koska aurauskulmien säätö?

jelppiä.,.

Eli voiko mitään alustan osia(alapallonivel, ylätukivarsi, ym) vaihtaa kotioloissa, niin että ei tarvitsisi aurauskulmia tarkastaa?

Vai onko se aina kun jotain tuennan osia vaihtaa niin automaattisesti voi aurauskulmakin mennä pieleen?

Onko helppoa konstia säätää kotikonstein kulmat?

Kiitti?

5

6628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

olen vaihtanut itse alapallot,tukivarret,aurauskulmia en ole tarkistanut vaihtojen jälkeen,aurauskulmat voi itsekin tarkistaa ja säätää,mutta kannattaa tarkistuttaa mittareilla elikkä korjaamolla

• 19

Korjaamoilla/huoltamoilla se on ainakin niin kallista ettei kannata jos ei ole selkeitä oireita kuten vetely johkin suuntaan tai renkaat kuluu epätasaisesti vaikka paineet on kunnossa. Itse olen esim vaihtanut koko alatukivarren nivelineen, eikä mitään tarvetta ollut säädölle, kulkee suoraan ja renkaat kuluu tasaisesti.
      Jos osaa homman eikä käytä väkivaltaa irrottaessa/asentaessa osia niin ei ne aurauskulmat miksikään muutu.

• Auton alustassa on paljon muutakin , kuin aurauskulmat. Teetä siihen 4-pyöräsuuntaus , niin saat selville myös takapyörien asennon suhteessa alustaan . Alustan oikea geometria vaikuttaa turvallisuuteen, ajomukavuuteen ,rengaskuluihin ja kulutukseen . Monesti ei itse huomaakkaan ajo-ominaisuuksien heikkenemistä ,mutta kun kaikki kulmat on kohdallaan , voi huomata valtavan eron ajotuntumassa.

• Itte vain...

Taidat olla työnpuutteessa oleva korjaamoyrittäjä. Kun etupyörän tuentaa korjataan, ei siinä ainakaan ennen ole takapyörien asennot muuttuneet.

Alkuperäiselle kysyjälle: Jos etupyörän tuenta irrotetaan ja asennetaan takaisin, aina siinä jokin kulma vähän menee eri asentoon, kuin missä se ennestään oli. Mutta mitä siitä sitten. Kyllä ne kohdalleen saa käänneltyä, kun vähän etukäteen miettii ja mittaa, miten ne ennen purkamista ovat. Jos ei saa tai osaa, sitten korjaamoon, vaikka ainut, mikä siinä reissussa on varmaa, on köyhtyminen. Kulmien kohdalleen saanti ei sitten niin varmaa olekaan.

• Itte vain... kirjoitti:

Taidat olla työnpuutteessa oleva korjaamoyrittäjä. Kun etupyörän tuentaa korjataan, ei siinä ainakaan ennen ole takapyörien asennot muuttuneet.

Alkuperäiselle kysyjälle: Jos etupyörän tuenta irrotetaan ja asennetaan takaisin, aina siinä jokin kulma vähän menee eri asentoon, kuin missä se ennestään oli. Mutta mitä siitä sitten. Kyllä ne kohdalleen saa käänneltyä, kun vähän etukäteen miettii ja mittaa, miten ne ennen purkamista ovat. Jos ei saa tai osaa, sitten korjaamoon, vaikka ainut, mikä siinä reissussa on varmaa, on köyhtyminen. Kulmien kohdalleen saanti ei sitten niin varmaa olekaan.

Pitää mitata auraus ja säätää tarvittaessa. Helppo homma tehdä itsekin, mutta jos et osaa niin vie korjaamoon. Ei maksa paljoa ellet joudu huijatuksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5147
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2159
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1817
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1217
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe