ei matkalle mukaan

reissuun.

Mitä mieltä olette 4 vuotiaan jättämisestä reiluksi viikoksi mummolaan? Lähtisimme häämatkalle kai mieluiten kahdestaan. Mummola on ainut paikka missä lapsi on ollut muutaman kerran yötä ilman meitä ja hyvin on mennyt. Kyseessä on ollut kuitenkin vain viikonloppu. Tietysti tämä on hyvin yksilöllistä ja tapauskohtaista mutta jos nyt vaikka kertoisitte niitä omakohtaisia kokemuksianne aiheesta niin sovellan sitten itselleni niiden avulla hyvän omantunnon, että voin lähteä matkalle kahdestaan mieheni kanssa;D

3

706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t. Mummolasta

      Ei kait siinä mummolaan jättämisessä ole mitään estettä, jos kerran viikonloputkin ovat menneet sujuvasti. Ratkaisu tietysti riippuu kaikista osapuolista. Jos lapsella on tapana ikävöidä, suosittelen, että puhelut lapselle minimoidaan. Tämä vaan varoituksen sanana, kun tuolla isovanhemppien palstalla joskus valitettiin tästä. Muuten mummolassa meni hyvin, mutta ikävä iski säännöllisesti, kun vanhemmat soittelivat päivittäin. Toki voi isovanhempiin pitää yhteyttä matkan aikana, jos huolettaa kuinka siellä sujuu.
      Kyllä vanhemmatkin tarvitsevat kahdenkeskeistä aikaa.

    • lapsellinen...

      viikko meni reissuun. Nuorin oli neljän, mutta hänelle tuo viikko oli helpoin kaikista. Joka päivä soiteltiin kuulumiset, laitoimme sähköpostiin muutaman videoleikkeen ja nautimme matkastamme mieheni ja muun seurueen kanssa. Emme siis olleet häämatkalla, vaan ekalla lomalla lasten syntymisen jälkeen.

      Itseasiassa muksut oli alkuviikon eri mummolassa kuin loppuviikon. Oli pakko sumplia koulun ja eskarin vuoksi näin, ettei tulisi hankaluuksia matkojen kanssa. Eka viikko loman jälkeen oli muksuilla paljon asiaa. Mutta nyt kyselevät, että eikö me aiota koskaan lähteä uudestaan, kun oli niin kivaa olla monta yötä hoidossa:)

      Noh, itselleni oli hyvin vaikeaa tehdä lähtöpäätös, mutta onneksi tuli tehtyä. Lapset kyllä pärjäsivät hienosti, olin vain itse liian arka jättämään heitä kotiin.

    • 31

      nelivuotiasta mihinkään noin pitkäksi ajaksi!!! Lapsi kuuluu perheeseensä eikä noin pienellä ole selkeää käsitystä ajankulusta. Hyvä ohje on, että lapsi kestää eroa vanhemmistaan yhtä monta vuorokautta kuin hänellä on ikää, nelivuotias korkeintaan neljä vuorokautta. Tätä perustellaan lapsen turvallisuudentunteella ja kiintymyssuhteen kehityksellä, lapselle ero on traumaattinen ja lopulinen, koska hän ei pysty sitä käsittämään.

      Aivan järjetön neuvo juuri tältä kannalta on tuo, että älkää edes soittako!!! Eli lapselle ei sallita edes vanhempiensa kannattelua, ei edes heidän ääntään.

      Jokainen tomii tavallaan, aikuinen tekee päätökset ja kantaa niiden seuraukset. Lapsi ei voi valita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      140
      2311
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      394
      1929
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      29
      1820
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1240
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1129
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      102
      1123
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1053
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1034
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1007
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe