Kysymys ms-tautia sairastaville!

kiitos tiedosta.

Jouduin sairaalaan neurologisten ongelmien takia. Neurologiset testit menivät huonosti ja jouduin kiireelliseen pään magneetti kuvaan, joka oli puhdas. Kysymys kuuluukin, voiko ms-taudissa pään mri olla ok? Seuraavaksi mulla kuvataan selkä. Lääkärit epäilevät jotakin rappeumasairautta.

5

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biologi_

      MS tauti voi olla vaikkei se näkyisi MRI:ssä sillä sinulla voi olla niin pieniä muutoksia aivoissa tällä hetkellä ettei ne vielä näy. Parin kuukauden päästä ehkä jo näkyisi.

    • ammi70

      Pään mri voi olla ok, sillä muutokset voivat olla selkäytimessä. Silloin oireet ovat enemmänkin jaloissa ja käsissä riippuen missä kohtaa selkää muutokset ovat.

      • ap.

        Stressi on kova, kun en tiedä mikä se on. Tutkimukset jatkuvat, pelkään Als:sia ym., pahemmat oireeni tulevat 2-3 viikoksi ja taas rauhoittuvat. Paitsi kävely ja tasapaino, joka on jatkuvasti huonoa.


      • Nikita <3
        ap. kirjoitti:

        Stressi on kova, kun en tiedä mikä se on. Tutkimukset jatkuvat, pelkään Als:sia ym., pahemmat oireeni tulevat 2-3 viikoksi ja taas rauhoittuvat. Paitsi kävely ja tasapaino, joka on jatkuvasti huonoa.

        diagnosoidaan ENMG:ssä. Oletko siinä jo käynyt? Tsemppiä :/


      • ap.
        Nikita <3 kirjoitti:

        diagnosoidaan ENMG:ssä. Oletko siinä jo käynyt? Tsemppiä :/

        Niska siis kuvataan seuraavaksi. Neurologi kyllä puhui selästä, mutta hoitaja ilmoitti että niska. Aika vähän on vasta neurologisella tutkittu, koska jouduin tasapaino-ongelmien takia ensin sisätautiosastolle 5 päiväksi verensokereiden seurantaan. Oireeni eivät johtuneet verensokerista. Vain siis neurologiset testit tehty ja pään mri neurologisella puolella. Tutkimukset jatkuvat ja aika nopealla tahdilla. Lääkärit eivät näytä viivyttelevän. Toivottavasti selviäisi pian.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe