onko kukaan kuivannut sieniä (tai tietysti on :) ) leivinuunissa. Lämpötila n. 60 astetta ja pellit auki....muuta huomioitavaa? Suppilot, mustatorvisieni....mitkä muut sienet käyvät kuivattavaksi?
Kiitän kaikkia avusta....sienimetsä saa odottaa kunnes saan hyviä vinkkejä koska osa on mennyt jo pakkaseen ja nyt haluaisin kuivattaa sieniä hellan kupeeseen että tulisi käytettyä enemmän eikä hautautuisi sinne pakastimen pohjalle ;)
kuivaus
Seija49
2
905
Vastaukset
- Tainka
Suppilot mulla on ritilässä jääkaapin päällä, Torvisienet kuivuu ihan vaikka lankaan pujoteltuna ja roikkumaan jossain.Voi olla 60 astetta liikaa sienille.Tatit on hyviä kuivattavia ainakin, kanttarellit ei.Sen verran ensi alkuun apuja.
- kuivari
että kuivauslämpötilan tulisi olla maksimissaan hieman alle 50 astetta, sillä korkeammissa lämpötiloissa sienet alkavat jo kypsyä. Näitä ohjeita olen noudattanut ja hyvää on tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1627116
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264108- 473467
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1423166- 512916
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262306- 432286
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722023Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt551975- 291876