Harkitsen opelin ostoa, harkinnassa on astra farmari, meriva ja zafira, kaikki vuosimalliltaan -00-05 välillä. Konevaihtoehtoina 1.6, 1.8 ja 2.2 bensamoottorit. Nyt olen utelias onko jossakin näistä moottoreista jakopää ketjulla vai onko kaikissa remmillä ?
Myös muita asiantuntevia kommentteja näistä moottoreista ja autoista tai jopa tyyppivioista saa kertoa ihan vapaasti.
Kysymys ooppelin koneista ?
26
7000
Vastaukset
- mbe320cdi
Kyllä Ooppeleissa on valitettavasti hihna!
- MB200D "tykki"
Milloin 2.2:iin on vaihdettu hihna ketjun tilalle?
- huolisaan
kysyisin titääkö joku kuinka mota kilometriä ajaa opeli asran komeella vmalli 96 asra
- huo7
onko paljon ajettu kun on 4000 meljä tuhatta kilsaa
- Anonyymi
Taitaa olla ketju
- 1.9 cdti
2.2 on ketjukone muut hihna koneita.
1.6 / 8 v 1998-2000 teho 75 hv, hihnalla vaihtoväli 6v/120 tkm
1.6 / 8 v 2000-2004 teho 84 hv, hihnalla vaihtoväli 6v/120 tkm
1.6 / 16v 1998-2004 teho 100 hv, hihnalla vaihtoväli 4v/120 tkm
1.8 / 16 v1998-2006 teho 125 hv, hihnalla vaihtoväli 4v/120 tkm
2.2 / 16 v2001-2004 teho 147 hv, ketjukone.( Konetyyppi 2.2 se)
2.2 ongelma on ketjun kiristinpyörän hajoaminen. Kiristinpyörä on kyseisessä moottorissa hajonnut jopa 100
tkm:n kohdalla, kuuntele tarkkaan siriseekö moottori, mikäli sirisee, ketjupyörä on juuri rikkoutumassa.
Pitkä ikäiseen käyttöön itselleni valitsisin 1.6 / 8 v moottorin vähäisen huoltotarpeen ja luotettavan
perustekniikan takia.
1.6 / 16 v ongelma oli 2000 luvun alussa venttiilivarren ohjurikumien kuluminen, mikä näkyi öljyn
kulutuksen voimakkaana kasvuna.
Itsellä on kokemusta G - Astrasta, H - Astrasta ja Merivasta.
Toivottavasti löydät itsellesi sopivan auton.- 13+20
Ja oikein käytettyinä ja huollettuina nuo 8-tappikoneet ovat ikuisia.
- 2.0Urpo
Unohdit, että 2.0 turbossa on ketju ja 2.2 koneisiin vaihdetaan turbon osia kun nuo kiristimet ym. pettää
- 14
2.0Urpo kirjoitti:
Unohdit, että 2.0 turbossa on ketju ja 2.2 koneisiin vaihdetaan turbon osia kun nuo kiristimet ym. pettää
Eikös tuossa ole hihna!
- MB200D"tykki"
14 kirjoitti:
Eikös tuossa ole hihna!
C-Vectran 2.0 bensaturbo ketjulla, muut 2-litraiset (wanhemmat) bensaturbot hihnalla.
- Walter70
HIHNAN VAIHTOVÄLI 1.6 16V ja 1.8 16V vm.05 saakka ON 4v./60tkm!!!!!ei 120tkm.Lukekaa huoltokirja tai soittakaa huoltoon ja varmistakaa asia....
- 19
MB200D"tykki" kirjoitti:
C-Vectran 2.0 bensaturbo ketjulla, muut 2-litraiset (wanhemmat) bensaturbot hihnalla.
Melko harvinainen tuo Z20net ketjukone ns. Saabin moottori ollut vissiin ainakin Vectra:ssa ja jossain muussa mallissa 2005-2008. Z20let, Z20ler ja Z20leh ovat hihnalla.
- cc
Walter70 kirjoitti:
HIHNAN VAIHTOVÄLI 1.6 16V ja 1.8 16V vm.05 saakka ON 4v./60tkm!!!!!ei 120tkm.Lukekaa huoltokirja tai soittakaa huoltoon ja varmistakaa asia....
Alla -04 1.8 16v Z18xe koneella, hihnan vaihto tehty n.60tkm välein vesipumppu. Merkkikorjaamon hinta töineen 360e, vapaat korjaamot tekee hintaan 250e. Ostohetkellä ajettu 92tkm, nyt n.180tkm. Vaihdettu takalevyt palat, etujarrupalat, raidetangonpäät, takajousi, turvavyön kiristys patruuna, termostaatteja. Alkuperäisenä vielä mm. pakoputkisto, akku, etulevyt, iskarit, mittariston valot. Koneen alavääntö vois olla parempi, herää kierroksilla, oikeastaan termostaatti on heikoin paikka, saa vaihtaa melkein kerran vuodessa, jos haluaa talvella ajaa lämpimällä autolla. Juuri vaihdoin sen taas ennen talvea, Behr-merkkinen, mutta jostain syystä ei ole pitkä-ikäinen. Opel on loppupelissä osoittautunut lujaksi, ajo on melkein koko ajan lyhyttä taajama-ajoa. Vaihteistona easytronic, ei ongelmia sen suhteen ainakaan vielä.
- V90T6
MB200D"tykki" kirjoitti:
C-Vectran 2.0 bensaturbo ketjulla, muut 2-litraiset (wanhemmat) bensaturbot hihnalla.
Entä C-Vectraa uudemmat eli Insignian 2.0 ja 2.8 turbot?
- Omega-3
Omistan itse Omega Caravanin vm.00 ja ajettu kohta 4 sataa tkm. Siinä on 2.0 litrainen bensakone, joka on paras vaihtoehto. 2.5 litrainen kone on pemarin huonoa laatua ja 3.0 litrainen kone on suunniteltu siten, että se on mahdoton huoltaa.
- omega-4
Tuntuupa olevan tiedot kohdallaan... 2,5 v6 ei todellakaan ole BMW:n moottori vaan käytännössä vain eri tilavuudella oleva sama moottori kuin 3,0
- Ooppelisti
2.5 v6 bensa on lähes sama gm:n moottori kuin 3.0 v6. Eikä ne ole mitään mahdottomia huoltaa edes itse. Jos noita V6:sia ei osaa itse huoltaa niin parasta on ettet vaihda kotona edes hehkulamppua, vaan tilaat siihenkin sähkärin.
2.5 Turbodiesel rivi6 -moottori on se bemarin TDS m51d25 moottori joka on kaikista kauhein mitä maa päällänsä kantaa.
- iisakkizxczxczcz
kaikissa ooppeleissa on remmi joka menee poikki noin 3000 km ajon jälkeen, osaan ooppeleista teet täyden konerempan, osassa selviää pienemmällä remontilla. onnellisia ajeluhetkiä ooppelisi parissa heee heh eh heh heh hee...
- iisakkiasfsafsafasfa
eikö kannattaisi harkita auton ostoa mieluummin?
- Tavis
Ei pidä paikkaansa, kyllä Kadetissa kesti 11000-24000 km, eikä silloinkaan poikki mennyt, muuten vaan sileäksi. Ja konekin hajosi vasta kattimallissa...:)
Opel kestää...:)
- dieselopel
iisakilla taitaa olla bmw tallissa jota huoltaa naapureilta piilossa ja maksaa osista kymmen kertaista hintaa esim. ooppelin osiin verrattuna.
itte oon ajanu ooppeleilla kohta 20 vuotta ja vain hyvää sanottavaa..
ainut on tuo jakopäänremmi mutta kun vaihtaa sen 60000 välein niin ei tarvi sitäkään murehtia.. kulutus osat kuluu niinkuin muissakin autoissa ,laakerit nivelet yms. ja niiden hinnat 10-40e..
vuos sitten hairahduin kokeilemaan beeämveetä ihan sillä että olisi omakohtaista kokemusta mikä niissä on niin hyvää, no raidetangon nivel alko oireileen ja renkaat kulumaan miten sattuu ja nivelen hinta 135e.. ja bensan kulutus aivan käsittämätön.. eikä mulle auennut mikä se bemari juttu on??? rahaa ainakin paloi :)) ai niin nykyään pihassa -00 astra 2.0tdi ja -01 omega2.2dti
ja noista vaihtoehdoista kannattaa harkita 1.8 konetta kulutukset pienet kaikilla noilla koreilla ja tehoa ihan riittäviin... 1.6 jää hitusen pieneksi ja 2.2 koneessa turhankin paljon tehoa vaikka ei tuo 2.2 konekkaan kulutuksissa bemareille pärjää.. ei vie yli kymmentä vaikka miten polkee- E400-GS450
Ostamassasi ties kuinka vanhassa ja paljon ajetussa autossa, oli merkki sitten mikä tahansa, yksi raidetangon nivel on AINOA vika, ja jaksat vielä ruikuttaa...
Ja jos läheskään kunnossa olevalla, sinänsä siis erittäinkin vähän kuluttavalla, BMW:llä, tai toki yhtä lailla Opelillakaan, saat bensaa kulumaan hyvinkin reippaallakaan (normaalilla) ajotyylillä "käsittämättömän" paljon, vika ei suinkaan ole autossa vaan lähinnä ajotaidossasi. Toki myönnän, että omat kokemukseni perustuvat uusiin tai uudehkoihin autoihin.
- diyman
Kysymys kuuluukin, että miten te niitä ooppeleitanne ja muita kinnereitä käytätte. Ei minkään auton jakopää laukea muutaman tuhannenkm:n käytöllä, ei edes opelin. Itelläni on Astra-G 1.6/8v, ja muina remmikoneina ollu Nissan Vanette LD20 & Ford Sierra 1.6 ohc. Joka ritsalla ollu mittarissa ennen paalausta reilusti yli 300kkm, ja kaikki lauenneet jostain muualta kuin moottorista l. lähinnä jarrut ja ruoste. Olispa mielenkiintoista saada sellaisen auton lokitiedot luettavaksi, missä jakopää on saatu korkkaamaan alle 100 kkm:ssä.
Ja itse kysymykseen: tohon Astra -G 1.6/8v/-98 moottoriin on vaihdettu remmit & kiristimet & vesipumput n. 100...120kkm välein l. mun ajossa 2v vaihdosta vaihtoon. Öljyt ja ö-suodattimet 10...15kkm välein ja tulpat n. 60kkm eikä sitten muuta. Koneella ajaa öljynvaihtovälin öljyä lisäämättä. Vikavaloa vilkauttaa ehkä kerran kuukaudessa, mutten ole vaivautunut tutkiskelemaan, että missä vika, kun ei moottorin käyntiin tunnu mitään vaikuttavan.- inniksia
Mulla on insignia 1.6 turbo
vaihdan varalta joka viikko siihen remmin.
Eipähän mee poikki,ja aikaa menee puolisen tuntia
helppo nakki vaihtaa.
- astrakulkija
Mulla hyvä -97 astra farkku 1.6/8v, hyvät kesärenkaat. Leima loppuu kohta, pitäs paikata pakoputki (päästöjä ei saanu mitattua), vaihtaa vissiin raidetangon pää (väljää) ja yks alustan pusla, mut muuten ok (katsastuslista löytyy). Ei ole huolta remmistä, ei ota venat kiinni vaikka katkeis. Ruostetta ei juur ole, kun paikkailtu mut pitäs maalata vielä kunnolla ovenpielet (pohjamaalattu).
Ajettu 280tkm, 400 euroo (saa ajaa marraskuulle). Jos kiinnostaa niin heitä joku osoite niin paan yhteystiedot tulemaan. Kone käy hyvin, vaihdettu hiljan kannen tiiviste jonka jälkeen ajettu 20tkm. Talvirenkaat on mut ei pintaa. - Anonyymi
Onko opel insignia 2011 2.0 turpo jakopää remmillä vai ketjulla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822