Kampaajan työ?

Kypsän ikäinen naine

Osaatteko sanoa, onko parturin tai kampaajan tai parturikampaajan työ kauheata, vai mukavaa?

Onko helppoa opiskella taito?
Onko kevyttä työtä?

Antakaa kiitos peukalot ylös -tai alas- ajatukselle ja kertokaa hyvät perustelut kannallenne :)
Nainen 50w

8

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anbl0001

      se on huono ammatti. Pitää seistä kokoajan ja palkka ei päätä huimaa.

    • Kampaajan äiti

      Mene ihmeessä haastattelemaan muutamia alan yrittäjiä tai työntekijöitä. Pyydä heiltä arviot työn hyvistä ja huonoista puolista. Voit ottaa yhteyttä myös alan kouluttajiin ja kysyä sieltä samoja asioita. Ei enää tarvitse mennä arvauksella ammattiin vaan voi reilusti kysyä KAIKKEA alalta ennen kouluttautumista. Myös alalle on työhön tutustumista ja siinä asiassa neuvoo alueesi työvoimatoimisto ja mol.fi sivuilta löydät alan työnkuvauksen. Ei muuta kun rohkeasti vaan kyselemään ja muista jokaisessa ammatissa on varjopuolensa, joten ei kannata tuijottaa ainoastaan niitä.
      Alan palkkataso antaa toimeentulon ja yrittäjänä saatat saada tuplasti enemmän, mutta tämä on tietenkin jos pääset palkkalistoille tai aloitat yrittäjänä. Alku on aina hankalaa varsinkin vuokratuoliyrittäjänä ennenkuin saat vakiasiakaspiirin itsellesi.

      • ex-kampaaja....

        Huonot puolet:

        - Raskasta, seisomatyö, käy helposti jalkojen ja selän päälle myös kädet kärsivät
        - Jatkuva myrkkyjen haistelu
        - Hygieniastaan piitamattomat asiakkaat, itse liikkeessä työskennellessäni asiakkaista n. 70% oli hyvin paskaisia , kiva siinä sitten hiuksiin koskea joissa puolen vuoden rasvat muhivat ja pestä kun ei saanut....huoh...En ymmärrä sitä logiikkaa että kampaajalle täytyy leikkaukseen tulla likaisilla hiuksilla (?) joita sitten ei anneta edes pestä...Kerran kylläkin yksi asiakas minua neuvoi että rasvaisia on parempi leikata, jep jep, tuli ainakin sakset öljyttyä...
        - Asiakkaat joilla ei ole mitään tolkkua toiveissaan, hiukset pitäisi pitkiksi ja paksuiksi vaikka päässä olisi kaksi karvaa ristissä ja sitten tämä tietenkin toteutettaisiin leikkaamalla sentti latvoista...Ja sitten on nämä jotka haluavat täsmälleen juuri sellaisen kun jossain kuvassa, mahdotonta....
        - Palkkatyössä palkka on huono ja TES:sistä ei olla koskaan kuultukkaan
        - Vuokratuolityössä usein huono ilmapiiri ja asiakkaista tappelu

        Hyviä puolia:

        - Viikossa saattaa käydä myös muutama suht neutraali asiakas, kerran kuussa jopa mukavakin asiakas...


      • onpas kamalaa
        ex-kampaaja.... kirjoitti:

        Huonot puolet:

        - Raskasta, seisomatyö, käy helposti jalkojen ja selän päälle myös kädet kärsivät
        - Jatkuva myrkkyjen haistelu
        - Hygieniastaan piitamattomat asiakkaat, itse liikkeessä työskennellessäni asiakkaista n. 70% oli hyvin paskaisia , kiva siinä sitten hiuksiin koskea joissa puolen vuoden rasvat muhivat ja pestä kun ei saanut....huoh...En ymmärrä sitä logiikkaa että kampaajalle täytyy leikkaukseen tulla likaisilla hiuksilla (?) joita sitten ei anneta edes pestä...Kerran kylläkin yksi asiakas minua neuvoi että rasvaisia on parempi leikata, jep jep, tuli ainakin sakset öljyttyä...
        - Asiakkaat joilla ei ole mitään tolkkua toiveissaan, hiukset pitäisi pitkiksi ja paksuiksi vaikka päässä olisi kaksi karvaa ristissä ja sitten tämä tietenkin toteutettaisiin leikkaamalla sentti latvoista...Ja sitten on nämä jotka haluavat täsmälleen juuri sellaisen kun jossain kuvassa, mahdotonta....
        - Palkkatyössä palkka on huono ja TES:sistä ei olla koskaan kuultukkaan
        - Vuokratuolityössä usein huono ilmapiiri ja asiakkaista tappelu

        Hyviä puolia:

        - Viikossa saattaa käydä myös muutama suht neutraali asiakas, kerran kuussa jopa mukavakin asiakas...

        Hyvä, että olet ex-kampaaja.


      • KAMPAAJAaa
        onpas kamalaa kirjoitti:

        Hyvä, että olet ex-kampaaja.

        SAMAA MIELTÄ! t. kampaaja


      • niin metsä jne......
        ex-kampaaja.... kirjoitti:

        Huonot puolet:

        - Raskasta, seisomatyö, käy helposti jalkojen ja selän päälle myös kädet kärsivät
        - Jatkuva myrkkyjen haistelu
        - Hygieniastaan piitamattomat asiakkaat, itse liikkeessä työskennellessäni asiakkaista n. 70% oli hyvin paskaisia , kiva siinä sitten hiuksiin koskea joissa puolen vuoden rasvat muhivat ja pestä kun ei saanut....huoh...En ymmärrä sitä logiikkaa että kampaajalle täytyy leikkaukseen tulla likaisilla hiuksilla (?) joita sitten ei anneta edes pestä...Kerran kylläkin yksi asiakas minua neuvoi että rasvaisia on parempi leikata, jep jep, tuli ainakin sakset öljyttyä...
        - Asiakkaat joilla ei ole mitään tolkkua toiveissaan, hiukset pitäisi pitkiksi ja paksuiksi vaikka päässä olisi kaksi karvaa ristissä ja sitten tämä tietenkin toteutettaisiin leikkaamalla sentti latvoista...Ja sitten on nämä jotka haluavat täsmälleen juuri sellaisen kun jossain kuvassa, mahdotonta....
        - Palkkatyössä palkka on huono ja TES:sistä ei olla koskaan kuultukkaan
        - Vuokratuolityössä usein huono ilmapiiri ja asiakkaista tappelu

        Hyviä puolia:

        - Viikossa saattaa käydä myös muutama suht neutraali asiakas, kerran kuussa jopa mukavakin asiakas...

        ex-kampaaja onkin negatiivinen, mutta voin sanoa että itse leikkasin lehdestä kuvan ja ammattitaitoinen kampaaja toteutti sen hyvin. Malli sopii ja hän sai minusta vakiasiakkaan.


    • oon ajatellut ammatt

      Onko kampaajan palkka huono olen aina luullut että kampaajat saa noin 15 euroo tunti ainakin , entä kampaajamestari , mitä opintoja siihen tarvitaan.

    • marikaaa

      palkka vuoden työssä olleelle n. 1500-1600e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe