Kysyisin matkustajilta ja kuljettajilta heidän mielipidettään bussin pidättelemisestä.
Olisi kiva kuulla myös jonkun esimiehen tms. mielipide.
Pidättelemisellä tarkoitan sitä, kun bussiin tuleva matkustaja jää puoliksi tai kokonaan ulkopuolelle, tarkoituksena estää bussin oven sulkeminen ja liikkeelle lähtö, koska oma kaveri tai jopa joku tuntematon on kauempana tulossa samaan bussiin.
Itse työskentelen kaupungissa paikallisbussin kuljettajana, törmään em. ilmiöön viikottain ja se minut raivostumaan!
Jollain varmaan tulee mieleen, että "Voi voi, kun aikataulut ovat niin tiukkoja, ettei sitten voi yhtään ketään odottaa!"
Mutta ainakaan minun kohdallani ei ole kysymys siitä, joskus olen odottanut pitkäänkin jotakuta kun on siltä tuntunut tai joku on pyytänyt.
Vaan kysymys on siitä, että minua estetään tekemästä työtäni ja se loukkaa minua.
Aina kun tapaan noita pidättelijöitä, niin mieleeni tulee, että toimivatko he muuallakin noin?
Jäävätkö he lähi-Siwassakin seisomaan oven väliin iltakymmeneltä kun myyjä tulee lukitsemaan ovea(jos joku kaveri on juoksemassa kauempaa)?
bussin pidättely
35
1120
Vastaukset
- odottelee
Siis tämähän on kuljettajien keskuudessa yksi kirjoittamaton sääntö. Tilausajo on erikseen ja siellähän odotellaan kun kerran erikseen maksetaankin.
- k-.Kuski
Niin ja ne 40 muuta matkustajaa myöhästyvät esim, vaihtoyhteydestään juuri sen pidättelijän /myöhästelijän takia, usein on näin k'äynyt, kun aikataulu on minuutista kiinni. Myöskin kuljettajan mahdollinen wc käynti menee kireäksi ja seuraava lähtö myöhästyy, kun näitä perässä juoksijoita ja pidättelijöitä odottelee.
Surkuhupaisaa on se, että se seuraava bussi tulisi, sieltä 5-8 minuutin päästä, mutta nämä perässähiihtäjät pidättelevät tätä yhtä.
- 8h
Jos joku jää oven väliin tukkimaan, sano suoraan tuletko tänään vielä, vai tuletko vai jäätkö
- Ladamiäs
Minäkin kuljen omalla Samarallani, niin ei tartte kärsiä bussikyydeistä. Nuo saataanan pussi- ja vossikkakuskit ei osaa ees ajaa. Kyllä nyt aikatauluissa pitää olla vähän joustovaraa. Arvaas, onko kiva myöhäsyä töistä, yms. koska bussi tulee myöhässä? HÄH? Ja aina, ku minä oon menossa bussiin, ne kaasuttaa pois. Ärsyttävää! Ja aina viereen tunkee joku juoppo taskuvaras.
- Matti Myöhänen
Onko pakko mennä vasta sillä viimeisellä bussilla jolla ehdit työpaikallesi 3 minuuttia ennen työaikasi alkua JOS bussi on aikataulussaan. Eikö millään viitsi mennä jollain aiemmalla bussilla jolla ehtii vaikka se olisi myöhässäkin tai jos itse myöhästyt siitä niin ehdit vielä seuraavallakin vaikkakin pienemmällä marginaalilla.
- nokka-apina
Suomalainenhan ei ole kohtelias kenellekään, ellei voi samalla kyykyttää joitakuta muita.
Liityntäliikenteen bussissa onkin tunnelma katossa, jos joku viivyttää tai jopa kuljettaja (!) jää odottamaan perässä juoksevaa huiskuttajaa. Nimittäin seuraavassa vaiheessa koko konkkaronkka juoksee metrojunan ovien väliin, ja on metrokuskin pään vuoro poksahtaa, sekä jo kyydissä istuvat 578 matkustajaa alkavat miettiä oman määränpäänsä saavuttamisen todennäköisyyttä, luultavasti päätyvät ryntäämällä yrittämään seuraavaan junaan/raitiovaunuun/bussiin, jne.
Ja näin se kertautuu. Eikä kyse ole sekunneista, vaan viivyttelyn seurauksena voi liikenneväline olla myöhässä useita minuutteja. Ainakin metrossa kyytiin yrittävien juoksijoiden määrä kasvaa, jos vuoro on myöhässä. Kuljettaja joutuu käyttämään kaikki karjankaitsemistaitonsa jo siihen, ettei esim. 3 minuutin myöhästyminen enää lisäänny. Aikataulua ei pysty ottamaan ajamalla kiinni, ja yhden junan myöhästyminen vaikuttaa myös perässä tuleviin, jotka joutuvat seisomaan punaisissa valoissa asemien välillä.
Helsingissä elää vahva "hkl-kuski on paska kuski" -mentaliteetti, mistä johtunee, että matkustajien on ikään kuin pakko puuttua liikennevälineiden kulkuun, ettei sadistinen kuski jätä ns. tahallaan ketään kyydistä. Normaalijärjellä ajatellen joukkoliikenteen käyttäjä on itse vastuussa ehtimisistään, ja hänen täytyy itse huolehtia, että on pysäkillä riittävän ajoissa. Yleensä 2-5 minuutin marginaali on aivan riittävä, mutta jotkut kokevat, että se on tuskastuttavan pitkä aika odottaa. En tiedä, onko kyseiseen vaivaan mitään tunnettua hoitoa.- Ladamiäs
No näinhän se on. Pitää paikkansa 100%. Ja onkos kaikki rasistit huomannu, että ulkomaalaiset (mutahuulet, niinkuin yks vossikkakuski totes) osaa ajaa paljon paremmin. Ihan tekee mieli kiittä, toisin, kuin noita statilaisia.
- gl
Ladamiäs kirjoitti:
No näinhän se on. Pitää paikkansa 100%. Ja onkos kaikki rasistit huomannu, että ulkomaalaiset (mutahuulet, niinkuin yks vossikkakuski totes) osaa ajaa paljon paremmin. Ihan tekee mieli kiittä, toisin, kuin noita statilaisia.
apina mistään mitään tiedät,ajele sillä ladanromullas vaan ja tumputa ittees.
- kaikkia apinoita nii
harmisi. Itsekin raivostuisin jos joku pidättelisi ajamaani bussia. Olisiko mahdollista jättää pidättelevä matkustaja kokonaan bussista pois? Jos hän ei kehoituksesta huolimatta tulisi sisäpuolelle ovenvälistä roikkumasta. Voisiko esim. sanoa "Anteeksi mutta teidän on siirryttävä välittömästi sisään, bussi lähtee heti", tuohan olisi ihan kohteliaasti sanottu.
- aloittaja27.9.
Kiitos ymmärryksestänne!
Huvittavinta on, kun joku hidas (lue;"ylipainoinen") äiti työntää lastenvaunuja bussia kohti noin puolen minuutin matkan päässä. Sitten hänen 5v. lapsensa tulee bussin etuovelle juosten ja sanoo "Äiti tulee tuolla!"
Liikuttavaa on kyllä joidenkin ihmisten huolehtiminen/holhoaminen bussin ulkopuolella lähestyvistä ihmisistä. Kun he astuvat tai ovat astumassa sisään bussiin, he katsovat tarkoituksellisesti jonnekin peräkulman suuntaan pitkään, jos siellä on joku juoksemassa. Tällainen tilanne omiaan lisää kiusausta lyödä ovi kiinni ja kaasuttaa nopeasti pois. Ikävää siinä vain on se, että se viaton juoksija joutuisi kärsimään siitä, että bussin mukaan ehtinyt matkustaja on saanut bussikuskin ärsyyntymään.
Vielä yksi TOSI huvittava asia jota olen työpaikalla paljon kuullut. Kun bussikuski tekee ihan oikeasti jonkun valituksen arvoisen virheen, (esim. ei pysähdy ottamaan pysäkillä viitannutta, jättää jonkun oven väliin, sanoo pahasti jollekulle, tms.) niin joku kolmas henkilö tekee asiasta valituksen. Joku täysin sivullinen siis, joku kyytissäolija tai jopa kadulla ohikävellyt, tapahtuneen nähnyt jalankulkija.
Eikö ihmiset osaa pitää huolta omista asioistaan.
Tähän liittyy vielä se surkuhupaisa piirre, että bussifirman vastuuhenkilöt ovat niin teennäisen kohteliaita ja laskelmoivia, että heillä ei ole pokkaa sanoa näille sivullisille, että pitäisitte huolen omista asioistanne! - Ladamiäs
aloittaja27.9. kirjoitti:
Kiitos ymmärryksestänne!
Huvittavinta on, kun joku hidas (lue;"ylipainoinen") äiti työntää lastenvaunuja bussia kohti noin puolen minuutin matkan päässä. Sitten hänen 5v. lapsensa tulee bussin etuovelle juosten ja sanoo "Äiti tulee tuolla!"
Liikuttavaa on kyllä joidenkin ihmisten huolehtiminen/holhoaminen bussin ulkopuolella lähestyvistä ihmisistä. Kun he astuvat tai ovat astumassa sisään bussiin, he katsovat tarkoituksellisesti jonnekin peräkulman suuntaan pitkään, jos siellä on joku juoksemassa. Tällainen tilanne omiaan lisää kiusausta lyödä ovi kiinni ja kaasuttaa nopeasti pois. Ikävää siinä vain on se, että se viaton juoksija joutuisi kärsimään siitä, että bussin mukaan ehtinyt matkustaja on saanut bussikuskin ärsyyntymään.
Vielä yksi TOSI huvittava asia jota olen työpaikalla paljon kuullut. Kun bussikuski tekee ihan oikeasti jonkun valituksen arvoisen virheen, (esim. ei pysähdy ottamaan pysäkillä viitannutta, jättää jonkun oven väliin, sanoo pahasti jollekulle, tms.) niin joku kolmas henkilö tekee asiasta valituksen. Joku täysin sivullinen siis, joku kyytissäolija tai jopa kadulla ohikävellyt, tapahtuneen nähnyt jalankulkija.
Eikö ihmiset osaa pitää huolta omista asioistaan.
Tähän liittyy vielä se surkuhupaisa piirre, että bussifirman vastuuhenkilöt ovat niin teennäisen kohteliaita ja laskelmoivia, että heillä ei ole pokkaa sanoa näille sivullisille, että pitäisitte huolen omista asioistanne!"Huvittavinta on, kun joku hidas (lue;"ylipainoinen") äiti työntää lastenvaunuja bussia kohti noin puolen minuutin matkan päässä. Sitten hänen 5v. lapsensa tulee bussin etuovelle juosten ja sanoo "Äiti tulee tuolla!"" Nimenomaan. Aina on ovet lukossa, eikä pääse kyytiin. Kyllä nuo HKL:n työntekijät on ihan (en kehtaa sanoa). Ajetaan omilla autoilla!
- 8h
Ei niille mitää kohteliaisuuksia tarvi sanoa, sanot vaan tuletko vai jäätkö...jos ei usko niin pistä ovet kii.....silloin yleensä poistutaan siintä ovenvälistä.
Aloittaja mainitsi tätä bussin pidättelyä tapahtuvan viikottain, oletan siis kerran pari viikossa. Montako kertaa paivässä käyt pysäkillä? Keskimääräinen pysäkillä viipymisaika on n. 13-15 sekuntia. Enpä oikein ymmärrä jos tuo kerran viikossa 10 sekunnin odottelu jollain pysäkillä aiheuttaa jollekin kohtuutonta haittaa? Varsinkaan kuljettajalle joka tietääkseni tuntipalkalla töissä. Ja jos matkustajan aikataulu tuosta ajasta kiinni niin taitaa olla liian tiukaksi suunniteltu oma aikataulu. Ja nyt joku ajattelee että jos joka pysäkillä kävisi sama? Mutta kun ei käy, kyllä tuo pidättely on aika harvinaista kuitenkin, todella pieni prosentti kaikista pysäkillä käynneistä...
- 10+2
ja kiireiset kuskin ovat sahanneet omaa oksaannsa touhottamalla pakoputki punasena .
kun näkyy ehtivän ,niin ei tarvii lisätä aikaa linjalle. - ei voi ymmärtää
10+2 kirjoitti:
ja kiireiset kuskin ovat sahanneet omaa oksaannsa touhottamalla pakoputki punasena .
kun näkyy ehtivän ,niin ei tarvii lisätä aikaa linjalle.On tainnut viestiketjussa unohtua tuo alkuperäinen viestini!
Kuten sanoin, odottaminen ei ole ongelma, vaan se, että minun työhöni puututaan!
Jokainen voi itse omalla kohdallaan, omaan ammattiinsa kuvitelleen miettiä, että miltä se tuntuu, jos joku asiakas alkaa estämään työn suorittamista:
Esim.
Olet kaupan kassa, sitten joku aviopari lataa ostoksensa liukuhihnalle. Kun viimeinen maitopurkki on liukumassa kätesi ulottuville, niin sitten mies vetää sen taaksepäin ja sanoo vaimolleen; "Kävisitkö hakemassa vielä voipaketin, estän kassaa tekemästä työnsä loppuun!" ei voi ymmärtää kirjoitti:
On tainnut viestiketjussa unohtua tuo alkuperäinen viestini!
Kuten sanoin, odottaminen ei ole ongelma, vaan se, että minun työhöni puututaan!
Jokainen voi itse omalla kohdallaan, omaan ammattiinsa kuvitelleen miettiä, että miltä se tuntuu, jos joku asiakas alkaa estämään työn suorittamista:
Esim.
Olet kaupan kassa, sitten joku aviopari lataa ostoksensa liukuhihnalle. Kun viimeinen maitopurkki on liukumassa kätesi ulottuville, niin sitten mies vetää sen taaksepäin ja sanoo vaimolleen; "Kävisitkö hakemassa vielä voipaketin, estän kassaa tekemästä työnsä loppuun!"Niin pitkään kun olet töissä sellaisessa paikassa missä tapaat myös muita ihmisiä, varsinkin palveluammatissa, tulee tätä "työhön puuttumista" tapahtumaan. Minusta tuo ei ole työn estämistä, ehkä hiukan hidastamista, mutta siihen ei kyllä elämän pitäisi kaatua... Mitäs jos joku kysyy sinulta jotain paikkaa tai millä bussilla jonnekin pääsee? Sen jälkeen ei edes tule kyytiisi? Siinähän menee aikaa ja taas työhösi puututaan, mutta olet silti palvellut asiakasta. Kyllä sen työsi saat silti loppuun tehtyä. Vai onko joku päivä jäänyt kesken? Metsuriksi lappiin ja työhösi ei ihan niin usein puututa... ;)
- karjankuljettaja
Minä ainakin pidän siitä kun joku viivyttää tahallaan bussin kulkua, minä saan palkan joka minuutista mitä ratin takana istun, mutta on hauska katsella kuinka matkustajilla on muka kiire sitten johonkin ja pitää juosta. Minä olen 52 vuotta ehtinyt joka paikkaan juoksematta.
- ......
TUNTI PALKKA MUTTA AJAMINEN PÄÄTTYY SILLOIN KUIN TYÖ AIKAKIN SILLÄ EN JUURIKAAN RAKASTA TÄTÄ TYÖTÄ JA IHMISIÄ ETTÄ ANNAN OMAA AIKAA TALOLLE JA IHMISILLE.
SIT ALKU PERÄISEEN KYSYMYKSEEN SINULLA ON AIKA TAULUAIKA MILLOIN LÄHDETÄÄN JA ODOTAT VÄLITTÖMÄSSÄ LÄHEISYYDESSÄ OLEVÄÄ ASIAKASTA (MAX N25M:Ä) ET SITÄ KOLMATTA SIINÄ GRILLI JONOSSA OLEVAA. ROIKKUJILLE VOIT ILMOITTAA SISÄLLE TAI POIS SILLÄ ET TODELLAKAAN OLE TAKSI. EIKÄ SINUN KUULO OTTAA MATKUSTAJIAKAAN MUUALTA KUIN PYSÄKEILTÄ (PYSÄKIN ULKOPUOLELLE JÄTTÄMINEN/OTTAMINEN 11 PÄIVÄ SAKKOA A14€KPL).
- ari.kahara
Tämä loppukaneetti on niin naiivi, ettei sitä voisi uskoa aikuisen kirjoittamaksi. "Vaan kysymys on siitä, että minua estetään tekemästä työtäni ja se loukkaa minua. Aina kun tapaan noita pidättelijöitä, niin mieleeni tulee, että toimivatko he muuallakin noin?" Kuka estää sua tekemästä työtäsi, se joka osoittaa hetkellistä nhimmillisyyttä ja solidaarisuutta kanssa matkustajiian kohtaan, vai sun oma ahdas mielentila joka katsoo olevansa jossain sväärissä kaiken yläpuolella ja jonka tarkoituksena on osoittaa tuon sväärin, kielteinen ilmentymä.
- asdfadsf
että jos pysäkillä on jo bussi joka on ottamassa ihmisiä kyytiin, niin pitää sitten pysäyttää se takana tuleva auto, vaikka molempien pääteasema on sama... Aikataulut on kyllä aika tiukkoja eli näitä juoksioita ei olisi aikaa jäädä odottelemaan. Kaupunkialueella kun autoja kulkee 5-10 minuutin välein. Ja pitää huomioida että se bussi saattaa vaikka hajota matkalla. Jos on kiire voi mennä aikasemmalla vuorolla tai sitten jäädä odottamaan seuraavaa...
- ei voi ymmärtää
raaka tosiasia on, että joukkoliikenne ja muut asiat toimivat parhaiten, kun ihmiset keskittyvät ajattelemaan itsekkäästi(vaikka monille fiksuille se tietenkin on vaikeaa)
-olen monta kertaa nähnyt, kuinka lähellä ovea olevat nuoremmat ihmiset päästävät jonkun hitaan mummon ensin sisään. Tämä on tietenkin kohteliasta, mutta ajattelematonta. Koska tämä mummo sitten jumittaa etuoven puoleksi minuutiksi kaivaessaan bussikorttia käsilaukustaan. Fiksumpaa olisi nuorten rynnätä sisään ja antaa mummon sitten tulla viimeisenä kaikessa rauhassa kaivelemaan laukkuaan.
-joku sanoi tuosta samaan paikkaan menevän bussin pysäyttämisestä turhaan. Minä ainakaan en pysähdy, jos näen pysäkillä jo olevan bussin linjanumeron ja tiedän, että se menee samaan paikkaan kuin minä. - 8h
asdfadsf kirjoitti:
että jos pysäkillä on jo bussi joka on ottamassa ihmisiä kyytiin, niin pitää sitten pysäyttää se takana tuleva auto, vaikka molempien pääteasema on sama... Aikataulut on kyllä aika tiukkoja eli näitä juoksioita ei olisi aikaa jäädä odottelemaan. Kaupunkialueella kun autoja kulkee 5-10 minuutin välein. Ja pitää huomioida että se bussi saattaa vaikka hajota matkalla. Jos on kiire voi mennä aikasemmalla vuorolla tai sitten jäädä odottamaan seuraavaa...
Jos pysäkillä on jo bussi mikä menee samaa reittiä samalle pääteasemalle niin OHI VAAN, menkööt siihen bussiin mikä on jo pysäkillä .
- oottava
ei voi ymmärtää kirjoitti:
raaka tosiasia on, että joukkoliikenne ja muut asiat toimivat parhaiten, kun ihmiset keskittyvät ajattelemaan itsekkäästi(vaikka monille fiksuille se tietenkin on vaikeaa)
-olen monta kertaa nähnyt, kuinka lähellä ovea olevat nuoremmat ihmiset päästävät jonkun hitaan mummon ensin sisään. Tämä on tietenkin kohteliasta, mutta ajattelematonta. Koska tämä mummo sitten jumittaa etuoven puoleksi minuutiksi kaivaessaan bussikorttia käsilaukustaan. Fiksumpaa olisi nuorten rynnätä sisään ja antaa mummon sitten tulla viimeisenä kaikessa rauhassa kaivelemaan laukkuaan.
-joku sanoi tuosta samaan paikkaan menevän bussin pysäyttämisestä turhaan. Minä ainakaan en pysähdy, jos näen pysäkillä jo olevan bussin linjanumeron ja tiedän, että se menee samaan paikkaan kuin minä.Monesti nämä jotka bussin ovella ja ulkopuolella roikkuvat ja ovien sulkeutumista siten estävät henkilöt myös keräävät kiitokset näiltä viime tippaan juoksijoilta.
Kerran myös lastenvaunujen kanssa naisihminen oli poistumassa bussista kun hän huomasi jonkun juoksevan bussia kohti kauempana, hän jäi vaunujen kanssa ovien väliin ja oli siinä niin kauan että
juoksija ehti tulla keskiovista sisälle... etuovet olivat auki koko ajan. Sai tietty kiitokset tälläkin kertaa odottelusta, ei kuljettaja. - ..
asdfadsf kirjoitti:
MIKÄ VITUTTAA ON VIRKATOVERIN AJATTELEMATTOMUUS (VARATAAN KOKO PYSÄKKI ITSELLE VAIKKA PYSÄKILLE MAHTUISI USEAMPIKIN AUTO.
- Myös matkustaja
Pitää myöskin ajatella, kuljettajan kireää aikataulua ja niitä matkustajia, jotka ovat ajoissa tulleet pysäkille ja monella on kiire vaihtoyhteyteen, eli tämmöiset pidättelijät voivat jäädä itse pysäkille odottamaan seuraavaa bussia. Helsingissäkin kulkee jopa 5 minuutin välein bussi ja sitten pitäisi odottaa näitä maan-napoja.
- aina ekana
Aina löytyy valittajia viimetipassa bussiin juoksijoita. Mitenköhän he mahtanevat selvitä käyttäessään toisenlaisia kulkuneuvoja,kuten lentokoneet, junat,laivat yms. eivät taida paljoa yhtä ja vielä kahtakaan perässäjuoksijaa ruveta odottelemaan. Vai onko jollakin hämäläistä perushuippuhitautta omaavalla myöhästelijällä kokemukseen perustuvaa toisenlaista kommenttia?
- 3+17
aina ekana kirjoitti:
Aina löytyy valittajia viimetipassa bussiin juoksijoita. Mitenköhän he mahtanevat selvitä käyttäessään toisenlaisia kulkuneuvoja,kuten lentokoneet, junat,laivat yms. eivät taida paljoa yhtä ja vielä kahtakaan perässäjuoksijaa ruveta odottelemaan. Vai onko jollakin hämäläistä perushuippuhitautta omaavalla myöhästelijällä kokemukseen perustuvaa toisenlaista kommenttia?
olen aina kysyny ,että tunteeko juoksija kelloa ja montako viisaria siinä on. ja sitten oon ehdottanu ,että siirtää sitä PITKÄÄ viisaria viis minuuttia eteenpän ja silti saa lähteä aina samaan aikaan kuin ennenkin.
osalle on jopa mennyt perille ehdotus.
- nior
Sama ilmiö on metroissa ja junissa. Junissa ovipoliisi toki kyllä voi joutua poistetuksi tai saa ainakin puhuttelun, jos sattuu olemaan virkaintoinen kondyktööri. Pääsääntöisesti nämä ovipoliisit aiheuttavat sen 1-2 minuutin kroonisen myöhästelyn. Ja tämä 1-2 minuuttia voi olla juurikin ratkaiseva, vaihtoyhteyteen ehtijälle. Lyhyiden vuorovälien takia nämä läskiperseet laahustajat voivat ihan hyvin jäädä odottelemaan seuraavaa, ja opettelemaan tulla ajoissa pysäkille.
- uskomattomia
Vielä ärsyttävämpää on kun ihmiset tulevat hakkaamaan ikkunaan kun seisot liikennevaloissa, monet pysäkit ja lähtölaiturit on tehty niin että valot ovat heti nenän edessä kun lähdet pysäkiltä. Miten ihmeessä ihmiset ovat niin tyhmiä että tulevat huitomaan ja hakkaamaan autoa kun se on lähtenyt pysäkiltä!
- Meitä on moneksi
Kyllä näitä tilanteita on päivittäinkin useampia ja myös saman linjan aikana(päättäriltä toiselle) ja odottelu ärsyttää muita matkustajia kun vaihtoyhteydet menee pieleen.Jos linjalla on 40 pysäkkiä ja vaikka 10 pysäkillä odotellaan puoli minuuttia, niin jokainen voi laskea paljonko ollaan myöhässä. Ja jos odotat juoksijaa, niin et ainakaan kiitosta saa, tämäkin on enemmän sääntö kuin poikkeus.
- KETÄÄN
Ja sillä selvä ! Joukkoliikenne ei ole sitä varten että yksilöllisiä aikatauluja huomioitaisiin.
- sillä tollanen
asenne on suoraan perseestä. Tuskin koko urasi(lyhyen) aikana tulet moista 10x 30 sek. venttailua tulet suorittamaan samalla linjalla. ihan turhaa räpeltämistä ja osoittaa vann ettei ole siinä ammatissa johon kuuluu, jos nyt kuuluu mihinkään.
- odotuksinesi
sillä tollanen kirjoitti:
asenne on suoraan perseestä. Tuskin koko urasi(lyhyen) aikana tulet moista 10x 30 sek. venttailua tulet suorittamaan samalla linjalla. ihan turhaa räpeltämistä ja osoittaa vann ettei ole siinä ammatissa johon kuuluu, jos nyt kuuluu mihinkään.
Taksi odottaa niin kauan kuin haluat.
- ........
sillä tollanen kirjoitti:
ovella roikkuja kuljettajaa loukkaa vaan niitä toisia asiakkaita ja jolle voi olla aikoinaan paikalla niin ei hesassa koko elämää tarvii odotella seuraava tulee n.5-10 min kuluttua ,eli lähde aikataulussa jatkaan matkaa.
ps. ex pääkaupunki alueen kuljettajilta kuultua niin mulkumpia asiakkaita saa hakemalla hakea .
Asiakaspalvelijana olet,halusit tai et..
Helpommalla pääset,kun unohdat tyystin ne aikataulut vaikka lauma itsensätietäviä apinoita kyselisi tai sanoisi seuraavilla pysäkeillä mitä tahansa.Harvemmin hyvää sanottavaa siltikkään vaikka olisit ajoissa?
Siksi opetella myyntihymy tai neutraali-ilme ja läpi tuuletus korvien läpi.
Hankalaksi teet itsellesi jos olet no..noinkin vähästä loukattavissa.
Sun ei tarvia kuin ajella ja pysähtyä välillä.Täts it!
Tai jos se"ovituppo"menee jo istuskelemaan,niin huikkaa takasin että vielä joku juosta nilkuttaa tulemaan ehkä kyytiinkiinkin asti,että tulehan takasin sieltä pitämään ovea auki???
Tuntitaksalla..ystävällisyys tai loukkaavuus lisiä tuskin tunnetaan,eli ihan pään sisällä kaikki tapahtuu.
Miten helpoimmalla pääsee mutta mulkku ei tarvia olla,eikä rikkoa liikenne,eikä leposääntöjä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667