Terhi 440 vai Linder 440?

Kiitos ja kumarrus

Ihme paljon täällä haukutaan Terhiä, vaikka minusta Terhi on aivan kelpo vene. Varsinkin 440:selle on vaikea löytää yhtä kantavaa ja monipuolista vaihtoehtoa.

Meillä on ollut Terhi 440 90-luvun alusta lähtien kovassa käytössä merellä ja olemme olleet siihen hyvin tyytyväisiä. Nyt kuitenkin olisi suunnitelmissa vaihtaa Terhi uuteen samanlaiseen, vai pitäisikö ostaa alumiininen Linder? Entä onko olemassa muita 440 kokoluokan isohkoja soutuveneitä joita pitäisi katsastaa ennen uuden ostoa?

Pääasiassa ajellaan 5 hp moottorilla, mutta välillä soudetaankin.

3

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alumiinivene

      Kyllä minä hommaisin Linderin,sillä pytyy ajamaan vaikka 10 hv moottorilla,ja siinä on penkit korkealla= ei väsy selkä ja se on kevyempi,ja pitää paremmin arvonsa.

      • 440:sellä merellä

        Mutta Linder on pienempi ja kalliimpi. 440 Terhi on kyllä yksi parhaimpia mökkiveneitä. Sitä näkyy merelläkin kohtuullisen paljon. Tukeva ja merikelpoinen kokoiseseen. Vielä kun saisi laitakorkeutta pikkuisen lisää, niin ne penkitkin saisi korkeammaksi ja olisi vieläkin merikelpoisempi.


    • Jonson V6

      Terhiä en tunne, mutta tuo Linder on todella tukeva ja kuitenkin hämmästyttävän kevyt.
      6hp:n 4t-koneella sellaista ajelin ja mukava tuolla oli ajella (4 henkeä paatissa).
      Tutustuin aikoinaan venemessuilla kyseiseen paattiin vähän lähemminkin ja työn laatu teki vaikutuksen etenkin kun veneessä ei ole ollenkaan niittejä. Alumiiniveneen huolettomuus on selvä plussa.
      Viime kesänä testasin samaisen valmistajan 'inkkari'kanoottia, eikä työn laatu ainakaan huonontunut ollut.
      Tuota 440:stä en soutanut, mutta kuvittelisin Terhin olevan parempi soutaa. Linderissä on etuna ja haittana korkeahko 'kölipuu'. Etu näkyy vedessä vakavuutena ja haittana kun venettä vetää maihin eli se kellahtaa jommalle kummalle kyljelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe