Jotakin uutta

forre

8

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J-MN...

      Vaikka ei subbea ole itsellä vuoteen ollutkaan niin olen kyllä odottanut pitkään jotain uutta moottoritekniikkaa subarulta ja nyt vihdoinkin!

      Bensan suorasuihkutusta tuossa ei taida vielä olla mutta ainakin jakopää näyttäisi nyt olevan ketjulla jota olen pitänyt pienenä miinuksena subben vanhoissa 4 mukisissa koneissa (pois lukien diesel!). Iskun pituuskin oli nyt enemmän kuin poraus joten luultavasti alavääntö paranee roimasti.
      Hieno ja luotettava moottori tulee olemaan!

    • H-8

      Odotin foresteriin 3.6l konetta. Odotin myös 3l dieseliä H-6 foresteriin. No meneehän nuokin tavis koneet mutta en noihin koske nimerkillä. turbo bower

    • Kannattiko tuota edes esitellä. Litran pudotus poltoaineen kulutuksessa
      ja tehot tippuivat 116 kW:sta 7 kW. Vain saksalaiset insinöörit pystyivät samaan
      aikanaan kehitellessään Kuplan konetta. Se oli aikansa ihme, suuri litratilavuus
      ja uskomattoman vähän tehoja.

      Kyllä noisa arvoissa pitää olla jotakin virhettä. Uusi kone ja vain 109 kW.

      • forre

        Nykyisessä mallissa on 110 kW, joten pudotusta tulee vain 1 kW, mutta parantuva alavääntö varmast tekee moottorista mukavamman ajaa, mutta eihän tuo mikään raketti tietenkään ole.


      • forre kirjoitti:

        Nykyisessä mallissa on 110 kW, joten pudotusta tulee vain 1 kW, mutta parantuva alavääntö varmast tekee moottorista mukavamman ajaa, mutta eihän tuo mikään raketti tietenkään ole.

        Kyllä minulla 2008 koppasessa on 116 kW / 158 hv. Joten on
        tehot menneet alas jo pitemmän aikaa, käsittämätöntä.

        Lisäksi kun automaatin yhteydessä on momentinmuunnin, niin
        vääntöäkin tuntuu olevan aivan riittävästi.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        Kyllä minulla 2008 koppasessa on 116 kW / 158 hv. Joten on
        tehot menneet alas jo pitemmän aikaa, käsittämätöntä.

        Lisäksi kun automaatin yhteydessä on momentinmuunnin, niin
        vääntöäkin tuntuu olevan aivan riittävästi.

        Nykykoppanen? Varmaankin, kun on -08 kyseessä. Mielestäni tehot putosi tuohon uuteen malliin, ja Legasyssä samaan aikaan tuohon 150 hv, mikä on esitteissäkin tällä hetkellä.
        Uskoisin että kun tuo uudistunut moottori liitetään hienosti toimivaan cvt-vaihteistoon, on sitä vääntöä ja käytettävyyttä entistä paremmin tarjolla. Eikä sekään mitään haittaa jos polttoainekulut asettuu tämän päivän vaatimusten tasolle, samoin verot ja käyttömaksut pienenee.


      • forre kirjoitti:

        Nykykoppanen? Varmaankin, kun on -08 kyseessä. Mielestäni tehot putosi tuohon uuteen malliin, ja Legasyssä samaan aikaan tuohon 150 hv, mikä on esitteissäkin tällä hetkellä.
        Uskoisin että kun tuo uudistunut moottori liitetään hienosti toimivaan cvt-vaihteistoon, on sitä vääntöä ja käytettävyyttä entistä paremmin tarjolla. Eikä sekään mitään haittaa jos polttoainekulut asettuu tämän päivän vaatimusten tasolle, samoin verot ja käyttömaksut pienenee.

        En tarkoita nykyistä, vaan 2006 - 2008 mallia. Nykyistä 2009
        varmaan myytiin jo 2008 vuoden lopulla. Samoin kuin 2006:sta
        sai 2005 syksyllä.


      • forre
        Täpinä kirjoitti:

        En tarkoita nykyistä, vaan 2006 - 2008 mallia. Nykyistä 2009
        varmaan myytiin jo 2008 vuoden lopulla. Samoin kuin 2006:sta
        sai 2005 syksyllä.

        Niinhän se tietysti on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe