stressaa

jouluvauvva 2010

minulla on ongelmana hallitsevat vanhemmat...esikoista odottaessani he saivat kauhean huutoraivarin kun kuulivat raskaudestani ja sanoivat miksen hankkiutunut eroon vauvasta, nyt tyttö jo 4,5 vuotta ja isovanhempien kullannuppu. Nyt odotan toista enkä uskalla kertoa tästä raskaudesta kun jäi aikamoiset traumat ensimmäisellä raskaudella. ikää minulla 27-vuotta. huvittaa itsellänikin kun aikuinen ihminen ei uskalla kertoa vanhemmilleen raskaudestaan. onko muilla kokemuksia mahottomista vanhemmista?

11

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsellinen :)

      Miksi kertoisit, kun edellinen kerrtominen otettiin sillä tavoin vastaan kuten sanot.
      Aikanaan sanot sitten, että et halunnut sitä möykkää enää toista kertaa kuunnella.

    • paljastuuhan se

      Miksi kertoa, kun asia selviää kertomattakin..

      • i h m e t t e l e n

        Tuli mieleeni, että olet taloudellisesti tai muuten riippuvainen vanhemmistasi. Yleensä 27-vuotias on ainakin perheenperustamisvaiheessa aika itsenäinen ja päättää itse asioistaan. Ja hänellä on oma koti, talous ja päätäntävalta.


    • Mummi minäkin

      enkä pitäisi mitään yhteyttä, kun he ovat käyttäytyneet noin. Rajansa sentään kaikella. Miksi annat vanhempiesi hallita itseäsi?

      • jouluvauvva

        en ole milläänlailla riippuvainen vanhemmistani ja omillani olen asunut jo melkein 12 vuotta ja taloudellisesti tulen hyvin toimeen..kait olen epäonnistunut heidän mielestään jossain ja lapsia en saa tehdä ennenkuin teen jotaki oikein. epäonnistumisessa esimerkiksi se että kävin kauppista pari vuotta mutta keskeytin sen kun se ei vaan ollut minun alani ja nyt sain koulupaikan sellaiselta alalta joka on se minun juttu, ovat sentään siihen tyytyväisiä. isosiskoni on samaa hallitsevaa sorttia, en ole kertonut hällekkään raskaudestani..hänellä on paha tapa arvostella ihan kaikkea mitä teen oli se joko hyvää tai jokin pikku moka niin negatiivista palautetta tulee...osaan kritiikkiä ottaa vastaan mutten jaksa ainasta negatiivista sellaista oli asia mikä tahansa. ja jos puhua haluan jostain mikä mieltäni vaivaa niin lopulta itken kun saa haukut siitäkin niskaan. tuntuu etten saa mitään päättää itse vaan kaikki pitää mennä niin kuin he haluavat. olen monet kerrat sanonut että mulla on oikeus omaan elämään ja elää sitä miten parhaaksi näen, tehdä lapsia tms..mutta tuntuu että tuo on niin kamalan vaikea heidän käsittää.


      • yksi ratkaisu
        jouluvauvva kirjoitti:

        en ole milläänlailla riippuvainen vanhemmistani ja omillani olen asunut jo melkein 12 vuotta ja taloudellisesti tulen hyvin toimeen..kait olen epäonnistunut heidän mielestään jossain ja lapsia en saa tehdä ennenkuin teen jotaki oikein. epäonnistumisessa esimerkiksi se että kävin kauppista pari vuotta mutta keskeytin sen kun se ei vaan ollut minun alani ja nyt sain koulupaikan sellaiselta alalta joka on se minun juttu, ovat sentään siihen tyytyväisiä. isosiskoni on samaa hallitsevaa sorttia, en ole kertonut hällekkään raskaudestani..hänellä on paha tapa arvostella ihan kaikkea mitä teen oli se joko hyvää tai jokin pikku moka niin negatiivista palautetta tulee...osaan kritiikkiä ottaa vastaan mutten jaksa ainasta negatiivista sellaista oli asia mikä tahansa. ja jos puhua haluan jostain mikä mieltäni vaivaa niin lopulta itken kun saa haukut siitäkin niskaan. tuntuu etten saa mitään päättää itse vaan kaikki pitää mennä niin kuin he haluavat. olen monet kerrat sanonut että mulla on oikeus omaan elämään ja elää sitä miten parhaaksi näen, tehdä lapsia tms..mutta tuntuu että tuo on niin kamalan vaikea heidän käsittää.

        Ratkaisu: Et ole äitiisi etkä siskoosi läheisissä väleissä, eli et kerro heille mitään omia asioitasi, vaan jatkossa voit vain jutustella "puuta heinää ja niitä näitä". Tämä toimi anopin suhteen, joka on juuri samanlainen. Kuvaamasi kaltaiset ihmiset eivät muutu, koska muutokseen tarvitaan aina ns. peiliin katsomista, mikä ei heiltä onnistu koskaan (=narsismi).


    • Ilmeisesti sulla on mies? Pidä se mukana sessiossa etkä päästä tupakalle yms ettei tule mitään huutojuttuja.

      Äitini on edelleen sitä mieltä että lapseni oli vahinko (ei ollut). Sen lisäksi siinä oli 2 vikaa, ei ollut poika, eikä tullut ruskeita silmiä.

      Puoli vuotta sitten olin ollut raskaana (ulkopuolinen) ja yhtäkkiä tuli tosi rankka vatsakipu. Miehen kanssa oli jo puhuttu päivystykseen lähdöstä. Äitini oli meillä ihan vahingossa käymässä samaan aikaan, ja kun mies oli tupakalla niin äiti alkoi mulle avautuman, etä onko nyt pitänyt paljaalla panna. Mun mielestä oli tosi asiatonta juttua omalta äidiltä tollasessa tilanteessa.

      Mielestäni sinulla ei ole kyse siitä, että et uskalla kertoa vaan järkevänä ihmisenä et halua kertoa.

      • sukuko pahin?

        Toivon, että ystäväsi, opiskelukaverisi tai miehesi kannustaa ja kuuntelee sinua. Pidä omista ratkaisuistasi kiinni ja ole onnellinen omasta perheestäsi. Tärkeintä on oma elämäsi ja siihen luot omat edellytykset opiskelemalla haluamallesi alalle ja muodostamalla sellaisen perheen kuin itse haluat. - Jos sisarukset ja isovanhemmat ovat noin negatiivisia, tukeudu mieluummin omiin ystäviisi ja kanssaihmisiisi, jotka arvostavat sinua omana itsenäsi.


    • ja pidä pää pystyssä

      Mitä suotta välität toisten mesomisesta, anna heidän höpöttää ja päästä puhina toisesta korvasta ulos. Jos eivät vauvasta ilahdu, niin älä kerro. Jos moittivat kertomatta jättämisestä niin muistuta edelliskerrasta. Ylipäätään älä ole tietääksesi turhista neuvoista ja elämäsi mestaroinnista, itse tiedät parhaiten.

      Minun äitini aikoinaan jotenkin sulatti kaksi ensimmäistä lasta vaan kolmannesta kun kerroin, niin puuskahti isosti: Eihän tommosta sikiämistä ymmärrä! Vähän kummalta se kieltämättä tuntui, mutta ei siitä vihaa ruvettu pitämään enkä neljättä odottaessani stressannut kertomisella yhtään. Ei muuten ollut mielissään siitäkään. Hänellä oli oikeus olla mitä mieltä lystää ja minulla oikeus lisääntyä mieleni mukaan:)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe