Sinkun säästö

Piggybanker

Moi!

Ihan alkuun, en ole ahne enkä perso rahalle. Olen mies. 35 vuotias ja tällä hetkellä elän yksin vuokra-asunnossa. Ennen mulla oli tilanne jossa tili tuli ja tili meni. Säästöön en saanut mitään vaikka kuinka koetti.

Aloitin tuossa pari vuotta sitten säästää toden teolla kun tuli ero avovaimon kanssa.
Tilanne on siis tämä. Saan käteen palkkaa 1650€/kk
Asumiskulut mulla on noin 550€ kuussa. Asun melko lähellä ison kaupungin keskustaa ja työpaikka on noin 2km päässä joten möin auton pois eron jälkeen.
Eli asumiskulujen jälkeen mulle jää käteen 1100€. Sitte siitä pois puhelinlasku ja netti niin käteen jää reilu 1000. Olen tehnyt parin vuoden ajan niin että en osta juurikaan mitään ylimääräsitä mitä en oikeasti tarvitse. Aina ennen palkkapäivää siirrän käyttötilillä olevat rahat toiselle tilille säästöön. Sitten taas maksan laskut ja elän kuukauden ja taas ennen seuraavaa palkkapäivää siirrän jäljelle jääneet rahat säästöön.
saan joka kuukausi säästöön 300 - 600€! Ei paha! Tekee vuodessa ihan kivan summan.
Ostan aina ruokaa vähintään viikoksi kerrallaan, ruokakulut ovat yllättävän pienet yksin asuvalla ihmisellä jos tekee ruuan kotona. Mulla ei ole mitään velkoja, osamaksuja eikä lainoja. Ei mitään muita kuluja kuin vuokra, sähkö, puhelin ja netti.
Mulla on nyt säästössä reilu 20 tuhatta euroa (parin vuoden säästö sekä autonmyynnistä saatu raha) ja ajattelin vielä säästellä vuoden verran. Sitten ajattelin käyttää nämä säästöt oman asunnon hankintaan. Olis tarkotus saada asunto jossa mun asumiskulut ei nouse joten voin sitten taas alkaa säästämään vaikka jotain muuta isompaa hankintaa varten tai sitten lyhentää lainaa pois välillä vähän enemmän.
Mutta kyllä sitä voi säästää vaikka ennen siitä mullakaan mitään tullut.

2

645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja järkevältä

      Tuo kyllä edellytttää melkoista selkärankaa. Kyllä se oma asuntokin tuolla periaatteella varmasti onnistuu. Toivottavasti löydät mieluisen asunnon. Ja sitten, kun asunto on maksettu, niin asuminen on huomattavasti halvempaa kuin vuokralla. Jatka samaan malliin.
      Jotkut hankkivat asunnon suurella pankkilainalla ja maksavat sitten tolkuttomia korkoja pankille. Ehkä on parempi säästää kuin siirtää rahoja korkoina jollekin muulle osapuolelle.

    • rouva51

      hyvä saavutus. Perheen kanssa onkin vaikea saada mitään jäämään. Itse elin kädestä suuhun, toisaalta ei ole velkaakaan muuta kuin osamaksueriä ja niitäkin vähän.
      Ihailen heitä jotka onnistuvat säästämään, tässä iässä kun voisi hankkia vaikka asumisoikeusosakkeen, hyvä näinkin.
      Kannan liikaa huolta muista, ja olen tyhjätasku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe