Ammattipainia?

word life

Onko kenelläkään kokemusta ammattipainista? Siis siitä mitä telkkarista tulee. Haluaisin saada koulutuksen mutta minulla ei ole vielä rahaa mennä jenkkeihin. Miten siihen voisi valmistautua? Olen seurannut pari vuotta ja käyn salilla. Olen myös harrastanut taekwondoa.

25

2267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr. Evil

Vastahan eilen, ainakin tämän kulmakunnan aluelehdessä, kerrottiin kahdesta heebosta jotka juoksee Järvenpäässä showpainia treenaamassa..

Kohta alkaa sitten rahaa tulla ovista ja ikkunoista.

• word life

Missä lehdessä? Tiedätkö jutusta yhtään enempää?

• Andy

Vapaapaini ei ole kamppailulaji, mutta lisätietoa siitä löydät osoitteesta http://www.vapaapaini.com Myös keskustelua vapaapainista kannattaa harjoittaa mieluummin sikäläisellä foorumilla.

Koulutuksesta löytyy tietoa Pro Wrestling Finlandin sivuilta http://www.pwfinlandia.com/

Tuskin tuolla kovin moni rikastumaan pääsee, mutta muissa pohjoismaissa on ihmisiä, jotka tienaavat leipänsä painimalla.

• ....

"Vapaapaini ei ole kamppailulaji"

Uskallan olla eri mieltä tuosta...

• fguyfgj
        .... kirjoitti:

"Vapaapaini ei ole kamppailulaji"

Uskallan olla eri mieltä tuosta...

Vapaapaini (lue olympiapaini) on erittäin hyvä ja vaativa kamppailu-urheilu muoto, mutta shwopaini "Proresu" ei ole missään nimessä minkään tason kamppailu-urheilua se on urheilu viihdettä.

• word life

Tietääkö kukaan tuosta koulutuksen tasosta? Vastaako se esim jenkkitason koulutusta?

• ....
        fguyfgj kirjoitti:

Vapaapaini (lue olympiapaini) on erittäin hyvä ja vaativa kamppailu-urheilu muoto, mutta shwopaini "Proresu" ei ole missään nimessä minkään tason kamppailu-urheilua se on urheilu viihdettä.

Alkuperäinen kysyjä kysyi AMMATTIpainista (=show paini), ei VAPAApainista. Herra kaikkitietävä andy kun sanoi että VAPAAPAINI ei ole kamppailulaji...
        uskallan edelleen olla erimieltä.

Ammattipaini ja vapaapaini kun ovat HIEMAN eriasia.

• Andy
        .... kirjoitti:

Alkuperäinen kysyjä kysyi AMMATTIpainista (=show paini), ei VAPAApainista. Herra kaikkitietävä andy kun sanoi että VAPAAPAINI ei ole kamppailulaji...

Sanovat, että minä olen pilkunnussija, mutta nyt kohtasin voittajani. Kyseistä näyttämötaiteen lajia nyt kuitenkin yleisesti kutsutaan vapaapainiksi ja on kutsuttu vuosikymmenet. Olen nähnyt termin jo 70-luvulla julkaistuissa painotuotteissa. En voi mitään sille, että samalla nimellä kutsutaan myös toista olympiapainilajeista.

• koljatti

on amattipaini kamppailulaji tosin paska semmoinen joka tähtää vain näyttävyyteen

• Andy
        koljatti kirjoitti:

on amattipaini kamppailulaji tosin paska semmoinen joka tähtää vain näyttävyyteen

Ammattilaispainiottelut ovat aina sovittuja ja käsikirjoitettuja. Ottelijat ovat samalla puolella ja pyrkivät yhdessä tekemään mahdollisimman näyttäviä temppuja esim. hyppäämällä mukaan heittoihin. He siis eivät kamppaile keskenään. Siksi ammattilaispaini ei ole kamppailulaji. Lähinnä sitä voisi kutsua stuntmies-shown, saippuaoopperan ja stand-up-komiikan ristisiitokseksi.

• Juuri
        koljatti kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000005&conference=4500000000000065&posting=22000000002321496

Kyllä kyseessä on puhdas kamppailulaji. Kamppailua ei kylläkään käydä toista ottelijaa vastaan vaan ottelijapari yhdessä kamppailee osansa pääsylipputuloista, televisiointisopimuksista sekä uudesta paremmasta sopimuksesta....jne.

Ts. asia riippuu tarkastelun lähtökohdista vrt. raamatullinen sanonta "kamppaillaan jokapäiväisestä leivästä". Kuitenkin Turkulaisia oikeiden kamppailulajien aktiiviharrastajia siteeraten "Wrestling on oikeista kamppailulajeista yhtä kaukana kuin sika satelliitista". Sen lisäksi se on mielestäni häpeällisen ala-arvoista väkivaltaviihdettä jota ei missään nimessä saisi esittää yleisessä tv-verkossa. Ikävä kyllä se uhoamis-saasta leimaa monia muitakin kamppailulajeja...

• xxx
        Andy kirjoitti:

Sanovat, että minä olen pilkunnussija, mutta nyt kohtasin voittajani. Kyseistä näyttämötaiteen lajia nyt kuitenkin yleisesti kutsutaan vapaapainiksi ja on kutsuttu vuosikymmenet. Olen nähnyt termin jo 70-luvulla julkaistuissa painotuotteissa. En voi mitään sille, että samalla nimellä kutsutaan myös toista olympiapainilajeista.

"Sanovat, että minä olen pilkunnussija, mutta nyt kohtasin voittajani."

Usko pois, et ole vielä kohdannut voittajaasi. Eikä todellakaan ole sinun vikasi että et erota (amerikkalaista) vapaapainia olympiapainista. Kuitenkin kannattaisi kommentoida asioihin kun niistä on varmaa tietoa.

• Haba
        Andy kirjoitti:

Olen ollut vapaapainissa mukana jo 30 -vuotta. Vapaapaini tulee suorana käännöksenä englanninkielisestä sanasta freestyle tai freestyle wrestling. Tämä sinun sowpainisi kulkee jenkeissäkin kaikilla muilla nimillä kuin edellisillä. Esim. wrestling.

Pilkunnussinta johtunee suurelta osaltaan siitä, että aito hieno kamppailulaji sekoitetaan tähän pelleilyyn ja vielä tyrkytetään sitä nimeäkin.

Maailmassa on 15 miljooonaa vapaapainin harrastajaa ja showpainin harrastajia on ehkä parhaimmilaankin muutamia tuhansia.

• Goldberg
        Haba kirjoitti:

Olen ollut vapaapainissa mukana jo 30 -vuotta. Vapaapaini tulee suorana käännöksenä englanninkielisestä sanasta freestyle tai freestyle wrestling. Tämä sinun sowpainisi kulkee jenkeissäkin kaikilla muilla nimillä kuin edellisillä. Esim. wrestling.

Pilkunnussinta johtunee suurelta osaltaan siitä, että aito hieno kamppailulaji sekoitetaan tähän pelleilyyn ja vielä tyrkytetään sitä nimeäkin.

Maailmassa on 15 miljooonaa vapaapainin harrastajaa ja showpainin harrastajia on ehkä parhaimmilaankin muutamia tuhansia.

Onko vaikea tajuta että on amatööripainia ja sitten on ammattilaispainia. Jos ette ymmärrä niin miettikää miten asiat on nyrkkeilyssä, ettehän te ammattinyrkkeilyä kutsu 'pellenyrkkeilyks'!!

• flammee
        .... kirjoitti:

No kyllä vapaapainilla tarkoitetaan juurikin tuota showpainia, sen oikean painin lisäksi.. Ei ole Andy ainoa joka on tätä mieltä:

http://www.vapaapaini.com/

• ....
        Andy kirjoitti:

(Vastasin jo tähän kommenttiisi mutta rakas suojelusenkelisi flammee on kommenttini näyttävästi poistanut etten vain kerennyt pahoittaa mieltäsi)

Jännä että Andy saa vääntää tänne potaskaa vatsantäydeltä eikä hänen tekstejä poisteta.

No, aivan sama pidemmän päälle. Halusin vain sanoa (edelleen) että et sinä aina ole oikeassa "mandy"

• Andy
        Haba kirjoitti:

Vapaapaini on ollut pro-wrestlingin nimenä jo ainakin 30-vuotta ja luultavasti kauemminkin silloin, kun siitä on Suomessa (melko harvoin tosin) puhuttu. Tämä johtuu siitä, että se erosi olympiavapaapainista (eikä siis kreikkalais-roomalaisesta) 1900-luvun alussa ja tuolloin ero oli suunnilleen sama kuin olympia- ja ammattinyrkkeilyllä. Tekninen lähtökohta oli alunperin sama ja sovitut ottelut tulivat mukaan vasta joskus toisen maailmansodan jälkeen.

• Andy
        xxx kirjoitti:

"Sanovat, että minä olen pilkunnussija, mutta nyt kohtasin voittajani."

Usko pois, et ole vielä kohdannut voittajaasi. Eikä todellakaan ole sinun vikasi että et erota (amerikkalaista) vapaapainia olympiapainista. Kuitenkin kannattaisi kommentoida asioihin kun niistä on varmaa tietoa.

No en se ainakaan minä ollut, joka ei pysty erottelemaan kahta samannimistä lajia keskenään. Olen harrastanutkin (olympia-)vapaapainia.

Nimitys vapaapaini on vuosikymmeniä vanha pro-wrestlingille. Lisäksi Suomessa on vapaapainiyhdistyskin, joka siis keskittyy pro-wrestlingin tukemiseen.

Muutenkaan en ymmärrä tuota vihamielistä suhtautumista pro-wrestlingiin. Näkisin sen markkina-arvon olympiapainille lähinnä positiivisena, koska monet tatavimmista pro-wrestlereistä ovat entisiä olympiatyylin painijoita ja se tuodaan ohjelmissa selkeästi esille.

• flammee
        .... kirjoitti:

(Vastasin jo tähän kommenttiisi mutta rakas suojelusenkelisi flammee on kommenttini näyttävästi poistanut etten vain kerennyt pahoittaa mieltäsi)

Jännä että Andy saa vääntää tänne potaskaa vatsantäydeltä eikä hänen tekstejä poisteta.

No, aivan sama pidemmän päälle. Halusin vain sanoa (edelleen) että et sinä aina ole oikeassa "mandy"

Oletko tosissasi sitä mieltä että se aiempi viestisi oli niin laadukas, asiapitoinen ja keskusteluun uusia näkökulmia avaava, että sitä ei olisi saanut missään tapauksessa mennä poistamaan?

Muistaakseni keskityit siinä haukkumaan andya ilman kummempia perusteluja, etkä tuonut keskusteluun mitään uutta.

"Jännä että Andy saa vääntää tänne potaskaa vatsantäydeltä eikä hänen tekstejä poisteta."

Osoita minulle joku andyn potaska-viesti niin minä kerron että miksen sitä ole poistanut.

Jos väännetty teksti on potaskaa niin kai sen pystyy osoittamaan muutenkin kuin sanomalla että "ei se näin ole, pikku-andy-mandy jauhaa paskaa".. Eli asiaperusteluja kaivattaisiin..

• ...
        flammee kirjoitti:

Oletko tosissasi sitä mieltä että se aiempi viestisi oli niin laadukas, asiapitoinen ja keskusteluun uusia näkökulmia avaava, että sitä ei olisi saanut missään tapauksessa mennä poistamaan?

Muistaakseni keskityit siinä haukkumaan andya ilman kummempia perusteluja, etkä tuonut keskusteluun mitään uutta.

"Jännä että Andy saa vääntää tänne potaskaa vatsantäydeltä eikä hänen tekstejä poisteta."

Osoita minulle joku andyn potaska-viesti niin minä kerron että miksen sitä ole poistanut.

Jos väännetty teksti on potaskaa niin kai sen pystyy osoittamaan muutenkin kuin sanomalla että "ei se näin ole, pikku-andy-mandy jauhaa paskaa".. Eli asiaperusteluja kaivattaisiin..

Minun on turha alkaa perustelemaan sinulle mitään kun mikään ei kelpaa.

"Oletko tosissasi sitä mieltä että se aiempi viestisi oli niin laadukas"

Olen, aivan yhtä laadukas kuin andyn pilkunnussija herjaukset.

"Osoita minulle joku andyn potaska-viesti niin minä kerron että miksen sitä ole poistanut."

Ei sinun tarvitse kertoa miksi et ole niitä poistanut. Tiedän jo vastauksen...

En kyllä ymmärrä mitä tein väärin. Minä vain totesin että mikä paini termi tarkoittaa mitäkin ja andylta lentää herjaa heti kun itse oli käyttänyt sitä vapaapaini termiä väärin. Eli toisin sanoen, andy tämän "riidan" aloitti.

Mutta enpä jaksa enää kinastella teidän kahden kanssa, ei siitä tule pidemmän päälle yhtään mitään. Tzao!

• ...
        flammee kirjoitti:

"ei se näin ole, pikku-andy-mandy jauhaa paskaa"

En minä ole sanonut noin.

• flammee
        ... kirjoitti:

"ei se näin ole, pikku-andy-mandy jauhaa paskaa"

En minä ole sanonut noin.

juu, et täsmälleen noin, mutta muistaakseni sävy oli samantapainen.. Ei siitä sen enempää..
        Sinänsähän tässä ei ole edes mitään ihmeempää erimielisyyttä, kun kaikkien mielestä olympia-vapaapaini on pätevä kamppailulaji ja showpaini ei, mutta on joidenkin mielestä kuitenkin viihteellistä. Se että showpainia kutsutaan vapaapainiksi on tietysti huono juttu sen olympialajin kannalta..

• Moggeli
        Goldberg kirjoitti:

Onko vaikea tajuta että on amatööripainia ja sitten on ammattilaispainia. Jos ette ymmärrä niin miettikää miten asiat on nyrkkeilyssä, ettehän te ammattinyrkkeilyä kutsu 'pellenyrkkeilyks'!!

Mutta ammattinyrkkeilijät eivät (yleensä) sovikaan otteluita etukäteen, ja pukeudu pelleasuihin. Tai "väännä ziiztii läppää".

Suomessa painia ei kutsuta amatööripainiksi, ja syystä.

Kovemman luokan painijoille(mm-taso)paini ei todellakaan ole "amatööriyttä". Se on täyspäiväistä ammattilaisuutta. Aidon painin osaajat eivät vain saa samoja summia matseistaan, kuin pellepainijat.

Ikävä kyllä. Jos jonkin lajin osaajat suomessa kaipaisivat lisäansioita, niin painijat.

• Moggeli
        flammee kirjoitti:

No kyllä vapaapainilla tarkoitetaan juurikin tuota showpainia, sen oikean painin lisäksi.. Ei ole Andy ainoa joka on tätä mieltä:

http://www.vapaapaini.com/

Ja se todistaa... Mitä?

Vain väärien luulojen ja termien iskostumisen oikeiden ihmisten päihin.

Mikään ei ole oikealle vapaapainille niin huonoa mainosta, kuin show-painin kutsuminen vapaapainiksi.

• Tietoa

Lahdesta on käynyt pari kaveria jossain otteluissa. Näytettiin otteluitak jossain kaapeliverkossakin. En osaa sanoa onko mitään koulutusta Suomessa siihen olemassa, mutta kyllä sitä yritetään Suomeen tuoda.
      Hyvä lähtökohta olisi tietysti paini (siis ihan olympia paini tausta) tai judo tausta ja vähintään 100 kg paino. Hommaan haetaan isoja karismaattisia miehiä, kyllä ne temput oppii myöhemminkin jos ei ole muuta kuin punttia tehnyt. En osaa sanoa mistä näitä voisi kysellä tarkemmin, mutta sen tiedän ettei sinne koulutukseen Amerikassa pääse sinne muuttamalla. Veikkaan, että Amerikassa on tällä hetkellä miljoonia teinejä, jotka vastaavasta urasta haaveilevat joten kilpailu on kovaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6605
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2275
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      84
      1245
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      82
      927
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe