Henkinen väkivalta

Otin eron heti

Onko laki Suomessa tosiaan niin, että parisuhteessa naisella on täydet oikeudet henkiseen väkivaltaan?

Saako nainen vetää miehensä hermot niin tiukalle, että lopulta palaa päreet ja mies onkin se kaiken aiheuttaja?

2

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otin eron heti

mutta kukaan ei ole siihen vastannut, joten liene syytä tarkentaa asiaa.

Vaimostani tuli alkoholisti, kun jäi eläkkeelle. Tein itse 10-tuntista työpäivää ja kun tulin kotiin, siellä odotti sama työrupeama.
      Vaimo istui keittiön pöydän ääressä umpikännissä yöpaita päällä eikä luvatusta ateriasta ollut tietoakaan. Sitä ei oltu tehty tai jos oli, löysin liedeltä kivihiiltä eli pohjaanpalanutta mössöä. Jouduin ulkoruokintaan eli menemään paikalliseen pubiin aterialle.
      Eikä tässä suinkaan kaikki. Jouduin siivoamaan vaimoni ulosteita parkettilattioilta, niin nestemäiset kuin ne ruskeatkin. Palavia tupakannatsoja oli tiputeltu lattialle ja aito parketti siten pilalla. Otti kaaliin, koska olin sen aidon parkettilattian itse omilla rahoillani laitattanut. Ja sitten ne "aromit" kotona, ei niitä voinut hyviksi kehua.

Kaikki huipentui hetkellä, kun saavuin yövuorosta kotiin ja löysin vaimoni keittiön lattialta taju kankaalla. Oli kännissä kaatunut, kolhinut itseään ja lyönyt päänsä lämpöpatteriin sillä tuloksella, että verta oli lattialla. Tilasin ambulanssin ja onnistuin ennen sen saapumista herättämään vaimoni. Hän puhalsi mittariin ruhtinaalliset lukemat ja vietiin sairaalaan tikattavaksi. Selvittyään tästä vaimo oli kotiin päästyään soittanut poliisit paikalle ja väittänyt minun pahoinpidelleen häntä. Asia eteni käräjille, missä NAISPUOLINEN tuomari viisveisasi puolustuksestani, vaikka siitä oli riittävästi näyttöä. MINULLE LÄTKÄISTIIN SAKOT tapahtuneesta, jolloin olin n 20km päässä kodistani.
      Tein johtajan ratkaisun, hain avioeron ja lätkäisin sen paperin puolestani vaimon eteen pöydälle.

Peräisin nyt vastausta pariin kysymykseen. Voinko vielä nostaa syytteen ex vaimoa kohtaan henkisestä väkivallasta ja valehtelusta viranomaisille?
      Voinko tehdä tutkintapyynnön silloisesta naistuomarista, joka ei ottanut mitään kantaa puolustukseeni huolimatta vahvasta näytöstä? Tästä tapauksesta on kulunut vasta pari vuotta ja kaikki asiakirjat vielä hallussani. Myös sairaalasta löytyy dokumentit ex vaimon humalatilasta ym.

Eikö miehellä ole mitään oikeutta tässä tasavallassa?

• hmhmm

Et sitten tehnyt valitusta hoviin? Miksi et? Oliko näyttö sun puolelta heikkoa? Ts et pystynyt todistamaan mitään itsesi puolustukseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      30
      5187
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      132
      2405
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      138
      2082
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      53
      1925
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1770
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      56
      1315
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      164
      1086
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      920
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      311
      869
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      164
      759
    Aihe