Kosteat silmät

HTZA

Muinoin Forssassa.
Perustettiin puolue.
Talvisodan aikana siitä kasvoi viisas puolue.
Jatkosodan jälkeen se oli kypsä puolue.
Kypsä hoitamaan Suomea.
Hakaniemen torilla, Stadissa, se sanoi: Nyt riittää, ja torjui vihamielisen valtion kaappausyritykset.
Sen tuella kehittyi tieto- taito- ja teollisyysyritykset jotka kantoivat maata, viime vuosiin saakka. Antaen saasteiden levitä, kuten muissakin maissa, välittäen vain kansastaan.
Nyt siitä puolueesta on tullut ällösti rakastava, sairaan vihertävänpunainen.
Ja niin on käynyt, että, meikäläisestä, perusdemarista on tulossa Persu.

Tämä ei ole poliittinen aloitus, tämä on surullinen aloitus.
Maailma ja maamme on muuttumassa jonnekin, jota minä en olisi halunnut.
Halusin vain kertoa omalta kohdaltani, mikä minua satuttaa.

Kun te katselette maailmaa, miltä se näyttää?
Miten teidän isienne työ katoaa?
Osa voi olla onnellinenkin?
Saako sirukorttien ilmaantuminen teidät pelkäämään kauppareissulla ja katselemaan olkanne taakse?
Pelottaako metsissä liikkuminen?
Puistoissa?

Kun laitatte valot pois, sytytätte kynttilän ja katselette ikkunasta ulos, lähestyvän Joulun taivasta,
ovatko ne samat tähdet siellä, joita nuorena ihastelitte, käsi kädessä, jonkun kanssa?
Onko siellä uusia tähtiä, jotka nopeasti liikkuvana tarkkailevat jokaista askeltanne?
Autioituva maaseutu? Yhä lisääntyvä kotitalojen myynti ja muutto asutuskeskuksiin, sairaalan lähelle?
Onko se sairaala muuttunut?
Sviddu sentään, täytyyhän teitä masentaa, eikö masennakin, joku?
Kohta jäätyvät Pihlajanmarjatkin.
Omenat jo halkeilevat.
Myyrät lihovat, syövät talvella juuret Perennoista tai mitä ne nyt ovat.
Sasus ainaskin osaa kertoa.
:)
H.

29

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää masennus käsitelty jo?!

:D

• HTZA

miljoona kertaa.
        Vastata ei tarvitse tähänkään, jos aloitus tuntuu jankutukselta.
        Kuitenkin se pieni kutina, jonka laitoin lauseiden väliin, saattaa kiinnostaa joitakin.
        H.

Erilainen nuori..

• HTZA kirjoitti:

miljoona kertaa.
        Vastata ei tarvitse tähänkään, jos aloitus tuntuu jankutukselta.
        Kuitenkin se pieni kutina, jonka laitoin lauseiden väliin, saattaa kiinnostaa joitakin.
        H.

Erilainen nuori..

tjaa, ei masenna ei!

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

tjaa, ei masenna ei!

että korttien kalastelu muuttuu varasteluksi, siinä kaadetaan mummo, taas kerran, mutta nyt, eritarkoituksella.
        Ja ne pojat eivät maksa reisiluun uutta tekoniveltä.
        H.

• HTZA kirjoitti:

että korttien kalastelu muuttuu varasteluksi, siinä kaadetaan mummo, taas kerran, mutta nyt, eritarkoituksella.
        Ja ne pojat eivät maksa reisiluun uutta tekoniveltä.
        H.

kyllä vie mun uutta korttia jonka tilasin tänään!!
        Nätillä kuvalla ja plussaominaisuudella.
        Potkasen munille.
        Reisiluu kyllä voi murtua siitäkin.

• Meriläinen

Masennuksen ja sviduduksen aika oli ja meni nyt taas nautitaan.
      Elämä on ihan kivaa, ja hyvää nam nam.

• HTZA

kun on nauhoittanut levynsä täyteen lempimusiikkiaan?
        Mitäs jos Kotkan satama ei kohta jäädykään?
        Talvipomppa homehtuu kaappiin ja kalaveneissä on aurinkosähkö, eivät haise enää miehekkäästi.
        Nafta ja Bensa vaihtuu Bossin lällyhaisuihin?
        Kaunissaaresta tulee nakusaari? Öh... tää, tietty olisi nuoruutta?
        Siellä puhutaan vain Saksaa.

H.

• Meriläinen
        HTZA kirjoitti:

kun on nauhoittanut levynsä täyteen lempimusiikkiaan?
        Mitäs jos Kotkan satama ei kohta jäädykään?
        Talvipomppa homehtuu kaappiin ja kalaveneissä on aurinkosähkö, eivät haise enää miehekkäästi.
        Nafta ja Bensa vaihtuu Bossin lällyhaisuihin?
        Kaunissaaresta tulee nakusaari? Öh... tää, tietty olisi nuoruutta?
        Siellä puhutaan vain Saksaa.

H.

On kaunissaaressa nakujakin ollut, ja olen minäkin nakuna siellä uinut.

Ranskalainen perhe aikoinaan oli rannalla, heillä nuori tyttö. Ja ilman rihmankiertämää. Silloin oli kiikareilla käyttöä. Niin miehillä kun naisilla.
        Eli ei se mitään uutta siellä.

Ja jos ei Kotkan satama jäädy niin silloin on helppo pääsy saareen kesälläkin.

• Anjaniina.

ei vois vähempää kiinnostaa, odotan aikaa, jolloin olen muualla ja tämä maa seilaa, sinne minne seilaa.
      Vaitsemillanne päättäjillä.
      Mut oma valintanne, ei masenna mua, koska tiedän...pääseväni pois ;)))
      Kuten sanoin, jollei voi muuttaa ympäristöä, on tehtävä omat päätökset elämänsä suhteen.
      Olen ne tehnyt ja tyytyväinen niihin ;)))
      Siks ei masenna ;)))
      Talvi on talvi, se tulee ajallaan.... niin aina ,))) Lohduttavaakin jopa..

• HTZA

Joku voima Suomessa muuttaa sitä vieraaksi maaksi.
        Nykylapset eivät voi enää elää sitä lapsuutta jota minä elin.
        Mutta minä en pakene raukkamaisesti, täyttäköön jälkeeni tuleva vedenpaisumus arkkuni ja jäykistyneet leukani.
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

Mutta minä en pakene raukkamaisesti, täyttäköön jälkeeni tuleva vedenpaisumus arkkuni ja jäykistyneet leukani.
        H.

sitä nuorisoa, jota me kasvatettiin?
        Täytyy kantaa vastuunsa, alullepanijana.
        Jollei miellytä, on jotain mennyt pieleen?
        Ei niiden tartte elää sitä samaa, se oli aika köyhää, mut on hyvä jos lapset arvostaa sitä miten helppoa nykyään on.
        Siitä pitää niille antaa jonkunlainen tuntuma..

• verditti
        HTZA kirjoitti:

H.

"Meidän on uudesta luotava maa,
        raukat vain menköhön merten taa."

Näin lauloin jo ensimmäisellä luokalla, maakuntalauluja lienee.

• Ruskaiselta.
      Se katoaa perintörahoilla ostamani auton muuttuessa ruostuneeksi romuläjäksi.
      Onni oli autoni sammuessa risteykseen vastaantulevan miehen osaaottava hymy. (Muunsin totuuden mieleisekseni, kyseessä oli vain arkinen vanha tuttu)
      Minun sirukortillani on niin vähän rahaa, että säälin sitä havittelevaa rosvoa.
      Ukkonen ja puut kaatumaan saavan myskyn keskukseen joutuminen metsässä on pelottavaa. Sekin pelottaa että joku sammuttaa valot klo 22, kun olen yksin metsässä keskellä pururataa. Siellä ei ole koskaan ketään muita siihen eikä mihinkään muuhunkaan aikaan, joten muita pelottaa vielä enemmän?
      En pelkää puistoja.
      Minun nuoruudessani minulle annettiin tähtikartasto ja kaukoputki käteen ja esiteltiin tähtikuviot ja planeetat. Käsi kädessä ihailu olisi varmasti ollut kivempaa ja mieleenpainuvampaa...
      Kuuni, tähteni ja ilta-aurinkoni on katuvalo, joka valaisee ja himmentää valollaan tähtitaivaan.
      Loppuihin en ota kantaa...

• tuntemani kunnon demari vaihtaa persuihin. Saamari ei sitä noin tehdä, vaan se tehdään niin, että mennään puolueosaston kokoukseen ja lyödään nyrkki pöytään ja sanotaan, että jumalauta nyt täällä aletaan puhua politiikkaa. Puoluejohto vaihtoon ja Maria Guzenina-Richardson puheenjohtajaksi seuraavassa puoluekokouksessa ja se saatanan mitään sanomaton Urpilainen takapenkkiin. Vakuuttavaa ei voi näytellä.!!!!!

• HTZA

luulin tuovani esiin, miten kammoan naismaisuutta puoluejohdossa.
        Ja naisia erityisesti...
        H.

• HTZA kirjoitti:

luulin tuovani esiin, miten kammoan naismaisuutta puoluejohdossa.
        Ja naisia erityisesti...
        H.

ole naismainen, vaan hänessä on enemmän munaa kuin useimmissa miehissä.

• henrjii

Jatkosodan päätyttyä Vennamo järjesti Maatalousministeriön asutusasiainosaston päällikkönä kaikkiaan yli 400 000 evakolle, rintamamiehelle ja kaatuneiden omaisille uudet maatilat tai rakennustontit muualle Suomeen maanhankintalain perusteella.
      Isäkin sai sota metsää, tai suota, mutta oli ihan myyty pientalopojille. Toisin kun kepulle/Ukkoolle, joka olisi lähettänyt sotilaat siperiaan.

• mikään masenna:))) Ihanaa ku pihlajanmarjat alkaa jäätyä ja omenatki halkeilla.. Hyvät lenkkikelit nyt:))
      Ja talvi tulossa:)))
      Myyrienkää kans ei toistaiseks oo ollu kummempia harmeja. Tartteehan niidenki saada syödäkseen, ettei nyt ihan kokonaan sukupuuttoon kuole.

Sirukorttiki on, eniten on pelättävää niistä kortinlukijoista joita laittavat automaatteihin.

Silleen se maailma vaan eteenpäin menee, uusin kujein:)))))

• Kosteat silmät;))

mutta, itketti kyllä. Tv:stä tuli hyvä dokumentti ohjelma Chilen entisestä presidentistä Salvador Allendesta. Itkin melkein koko yön nähtyäni tuon ohjelman. Kyyneleet ja kuumat vaan valuivat poskiani pitkin enkä voinut sille mitään..Ehkä oma nuoruus palautui elävästi mieleeni myös. Minkä puolesta minäkin tuon nuoruuteni elin ja uskoin ja toivoin ja elin joka solullani. Mies ei tietenkään tajunut miksi.Itkin niin että, hänkään ei saanut nukutuksi. Muistin jälleen miksi olen joskus, jo hyvin nuorena valinut oman kantani ja oman tieni ja näkemykseni mitä olen tahtonut oikein puolustaa. Oman tieni ajatella ja tuntea myös ihmisenä. Demokraattina ja sosialistina.

El pueblo unido jamasera vensido...ystäväni edelleen.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      205
      5857
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1681
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1048
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      98
      949
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      887
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      857
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      808
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      771
    Aihe