Muistaako kukaan Ahti Karjalaisen haastattelua 8.10.1982? Itse en ole nähnyt kyseistä pätkää, mutta olen kuullut sen olevan erittäin hauska, Ahti oli näes liian humaltunut antaakseen haastattelua. Haastatteluyritys koski devalvaatiota, mutta silloinen Suomen Pankin pääjohtaja Karjalainen ei kyennyt antamaan kelvollista lausuntoa.
Eli kysyn siis: Muistaako kukaan miten tilanne todellisuudessa meni ja mitä Ahti sanoi. Kategoria on ehkä vähän väärä tälle viestille, mutta en keksinyt muutakaan.
Legendahaastattelu
18
338
Vastaukset
- ahti.
Anjaniina ollut silloin paikalla, luulisi hänen tietävän?
joten se jää arvoitukseksi. Itse muistan noilta ajoilta tapauksen, jolloin olin lounaalla työpaikkani lähikuppilassa Yrjönkadulla hotelli Tornin katutasossa sijainneessa O'Malleys baarissa. Istuin pöydässä kaikessa rauhassa ja yht'äkkiä ovi avautui ja sisään tuli tärisevä äijä, joka käveli suoraan tiskille juomaa tilaamaan. Hän otti drinkkilasin ja yritti saada siitä juomaa sisuksiinsa, mutta kädet tärisivät niin paljon, että juomisesta ei tahtonut tulla mitään. Tapaus oli niin erikoinen, että terävöitin katsettani ja huomasin, että Ahti Karjalainenhan se siinä tärisi.
kumman hauskaa on siinä, että alkoholisti on niin kännissä, ettei pysty hoitelemaan työtään!!????
Mun mielestä ei yhtään mitään!!- hymähtää
Onhan se suuri juttu, jos näet jonkun julkisuuden henkilön humalassa. :-)))))))
vakava sairaus, jota ei sairaudeksi aina ymmärretä. Monissa muissa maissa kännissä oleminen on suuri häpeä, mutta meillä slaavilaisen alkoholin käytön maissa, sitä pidetään sankarillisena.
Teotwawki kirjoitti:
vakava sairaus, jota ei sairaudeksi aina ymmärretä. Monissa muissa maissa kännissä oleminen on suuri häpeä, mutta meillä slaavilaisen alkoholin käytön maissa, sitä pidetään sankarillisena.
siks tollanen "hauska" heittikin punaselle.
- ,,
vain mielessän miettiä, ketä se naurattaa. Ei minua ainakaan.
- ,,
Teotwawki kirjoitti:
myös muille sairaille?
- Anjaniina.
,, kirjoitti:
myös muille sairaille?
alkoholistia on ymmärretty kuoliaaksi......
Alkoholistille on itselleenekin parasta, että seinä tulee joskus vastaan, mitä aiemmin, sen parempi.. - ,,
Anjaniina. kirjoitti:
alkoholistia on ymmärretty kuoliaaksi......
Alkoholistille on itselleenekin parasta, että seinä tulee joskus vastaan, mitä aiemmin, sen parempi..minä en ole kaikkitietävä, ainakaan en niin uskottele itselleni.
- Anjaniina.
,, kirjoitti:
minä en ole kaikkitietävä, ainakaan en niin uskottele itselleni.
on aiheen kanssa.
Mä olen nähnyt niin paljon ja niin läheltä alkoholisteja, että tiedän miten käy jos siihen puututaan ja miten käy... jollei interventiota ole.
Tälläkin hetkellä, aikas läheisesti seuraan ihmistä, jolla on ongelma.
Johon ei puututa..
Saa nähdä, vetääkö ihmisen itsetunto itsensä kuiville, vai meneekö virran mukana.
Mut joo, sanon ja pysyn sanojeni takana, että "ymmärtäminen" on pahin, mitä pystyt alkoholistille tekeen.
- KypBa ma3
No onhan toi nyt aika hassua! :D
luepa Kukkamaaria Karjalaisen kirja "Isä" !
Ehkä tää juttu ei sitten oiskaan sun mielestä enää kovinkaan hassua!!
Lisäks tosta ko. haastattelusta on liki 30v aikaa, Karjalainen kuollut vuonna 1990, miks kaivella tollasia enää??
Naura Pikku-Kalle vitseille!
- KypBa ma3
Ottakaa nyt ihan iisisti kaikki :) Tän ketjun tarkoitus ei ollut saada vastauksia vihanlietsojilta, vaan saada tietää miten kyseinen haastattelu meni, eli onko kukaan täällä oikeesti nähnyt sitä??
ps. on se hauskaa - AT-47
Nyt ei tulisi keskustella alkoholismista, tai siitä onko se hauskaa. Olisi tarkoitus palauttaa mieleen (tai kertoa nuoremmille) nostalginen ja historiallinen tapahtuma. Mikäli suomen pankin pääjohtajalle on ollut epäselvää devalvointiasiat, on se sen verran suuri juttu kotimaisessa historiassa, että siitä tulee puhua, eikä sitä pidä hyssytellä, niinkuin ei hitlerinkää sekoiluja hyssytellä (anteeksi natsikortin väärinkäyttö). Joten JOS joku oikeasti muistaa miten haastattelu meni, kirjoittakoot tänne, minua ainakin kiinostaa.
- HTZA
joor män kou vee kou mai room?
Kaikenlaista tarinaa on kuultu.
Sinulla näyttää olevat Karjalaisen asiasta riittävästi tietoa.
Tyydy siihen, mikään video ei lisää tietouttasi. Ei edes ymmärrystäsi politiikasta.
Minulla on sen verran likainen mielikuvitus, vuosien varerella kehittynyt, että kykenen arvaamaan tavoitteesi.
Osta joku alan lehti ja naureskele sen vitseille, eiköhän sieltä, tarpeeksi rasvaista löydy.
Tässä sinulle vanha mutta kuvaava vitsi:
Kaksi kaveria veti viinaa kesämökillä, mutta viina loppui.
"Eiks, sviddu, oo enää mitään?"
" Sviddu, no kun ei ole!"
"Mä käyn haeskelemassa.."
"Tässä on jotain, muija pesee sillä ikkunoita, haisee viinalta"
"Toi on Metanolia, siitä menee näkö!.............tai, pashat, onhan sitä jo tarpeeksi nähty, tähän ikään, korkkaa pois"
Viina on aina hauska asia, paitsi juopolle.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2226404- 1711725
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661517- 701084
- 1051000
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6937Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte125882Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy202867- 100826
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66789