Automaatti vai manuaali?

MANUALGEAR

Tuli ajettua Volvo xc-70 D5 autolla, automaattina. Tuntui ettei oikein kiihtynyt/lähtenyt kunnolla. Olen kuullut joidenkin sanovan, että automaatti vie "tehot", taitaa pitää paikkansa. Ei ole juuri aiempia kokemuksia automaatti vaihteisista autoista. Mitenkäs muilla hyviä/huonoja kokemuksia automaatti vaihteisista autoista.

30

4956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää vain

jo 6. automaatti menossa ja jos kaksi samanlaista tarjolla, niin ilman muuta automaatti

• mb320cdi2000

Kyllä automaatti kiihtyy kun antaa hanaa vielä noin isolla koneella. Taidat käsitellä kaasua kun kipeetä pi...ua kun tommosia puhut. Saattaa 0-100 ero olla jotain promilleja.

• poimija

Yksi automaatti oli ja ostan ilmanmuuta automaatin jos mahdollista. Tomaatin jälkeen vaihdekepin hämmentely ja tahdin polkeminen jaloilla tuntuu tyhmälle hommalle kun matkaa voi tehdä paljon mukavemmin ja helpommin. Se perheauton kiihtyvyys taitaa olla tärkeintä 20-kymppisille pojille. Pari sekunttia sinne tänne, ihan sama.

• V-70 autom

Juuripa noin, ite en enää manuaalivaihteisiin sotkeennu, kyllä se on kaupunkiajossa kerrassaan verraton peli, suosittelen myöskin naisille, ei tarvi v-kepakkoa katella että missä se sijaitsee.

• ....

Kyllä se parin sekunnin ero sinne tänne 0-100 km/h on jo aika merkittävä.

• 13+10

Tuo perinteinen mehumaatti vie tehot luistollaan, toisin kuin uudemmat suorakytkentälootat.
      Mutta jos tykkää tuollaisesta automaattilyllerryksestä niin mikä ettei, tuntuu vain aika vanhanaikaiselta touhulta nykypäivänä..

• Volvoa

Oli koeajettavana yksi T5:nen ja kylläpä tuo tuntui lähtevän ihan rivakasti automaattinakin.

• TSI DSG7

On, suorakytkentä automaatti ainakin DSG7, kiihtyy 0.1 sek. 0-100 kmh nopeammin, erohan on marginaalinen, mutta laiskempi se ei ole, toki nämä vanhemmat mehumaijat on asia erikseen, ne on laiskempia kuin manuaalit. Tosin aika moni on jo lähtenyt DSG vaihteiston tielle, jonka VAG konserni kehitti, eri nimillä vain mennään, idea sama, eli veto ei lopu missään vaiheessa ja vaihtamista tuskin huomaa, ellei kepitä kaasu pohjassa.

• Ei xc:tä

XC:n kanssa vaihteisto jää sivuosaan, kun joka toisen moottoriöljynvaihdon yhteydessä saat vaihtaa uutta kulmavaihdetta rikki menneen tai vuotavan tilalle.

• jöljjfdgöf

Oli kolme automaattivaihteista peräkkäin. Ajelu tuntui yksitoikkoiselta ja pappamaiselta, joten ostin manuaalin. Huomasin heti, että se oli virhe. Ajelin viisivuotta ja manailin tyhmyyttäni. Nyt tulossa uusi automaatti !

• volvo x 3

Teeppä tämä testi manuaali ja automaatti volvoilla.
      Aja auto ylämäkeen ja laita kummassakin vaihteistotyypissä kolmonen sisään ja lähde liikeelle. Kummassa tuntuu pahalta ja kummassa hyvältä?
      -3 x volvo-

• pitäisi

ajaa väärällä vaihteella? Oletko joku ämmä?

• mbe320cdi

Et tainnut tietää että jos manuaalilla ja automaatilla lähtee kolmosella niin automaatti lähteekin ykkösellä ei vain vaihda kolmosta ylemmäs.

• tosi vaikeaa

Automaatilla ajaa invalidit ja ämmät. Ehkä myös akkamaiset vanhemmat papat.

• bugifkjhtkf

Ja manuaalilla ajaa ne, joilla ei ole varaa ostaa automaattia.

• rikkaita
        bugifkjhtkf kirjoitti:

Ja manuaalilla ajaa ne, joilla ei ole varaa ostaa automaattia.

Eihän muut automaatilla halua ajaa

• Aina automaatti!
        rikkaita kirjoitti:

Eihän muut automaatilla halua ajaa

Ennen pitkää lähes kaikki autot tulevat olevaan automaatteja Suomessakin kuten ovat jo kauan olleet USA:ssa. Vain ilmeisesti tälläkin palstalla kirjoittelevat amispojat haluavat manuaalin.

Itselläni on automaatti eikä ikinä tule manuaalia. Auto on 2,5T jossa 230 hv, kiihtyy minulle aivan riittävästi eli 7,9 s 0-100 km/t. Eikä tarvitse kuin painaa kaasu pohjaan!

• miehekästäkö??

Mikä tekee manuaalista miehekkäämmän vaihteiston??? Mitä miehekästä on sekoittaa rattaita eri järjestykseen kädellä???

• massa se puhuu

oma autosi? Jos Volvo on isompi ja raskaampi, niin tottakai se "tuntuu" lähtevän lasikasti, mutta se on harhaa. On eriasia tuntua ja mikä on todellisuus.

• ,__-;

Siinä on harhaa? Jos auto on raskas ja vaihteistona vanha mehumaija suorakytkentä vaiheiston tilalla, niin tottakai se on laiska, ei sillä, etteikö joku 9 sekkaa 0-100 kmh riittäisi, mutta kulutus on tietysti massan mukaan, vaikka Superbkaan ei ole kevyt, niin se kiihtyy 160 hepalla ja 1.8 TSI moottorilla jo huomattavasti rivakammin 8.5 sekkaa, DSG7 suorakytkentävaihteisto, jossa veto ei lopu kesken, niinkuin mehumaijoissa, jotka tavallaan nyökkää ja oksentaa kun tulee isompi pykälä silmään.

• niin niin
        ,__-; kirjoitti:

Siinä on harhaa? Jos auto on raskas ja vaihteistona vanha mehumaija suorakytkentä vaiheiston tilalla, niin tottakai se on laiska, ei sillä, etteikö joku 9 sekkaa 0-100 kmh riittäisi, mutta kulutus on tietysti massan mukaan, vaikka Superbkaan ei ole kevyt, niin se kiihtyy 160 hepalla ja 1.8 TSI moottorilla jo huomattavasti rivakammin 8.5 sekkaa, DSG7 suorakytkentävaihteisto, jossa veto ei lopu kesken, niinkuin mehumaijoissa, jotka tavallaan nyökkää ja oksentaa kun tulee isompi pykälä silmään.

"DSG7 suorakytkentävaihteisto, jossa veto ei lopu kesken"

Juurikin noissa laatikoissa se veto loppuu kesken, tuskin maailmasta löytyy huonompaa vaihteistoa..

• Manu Aali

Manuaali.

• TSI TSI

Se mihinkään lähdekään, en tiedä koititko ihan uutta mallia, vai vanhempaa ja vielä laiskempaa. Moottori 2.4 ltr ja heppoja päälle 200 ja silti 0-100 kestää liki 9 sek, huiputkin nipin napin päälle 200 km/h. Onneksi edes ahdettu, niin saadaan vähän vääntöä pataan.

• XC70 3.2 2009

Mihin muuten te käytätte sen 1-2 sekuntia joka siinä kiihdytyksessä säästyy? ;)

• V70 D5-07

Automaatti ehdottomasti

• autonero

Automaatti yleensä, mutta ei Volvossa tai vaggineessa. Kummassakin on niin paskat automaatit ettei tosikaan. Vollen tomaattiaskit hajoilee tämän tästä, vaikka ovat perinteisiä. DSG taas on sellainen rahansurma, että mielummin polttelen ne sataset nuotiossa pihalla pari kertaa vuodessa. Riittää naapureilla edes puhuttavaa.

• automaatti paras

automaatti on paras. itsellä turbo ja ihan kiitettävästi lähtee ohitustilanteessa.ei se tykki ole mutta ainakin minulle riittää

• ..tanan pässit

oliskohan pari vuotta sitten aisiaa pähkäillyt jo valintansa tehnyt????

• keppilaatikko

Ja se on muuten halpaa vaihtaa sitten tomaatti, kun porsii normaalisti alle 200tkm aikana. Vain sellaiset 6t€. Toki kestoa voi parantaa vaihtamalla huuhtelemalla laatikon öljyt säännöllisesti, mutta silti. Itse en ole niin avuton, että tomaattia huolisin. Muutenkin tykkään päättää itse vaihteen ja vaihtaa kun hyvältä tuntuu.

Ja jos volvon laatikkoviat kiinnostaa, löytyy googlen avulla sopivasti luettavaa ko.aiheesta

• Volvo 2012

Itselläni ollut pari volvon automaattia ja ensimmäisellä vm 2010 ajoin 216tkm 100% kaupunki ajoa eikä mitään murheita. Laatikko on kieltämättä vanhanaikainen ja luistaa lisäten kulutusta ja syöden kiihtyvyyttä mutta muuten hyvä ja varmatoiminen. Nämä uudet DSG:t ovat vielä vähän raakileita kovassa kaupunkiajossa lämmön siirto on ongelma ja korjattavaa on tulut reilusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe