Namusetävaroitus!!!

Lenkillä

Penninmäessä talon raunioilla suoriin housuihin ja pikkutakkiin pukeutunut pitkä ja hoikka, tummatukkainen mies tarjosi kahdelle n. 5.-6. luokkalaiselle pojalle karkkia, kun juoksin siitä ohi. Tämä tapahtui kolmen aikaan. Hämäännyin tilanteesta niin, etten tajunnut/uskaltanut jäädä tilannetta selvittämään, mutta soitin poliisille samantien.

Ajattelin vain varoittaa ala-asteikäisten lasten vanhempia, sillä Pennari tuntuu olevan lasten suosittu leikkipaikka ja valitettavasti myös oiva paikka kaiken maailman runkkareille. Muistutelkaa lapsianne, ettei sitä karkkia saisi ottaa vierailta vastaan ja etteivät menisi syrjäisille paikoille ainakaan yksinään leikkimään.

47

1329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *7777777*

Ei tullut mieleen, että mies saattoi olla poikien isä tai muu sukulainen?

• karkkipäivä

Isät ja sukulaiset ovat sen verran vastuuntuntoisia etteivät tarjoile lapsilleen karkkeja noin sattumoisin.

• Lenkillä

Tilanne oli hetkessä ohi ja mielessä vilisi eri vaihtoehtoja, mitä tehdä ja kuinka toimia.

Vaisto ja silmät sanoivat, että kaikki ei ollut tilanteessa ihan kohdallaan. Jos mies olisi ollut tuttujen poikien kanssa ulkoilemassa tai poikiin ulkoillessaan sattumalta törmännyt tuttava tai sukulaismies, jopa jommankumman isä, miksi lenkkipoluksi tiedetylle, sateiden jälkeen hiukan mutaiselle ulkoilu-uralle olisi lähdetty esim. poikien kanssa leikkimään pikkukengissä, suorissa housuissa ja pikkutakissa???

Siinä ei jutusteltu mukavia eikä poikia hymyilyttänyt, kun mies tarjosi karkkejaan, vaan pojat vaikuttivat vaisuilta, kenties vaivautuneilta, tai häpeileviltä. Eikä kukaan puhunut, kun ohitin heidät, vaan kaikki vaikenivat. Mies tarjosi avoimesti namusiaan juuri, kun heidät ohitin, mutta olisi lienee paljastanut aikeensa selvemmin, jos olisi yrittänyt piilotella tekemisiään minun jo huomattua asioiden laidan.

Tilanne ja kolmikko vaikuttivat epäsopivalta toistensa seuraan ja paikkaan ja kun poliisille tämän kaiken kerroin, ainakin HE ottivat asian vakavasti. Ja sitäpaitsi kommenttisi isistä ja sukulaismiehistä...heissäkö ei ole sitten lapsiin sekaantujia?

• eivarmaaaaaa
        Lenkillä kirjoitti:

Tilanne oli hetkessä ohi ja mielessä vilisi eri vaihtoehtoja, mitä tehdä ja kuinka toimia.

Vaisto ja silmät sanoivat, että kaikki ei ollut tilanteessa ihan kohdallaan. Jos mies olisi ollut tuttujen poikien kanssa ulkoilemassa tai poikiin ulkoillessaan sattumalta törmännyt tuttava tai sukulaismies, jopa jommankumman isä, miksi lenkkipoluksi tiedetylle, sateiden jälkeen hiukan mutaiselle ulkoilu-uralle olisi lähdetty esim. poikien kanssa leikkimään pikkukengissä, suorissa housuissa ja pikkutakissa???

Siinä ei jutusteltu mukavia eikä poikia hymyilyttänyt, kun mies tarjosi karkkejaan, vaan pojat vaikuttivat vaisuilta, kenties vaivautuneilta, tai häpeileviltä. Eikä kukaan puhunut, kun ohitin heidät, vaan kaikki vaikenivat. Mies tarjosi avoimesti namusiaan juuri, kun heidät ohitin, mutta olisi lienee paljastanut aikeensa selvemmin, jos olisi yrittänyt piilotella tekemisiään minun jo huomattua asioiden laidan.

Tilanne ja kolmikko vaikuttivat epäsopivalta toistensa seuraan ja paikkaan ja kun poliisille tämän kaiken kerroin, ainakin HE ottivat asian vakavasti. Ja sitäpaitsi kommenttisi isistä ja sukulaismiehistä...heissäkö ei ole sitten lapsiin sekaantujia?

tarjosi, näitkö vai luuletko. jos vaikka kysyi kenen avain tms. jos näytti vaikka valokuvaa nuoruusvuosien rakkaudesta tms.

• Lenkillä
        eivarmaaaaaa kirjoitti:

tarjosi, näitkö vai luuletko. jos vaikka kysyi kenen avain tms. jos näytti vaikka valokuvaa nuoruusvuosien rakkaudesta tms.

ne saatanan karkit, senkin saivartelija!!! Silmät toimii vielä...
        Keksitkö lisää syitä sille, miksi Pennarissa tai ylipäätään Riihimäellä EI olisi lapsista seksuaalisesti kiinnostuneita perverssejä???

• Joopa joo
        Lenkillä kirjoitti:

ne saatanan karkit, senkin saivartelija!!! Silmät toimii vielä...
        Keksitkö lisää syitä sille, miksi Pennarissa tai ylipäätään Riihimäellä EI olisi lapsista seksuaalisesti kiinnostuneita perverssejä???

Jos se mies oli poikien isä, niin voin vain kuvitella, miltä tuntuu lukea täältä tuollaisia harhaisia kirjoituksia. Antaisit poliisin hoitaa asian. Se osaa kyllä asiansa ilman syylliseksi leimaavia julistuksiasi. Jos asia osoittautuu perättömäksi, niin voit alkaa valmistautumaan käräjäreissuun.

• Lenkillä
        Joopa joo kirjoitti:

Jos se mies oli poikien isä, niin voin vain kuvitella, miltä tuntuu lukea täältä tuollaisia harhaisia kirjoituksia. Antaisit poliisin hoitaa asian. Se osaa kyllä asiansa ilman syylliseksi leimaavia julistuksiasi. Jos asia osoittautuu perättömäksi, niin voit alkaa valmistautumaan käräjäreissuun.

Oletko vittumainen, vai muuten vain yksinkertainen (ja välinpitämätön)?

Jos kyseessä oli poikien isä, hän on varmaan onnellinen, että ihmiset ovat kiinnostuneita lähimmäistensä hyvinvoinnista sen verran, että haluavat suojella lapsia pervoilta...Jos poliisi olisi löytänyt kolmikon metsäiseltä lenkkipolulta ja tilanteessa ei ole ollut mitään väärää, kellekään ei käy kuinkaan. Minä tuskin joudun käräjille siitä, että kirjoitan täällä jostain, mitä näin, pönttö. Miten voin loukata jonkun kunniaa, jos en edes tiedä, kenestä on kyse tai minkä niminen hän on? Sinä olet kyllä melkoinen älyn riemuvoitto;) Voi kun tietäisinkin sen namusedän nimen...BTW, eikös poliisin toiminta hyvinkin pitkälti perustu silminnäkijähavaintoihin ja valveutuneiden kansalaisten puhelinsoittoihin?

En ole ylireagoiva sossuhössö, joka näkee kummituksia ja pervoja siellä missä niitä ei ole, vaan nuori nainen, jolla ei ole lapsia ja joka ei edes välitä lapsista sen kummemmin, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että meillä täytyy olla varaa vaikka "vääriin hälyytyksiin" tai tulla leimatuksi "harhaiseksi", kun on kyse lasten koskemattomuudesta ja turvallisuudesta. Tässä asiassa voin kai todeta, ettei "vara venettä kaada". Tähän yhtyvät lienee kaikki lasten vanhemmat ja normaalit ihmiset?

Mieluummin turha soitto poliisille ja poliisin turha reissu tapahtumapaikalle kuin silminnäkijän välinpitämättömyys ympärillä tapahtuvista asioista, joka voisi edesauttaa sitä, että siellä se namusetä työntäisi puskissa vehjettään pikkupoikien ruumiinaukkoihin ja aiheuttaisi heille elinikäiset traumat. Ja tämä kaikki kenties vain siksi, ettei se ohikulkenut nainen viitsinyt puuttua asiaan millään tavalla.

Minä ainakin toivon, että jos joku (mahdollisesti) kohtelee minua tai tulevia? lapsiani kaltoin, niin ohikulkijat puuttuisivat siihen edes sen verran, mitä minä tein tänään, kun en kyennyt asiaan paikan päällä puuttumaan. Ja voin kertoa, että huono omatunto soimaa, kun en mennyt selvittämään, mistä oikein oli kyse. Pelkuruutta kai...

On se kumma, kun hyvää hyvyyttään täällä varoittaa lasten vanhempia oudosta karkkeja lapsille tarjoavasta miehestä, tulee haukutuksi harhaiseksi ja saa jo syytteitäkin:DDD Mistä te provokatiivisia idioottimaisuuksia kirjoittelevat irvileuat oikein kaivaudutte naljailemaan kaikille ja kaikelle, mikä ei selkeästikään liikauta teitä paskan vertaa? Taidat itse olla melkoinen pervo, kun selkeästi nautit toisten kirjoitusten disaamisesta...

Mutta eiköhän minun varoitukseni mennyt perille alueen äideille ja isille, joilla vielä tuoreena muistissa vuoden -08 koululta tulleet varoitukset vastaavanlaisten tapausten tiimoilta. Sinulle, JUSTJOOJOOPAJOO(jonka tunnistan niin monesta muustakin keskusteluketjusta ärsyttäjänä maneerinomaisten lausahdustensa vuoksi), et oikein taida ymmärtää todellisuutta, jos kuvittelet, että se, mitä näin, ei tapahdu kuin minun harhaisessa päässäni. Maailma on sikoja pullollaan ja aikuisten tehtävä on suojella lapsia heiltä. VAI OLETKO ERI MIELTÄ??? Anna tulla lisää ärsyttäviä kommentteja, täältä kyllä pesee takaisin:) Mä viihdyn oikein mukavasti;)

• 789123
        Lenkillä kirjoitti:

Jos kyseessä oli poikien isä, hän on varmaan onnellinen, että ihmiset ovat kiinnostuneita lähimmäistensä hyvinvoinnista sen verran, että haluavat suojella lapsia pervoilta...Jos poliisi olisi löytänyt kolmikon metsäiseltä lenkkipolulta ja tilanteessa ei ole ollut mitään väärää, kellekään ei käy kuinkaan. Minä tuskin joudun käräjille siitä, että kirjoitan täällä jostain, mitä näin, pönttö. Miten voin loukata jonkun kunniaa, jos en edes tiedä, kenestä on kyse tai minkä niminen hän on? Sinä olet kyllä melkoinen älyn riemuvoitto;) Voi kun tietäisinkin sen namusedän nimen...BTW, eikös poliisin toiminta hyvinkin pitkälti perustu silminnäkijähavaintoihin ja valveutuneiden kansalaisten puhelinsoittoihin?

En ole ylireagoiva sossuhössö, joka näkee kummituksia ja pervoja siellä missä niitä ei ole, vaan nuori nainen, jolla ei ole lapsia ja joka ei edes välitä lapsista sen kummemmin, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että meillä täytyy olla varaa vaikka "vääriin hälyytyksiin" tai tulla leimatuksi "harhaiseksi", kun on kyse lasten koskemattomuudesta ja turvallisuudesta. Tässä asiassa voin kai todeta, ettei "vara venettä kaada". Tähän yhtyvät lienee kaikki lasten vanhemmat ja normaalit ihmiset?

Mieluummin turha soitto poliisille ja poliisin turha reissu tapahtumapaikalle kuin silminnäkijän välinpitämättömyys ympärillä tapahtuvista asioista, joka voisi edesauttaa sitä, että siellä se namusetä työntäisi puskissa vehjettään pikkupoikien ruumiinaukkoihin ja aiheuttaisi heille elinikäiset traumat. Ja tämä kaikki kenties vain siksi, ettei se ohikulkenut nainen viitsinyt puuttua asiaan millään tavalla.

Minä ainakin toivon, että jos joku (mahdollisesti) kohtelee minua tai tulevia? lapsiani kaltoin, niin ohikulkijat puuttuisivat siihen edes sen verran, mitä minä tein tänään, kun en kyennyt asiaan paikan päällä puuttumaan. Ja voin kertoa, että huono omatunto soimaa, kun en mennyt selvittämään, mistä oikein oli kyse. Pelkuruutta kai...

On se kumma, kun hyvää hyvyyttään täällä varoittaa lasten vanhempia oudosta karkkeja lapsille tarjoavasta miehestä, tulee haukutuksi harhaiseksi ja saa jo syytteitäkin:DDD Mistä te provokatiivisia idioottimaisuuksia kirjoittelevat irvileuat oikein kaivaudutte naljailemaan kaikille ja kaikelle, mikä ei selkeästikään liikauta teitä paskan vertaa? Taidat itse olla melkoinen pervo, kun selkeästi nautit toisten kirjoitusten disaamisesta...

Mutta eiköhän minun varoitukseni mennyt perille alueen äideille ja isille, joilla vielä tuoreena muistissa vuoden -08 koululta tulleet varoitukset vastaavanlaisten tapausten tiimoilta. Sinulle, JUSTJOOJOOPAJOO(jonka tunnistan niin monesta muustakin keskusteluketjusta ärsyttäjänä maneerinomaisten lausahdustensa vuoksi), et oikein taida ymmärtää todellisuutta, jos kuvittelet, että se, mitä näin, ei tapahdu kuin minun harhaisessa päässäni. Maailma on sikoja pullollaan ja aikuisten tehtävä on suojella lapsia heiltä. VAI OLETKO ERI MIELTÄ??? Anna tulla lisää ärsyttäviä kommentteja, täältä kyllä pesee takaisin:) Mä viihdyn oikein mukavasti;)

Oletko mahdollisesti jonkin uskonlahkon jäsen?

• Järki käteen
        Lenkillä kirjoitti:

Tuskin poikien mahdollinen isä on riemussaan, että olet leimannut hänen julkisesti loppuiäkseen namusedäksi... Jos taas kyseessä on namusetä, niin olet nyt auttanut häntä varoittamalla julkisesti. Nämä asiat kuuluvat poliisille ilmoittamisen jälkeen. Julkinen varoituksesi todennäköisesti vain vaikeutti asian selvittämistä.

• Analyysi-Anna
        789123 kirjoitti:

Oletko mahdollisesti jonkin uskonlahkon jäsen?

Lahkolaisilla on yleensä tuon suuntaisia olettamuksia, koska kyseinen touhu, ainakin paljastuneiden tapausten valossa, on varsin yleistä heidän suletuissa piireissään.

• Huhuilta siivet pois
        Analyysi-Anna kirjoitti:

Lahkolaisilla on yleensä tuon suuntaisia olettamuksia, koska kyseinen touhu, ainakin paljastuneiden tapausten valossa, on varsin yleistä heidän suletuissa piireissään.

Jotenkin tuli mieleen, että perätön ilmiantaja voisi samaa lahkolaisten sekapäistä jälkikasvua, joka levitti pari vuotta sitten juttua, että Korttionmäen pusikoista juoksentelee miehiä pippeli kädessä...

• hghggfhghgf
        Huhuilta siivet pois kirjoitti:

Jotenkin tuli mieleen, että perätön ilmiantaja voisi samaa lahkolaisten sekapäistä jälkikasvua, joka levitti pari vuotta sitten juttua, että Korttionmäen pusikoista juoksentelee miehiä pippeli kädessä...

Taisi olla viime vaalien alla ja yllätys yllätys taas ovat vaalit tulossa. Ikävää vain, että taas pannaan syyttömät kärsimään.

• ei saatana

ota lääkkeesi. sinulla on todella sairas mielikuvitus!

• voihan helvetti

• selittäjä.
        voihan helvetti kirjoitti:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1006459-namuseta-riihimaella-liikkeella/

On se kumma, kun näinkin vakavasta asiasta joku täällä varoittelee, niin porukka nimittelee kirjoittajaa sairaaksi, harhaiseksi ym. Ylläolevasta linkistäkin näkyy, kuinka juuri samalla suunnalla on aiemminkin "namusetä" liikuskellut ja koteihin on asiasta tullut koulustakin tiedote.

Ettekö ymmärrä? Provoilija haluaa pitää asiaa esillä sen tärkeyden takia. Hän käsittää että ilman provoja keskustelu olisi jo ajat sitten loppunut ja koko ketju painunut nettiavaruuden hiljaisuuteen ennen kuin kukaan olisi sen havainnut. Näin varoituksella on paremmat mahdollisuudet tulla huomatuksi.
        Provot voi olla hyödyllisiäkin, joskus.

• Mummo...
        voihan helvetti kirjoitti:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1006459-namuseta-riihimaella-liikkeella/

On se kumma, kun näinkin vakavasta asiasta joku täällä varoittelee, niin porukka nimittelee kirjoittajaa sairaaksi, harhaiseksi ym. Ylläolevasta linkistäkin näkyy, kuinka juuri samalla suunnalla on aiemminkin "namusetä" liikuskellut ja koteihin on asiasta tullut koulustakin tiedote.

Kyseistä henkilöä juuri tämä, paikkakunnalta häipynyt henkilö leimasi koko tuon kevään 2008 omien tekojensa tekijäksi. Asia on poliisin tiedossa.

Anna poliisin hoitaa asia, koska tänä aamuna alueella liikkui lynkkausmielen valtaamina useampi joukko, ilmeisesti etsien kuvailemaasi henkilöä. Olisi todella hirveää, jos kyseessä olisi syytön henkilö, vaikkapa poikien isä, joka menettäisi henkensä arvailujesi seurauksena.

• Johan on luritukset
        Mummo... kirjoitti:

Kyseistä henkilöä juuri tämä, paikkakunnalta häipynyt henkilö leimasi koko tuon kevään 2008 omien tekojensa tekijäksi. Asia on poliisin tiedossa.

Anna poliisin hoitaa asia, koska tänä aamuna alueella liikkui lynkkausmielen valtaamina useampi joukko, ilmeisesti etsien kuvailemaasi henkilöä. Olisi todella hirveää, jos kyseessä olisi syytön henkilö, vaikkapa poikien isä, joka menettäisi henkensä arvailujesi seurauksena.

Miksi poikien isän pitäisi puskissa jaella lapsilleen karkkia?

Jos joku haluaa tappaa toisen ihmisen, syyttömän tai syyllisen,
        ei se kai ketjun aloittajan vika ole.
        Hän ei ole kehottanut murhaan,
        vaan pitämään mukuloita paremmin silmällä.
        On hyvä, että asiasta tehdään julkinen näin, koska poliisi ei sitä tee
        ja alueen vanhemmat olisivat muuten autuaan tietämättömiä tästä.

Sehän on tunnettu tosiasia, että syksyisin koulujen alettua lasten ahdistelijat
        kaivautuvat koloistaan koulujen, koulureittien ja lasten leikkipaikkojen läheisyyteen,
        jotka ovat kesän ajan ammottaneet tyhjyyttään.

Tuskin Pennarissa kukaan on lynkkausmeiningillä ollut liikenteessä,
        koska alueen vanhemmat tietävät,
        ettei sitä kautta yksikään lapsi kulje ainakaan ala-asteelle.
        Ellei joku sitten asu vanhoissa perunakellareissa tai pumppausasemalla...
        Ja sen tietää myös namusetä,
        joka lähtee liikkeelle vasta silloin,
        kun lasten leikit Penninmäessä koulupäivän päätyttyä alkavat.

Ja on se vaan niin totta, että kyllä sukulaismiehen ja "sukulaismiehen"
        toisistaan tunnistaa.
        Kyllä ihmisten käytös heidät paljastaa, jos ei ole puhtaat jauhot pussissa.
        Tuskin se mies on karkkia tarjonnut pojille silitelläkseen heidän hiuksiaan
        lukiessaan heille satuja.
        Missä kuplassa ihmiset elävät???
        Mutta hei, aika hyvä yritys silti.

• mummolle...
        Mummo... kirjoitti:

mieleen, että pojathan ovat voineet mennä kotiin ja kertoa, että vieras mies tuputti karkkia. Tällainen ilmoitus lasten suusta voi pistää liikkeelle hiukan ärtyneitä vanhempia.
        En uskonut ikinä lukevani tällaista, mutta täytyy se pirulauta uskoa, että suomalaiset kehottavat odottamaan, että jotain kauheaa tapahtuu ja antaa poliisin puuttua asiaan vasta sitten, sen sijaan, että yritettäisiin ennalta ehkäistä esim. saattamalla lapsia kouluun ja tähdentämällä varovaisuuden tärkeyttä. Sillä niinhän se täällä Suomessa menee, että jotain tarvitsee todella tapahtua ennen kuin poliisi puuttuu. Ei millään pahalla virkavaltaa kohtaan, heidänkin resurssinsa ovat rajalliset.

• luurannut
        Mummo... kirjoitti:

Milläs asioilla se mummo siellä pennarin pusikoissa aamulla liikkui, kun on kerran niitä lynkkaysmielisiä isoja joukkoja siellä nähnyt :)

• Pönttö iivari
        luurannut kirjoitti:

Milläs asioilla se mummo siellä pennarin pusikoissa aamulla liikkui, kun on kerran niitä lynkkaysmielisiä isoja joukkoja siellä nähnyt :)

Ulkoilutti koiraansa ja näki metsästäjiä.

• Todellinen vaara

Olin samoihin aikoihin ulkoiluttamassa koiraa Penninmäessä ja näin luultavasti kyseiset kaverukset raunioilla. Mielestäni tilanteessa ei ollut mitään kummallista. He olivat ampumassa ilmakiväärillä tarkkuutta. Vaikka järjestyslain (27.2.2003/612) mukaan ilma-aseen tuominen yleiselle paikalla on kielletty, en katsonut tilanteen olleen uhkaava. He lopettivat ampumisen heti meidät huomattuaan.
      Kyseinen mies oli noin 18-20 vuotias ja pojat 12-15 vuotiaita.
      Ei se tee miehestä pedofiilia tai runkkaria, jos pukeutuu siististi.
      Sen sijaan vedenpumppaamon ja läheisen talon välisellä pellolla, tien läheisyydessä käveli kaksi miestä haulikoiden kanssa.
      Vaikka heillä oli varmaan luvat kunnossa, niin silti katsoin tuliaseiden tuomisen ulkoilualueelle paljon vaarallisemmaksi, kuin poikien tarkkuusammunnan.
      Jos lintu olisi lähtenyt lentoon pitkästä heinikosta, olisi haulikkomies varmaan ampunut huomioimatta tiellä lapsensa ja koiransa kanssa kulkenutta äitiä.

• Just joo Joopa joo

Penninmäen alueella on aamusta lähtien liikkunut useampi aseistettu ryhmä. Metsästyskausi on näet alkanut, mutta jotenkin tuntuu, että tämä ilmeisen sairaan ihmisen väärä ilmianto on lisännyt valppautta siististi pukeutuneiden miesten suhteen. Jos metsästäjät siis näette sellaisen, niin äkkäätte ampuko, koska kyseinen laji on täysin syytön ja vaaraton.

Nyt sitten aiheetta syytetyt tekemään rikosilmoitusta perättömästä ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta!

• ijijijijijij

Penninmäki on muuten yksityistä maa-aluetta, eikä julkinen alue. Ihmiset vain liikkuvat alueella kuin omistaisivat sen. Siellä saa ampua ilma- ja kuula-aseilla ja paljon siellä ammutaankin, koska on ainut alue kaupungissa, jossa se on suht turvallista.

• Joopa joo

Karkit siis olivat ilmakiväärin pateja, jota vanhempi antoi nuoremmalle! Täytyy olla todella sairas mielikuvitus, jos näkee asian, kuten tämä neiti Lenkkeilijä näki ne.

• ovat ilmakiväärin
        Joopa joo kirjoitti:

Karkit siis olivat ilmakiväärin pateja, jota vanhempi antoi nuoremmalle! Täytyy olla todella sairas mielikuvitus, jos näkee asian, kuten tämä neiti Lenkkeilijä näki ne.

padit? Ovatko ne yksittäispakattuja vihreään paperiin?

• ja ilman paperia

• ????????????

"suoriin housuihin ja pikkutakkiin".... pukeutuuko niihin 18-kesäinen poika ?

• Velipuolikuu.
        ja ilman paperia kirjoitti:

http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/ilmaaseet/Walther25LuotiNet.jpg

Voin hyvin kuvitella, että joku kokematon neiti voisi luulla tuollaista rasiaa lapsille ojentavaa "namusedäksi".

• 3+16
        Velipuolikuu. kirjoitti:

Voin hyvin kuvitella, että joku kokematon neiti voisi luulla tuollaista rasiaa lapsille ojentavaa "namusedäksi".

"Ovatko ne yksittäispakattuja vihreään paperiin?"

Onko sinulla lukihäiriö, vai näössä vikaa ? http://www.teraasekeskus.com/tuotteet/ilmaaseet/Walther25LuotiNet.jpg Patit eivät ole yksittäispakattuja vihreään paperiin!!

• ulkoilualuetta
        ijijijijijij kirjoitti:

Penninmäki on muuten yksityistä maa-aluetta, eikä julkinen alue. Ihmiset vain liikkuvat alueella kuin omistaisivat sen. Siellä saa ampua ilma- ja kuula-aseilla ja paljon siellä ammutaankin, koska on ainut alue kaupungissa, jossa se on suht turvallista.

Kiva, kun kaupungissa on alue, jossa voi ampua "suht. turvallisesti"!!!
        Siellä "yksityisellä maa-alueella" saa myös ulkoilla ja lenkkeillä. Tuskin ihmiset kuvittelevat "omistavansa alueen", vaikka siellä liikkuvatkin.
        Alueella ulkoiluun ei tarvita maanomistajan lupaa, toisin kuin ampumiseen.
        Toivotaan, ettei ikäviä ampumavahinkoja satu!

• Ei metsämies
        ulkoilualuetta kirjoitti:

Kiva, kun kaupungissa on alue, jossa voi ampua "suht. turvallisesti"!!!
        Siellä "yksityisellä maa-alueella" saa myös ulkoilla ja lenkkeillä. Tuskin ihmiset kuvittelevat "omistavansa alueen", vaikka siellä liikkuvatkin.
        Alueella ulkoiluun ei tarvita maanomistajan lupaa, toisin kuin ampumiseen.
        Toivotaan, ettei ikäviä ampumavahinkoja satu!

Nämä metsästäjät kyllä omistavat maat, joilla liikkuvat ja joita sinä luulet kaupungin ulkoilualueeksi. Alueella on metsästetty jo silloin, kun Riihimäki ei ollut edes kaupunki.

• lamppu?
        Ei metsämies kirjoitti:

Nämä metsästäjät kyllä omistavat maat, joilla liikkuvat ja joita sinä luulet kaupungin ulkoilualueeksi. Alueella on metsästetty jo silloin, kun Riihimäki ei ollut edes kaupunki.

Siis herra Kaupunki ja herra Paloheimo ovat omistajia?
        Suomessa on niinsanottu nautintaoikeus, mikä tarkoittaa, että ulkoilla voi kenen mailla ja metsissä tahansa, kunhan ei mene pihapiiriin. Mm. keskieurooppalaisissa maissa tällaista ainutlaatuista oikeutta ei kansalaisilla ole.
        Mainitsinko jossain "kaupungin ulkoilualueesta"?
        Älä esitä omia luulojasi minun nimiini.
        Ja mitä tulee po.alueella metsästämiseen ennen kuin Rixu oli edes kaupunki, niin siinähän se pointti juuri onkin!!!
        Alueella on historian mukaan ollut muinaisjärvi. Silloin siellä ehkä on saatettu kalastellakin henkensä pitimiksi.
        Maailma muuttuu eskoseni!

• Oikeuden miekka

Toivottavasti "namusedäksi" aiheettomasti syyttämäsi henkilö tekee sinusta rikosilmoituksen ja päädyt käräjäoikeuteen perättömästä ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta.

• Minuakin pelottaa

Minä näin kerran, kun keski-ikäinen siististi pukeutunut mies osti Lidlistä karkkia.
      Olisikohan pitänyt ilmoittaa poliisille?

• hahhahhaa

Kyllä. Ruumiinaukkoihin, kuten suuhunsa, se kuitenkin aikoi panna ne. Ja kenties jopa salaa muilta!!!

• huhheijaa

Miksi karkkia tarjoava jonkun silmään epämääräinen henkilö (katsojan näkemys) -on aina se Namusetä? Kyseisten vanhan liiton karkin tarjoajien ja koiranpennun esittelijöiden ajat alkavat olla jo muutenkin vähän ollutta ja mennyttä, nykyään ollaan paljon suoraviivaisempia ja härskimpiä usein toiminnassa jos siihen on taipumusta. Edelleen vain namusetä mielikuvissa on se heti popliinitakin alla alasti oleva huonohygieniainen porttikongiväijyjä, joka huhuilee "tulkaa lapset ottamaan sedältä karkkia...ja kotona on vielä lisää".

No, jokainen näkee maailman sellaisena kuin haluaa.

• s

jokohan salkkarit teki tehtävänsä.On namu-setiä siellä ja täällä

• Uusiasukastäällä
        s kirjoitti:

jokohan salkkarit teki tehtävänsä.On namu-setiä siellä ja täällä

Missä on muuten Penninmäki Riihimäessä?

• dfsdfssdffdfds
        Uusiasukastäällä kirjoitti:

Markantalon vieressä.

• markantalo
        dfsdfssdffdfds kirjoitti:

Markantalon vieressä.

on

• on
        Uusiasukastäällä kirjoitti:

Räätykänmäen takana.

• lopetetaan pelleily

Koskee eri aluetta, mutta näin tähänkin liittyen...

Poliisi Kalevalle:
      Huhut lasten ahdistelijoista karkaavat käsistä
      Torstai 30.9.2010 klo 15.25

Poliisi kehottaa välttämään lasten ahdistelijoita koskevien huhujen levittämistä, sanomalehti Kaleva kertoo.

Esimerkiksi Oulun seudulla liikkuvista lasten ahdistelijoista on kiertänyt varoituksia sosiaalisissa medioissa kuten Facebookissa ja ketjukirjeinä kännykästä toiseen. Huhut ovat kuitenkin järjestään osoittautuneet perättömiksi.

Poliisille on muun muassa ilmoitettu Haukiputaalla kierrelleestä, epäilyttävästä punaisesta Volvosta. Poliisin tutkimuksissa on käynyt ilmi, että yksi punainen Volvo kuuluu alueella ulkona työtään tekevälle ihmiselle, toinen alueella asuvalle henkilölle, Kaleva kertoo.

- Hysteria on mennyt siihen pisteeseen, että ihmiset ovat ottamassa joukolla punaiset Volvot käsittelyyn. Tällainen touhu pitäisi saada loppumaan, ennen kuin joku hyvää tarkoittava ihminen sortuu sellaiseen tekoon, josta tulee tarpeettomia hankaluuksia, komisario Erkki Kurkela Oulun poliisista sanoo Kalevalle.

Erään koulun pihan liepeillä liikuskellut vanhempi mies olikin koulun entinen rehtori, joka kävi katsomassa vanhaa työpaikkaa. Myös huhu tuntemattomaan autoon kaapatusta tytöstä vaikuttaa myös keksityltä, sillä poliisi ei ole saanut asiasta minkäänlaista rikosilmoitusta.

Kurkela tähdentää, että poliisi suhtautuu ahdistelutapauksiin vakavasti, mutta huhujen levittäminen ei hyödytä ketään.

- Lapsen kertoessa joutuneensa ahdistelun kohteeksi, on ainoa oikea tapa toimia siten, että huhujen lähettämisen ja sosiaaliseen mediaan kirjoittamisen sijasta vanhempi soittaa hätäkeskukseen 112-numeroon, josta poliisi saa asian tehtäväksi, Kurkela sanoo.

• arvojärjestys

Kumpi on pahempi juttu:

Tietämättömyyden takia uusi lapsi joutuu pedofiilin uhriksi?

Syytöntä henkilöä epäillään?

• että niin
        arvojärjestys kirjoitti:

Kumpi on pahempi juttu:

Tietämättömyyden takia uusi lapsi joutuu pedofiilin uhriksi?

Syytöntä henkilöä epäillään?

Syyttömän henkilön epäilytkin vain tuppaavat jäämään elämään, vaikka kuinka ihan poliisin taholtakin asiaa korjattaisiin. Jos nyt sitten joukossa yksi sadasta haravalla heitetystä ilmoituksesta sattuu olemaankin pedofiili ja saa jotain tehtyä, niin kristallipallojuttuja ja ei voi ennakkoon tietää. Suhteessa aidot pedofiilit niihin, joita epäillään suotta, ovat kummiskin melkoisen vähäinen määrä. Jos 99:ää epäillään aiheetta ja silti leimataan, ja sadas sattuukin olemaan aito, niin ei nyt oikein prosentit ole kohdallaan.

Kumpikin yhtä paha, ne pilaavat elämän. Aiheeton epäily vielä pahempi, koska aika paha puolustautua. Lapsen vika ei ole koskaan, mutta aikuisen katsotaan olevan itse vastuussa asioistaan. Ja AINA on niitä, että "ei se siellä olisi ollut tai noin toiminut, jos ei sillä jotain olisi mielessä". Toisekseen oikaisut eivät aina tavoita kaikkia epäilijöitä ja asiat jäävät elämään.

• *abc*
        että niin kirjoitti:

Syyttömän henkilön epäilytkin vain tuppaavat jäämään elämään, vaikka kuinka ihan poliisin taholtakin asiaa korjattaisiin. Jos nyt sitten joukossa yksi sadasta haravalla heitetystä ilmoituksesta sattuu olemaankin pedofiili ja saa jotain tehtyä, niin kristallipallojuttuja ja ei voi ennakkoon tietää. Suhteessa aidot pedofiilit niihin, joita epäillään suotta, ovat kummiskin melkoisen vähäinen määrä. Jos 99:ää epäillään aiheetta ja silti leimataan, ja sadas sattuukin olemaan aito, niin ei nyt oikein prosentit ole kohdallaan.

Kumpikin yhtä paha, ne pilaavat elämän. Aiheeton epäily vielä pahempi, koska aika paha puolustautua. Lapsen vika ei ole koskaan, mutta aikuisen katsotaan olevan itse vastuussa asioistaan. Ja AINA on niitä, että "ei se siellä olisi ollut tai noin toiminut, jos ei sillä jotain olisi mielessä". Toisekseen oikaisut eivät aina tavoita kaikkia epäilijöitä ja asiat jäävät elämään.

Jos tällaisten perättömien huhujen vuoksi tapetaan joku, niin se on varmasti linnareissu huhujen levittäjälle, vaikka kuinka olisi kyse poliittisesta pelistä.

• 3 6 99
        *abc* kirjoitti:

Jos tällaisten perättömien huhujen vuoksi tapetaan joku, niin se on varmasti linnareissu huhujen levittäjälle, vaikka kuinka olisi kyse poliittisesta pelistä.

Perättömiä huhuja ei pidä levittää, mutta linnareissua ei sentään tule. Eikä ihmisiä tapetakaan niiden takia sentään.

Perällisiä varoituksia on kyllä syytä antaa, yleisön on hyvä tietää millaisessa yhteisössä hän liikkuu että osaa selviytyä. Oletan että ketjun aloitus ei ollut perätön. Ehkä varoitus olisi voinut olla sellainen että ei olisi niin tarkasti kuvattu henkilön ulkoasua. Sellainenkin varoitus olisi saanut vanhemmat valppaiksi kertomaan lapsille millaisia henkilöitä pitää varoa.

• pperax

Oletko sairas ihminen joka aloitit ketjun.Hoida lääkityksesi kuntoon.HUH HUH mitä porukkaa täällä asuu.Onneksi en asu kyseisessä kaupungin osassa.Saisit huutia jos sut tapaisin. "Soitin heti poliisille", soitan sinusta kanssa heti poliisille jos paskatat kapista rakkiasi etkä kerää jätteitäsi.
      Muista..."silmä valvoo".
      No joo, mutta aika sairasta tollanen varsinkin pukua työkseen käyttäviä henkilöitä kohtaan.En itse käytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2740
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2527
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      19
      1850
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1504
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1498
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1453
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1341
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1128
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      18