Savonlinna?

muuttohaluinen

Mietin tässä muuttoa jonnekin ensi kesänä, kun valmistun lähihoitajaksi ja yhtenä vaihtoehtona on Savonlinna. En kuitenkaan tunne Savonlinnaa juuri ollenkaan, joskus kakarana olen käynyt Olavinlinnassa tutustumassa. Haluaisin kuulla asukkaiden ja muiden kokemuksia mm.
- Millainen on työttömyys ja työnsaanti tällä hetkellä? Onko työkkäri "aktiivinen" saamaan töitä työttömille, vai käydäänkö siellä muutaman kuukauden välein vaan pärstä näyttämässä, niinkuin nykyisessä kotipaikkakunnassani? Onko hoitajille töitä?
- Vuokra-asuntojen tilanne? Mihin ei kannata muuttaa? Keskustasta mielellään haluaisin tulevan asuntoni. Vai onko keskustassa kalliimpaa asua kuin vähän sivummalla?
- Yöelämä? Mitä baareja alueella on?

Olisi myös mukava kuulla muutakin asiaa Savonlinnasta!

15

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Savonlinnasta löytyy varmaan hoitoalalle töitä. Kysellä kannattaa varmaan ensimmäisenä Itä-Savon SHP:sta mutta täällä on paljon yksityisiäkin hoitoalan työnantajia.

Savonlinnassa on nyt erittäin myönteinen vire päällä ja täällä rakennetaan todella paljon keskustaa seuraavan kolmen vuoden aikana kunnes rinnakkaisväylä tai ohikulkutie saadaan valmiiksi. Keskustasta tulee varmasti erittäin varteen otettava vaihtoehto asuin alueena. Vuokratasosta en osaa tarkalleen sanoa mutta noin 40 m2 saattaisi olla noin 450-500 eur keskustassa.

Baareihin en ota kantaa mutta eiköhän niitä ole ihan riittävästi. Savonlinna on nimittäin myös opiskelijakaupunki.

Sokerina pohjalla Savonlinnan kesä joka ei jätä ketään kylmäksi, joten eikun muuttoautoa tilaamaan...

• muuttohaluinen

Kiitos sinulle! Muistan hämärästi lapsuudestani, että Savonlinna oli oikein viihtyisä paikka, kesällähän minä nimenomaan siellä kävin. Mutta varmasti on kaupunki muuttunut tässä n. 10 vuoden aikana.

• Montako

rakennusnosturia näkyy korkealta paikalta kaupungin yli katsellessa? Totuushan on ettei täällä rakenneta oikeastaan mitään. Joitakin peruskorjauksia näkyy olevan.
        Niin, se heinäkuu on kyllä mukava kuukausi ruuhkanpoikasista huolimatta.

• -SP-

Savonlinnan työkkäri ei liene välittänyt yhtään työpaikkaa ikinä.
      Siellä pakkokäyneenä olen huomannut että virkailijat ovat joko menossa kahville tai syömään tai jonnekkin.
      Käyntikerroilla he lukevat aina saman litanian mutta mitään muuta ei tapahdu. Se on heikäläisille hieno suojatyöpaikka. Mikäli haluat työtä niin itse se on hankittava. Lähihoitajia koulutetaan täälläkin ja heitä on työttöminä vaikka kuinka. Vuokra-asuntoja kyllä on mutta yksityisiä lukuunottamatta ne ovat kasarmeissa joissa asuu kaikenmaailman kansalaisia, pakolaisia, mustalaisia ja juoppoja retkuja, joukossa jokunen eläkeläismummo tai viinahöyryissa horeksiva papparainen. Puukot heiluu ja puntarit mäiskää.
      Liikehuoneistoja on tyhjillään hyvilläkin paikoilla joten se kertonee jotain kaupungin vireydestä.
      Itse olen saanut töitä ihan omin avuin ja samalla pääsin pois vuokrakasarmin hulinasta.

• ETELÄÄN YOUNG MAN

Jos ei juntti-savossa ole töitä, niin ei ole
        Paskaako sitä siellä enää väijytte?
        MUUALLA SUOMESSA ON OLLU JO NIOUSUKAUSI VUODEN VERRA

• 375

Kesällä tosiaan ihana paikka, turisteja paljon ja muutenkin elämään. Talvella ei juuri tapahdu mitään, ja todella hiljainen kaupunki... Itse kyllä tykkään täällä asua, vaikkei talvisin juuri mitään tapahdu.
      Uskon, että jos olet itse napakka etsimään hoitoalan työtä varmasti sitä löytyy.
      Ja onhan täällä vähän baareja, riippuu ihan minkälaisissa paikoissa tykkää käydä, ja millaiselta paikkakunnalta olet muuttamassa, että minkälaisiin baareihin olet tottunut.

• ?????

Baaritko ovat elämässäsi tärkeysjärjestyksessä noin korkealla. Täällä on juoppoja remuajia ja vosuja jo omasta takaa ihan tarpeeksi joten jos muuta kiinostuksenkohdetta ei ole nii pysy vaan siellä missä olet.

• muuttohaluinen

Haha, joo, mulle on tärkeintä elämässä se että on hyviä baareja lähellä! :D

No ei todellakaan, niitä on tullu koluttua ihan tarpeeksi aikoinaan, nykyään edes viitsi lähteä vapaana viikonloppuna mihinkään (huom. niitä on harvassa). Joskus kuitenkin tekee mieli mennä tuulettumaan, lähinnä sellaiseen paikkaan missä voi myös tanssia, koska rakastan tanssimista. Baareissa en käy ryyppäämisen ja "huoraamisen" takia, vaan ihan hauskanpidon takia. Hauskaa voi myös pitää ilman viinaa, remuamista ja huoraamista! Tiedätkös sen? Lähinnä mielenkiinnon vuoksi kyselen, koska jos nyt haluaisin lähteä tanssimaan, joutuisin lähtemään ihan toiselle paikkakunnalle.

Loukkauksena otan tuon vinkkauksen vosu-termistä! Mistä sinä tiedät millainen minä olen? Jos olisin kuvailemasi juoppo remuava vosu, niin tuskinpa opiskelisin lähihoitajaksi ja kyselisin työtilanteesta?

• Eräs täti 44v
        muuttohaluinen kirjoitti:

Haha, joo, mulle on tärkeintä elämässä se että on hyviä baareja lähellä! :D

No ei todellakaan, niitä on tullu koluttua ihan tarpeeksi aikoinaan, nykyään edes viitsi lähteä vapaana viikonloppuna mihinkään (huom. niitä on harvassa). Joskus kuitenkin tekee mieli mennä tuulettumaan, lähinnä sellaiseen paikkaan missä voi myös tanssia, koska rakastan tanssimista. Baareissa en käy ryyppäämisen ja "huoraamisen" takia, vaan ihan hauskanpidon takia. Hauskaa voi myös pitää ilman viinaa, remuamista ja huoraamista! Tiedätkös sen? Lähinnä mielenkiinnon vuoksi kyselen, koska jos nyt haluaisin lähteä tanssimaan, joutuisin lähtemään ihan toiselle paikkakunnalle.

Loukkauksena otan tuon vinkkauksen vosu-termistä! Mistä sinä tiedät millainen minä olen? Jos olisin kuvailemasi juoppo remuava vosu, niin tuskinpa opiskelisin lähihoitajaksi ja kyselisin työtilanteesta?

Kouluttautuipa ihan mihin ammattiin hyvänsä niin siviilissä olla mitä vaan. Itsekkin olen kouluttautunut lähihoitajaksi viimeaikoina kun entiset työt loppui. Kyllä näissä uusissa lähihoitajissakin oli sellaisia v***ja ja remuajia että näin vanhempana naisena ihan kauhulla katselin ja mietin että mitenkä se tuleva ammatti tulee hoidettua. Samaa mieltä olen tuon kysymysmerkkinimimerkin kanssa vaikka onhan sitä jokaisen joskus jossain käytäväkin. Työpaikka on kuitenkin se ensimmäinen ja sitten vasta ne baarit.
        Täkäläisestätyötilanteesta sanon että pari lyhyttä pätkää olen lähihoitajana tehnyt eikä kyseinen ammatti tähtiä taivaalta täällä lupaile. Muillakin samaan aikaan valmistuneilla on ihan samanlainen tilanne. Niillä nuoremmillakin. Hoidettaviahan olisi mutta kukaan ei haluaisi maksaa siitä mitään.

• muuttohaluinen
        Eräs täti 44v kirjoitti:

Kouluttautuipa ihan mihin ammattiin hyvänsä niin siviilissä olla mitä vaan. Itsekkin olen kouluttautunut lähihoitajaksi viimeaikoina kun entiset työt loppui. Kyllä näissä uusissa lähihoitajissakin oli sellaisia v***ja ja remuajia että näin vanhempana naisena ihan kauhulla katselin ja mietin että mitenkä se tuleva ammatti tulee hoidettua. Samaa mieltä olen tuon kysymysmerkkinimimerkin kanssa vaikka onhan sitä jokaisen joskus jossain käytäväkin. Työpaikka on kuitenkin se ensimmäinen ja sitten vasta ne baarit.
        Täkäläisestätyötilanteesta sanon että pari lyhyttä pätkää olen lähihoitajana tehnyt eikä kyseinen ammatti tähtiä taivaalta täällä lupaile. Muillakin samaan aikaan valmistuneilla on ihan samanlainen tilanne. Niillä nuoremmillakin. Hoidettaviahan olisi mutta kukaan ei haluaisi maksaa siitä mitään.

Tottakai minullekin työpaikka on se ensimmäinen asia, minkä perässä muutan eikä se, missä on parhaimmat baarit. Muuta en ole väittänytkään. Ennen kuin olen mihinkään muuttamassa, niin hommaan tietenkin työpaikan ensin, enkä muuta "tyhjänpantiksi" outoon kaupunkiin, jota en tunne ja josta en tunne ketään. En edes uskaltaisi lähteä outoon paikkaan ilman että minulla olisi siellä mitään edessä! Elämänohjeenani on muutenkin se, että työtä on tehtävä. Jos töitä ei Savonlinnasta löydy, niin ok, katsellaan jotain muuta paikkaa.

Kenenkään savonlinnalaisen ei siis kannata pelätä, että kaupunkiin on muuttamassa taas yksi remuava juoppo vosu, jonka elämisen maksaa Kela ja sossu! :)

• kommenteista
        muuttohaluinen kirjoitti:

Tottakai minullekin työpaikka on se ensimmäinen asia, minkä perässä muutan eikä se, missä on parhaimmat baarit. Muuta en ole väittänytkään. Ennen kuin olen mihinkään muuttamassa, niin hommaan tietenkin työpaikan ensin, enkä muuta "tyhjänpantiksi" outoon kaupunkiin, jota en tunne ja josta en tunne ketään. En edes uskaltaisi lähteä outoon paikkaan ilman että minulla olisi siellä mitään edessä! Elämänohjeenani on muutenkin se, että työtä on tehtävä. Jos töitä ei Savonlinnasta löydy, niin ok, katsellaan jotain muuta paikkaa.

Kenenkään savonlinnalaisen ei siis kannata pelätä, että kaupunkiin on muuttamassa taas yksi remuava juoppo vosu, jonka elämisen maksaa Kela ja sossu! :)

huomsit ettei Savonlinnaan kannata muuttaa. On siellä senverran pimeää porukkaa. Tason näkee jo tältä palstalta. Siis, tee palvelus itsellesi äläkä tule tänne. Tai itsepähän pusket päätäsi seinään.

• ex

Mä lähin Savonlinnasta vetämään heti kun valmistuin koulusta jokunen vuosi sitten. Silloin tahdoin tosi paljon pois sieltä, ihmiset oli (ainakin osa) ihan hirveitä juorukelloja, ei mitää empatiakykyä, paskan jauhamista vaan. Huh! En tiedä sit nykytilanteesta..

Paikkana Savis on kuitenkin herttainen, ainakin kesällä.. Välillä sinne haluais palata, töitäkin olisi varmaan, mutta ne ihmiset.. Huaaah!

Työkkärin sivuilla on aika paljon lähihoitajan hommia, mutta en tiedä sitten jatkuvuudesta. Jotenkin Savonlinna on alkanut vääntämällä vääntää itestään ns. suurempaa kaupunkia.. Tosin taitaa sosterin asiat olla kyl aika rempallaan, niin kuin monessa muussakin paikassa.

Keskustassa mun mielestä kämpät pyöri siin 300-400 e..

• ryppääksi asti

Tälläkin hetkellä on vain yks paikka tarjolla ja sekin montakymmentä kilometriä keskustasta.

• lady marmalade
        ryppääksi asti kirjoitti:

Tälläkin hetkellä on vain yks paikka tarjolla ja sekin montakymmentä kilometriä keskustasta.

noh, vähän arvelinkin, että sieltä tulee joku korjaus-kommentti, mutta harmiksesi tuolla näkyy olevan useampikin työpaikka.

• .......
        lady marmalade kirjoitti:

noh, vähän arvelinkin, että sieltä tulee joku korjaus-kommentti, mutta harmiksesi tuolla näkyy olevan useampikin työpaikka.

..jatkoa, siis lähihoitajan paikkoja. Mutta muuttohaluiselle tiedoksi, että tämmöstä siis näköjää luvassa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Varmaan olen odotellut ihan turhaan

Kutsua luoksesi kylään Superman?
      Ikävä
      40
      1623
    2. Suojeluvaisto

Mikä herättää miehessä suojeluvaiston naista kohtaan?
      Ikävä
      151
      1014
    3. Jos meillä ei olisi

Ikäeroa, niin oltais aikoja sitten oltu aito pari! Me kuulutaan yhteen🥰
      Ikävä
      119
      979
    4. **** mies anna jokin vinkki

Mistä tiedän, että vielä toivot että kuulet minusta. Aikaa on kulunut...
      Ikävä
      66
      979
    5. Mitä tekee Rebelwerks?

Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä
      Taivalkoski
      9
      977
    6. P-karjalassa juorutaan ihan kaikki.Pitäisikö muuttaa Etelä-karjalaan?

Täällä Pohjois-karjalassa juorutaan ihan kaikki. Ei voi luottaa edes viranomasiin joita sitoo vaitiolovelvollisuus. Ka
      Imatra
      14
      897
    7. Kolme sanaa jotka kuvaa naista jota kaipaat

Kerro jotain hyvää. Hyvä kiertämään.
      Ikävä
      57
      894
    8. Ei se yhteys

Niin vain poistu ja lakkaa olemasta. Muista tämä nainen.
      Ikävä
      60
      891
    9. Eli sä nainen

Siis halusit pitää jonkinlaisen kontaktin ja ylläpitää yhteyttä. Etsitkö jotain mysteeristä ja kiehtovaa vai halusitko t
      Ikävä
      48
      875
    10. Raastaa sydämestä tämä stanan rakkaus

Ikinä kokenut mitään tämmöstä. Käsittämätön homma 🤔
      Ikävä
      46
      813
    Aihe