Pieni maha=pieni vauva?

littletummy

Olen vkolla 38. Kaikki ihastelevat, kuinka pieni vatsani on. Itseäni tämä häiritsee: voiko se tarkoittaa, että vauva on jotenkin erityisen pieni? Neuvolan käyrillä mennään keskitietä, joten sieltä ei huomauttamista ole ollut. Ultraa ei ole ollut sitten rakenneultran.

10

1659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suoranaista..

yhteyttä ei noilla asioilla välttämättä ole, mutta tuskin siellä mitään jättiläisvauvaa on tulossa jos maha on kovin pieni. Kyllä neuvolassa puututtaisiin asiaan jos kasvua ei tulisi riittävästi.

• mghnfgbdfvvvv.l-

joskus olen kuullut, että taaksepäin kallistunut kohtu = maha on pieni ulospäin ja alkaa näkyä selvästi myöhemmin kuin eteenpäin kallistunut kohtu. TIedä sitten onko siinä perää.

• Riippuu..

ihmisestä. Itse tunnen erään, kenellä on taaksepäin kallistunut kohtu ja sai tosissaan piilotella vatsaa, että sai pidettyä piilossta rv 12 asti. Itselleni ei ole kohdun asennosta koskaan sanottu mitään.

• s.t

Itellä on kans pieni maha. Mutta vauvasta on meinattu että siitä tulee 3,0-3,5kg. Eli aivan normaali. Näin on ollu kahdella ekallakerralla myös. SF on ollu 32cm ja nyt vauva laskeutunut ja sf on nyt 30. Niin ja tää vauva ei enää sais olla mahassa! Rv 40 3...

Vauvalla ei silti oo mitään hätää. Mä oon ylipainoinen ollu jo ennen raskautta, että vauvan pieni koko ei meinaa että se ei sasi tarpeeksi ravintoa! Uskon ennemminkin että se johtuu perintötekiöistä. Ite oon ollu pieni vauva niin kun kaikki sisaruksenikin. Lulen että se vaikuttaa enemmän kun se mitä syöö ja juoo...

• ns pikkumaha

Itsellä myös ihmeteltiin ja kauhisteltii, että on pieni maha. No lapsivettä oli kaksi litraa ja lapsi syntyessään liki nelikiloinen...
        Ainakin jos on pitkä ja hoikka, kuten mä, voi maha näyttää pieneltä. Ja jos on timmit vatsalihakset, sama juttu

• erre31

Vatsan ulkonäköön, kokovaikutukseen, vaikuttaa moni asia. Esimerkiksi vatsat, jotka kasvavat enemmän sivulle ja/tai pitkällä ihmisellä ylös ja alas, näyttävät pieniltä ulospäin, vaikka kohtu olisi samankokoinen, kuin sellaisella jolla kohtu kasvaa suoraan eteenpäin. Todellisuudessa siis kohtusi ei ehkä ole pieni, vaikka massu vaikuttaisi pieneltä. Luota neuvolan käyriin.

Minun vatsaani sanottiin suureksi. Painoin raskauden lopussa kuitenkin vain tasan 70kg ja olen 170cm pitkä, joten ylimääräistä painoa ei tullut. Lapsi painoi syntyessään 2950g, joten "iso" massuni ei kertonut mitään. Työkaverini sai lapsen pari viikkoa ennen minua, "pienestä" masusta, ja hänen lapsensa painoi kilon verran enemmän.

Nyt olen jälleen raskaana. Viikkoja vasta 12 ja massu alkaa jo pönpöttää eteenpäin- Taitaa tulla taas "iso" massu.:)

• hennaliina

mulla kans on pieni maha ja viikot täynnä ylihuomenna, mutta tää kyllä meinaa kaivaa ittensä ulos selkärangan kautta. esikoisen aikana oli vielä pienempi vatsa ja yli 3kg oli kuitenki syntyessänsä. lääkäri tuumi, että se vauva vaan on jossain sielä lantion uumenissa.

• rv 36

Täällä kans pieni maha, jota jotkut päivitelleet. Vatsa alkoi näkymään ulospäin vasta 6. kuulla. Oon aika pieni ja hoikka enkä oo saanut kerättyä kiloja nytkään. Vauva kasvaa kuitenkin käyrien mukaan. Terkkarin mukaan siro vauva tulossa, mutta ihan hyvänkokoinen kuitenkin :)

• tidiikk

itse olen nyt rv 33 menossa ja suoraan sanottuna jos vedän vatsaa sisään niin ei varmaan uskoisi että odotan:Dvaikken mikään isokokoinenkaan todellakaan ole..sairaalassa sanoivat että kohtu on taaksepäin kallistunut ja todella tiiviin tuntuinen kun vatsanpäältä tunnustelee.kasvukäyrällä mennään hiukka alle keskikäyrän.tietenki se on jokaisella tapauskohtaista varmastikkin!:)

• pikkumahainen

Oletko kuinka pitkä? Pitkillä/pitkä selkäisillä vatsa helposti näyttää paljonkin pienemmältä koska kohdulla on tilaa kasvaa ns ylöspäin tai niinku pituutta enemmän kun sitten taas lyhyillä ihmisillä :) Näin kerrottiin neuvolassa kun tuskailin sitä kun minunkin mahani pienuutta ihmetellään vaikka keskikäyrällä mennään! Se on vaan niin yksilöllistä ja kyllä ne neuvolassa huomaa jos vauva olis jotenkin ylipieni :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      308
      6708
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      57
      5864
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      194
      5354
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      63
      4125
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3358
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3353
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      53
      3264
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3028
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2272
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      40
      1143
    Aihe