Kentälle jääneet?

Taannoin joku moitiskeli palstan keskustelun tason laskeneen ja kaipasi ennen vaikuttaneita aktiivisia keskustelijoita. Tämä puheenvuoro ei vastaa kumpaankaan kysymykseen, joten jatkon lukeminen on lisäinfoa kaipaavalle mahdolliselle lukijalle turhaa. Keskustelijoita on kumminkin kadonnut pilvin pimein ja mielenkiintoisuus on kärsinyt... Voisiko se johtua näiden kirjoittajien omakohtaisesta tilanteesta, ovatko he olleet henkisissä ja/tai fyysisissä kriiseissä, jotka saattavat olla taiteellisesti hedelmällisiä, mutta muutoin vahingollisia? Jos näin on ollut, ei tarvinne kauaakaan pohtia mikä tuon ristiriidan on aiheuttanut.

"Kentälläkö" he lienevät ja sinnekö jäänevät?

Allapäin ja pahoilla mielin: T

6

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hörhör..

että monet aiemmin usein kirjoittaneet ovat juomattomuudessaan saavuttaneet sellaisen tason, että selväpäisessä elämässä ei ole enää tarvetta purkaa tuntojaan alkoholismista. Tilanne itsensä kannalta on selkiintynyt.
      Itse ammoin kirjoitin rekisteröityneenä Urpo-Örvelönä, Tri.Torvisena, Aimo Kankkusena ja ties minä, mutta parin vuoden juomattomuuden jälkeen kiinnostus on kääntynyt lukemiseksi silloin tällöin, ja sekin harvenee koko ajan.

Oletus muiden joukossa.

• entinen vakiohahmo

Itsekin vielä viime vuonna (raittiuden ensimmäinen vuosi, tai oikeammin puolet siitä) lueskelin tätä palstaa päivittäin, kuittasin "tänään raittiina" -ketjuunkin oman tilanteeni kun se tuntui silloin kivalta. Nyt toisen vuoden ollessa loppupuolellaan ei enää tunnu tarpeelliselta. Tajuan muutenkin, että pysyn selvänä tasan niin kauan kuin itse haluan olla kaatamatta viinaa omaan suuhuni. Muuten voin elää miten parhaaksi tunnen, kunhan en ENÄÄ tee omaani ja toisten elämää tarpeettomasti hankalaksi.

• juoppo evp

Se on ihan sama juttu.

Itsekkin kirjoittelin milloin milläkin nimimerkillä aikoinaan, nyt olen kirjoittanut tällä samalla minkä olen kirjoittanut.

Saattaa olla että en lue/kirjoita palstalle viikkoihin, jopa kuukausiin koska asia ei yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa. Toisinaan tulee sitten aikoja jolloin haluaa pohtia asiaa ja ehkä jakaa mietteensä muitten kanssa.

• Konsta Koskenkorva

Monet on plinkissä, osa lopettanut tosiaan nettihommat kokonaan. Tää muuttui huuhaa-palstaksi kun toi raittiin jengia alkoi häiriköimään täällä jatkuvasti. Suurin osa kirjoittajista ottaa tämän nykyään ihan vitsinä. Joskus harvoin palstalle eksyy joku, joka tarvii neuvoja, niitten takia täällä on edes muutamia vanhoja kirjoittajia satunnaisesti. Että ei pääse aa-jengi tekemään tuhojaan.

• ...................

Mitä tuhoja aa saa aikaan esim .raitistuu????????????

• ................... kirjoitti:

Mitä tuhoja aa saa aikaan esim .raitistuu????????????

Kirjoittelin täällä aikoinaan..nyt on raittiutta takana 19 vuotta.Jotenkin on vaan jäänyt vähemmälle tuo jokapäiväinen ..raittiina tänään kirjoittelu.Tiedän että viinapiru vaanii kokoajan olkapäällä mutta elän mielekästä elämää ja tunnen olevani sinut asian kanssa .Antaa vaan niiden ottaa soppaa jotka homman hallitsee,minä en;)).

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      253
      6315
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      125
      5249
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      18
      4381
    4. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      170
      3200
    5. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3111
    6. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      187
      2674
    7. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      87
      2571
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      182
      1746
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1699
    10. Bussipysäkki katos!

Mitäpä mieltä uudesta katoksesta?
      Suomussalmi
      71
      1563
    Aihe