Vanhoillis- lestadiolaisen suhde pysyy Roomalais- katollisuuteen.
Vain Katollinen kirkko väittää Jumalan tahdon olevan se, että naisen tehtävä on synnyttää, ja synnyttää, vaikka oma hengen kustannuksella.
Toisaalta, he tukeutuvat Lutheriin, joka ei nähnyt asiaa näin, vain juuri oli vastaan sitä. Tämä linja olikin voimassa liikkeessä aina -60 luvulle asti. Sitten se muuttui, ihmispäätöksellä.
He hakevat tukea juutalaisten säännöksistä Vanhasta Testamentista, mutta eivät selkeästi löydä asiaa valaisevaa ollenkaan. Toisaalta jos löytyy, sen toteuttaminen vie lain alle, jolloin koko laki kaatuu vääjäämättä niskaan, ja ristin sovitus ei päde heihin. – joka menee yhdessä kohti lain alle, on vastuussa koko laista, näin Jeesus itse sanoo.
Mitä sitten Uusi Testamentti sanoo perhesuunnittelusta.
Asia on selvä, - lapset tulevat miehen tahdosta, eivät Jumalan tai lahkojen.
Johannes kertoo sen, verraten Jumalan tahtoa saada poika miehen tahtoon. Jae 13 kertoo > 13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta EIKÄ MIEHEN TAHDOSTA, vaan Jumalasta.
Jeesus siis syntyi Jumalan tahdosta, ja HÄNEN VELJENSÄ ISÄNSÄ ( Joosefin ) TAHDOSTA.
Tämä mahdollistaa perhesuunnittelun ja kun lapsentekoon on hyvä olla kaksi, tulee miehen neuvotella siittämisestä tai ehkäisystä vaimonsa kanssa.
Kes.
Ehkäisykiellossa SRK on katoliainjen, ei Luterilainen.
2
210
Vastaukset
- Ehkäisiä
todella ovta yhtä lihaa, jolloin lasten määrä on heidän neuvottelussa.
- on tuo
sana hallussasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693