Ylen kanavat ei näy

Missä vika?

Hei!

Asun kerrostalossa ja minulla on siten kaapelitv. En saa ylen kanavia näkymään televisiossani. Missähän mahtaa olla vika?

Voisiko t-liittimen hankinta auttaa tähän asiaan? En kyllä varsinaisesti tiedä sen käyttötarkoitusta. Tai sitten signaakinvahvistin?

T: Uuno

7

566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeillaanpas näin

Mitenhän signaalia vaimentava haaroituliitin auttaa asiaa? Antenninahvistin on sitten eri juttu. :) Niitä saa 30-40€ hintaluokassa vaikka Prismasta.

Kannattaa nyt aluksi tarkistaa seinästä telkkariin tulevan antennijohdon kunto. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että minulla oli entuudestaan tallentava digiboksi, joka näkyi ongelmitta. Kun ostin sen rinnalle uuden digitv:n ja ketjutin antennin boksin läpi, boksi näkyi edelleen hyvin, mutta telkkarin ylen kanavat pätkivät/hävisivät. Telkkarin viritin oli siis epäherkempi. Kun vaihdoin antennijohdot uusiin, ongelma poistui.

Jokin aikaa sitten hankin Elisa Viihde -palvelun. Kun lisäsin Elisan digiboksin samaan ketjuun, kuva alkoi taas pätkiä eikä esim. Nelosen HD näkynyt enää telkkarin virittimellä. Antennivahvistin korjasi tämän ongelman, nyt on täyden signaalit joka laitteella.

• kaapeliverkossa...?

Jos olet kaapeliverkossa ja tiedät operaattorin, niin silloin ensisijaisesti kannattaa ottaa yhteyttä kyseisen operaattorin asiakaspalveluun. Minkä operaattorin verkossa taloyhtiönne oikein on vai onko kyseessä joku pieni aluejärjestelmä?

Oletko tarkistanut jonkun kanavanipun signaalin laadun ja oletko kokeillut automaattista kanavanhakua? Ei kannata alkaa rakentamaan mitään ihmevirityksiä, ennen kuin perusasiat on kokeiltu?
      Näkyykö Ylen kanavat jollain toisella vastaanottimella tai digiboksilla? Tarvittaessa resetointi aloitetaan irroittamalla sähköjohto hetkeksi pois seinästä ja annetaan vastaanottimen/boksin resetoitua käynnistyksessä => jos ei auttanut, niin kanavien automaattinen haku (joillakin laitteilla pitää ensin vanhat hakutulokset poistaa) => tehdasasetusten palautus jos muu ei auta... Eiköhän se siitä tokene...

• Operaattori palvelee asiakkaitaan. Jos ei ole maksu-TV:tä tai nettiä operaattorilta ei ole sen asiakas. Asiakas on taloyhtiö, joten on syytä ensin kääntyä isännöitsijään.

• ongelmatapauksissa..
        okaro kirjoitti:

Operaattori palvelee asiakkaitaan. Jos ei ole maksu-TV:tä tai nettiä operaattorilta ei ole sen asiakas. Asiakas on taloyhtiö, joten on syytä ensin kääntyä isännöitsijään.

Jos osa kanavista on pimeänä, niin ainakin tähän mennessä esim. Welhon asiakaspalvelu on tähän vastauksen antanut ilman asiakasnumeroa. Jos tähän asiakasnumeron puutteeseen vedoten jätetään asia käsittelemättä, niin todennäköisesti soittajasta ei saada koskaan maksavaa asiakasta.

Muutaman kerran olen saanut viikonloppuna Welhon vikapäivystyksestä vastauksen, jossa kerrottiin asiakaspalvelun olevan auki sitten maanantaina. Pienen keskustelun jälkeen he ovat kuitenkin tutkineet valituksen ja kuva on tullut kuntoon.

Asiakasnumero tietenkin antaa asiakaspalvelulle paremmat taustatiedot palveluista, joita on tilattu. Vapaista kanavista osa on "must carry" -velvoitten alaisia, jotka on joka tapauksessa jaettava, joten niitä koskevaa valitusta he eivät voi sivuuttaa vaikka tahtoisivat.

• kanavat
        ongelmatapauksissa.. kirjoitti:

Jos osa kanavista on pimeänä, niin ainakin tähän mennessä esim. Welhon asiakaspalvelu on tähän vastauksen antanut ilman asiakasnumeroa. Jos tähän asiakasnumeron puutteeseen vedoten jätetään asia käsittelemättä, niin todennäköisesti soittajasta ei saada koskaan maksavaa asiakasta.

Muutaman kerran olen saanut viikonloppuna Welhon vikapäivystyksestä vastauksen, jossa kerrottiin asiakaspalvelun olevan auki sitten maanantaina. Pienen keskustelun jälkeen he ovat kuitenkin tutkineet valituksen ja kuva on tullut kuntoon.

Asiakasnumero tietenkin antaa asiakaspalvelulle paremmat taustatiedot palveluista, joita on tilattu. Vapaista kanavista osa on "must carry" -velvoitten alaisia, jotka on joka tapauksessa jaettava, joten niitä koskevaa valitusta he eivät voi sivuuttaa vaikka tahtoisivat.

Eihän sille voi mitään, jos talon antenniverkko ei ole remontoitu määräyksien mukaiseksi tai signaali tulee juuri alarajoilla.

Kaapelioperaattorin mittarimies mittaa antennisignaalin ja toteaa, että kyllä sieltä tulee. Mutta todellisuudessa signaali on niin alarajassa, että niille ei tehdä mitään.

Ainoa oikea keino olisi antenniverkon remppa, tämä taas maksaa.

• Ap.

Onko mahdollista katsoa antennidigiboksilla kaapelitaloudessa? Tarkoitan tällä sitä että osa kanavista näkyy, osa taas ei (tässä tapauksessa ylen kanavat eivät näy).

Vai mitenkä?

• ..Topias

Antennidigiboksilla ei näe mitään kaapeliverkossa. Noin periaatteessa. Täältä olen lukenut että kaapelioperaattori Welho lähettää verkossaan joitain kanavia myös antenniboksin ymmärtämässä muodossa mutta yleisesti näin ei ole. Esim Elisan verkossa Tampereella ei näin ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8108
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3912
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1380
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      33
      1224
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1109
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      980
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe