Ajojärjestelijät

kuskina

Millä varikolla inhimillisimmät ajojärjestelijät pääkaupunkiseudulla? Lähinnä Helb, Nobina...

23

1043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuinnaa

      Ajojärjestelijällä ei käytännössä mitään merkitystä sinun työpäivään. Tekevät kaikki sääntöjen puitteissa.

      • ...

        SÄÄNTÖJEN ??? SÄÄNNÖT JA SOVELLUKSET VAIHTUVAT EDUN MUKAAN.


    • ari.kahara

      Onko kysymyksen punainen lanka se, että missä tai ketkä suorittavat työlistat "inhimmillisittäin" ? Noissa taloissa tuo inhimmillisyys on jaettu osin niin , ettei ajojärjestelijät vaikuta työlistojen laadintaan, vaan sen tekee erillinen henkilö. Ajojärjestelijät huolehtivat siitä, että liikenteen suorittamisen kannalta tärkeä logistiikka, pelaa mahdollisimman joustavasti ja asiaan kuuluvalla/vaadittavalla tavalla.

      • jari kihara

        Onko sitten vittuilu asiaan kuuluva tapa ja jos kieltäytyy ylitöistä, niin lisää rumbaa tiedossa?


      • vittuillut ja miksi?
        jari kihara kirjoitti:

        Onko sitten vittuilu asiaan kuuluva tapa ja jos kieltäytyy ylitöistä, niin lisää rumbaa tiedossa?

        Tuskin yhdenkään firman mesut sulle vittuilee, jos sä et ota lisätienestiä vastaa, sillä aina ne joku toinen ottaa. Ihan turhaa asettaa itseään ylemmäs kuin on, sillä se putoaminen vaan sattuu entistä kovempaa.
        Tosiasiahan on että ajojärjestelijät eivät välttämättä vaikuta a-ö.n työvuorolistoihin ja siten siihen "inhimmillisyyteen", jota aloituksessa takaa-ajettiin. jari kihara voi vedellä vaan tuskissaan handuunsa ja olla juuri niin taukki, kuin haluaa.


      • jari kihara
        vittuillut ja miksi? kirjoitti:

        Tuskin yhdenkään firman mesut sulle vittuilee, jos sä et ota lisätienestiä vastaa, sillä aina ne joku toinen ottaa. Ihan turhaa asettaa itseään ylemmäs kuin on, sillä se putoaminen vaan sattuu entistä kovempaa.
        Tosiasiahan on että ajojärjestelijät eivät välttämättä vaikuta a-ö.n työvuorolistoihin ja siten siihen "inhimmillisyyteen", jota aloituksessa takaa-ajettiin. jari kihara voi vedellä vaan tuskissaan handuunsa ja olla juuri niin taukki, kuin haluaa.

        Kyllä olet tajuamaton taukki mutta ymmärtäähän sen jos samanaikaisesti yrittää vedellä handuunsa ja kirjoitella, niin ainakaan ajatus ei kulje sulla. Väitteesi ettei minkään firman mesut vittuile jos kieltäytyy ylitöistä on sieltä kotoisin mistä sinäkin ja yhtä syvältä eikä todellakaan pidä kutiansa. Nimittäin pölhölällä on juuri sellainen käytäntö kuten jo useat tälläkin palstalla aiemmin koruttomasti kertoneet. Et kyllä tiedä kuljetus,etkä muistakaan aloista näköjään yhtään mitään. Siitä se nimenomaan vittuilu ja haitanteko alkaa jos kieltäydyt ylitöistä etkä muutenkaan suostu pokkuroimaan. Näin vaan on käynyt. Vittuile taikka et, näin on asia.


      • 10+2
        jari kihara kirjoitti:

        Kyllä olet tajuamaton taukki mutta ymmärtäähän sen jos samanaikaisesti yrittää vedellä handuunsa ja kirjoitella, niin ainakaan ajatus ei kulje sulla. Väitteesi ettei minkään firman mesut vittuile jos kieltäytyy ylitöistä on sieltä kotoisin mistä sinäkin ja yhtä syvältä eikä todellakaan pidä kutiansa. Nimittäin pölhölällä on juuri sellainen käytäntö kuten jo useat tälläkin palstalla aiemmin koruttomasti kertoneet. Et kyllä tiedä kuljetus,etkä muistakaan aloista näköjään yhtään mitään. Siitä se nimenomaan vittuilu ja haitanteko alkaa jos kieltäydyt ylitöistä etkä muutenkaan suostu pokkuroimaan. Näin vaan on käynyt. Vittuile taikka et, näin on asia.

        yhtään ihmettele moista jos itse esittää vastauksensa samalla tyylillä kun näissä jutuissa on tullut esiin.


      • olla hieman
        jari kihara kirjoitti:

        Kyllä olet tajuamaton taukki mutta ymmärtäähän sen jos samanaikaisesti yrittää vedellä handuunsa ja kirjoitella, niin ainakaan ajatus ei kulje sulla. Väitteesi ettei minkään firman mesut vittuile jos kieltäytyy ylitöistä on sieltä kotoisin mistä sinäkin ja yhtä syvältä eikä todellakaan pidä kutiansa. Nimittäin pölhölällä on juuri sellainen käytäntö kuten jo useat tälläkin palstalla aiemmin koruttomasti kertoneet. Et kyllä tiedä kuljetus,etkä muistakaan aloista näköjään yhtään mitään. Siitä se nimenomaan vittuilu ja haitanteko alkaa jos kieltäydyt ylitöistä etkä muutenkaan suostu pokkuroimaan. Näin vaan on käynyt. Vittuile taikka et, näin on asia.

        latva B2 tyyppi. Moista kirjoittelua ei kukaan itseään kunnioittava suolla julki. Taidayt oikeesti olla henkisesti kypsä tyyppi, ja kaiken lisäksi koitat nimimuunnoksillasi halventaa muita, jotka kuitenkin ovat sentään älyllä varustettuja sinuun verrattuna.


      • jari kihara
        olla hieman kirjoitti:

        latva B2 tyyppi. Moista kirjoittelua ei kukaan itseään kunnioittava suolla julki. Taidayt oikeesti olla henkisesti kypsä tyyppi, ja kaiken lisäksi koitat nimimuunnoksillasi halventaa muita, jotka kuitenkin ovat sentään älyllä varustettuja sinuun verrattuna.

        Kyllä jokainen itseään kunnioittava uskaltaa julkituoda mielipiteensä, eri asia jos ei uskalla, ei ilkeä, ei tohdi...työnantaja tai joku voi suuttua tms. mitätöntä.
        Ei liene kovin älykästä myönnellä ja nyökytellä pomojen suuntaan. Vaatii selkärankaa ja älyäkin olla eri mieltä ja ennenkaikkea rohkeutta jota sensijaan nim. OLLA HIEMAN ei taida pahemmin olla. Ehkä äiti kieltänyt ettei saa auktoriteetteja vastustaa, etenkään kokoomuslaisia sellaisia.


      • jontikka jones
        jari kihara kirjoitti:

        Kyllä olet tajuamaton taukki mutta ymmärtäähän sen jos samanaikaisesti yrittää vedellä handuunsa ja kirjoitella, niin ainakaan ajatus ei kulje sulla. Väitteesi ettei minkään firman mesut vittuile jos kieltäytyy ylitöistä on sieltä kotoisin mistä sinäkin ja yhtä syvältä eikä todellakaan pidä kutiansa. Nimittäin pölhölällä on juuri sellainen käytäntö kuten jo useat tälläkin palstalla aiemmin koruttomasti kertoneet. Et kyllä tiedä kuljetus,etkä muistakaan aloista näköjään yhtään mitään. Siitä se nimenomaan vittuilu ja haitanteko alkaa jos kieltäydyt ylitöistä etkä muutenkaan suostu pokkuroimaan. Näin vaan on käynyt. Vittuile taikka et, näin on asia.

        Onko kielesi ruskea??? Ei esimiehille tarvitse kumarrella, senkun tekee ruutunsa, ja sillä sipuli. Tottakai se esimies mutisee, jos kieltäytyy, mutta eipä se paljoa muuta voi tehdä kuin murista itsekseen. Eli en ymmärrä kantaasi haitanteosta. Ei esimiehillä ole nykyään mahdollisuuksia haitata työntekijän elämää, tai kerro jos on, ja miten? Pelkäätkö, että esimies tulee ja huutaa sinulle, tai irvistää? Sen enempää se esimies kun ei voi nykypäivänä tehdä, tai muuten hän on pian entinen esimies.


    • byssingkuski

      onko ajojärjestelijä eri asia kuin ajomestari?

      • jari kihara

        Sama paska mutta eri paketissa


      • jos nuo toiminnat

        ajolistoihin nähden on selkeästi eroiteltu. Ns. työn ja vastuualueiden jakaminen on normaalia, työnjohdollisissakin toimissa.


      • bussijuhid leegusitt
        jos nuo toiminnat kirjoitti:

        ajolistoihin nähden on selkeästi eroiteltu. Ns. työn ja vastuualueiden jakaminen on normaalia, työnjohdollisissakin toimissa.

        Itse vaihdoin taloa lähinnä linjojen takia, toki asiaan vaikutti että tuttuja oli töissä yrityksessä johon vaihdoin. On kuitenkin huomattavasti miellyttävämpää ajaa Espoon tai Vantaan sisäisiä kuin Helsingin keskustan ruuhkalinjoja tai metron syöttöliikennettä kun siellä ei saa päivän aikana ollenkaan hengähtää vaan koko ajan täysi poka päällä ja ruuhkat kiusana. Toista se on Espoossa ja Vantaalla, seutulinjatkin menettelee. Kyllä tämä pointti kannattaa ottaa huomioon enemmän kuin se että kuka on esimiehenä. Normaaleilla käytöstavoilla pärjäsin molemmissa paikoissa eli kummastakaan talosta sinällään ei ole pahaa sanottavaa.


      • jari kihara
        bussijuhid leegusitt kirjoitti:

        Itse vaihdoin taloa lähinnä linjojen takia, toki asiaan vaikutti että tuttuja oli töissä yrityksessä johon vaihdoin. On kuitenkin huomattavasti miellyttävämpää ajaa Espoon tai Vantaan sisäisiä kuin Helsingin keskustan ruuhkalinjoja tai metron syöttöliikennettä kun siellä ei saa päivän aikana ollenkaan hengähtää vaan koko ajan täysi poka päällä ja ruuhkat kiusana. Toista se on Espoossa ja Vantaalla, seutulinjatkin menettelee. Kyllä tämä pointti kannattaa ottaa huomioon enemmän kuin se että kuka on esimiehenä. Normaaleilla käytöstavoilla pärjäsin molemmissa paikoissa eli kummastakaan talosta sinällään ei ole pahaa sanottavaa.

        Kyllä se vaan suuresti merkkaa minkälaiset ovat työajat. Jos joudut suurimman osan vuorokaudessa olemaan firmassa kiinni, ei varmasti kauaa ole lystiä siellä landellakaan. Mieluummin muutama tunti Helsingin ruuhkaa kuin kellonympärys ja vähän ylikin Espoota tai Vantaata.


      • kiharat suoriksi
        jari kihara kirjoitti:

        Kyllä se vaan suuresti merkkaa minkälaiset ovat työajat. Jos joudut suurimman osan vuorokaudessa olemaan firmassa kiinni, ei varmasti kauaa ole lystiä siellä landellakaan. Mieluummin muutama tunti Helsingin ruuhkaa kuin kellonympärys ja vähän ylikin Espoota tai Vantaata.

        Itseasiassa myös ajosarjat ovat miellyttävämpiä Vantaalla ja Espoossa, koska linjat ovat pitkiä myös kierrosmäärät ovat vähäisempiä. Esim. Herttoniemessä kun monta linjaa lähtee samalla liikennöitsijällä samasta paikasta voidaan sarjoista tehdä ns. minuuttipeliä. Jos tykkää ajaa esim. H89 9 minuutin sivulla niin mikäs siinä.


      • jari kihara
        kiharat suoriksi kirjoitti:

        Itseasiassa myös ajosarjat ovat miellyttävämpiä Vantaalla ja Espoossa, koska linjat ovat pitkiä myös kierrosmäärät ovat vähäisempiä. Esim. Herttoniemessä kun monta linjaa lähtee samalla liikennöitsijällä samasta paikasta voidaan sarjoista tehdä ns. minuuttipeliä. Jos tykkää ajaa esim. H89 9 minuutin sivulla niin mikäs siinä.

        Niinpä niin. Pitkät linjat, pitemmät myös toleranssit.
        Viimeisellä sivulla kun jotain viivytystä sattuu, niin päivälle kertyykin sitten pituutta helposti.


      • 8x10
        jari kihara kirjoitti:

        Niinpä niin. Pitkät linjat, pitemmät myös toleranssit.
        Viimeisellä sivulla kun jotain viivytystä sattuu, niin päivälle kertyykin sitten pituutta helposti.

        Ylitöitä ei ole pakko tehdä ja kahdessa viikossa on työtunteja 80 tuntia eli jos on pitkiä päiviä niin kyllä jossakin välissä on myös lyhkäsiä päiviä. Itse jos saisin valita ajaisin 4 kertaa 10 tunnin päiviä viikossa, jolloin olisi myös kolme vapaa päivää viikossa.


      • jari kihara
        8x10 kirjoitti:

        Ylitöitä ei ole pakko tehdä ja kahdessa viikossa on työtunteja 80 tuntia eli jos on pitkiä päiviä niin kyllä jossakin välissä on myös lyhkäsiä päiviä. Itse jos saisin valita ajaisin 4 kertaa 10 tunnin päiviä viikossa, jolloin olisi myös kolme vapaa päivää viikossa.

        Minkäs teet jos tulee ylityötä vaikket tahtoisikaan. Joku viivästys viimeisellä sivulla aiheuttaa sen että pitkäksi menee ja se voi olla jokapäiväistäkin. Siinä se vapaallelähtökin viivästyy.


      • Kale Hokkanen
        jari kihara kirjoitti:

        Minkäs teet jos tulee ylityötä vaikket tahtoisikaan. Joku viivästys viimeisellä sivulla aiheuttaa sen että pitkäksi menee ja se voi olla jokapäiväistäkin. Siinä se vapaallelähtökin viivästyy.

        Kyllä ne keinot aika vähissä on jos tie on tukossa jostain syystä ja muutenkin työajat vedetty tiukille että väkisin menee ainakin täällä pölhölässä ylityön puolelle lähes jatkuvasti. Sitten vielä kun pääsee viimeinkin ansaitulle vapaalle, niin eikös saatana pomot soittele että ylitöihin ylitöihin. En tiedä onko missään niin ahkeria ylityön järjestelijöitä kuin täällä. Moni kaveri onkin ihan sen takia lähtenyt poiskin kun ei ole ollut mitään tolkkua työn määrän suhteen. On sellaisiakin jotka oikein munkkeja kantavat heille saadakseen ylitöitä mutta en kuulu sellaisten joukkoon.Jatkuvasti olen kieltäytynyt ylitöistä ja yrittävät entistä paskempia työvuoroja järjestää mutta tulee vielä päivä että kerran saavat hakea kinnerinsä jostain mihin työaikani sattuu päättymään. Minulla on hyvä tapa olla koskaan aloittamatta ilkeilyä, mutta sangen ikävä tapa aina lopettaa sellainen.


    • Eläkkeelle päässyt

      Espoossa Klovissa oli pahimpia "Tyry" ja paksu-Pekka, sitten oli tää eräs "kielimies", joka lipitteli itsensä ajomestariakin korkeammalle, muistan kun laillisen lakon aikaan 90-luvulla, sitä kannettiin miehissä ulos, kun oli vielä kuskina silloin ja pyrki lakonalaiseen työhön, nopeasti sitten etenikin urallaan.
      Pölhölän pomot on omaa luokkaansa, siellä ilmeisesti koulutetaan ne sadisteiksi, joku siinä yrityksessä mättää..

      • oli joskus Hietalahden Kari,jollen ihan väärin muista nimeltä, ajomestarina.
        Asiansa hoiti inhimillisesti(kuskin kannalta)PARAS KAIKISTA joita oli tarjolla lasikopissa.
        Ehkä siksi joutui/siirtyi muuanne.
        Ei ollut yhtiölle/perseennuolijoille mieleen.Voin olla väärässäkin,mutta vapaat,joita hyvissä ajoin pyyti niin piti paikkansa, eikä tarvinnut persettä nuolla.Riitti kun oli töissä,ja homma toimi molempiin suuntiin,jos oli tarvetta paikkailla sijaisuuksia.

        Väiski ja pena ovat varmaan vieläkin siellä,eläkkeelläkin..? vepsäläinen että tuomola,vai onko mårtteni korvannu osan?


      • Kale Hokkanen
        jensonpatton kirjoitti:

        oli joskus Hietalahden Kari,jollen ihan väärin muista nimeltä, ajomestarina.
        Asiansa hoiti inhimillisesti(kuskin kannalta)PARAS KAIKISTA joita oli tarjolla lasikopissa.
        Ehkä siksi joutui/siirtyi muuanne.
        Ei ollut yhtiölle/perseennuolijoille mieleen.Voin olla väärässäkin,mutta vapaat,joita hyvissä ajoin pyyti niin piti paikkansa, eikä tarvinnut persettä nuolla.Riitti kun oli töissä,ja homma toimi molempiin suuntiin,jos oli tarvetta paikkailla sijaisuuksia.

        Väiski ja pena ovat varmaan vieläkin siellä,eläkkeelläkin..? vepsäläinen että tuomola,vai onko mårtteni korvannu osan?

        Joskushan porukassa saattaa olla hyviäkin tyyppejä jotka poikkeavat edukseen toisista kumartelijoista silläkin uhalla että joutuu/siirtyy muualle. Heille kunnia.
        Mutta kirous heidän niskaan jotka vielä eläkkeelle päästyäänkin notkuvat duunissa. Etenkin jos on esimiesasemassa ja simputus jäänyt päälle jo 50 vuotta sitten käydystä armeijasta. Eri asia jos pomo on reilu, mutta niitä ei, kuten edellä ilmeni, ole kuin yksi tai kaksi korkeintaan / firma.
        Kyllä luulisi jos vuosikymmeniä on duunia tehnyt, kuluu aika, se vähäinen mitä itse kullakin meistä eläkkeelle jäätyämme enää on, paremmin muutenkin kuin töitä tehden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe