MS-tautiko?

helppiä12

kokosin listan oireista, mitä minulla on, en varmasti kaikkia löytänyt mutta suurimmanosan:

lyhytkestoisen muistin ja keskittymiskyvyn heikentyminen
uni ei helpota uupumusta
rasituksen jälkeinen huonovointisuus/uupumus
Kognitiivinen hidastuminen
Vaikeudet nähdyn ja kuullun (mukaanlukien puheen) ymmärtämisessä.
Vaikeudet ääntämisessä tai puhumisessa.
Spatiaalinen disorientaatio eli tilantajun häiriintyminen sekä proprioseption eli asento- ja liikeaistin ongelmat.
Ajantajun häiriintyminen, epätodellinen olo.
Tajunnan tason laskeminen
Levoton/kiihtynyt/ahdistunut uupuneisuus.
Mielialanvaihtelut.
Insomnia.
Takykardia
Vatsan turvotus, vatsakivut.
Muut vatsavaivat.
Seborreeinen dermatiitti.
perhosihottuma
Sormenjälkien "heikentyminen"
Tihentynyt virtsaamistarve
Normaalia alhaisempi ruumiinlämpö, huomattavaa vaihtelua vuorokauden mittaan.
Kylmät kädet ja jalat, joskus toispuolisesti, joskus erittäin selvillä rajoilla
Migreeni ja monentyyppiset erilaiset päänsäryt, jotka voivat olla jatkuvia.
Kuulon heikkeneminen tai vääristyminen.
Tasapainohäiriöt.
Hämäränäön heikentyminen.
Näkökentän kaventuminen.
Kuivat tai vuotavat silmät.
Jatkuva nenän ja kurkun tukkoisuus, kurkkukipu.
Flunssankaltaiset oireet, kuumeinen olo.
Nivelten jäykkyys.
Parestesia.
valkosormisuus.

voiko minulla olla ms vai miks tämmöisiä oireita on? kävi mielessä cfs:sskin.

16

1307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No jo on oireita!

      Mene hyvä ihminen lääkäriin, kun on tommonen määrä erilaisia oireita!!!!

    • *

      Taidat pelleillä vakavilla sairauksilla, sillä nuo oireet sopivat moneen eri tautiin. Toivommeko, että et tule saamaan niistä yhtäkään? Jos ihan totta puhut ja sinulla on noin monia oireita kannattaa mennä lääkärin juttusille. Jos taas kärsit noin monista oireista on reumatauteihin erikoistunut lääkäri oikea osoite.

      • helppiä12

        itseasiassa en pelleille..


      • Huhuuhuu
        helppiä12 kirjoitti:

        itseasiassa en pelleille..

        Mee nyt nopeesti lääkäriin!


      • Että taas silleen
        Huhuuhuu kirjoitti:

        Mee nyt nopeesti lääkäriin!

        Onhan sulle jo joku tehnyt diagnooseja, miksei se sitten samalla kertonut, mikä sua vaivaa ton kaiken muun lisäksi. Oisko ollut google käytössä ja ihan itse tehtynä arvausMS-diagnoosi?


      • mikrobiologi
        Että taas silleen kirjoitti:

        Onhan sulle jo joku tehnyt diagnooseja, miksei se sitten samalla kertonut, mikä sua vaivaa ton kaiken muun lisäksi. Oisko ollut google käytössä ja ihan itse tehtynä arvausMS-diagnoosi?

        Sinulla taitaa olla aivoissa borrelioosi, krooninen keuhkoklamydia ja toksoplasmoosi.
        Kaikki samaan aikaan oireita aiheuttamassa.


      • Misis kookle
        mikrobiologi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla aivoissa borrelioosi, krooninen keuhkoklamydia ja toksoplasmoosi.
        Kaikki samaan aikaan oireita aiheuttamassa.

        Joo, tosta listastahan ylläolevat vielä puuttuivatkin. Täähän on selvä peli, ei tässä mitään uusia lääkärissäkäyntejä tarvita. Täällä on tietämys ja jos arvailuttaa, onneksi on google.


    • m.osterman

      olen 1990-luvulta alkaen alkanut heikentymään pikkuhiljaa ja muutamaa, ihan vaan muutamaa listassasi ollutta vaivaa en tunnistanut "omakseni. olen 37v.
      kuitenkin minulla on diagnoosina "diagnosoimaton lihasten- hermoston tai luuston etenevä sairaus" ja tässä vuosien mittaan olen tullut siihen tulokseen että oikeasti kipeitä ihmisiä ei oteta tosissaan ja ne jotka hakevat "saikkua" pikkuvioista saavat pyytämänsä kyllä =(
      olen pyörätuolissa ollut nyt neljä vuotta ja enää en pääse itse edes kelaamaan..

      • helppiä12

        mikrobiologi, jos näin on niin pystynkö paranemaa normaaliksi enää? oletko aivan varma että sairastan noita.
        tän kuun loppupuolesta olisi lääkäri.


      • helppiä12
        helppiä12 kirjoitti:

        mikrobiologi, jos näin on niin pystynkö paranemaa normaaliksi enää? oletko aivan varma että sairastan noita.
        tän kuun loppupuolesta olisi lääkäri.

        m.osterman mitä tarkoitit tuolla että et itse pääse enää kelaamaan?
        kaikkea hyvää muuten sulle.


      • mikrobiologi
        helppiä12 kirjoitti:

        mikrobiologi, jos näin on niin pystynkö paranemaa normaaliksi enää? oletko aivan varma että sairastan noita.
        tän kuun loppupuolesta olisi lääkäri.

        helppiä12, en tietenkään voi olla aivan varma kun en tiedä mistään sinun testituloksistasi.
        Mutta oireiden puolesta nuo sopivat hyvin kuvaan.
        Oireesi voisivat helpottua antibioottihoidolla, doksosykliiniä ja asitromysiiniä päivittäin.
        Mutta niitähän ei saa ellei lääkäri määrää. Ja antibiootit hyökkää kaikkien bakteerien kimppuun, myös hyödyllisten. Siksi suosittelen että kokeilisit ensin paraneeko olo (tai huononeeko, sekin on oleellista) heraproteiinijauheella, otat sitä 10g päivittäin pari viikkoa. Jutun juju on siinä että heraproteiini rikkoo keuhkoklamydian soluun tarttuvan itiömuodon pintarakenteen niin että itiö hajoaa ja bakteeri kuolee. Et pääse proteiinilla eroon kaikista keuhkoklamydian muodoista (tämä bakteeri on 3:ssa eri muodossa elimistössä) mutta ne tarttuvat muodot vähenisi ja sekin parantaa jo oloa kun uudet solut ei saa tartuntaa.
        Elimistön oma puolustusjärjestelmä ei voi tuhota keuhkoklamydiaa koska keuhkoklamydia elää solujen sisällä virusten tapaan vaikka onkin bakteeri.


      • helppiä12
        mikrobiologi kirjoitti:

        helppiä12, en tietenkään voi olla aivan varma kun en tiedä mistään sinun testituloksistasi.
        Mutta oireiden puolesta nuo sopivat hyvin kuvaan.
        Oireesi voisivat helpottua antibioottihoidolla, doksosykliiniä ja asitromysiiniä päivittäin.
        Mutta niitähän ei saa ellei lääkäri määrää. Ja antibiootit hyökkää kaikkien bakteerien kimppuun, myös hyödyllisten. Siksi suosittelen että kokeilisit ensin paraneeko olo (tai huononeeko, sekin on oleellista) heraproteiinijauheella, otat sitä 10g päivittäin pari viikkoa. Jutun juju on siinä että heraproteiini rikkoo keuhkoklamydian soluun tarttuvan itiömuodon pintarakenteen niin että itiö hajoaa ja bakteeri kuolee. Et pääse proteiinilla eroon kaikista keuhkoklamydian muodoista (tämä bakteeri on 3:ssa eri muodossa elimistössä) mutta ne tarttuvat muodot vähenisi ja sekin parantaa jo oloa kun uudet solut ei saa tartuntaa.
        Elimistön oma puolustusjärjestelmä ei voi tuhota keuhkoklamydiaa koska keuhkoklamydia elää solujen sisällä virusten tapaan vaikka onkin bakteeri.

        okei. kiitti vastauksista, mutta onko toi ajatusten lähettäminen totta. voiko toiselle lähettää sanoja tai lauseita että hän ymmärtää. esim kun toinen on vieressä?


      • psykiatri
        helppiä12 kirjoitti:

        okei. kiitti vastauksista, mutta onko toi ajatusten lähettäminen totta. voiko toiselle lähettää sanoja tai lauseita että hän ymmärtää. esim kun toinen on vieressä?

        Ajatuksia ei voi lähettää, skitsofreenikot tosin uskovat siihen pystyvänsä.


      • en.kirjautunutkaan..
        helppiä12 kirjoitti:

        m.osterman mitä tarkoitit tuolla että et itse pääse enää kelaamaan?
        kaikkea hyvää muuten sulle.

        anteeksi pitkällinen odotus ennen vastausta, en vaan ole sivuilla liikkunut viime pvinä.
        Mutta kelaaminen ei hanki onnistua koska käsivoimat katosivat ja puhti on poissa vaikka koko ajan ja ihan raskaalla kädelläkin käsivoimia harjoitutin ja käytin niin kauan kuin vain pystyin. Ei siis ainakaan harjoituksen puutteen takia toimintakyky kadonnut ole.
        Kaikesta huolimatta mahtavaa syksyä kaikille! =)


    • ttppii

      Diagnoosi on noilla oireilla lähes täysin varma.
      GAD.

      • helppiä12

        lääkärissä kävin niin pisti vain ahdistuksen piikkiin, ja ei ottanut puoliinkaan oireista minkäänlaista kantaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe