Eli voiko mitään alustan osia(alapallonivel, ylätukivarsi, ym) vaihtaa kotioloissa, niin että ei tarvitsisi aurauskulmia tarkastaa?
Vai onko se aina kun jotain tuennan osia vaihtaa niin automaattisesti voi aurauskulmakin mennä pieleen?
Onko helppoa konstia säätää kotikonstein kulmat?
Kiitti?
koska aurauskulmien säätö?
5
6324
Vastaukset
- frangröbbä
olen vaihtanut itse alapallot,tukivarret,aurauskulmia en ole tarkistanut vaihtojen jälkeen,aurauskulmat voi itsekin tarkistaa ja säätää,mutta kannattaa tarkistuttaa mittareilla elikkä korjaamolla
- 19
Korjaamoilla/huoltamoilla se on ainakin niin kallista ettei kannata jos ei ole selkeitä oireita kuten vetely johkin suuntaan tai renkaat kuluu epätasaisesti vaikka paineet on kunnossa. Itse olen esim vaihtanut koko alatukivarren nivelineen, eikä mitään tarvetta ollut säädölle, kulkee suoraan ja renkaat kuluu tasaisesti.
Jos osaa homman eikä käytä väkivaltaa irrottaessa/asentaessa osia niin ei ne aurauskulmat miksikään muutu. Auton alustassa on paljon muutakin , kuin aurauskulmat. Teetä siihen 4-pyöräsuuntaus , niin saat selville myös takapyörien asennon suhteessa alustaan . Alustan oikea geometria vaikuttaa turvallisuuteen, ajomukavuuteen ,rengaskuluihin ja kulutukseen . Monesti ei itse huomaakkaan ajo-ominaisuuksien heikkenemistä ,mutta kun kaikki kulmat on kohdallaan , voi huomata valtavan eron ajotuntumassa.
- Itte vain...
Taidat olla työnpuutteessa oleva korjaamoyrittäjä. Kun etupyörän tuentaa korjataan, ei siinä ainakaan ennen ole takapyörien asennot muuttuneet.
Alkuperäiselle kysyjälle: Jos etupyörän tuenta irrotetaan ja asennetaan takaisin, aina siinä jokin kulma vähän menee eri asentoon, kuin missä se ennestään oli. Mutta mitä siitä sitten. Kyllä ne kohdalleen saa käänneltyä, kun vähän etukäteen miettii ja mittaa, miten ne ennen purkamista ovat. Jos ei saa tai osaa, sitten korjaamoon, vaikka ainut, mikä siinä reissussa on varmaa, on köyhtyminen. Kulmien kohdalleen saanti ei sitten niin varmaa olekaan. Itte vain... kirjoitti:
Taidat olla työnpuutteessa oleva korjaamoyrittäjä. Kun etupyörän tuentaa korjataan, ei siinä ainakaan ennen ole takapyörien asennot muuttuneet.
Alkuperäiselle kysyjälle: Jos etupyörän tuenta irrotetaan ja asennetaan takaisin, aina siinä jokin kulma vähän menee eri asentoon, kuin missä se ennestään oli. Mutta mitä siitä sitten. Kyllä ne kohdalleen saa käänneltyä, kun vähän etukäteen miettii ja mittaa, miten ne ennen purkamista ovat. Jos ei saa tai osaa, sitten korjaamoon, vaikka ainut, mikä siinä reissussa on varmaa, on köyhtyminen. Kulmien kohdalleen saanti ei sitten niin varmaa olekaan.Pitää mitata auraus ja säätää tarvittaessa. Helppo homma tehdä itsekin, mutta jos et osaa niin vie korjaamoon. Ei maksa paljoa ellet joudu huijatuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713