
Enempää en viitsi tästä jauhaa, kun kyseinen henkilö tietää perustelut mutta haluaa vaan väitellä. Niin moneen kertaan kaikki on tälläkin palstalla esille tuotu, ettei niitä enää viitsi toistaa. - 555+3
kissa__ kirjoitti:
Raakana on mennyt jo pitkää kaikki kissalle ja niin kissa kun minä voidaan hyvin! Kiitos huolenpidosta.
Olisi kiva kuulla onko kukaan saanut todella salmonellaa kissaltaan. Ei siis käsitellessään sitä raakaa kanaa vaan nimenomaan suoraa kissalta joka on saanut salmonellan ruokakaupan kanasta.se riitä että kissa on saanut salmonellan?
- moni sitä
555+3 kirjoitti:
se riitä että kissa on saanut salmonellan?
raakaa kanaa syönyt kotikissa on saanut salmonellan? Siis kissa joka syö ihmisravinnoksi tarkoitettua raakaa kanaa.
- lihaa sen olla pitää
Kuinka arvasinkaan, että vastaukset tähän kysymykseeni menevät barffaus-osastolle.
Kysymykseni kuului, että löytyykö markkinoilta purkki- tai muuna märkäruokana (eläinkaupan versiota, ei tavallisen ruokakaupan...) kanaa, jossain muussa muodossa kuin tuossa rihmaisessa muodossa ?
Kaikki kunnia teilla barffikoille, mutta se nyt vaan ei ole minun juttuni. Eikä kissanikaan... Ei syö kanaa tai muutakaan lihaa sen paremmin raakana kuin keitettynäkään...vuoden verran yritin, enää en viitsi. Piste.
Siis kaupan tarjonnasta vinkkejä, kiitos :)- Anonyymi
vastaan tullut ja siksi kehotin kokeilemaan kanan kypsennystä. Mikähän siinä on, ettei kypsänäkään kelpaa mutta kelpaisi sitten purkitettuna samanlainen? Toisaalta jos tuollaista "kokolihaa" joku purkittaisi, niin taitaisi olla hinnaltaan melkoisen paljon omatekoista kalliimpaakin - kun jo muutenkin purkit on tuoretta lihaa kalliimpia kilohinnaltaan.
- lihaa sen olla pitää
kirjoitti:
vastaan tullut ja siksi kehotin kokeilemaan kanan kypsennystä. Mikähän siinä on, ettei kypsänäkään kelpaa mutta kelpaisi sitten purkitettuna samanlainen? Toisaalta jos tuollaista "kokolihaa" joku purkittaisi, niin taitaisi olla hinnaltaan melkoisen paljon omatekoista kalliimpaakin - kun jo muutenkin purkit on tuoretta lihaa kalliimpia kilohinnaltaan.
Se on tuo kissan sielunmaisema sellaista, että . . .
Varmaan on kysymys siitä, että noissa purkitetuissa ruoissa on kuitenkin ympätty mukaan niitä haju- ja makuelementtejä, jotka kissaan tehoaa. Erilaiset tuorelihat on varmaan sitten liian hajuttomia ja mauttomia hänen mielestään.
Luulisi nyt kuitenkin, että sen purkkiin laitettavan lihan voisi ihan yhtä hyvin laittaa purkkiin jonkinlaisina kappaleina eikä raastettuna ? Mutta kai se on heille jokin kustannuskysymys sitten.
Pitäsi varmaan kehittää jonkinlainen kastikesysteemi, jossa tuorelihat pyörittäisi ....kalliiksi vaan tulee sekin, että ostaa kaupasta säilykepurkit ja käyttää niistä vaan kastikeosuuden ja ja ostaa lisäksi tuorelihat erikseen ?
Kyseessä on minun ensimmäinen kissani ja täytyy myöntää, että välillä on herra nirppanokan kanssa "tapellessani" tullut mieleen, että olisiko sittenkin pitänyt hankkia koira :) - kyllä se
lihaa sen olla pitää kirjoitti:
Se on tuo kissan sielunmaisema sellaista, että . . .
Varmaan on kysymys siitä, että noissa purkitetuissa ruoissa on kuitenkin ympätty mukaan niitä haju- ja makuelementtejä, jotka kissaan tehoaa. Erilaiset tuorelihat on varmaan sitten liian hajuttomia ja mauttomia hänen mielestään.
Luulisi nyt kuitenkin, että sen purkkiin laitettavan lihan voisi ihan yhtä hyvin laittaa purkkiin jonkinlaisina kappaleina eikä raastettuna ? Mutta kai se on heille jokin kustannuskysymys sitten.
Pitäsi varmaan kehittää jonkinlainen kastikesysteemi, jossa tuorelihat pyörittäisi ....kalliiksi vaan tulee sekin, että ostaa kaupasta säilykepurkit ja käyttää niistä vaan kastikeosuuden ja ja ostaa lisäksi tuorelihat erikseen ?
Kyseessä on minun ensimmäinen kissani ja täytyy myöntää, että välillä on herra nirppanokan kanssa "tapellessani" tullut mieleen, että olisiko sittenkin pitänyt hankkia koira :)taitaa olla kustannuskysymys ja enemmänkin ostajien puolesta, koska hinta nousee liian korkeaksi. Jos otat vaikka esimerkiksi ihmisten tonnikalat, ne jotka on ns. kokolihaa siis isoja paloja, maksaa tuplasti vähintään sen mitä hiutaleet. Ei tuottaja tee sellaista mikä ei mene kaupaksi, sehän ei ole kannattavaa bisnestä.
Oletko kokeillut pyörittää kanaa (joka on muuten tosi kuivaa lihaa, siis vähärasvaista) voisulassa. Siis oikeaa voita tai Oivariinia, ei mitään kasvirasvajuttuja. Itse käytän tuota joskus kypsennetyn silakan kanssa, makua antamaan, vaikka annan suurimmaksi osaksi silakat raakoina. - Karkkikisut
Hei,
Pirkka-sarjan pyöreissä purkeissa on kanaa. Se on meidän kissojen suosituin purkkiruoka. Mutta kun se ei ole täysravinto, niin ei sitä voi antaa kuin osana ruokavaliossa.
Myös tässä Pirkassa on noita lihasäikeitä pääasiassa. Mutta voihan sitä yhden purkin verran kokeilla. Ehkä se ei johdukaan niistä rihmoista, että kissa hyljeksii ruokaa, vaan esim kastikkeen mausta. Tai sitten vois kokeilla yhdistää purkkiruuan nestettä ja keitettyä broilerifilesuikaletta. - H
Karkkikisut kirjoitti:
Hei,
Pirkka-sarjan pyöreissä purkeissa on kanaa. Se on meidän kissojen suosituin purkkiruoka. Mutta kun se ei ole täysravinto, niin ei sitä voi antaa kuin osana ruokavaliossa.
Myös tässä Pirkassa on noita lihasäikeitä pääasiassa. Mutta voihan sitä yhden purkin verran kokeilla. Ehkä se ei johdukaan niistä rihmoista, että kissa hyljeksii ruokaa, vaan esim kastikkeen mausta. Tai sitten vois kokeilla yhdistää purkkiruuan nestettä ja keitettyä broilerifilesuikaletta.Meilläkin tykätään tuosta pirkasta, myös sheban pyöreässä purkissa olevasta kanasta (vastaavat toisiaan). Laadultaan ovat eläinkaupan veroisia (ja hintaisiakin), liha on pelkkää kanaa.
Oikea kana voisi kelvata tosiaan voinokareen kera, meillä myös broilerin suikaleet kananmunankeltuainen tai tilkka kermaviiliä on hitti, nuo tosin syövät kanaa ihan ilman lisukkeitakin:)
Hei ! Animonda Rafine Soup Kitten ei ole raastettua lihaa, vaan palat ovat pyöreitä !
En tiedä onko aikuisten versiossa samanlaisia, mutta veikkaanpa että on !- ei kyllä
ole sitä mitä kysyjä tarkoitti. Tuo ruoka on puristetusta massasta paloiteltua, ei siis kokolihasta tehtyjä paloja kuten kysyjä halusi. Eli ihan samalla tavalla tehtyä kuin mm. Whiskasin lihaisat palat jotka on teollista massaa. Vaikka toki tuo valmiste on parempilaatuinen kuin Whiskas.
- Cooni
Joistakin eläinkaupoista saa, jos ei niin uskon että tilaamalla, Schesir merkkistä purkkiruokaa kissalle. Kanafilee on ainakin omilla Maine Cooneilla ja nirsoilla Persialaisilla toiminut tosi hyvin. Siinä kana on oikeasti kanaa. Omat kissat kun inhoavat kaupan "paloja kastikkeessa" eikä nämä uudet ja hienot Almo Naturetkaan kelvanneet. Kokeile! Löytyy paljon muitakin hyviä makuja, esim. Naudanlihaa, tonnikalaa, lohta ym. ja näyttävät oikeasti siltä lihalta mistä on kyse.
- kalansyöjä
Kokeilenpa tuota Schesiriä. Ellen ole jo kokeillutkin...olen käynyt kyllä niin paljon erilaisia tuotteita läpi, että kaikki eivät ole jääneet mieleen. Tuolla aikaisemmin mainittu Pirkka ei kelvannut. Eikä myöskään Sheba. Sitä olen joskus aikaisemmin ostanut ja herra nuolee kyllä ihan innoissaan geelimäisen nesteen, mutta rihman rihmaa ei vahingossakaan niele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839