Miten välttää nukahtelu bussissa??

bussitorkkuja-94

Tänä syksynä aloitin ammattikoulun lähikaupungissa, jonne kuljen joka päivä 45 kilometrin matkan bussilla. (Peruskoulu aiemmin oli aivan nurkan takana.) Koulu itsessään ei ole rankkaa, oikeastaan pelkää istumista ja vapaa oloa. Päivän aikana kuitenkin joutuu kävelemään aika paljon: aamulla asemalta koululle(lähes kilometrin matka), sitten kaupungille syömään ja iltapäivällä taas asemalle. Ja asemalla vielä joskus jopa puolentoista tunin odotus. Kun pääsen bussiin, jo ennen puoltaväliä meinaan nukahtaa. Bussin tärähtely ja keikutus lähes pakottaa ummistamaan silmät ja koska olen tosi siki-nukkuja en halua torkahtaa hetkeksikään etten vain matkusta vahingossa ohi. Ei kuulosta mitenkään vakavalta tai edes kirjoittamisen arvoiselta (ehkä...) mutta kun olen tuntia vaille kellon ympäryksen koulupäivässäni, tahtoisin jaksaa kotonakin tehdä jotain, sillä hommia olisi tehtävänä. Johtuuko tämä kenties siitä että koulu on niin helppoa ja "aktiviteetitöntä" että päivän aikana turhaudun niin paljon...? Emme opiskele lainkaan, suurimman osan ajasta opiskelijat ovat koneella, istuvat ja käyvät tupakalla. Koska mulla ei ole luokassa yhtään kaveria turhaudun ehkä vähän liikaakin yksinkseen olemiseen. Vai onko syynä yksinkertaisesti se että peruskouluaikana koulussa oli tekemistä ja koulupäivät, matkat lukuunottaen kolme tuntia lyhyemmät?? Asiallisia vastauksia, Kiitos.

6

2208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rainbow_gay_

      Miksi bussissa nukkuminen on huono juttu? Voithan laittaa kännykän herättämään puolen tunnin välein, tai voit vaikka tehdä läksyjä niin pysyt hereillä.

      • pussitorkkuja-94

        Mun periksiantamattomana periaatteena on aina ollu et en nuku päivällä! En sitte missään tilanteessa.. Tää kuulostaa tyhmältä, mut jokainen tekee jotakin semmosta mikä muita ihmetyttää, IHAN JOKAINEN! Ne läksythän tms. tekemine ois hyvä, mut kuten sanoin ei meillä koulussa opiskella mitää, joten ei läksyjäkkää. Toivottavast kolmen seuraava vuojen aikana opin olemaan torkkumata pussis, vaikka ei varmaa niin pitkään tarvitte sillä kulkeekaa.


    • Jep Jep

      Itse nukun aina bussissa. Tai olen nukkunut siitä asti kun kävin armeijan. Armeijassa ollessani sotilaat nukkuivat lähes kaikki aina bussimatkojen (leirikyyti tai lomakyyti) aikana bussissa. Armeijassa on myös tapana sanoa että "Sotilas lepää aina, kun siihen on mahdollisuus". Jotenkin tuo asenne sitten jäi myös tänne siviilipuolelle siviiliin ja olen aina sen jälkeen nukkunut bussissa.

    • makkeboe

      Et vaa laita silmii kiinni

    • Feeniksin_kyynel

      Alle puolituntia päiväunta ei ole pahitteeksi useimmille ihmisille. Siinä noin puolessa tunnissa (vaihtelee tietty yksilöittäin) tai vähemmässä ajassa uni on kevyttä unta, joka ei haittaa yöllä nukkumista ollenkaan.

      Joillekin sopii lyhyet päiväunet tosi hyvin ja jaksavat sitten sen jälkeen taas tehdä hommia.

      Minusta omat selityksesi tilanteellesi kertovat paljon. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että pimeys ja istuminen bussissa tekee väsyneeksi lähes kenet tahansa. Ylipääpään virikkeettömyys, tekemättömyys ja tylsyys vähentävät vireyttä.

      Jos haluat kokeilla lisätä virkeyttäsi, niin tässä on pieni lista:
      -huolehdi säännöllisistä ruoka-ajoista ja unirytmistä
      -yleiskunnon kasvattaminen voi lisätä jokapäiväistä virkeyttä
      -vältä tunkkaisia tiloja, hanki raitista ilmaa ja happea
      -mikä tahansa aktiivinen toiminta, (aivotyöskentely tai fyysinen liike) kuten kirjoittaminen lisää vireyttä

      Jos pelkäät ajavasi pysäkin ohi, niin lataa kännykkääsi karttaherätyskello (joku "map alarm" tai vastaava). Se herättää sut kun bussi on tietyssä kohdassa.

    • nukkuminen-kannattaa

      Typerä periaate.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe