Rakastan Vietnamia, ja vietnamilaisia (heh, no toisaalta, perustin perheen kyseisen maan kansalaisen kanssa jo vuosia sitten). Joka tapauksessa, mielestäni Vietnam on moniin muihin Aasian maihin verrattuna kovin aliarvostettu matkailukohde suomalaisten näkövinkkelistä. Suosittelenkin aina kun on mahdollisuus puhua jonkun Thaimaa-matkaajan kanssa, että kävisi ensikerralla Vietnamissa, eikä sadatta kertaa taas siellä Pattajalla vetämässä perseitä (ja/tai perseisiin, tiedä häntä). Monet näyttävät päällipuolin kiinnostuneilta, mutta eivät käytännössä olekaan. Sydämmeni on Vietnamissa, tuossa punalippujen liehuvassa maassa, josta tulee maailman paras ruoka, ihanimmat ihmiset ja ihmisarvoa kunnioittavat perinteet, aivan päinvastoin kuin täällä synkässä Suomessa. Olenko maanpetturi? En ole, olen avartanut näkemyksiäni matkustamalla! (muuallakin kuin Pattiksella).
Täysin aliarvostettu maa :(
4
1155
Vastaukset
- muineen
Olen samaa mieltä kanssasi. olen käynyt kaksi kertaa Thaimaassa ja kerran aikaisemmin Vietnamissa, nyt lähdemme Vietnamiin uudelleen talvella.
Minulle jäi Phuketista sellainen olo, että siellä ei ole oikeastaan mitään näkemistä, no snorkalailureissu oli kyllä kokemisen arvoinen, muuten kuin olisi tosiaan Kanarialla ollut.
Saigon on aivan upea kaupunki, pidin siitä monta kertaa enemmän kuin Bangkokista. Bangkok on niin saateinen kaupunki, missä ei edes aurinko paista ja autoja aivan liikaa.
Minusta Vietnamissa on ihanaa kulkea riisihattujen seassa ja katsella sitä mieletöntä mopojen määrää ja seurata vietnamilaisten touhuja. Saigonissa riittää nähtävää ja koettavaa. Menemme Phan Thiettinn ja toivottavasti saan kokea tämän kaiken ihanan hulluuden uudelleen ja myös siellä.- Neiti näpsä
Olen käynyt Thaimaassa viisi kertaa ja Vietnamissa kaksi. Molemmissa paikoissa on puolensa. Silti mieli halajaa Vietnamiin, vaikkapa pieneen kahvilaan Saigonin keskustaan, juomaan ihanaa Vietnamilasta kahvia ja syömään pannukakkua!
Sinne kannattaa aina matkustaa! - Ihana ihana maa
Neiti näpsä kirjoitti:
Olen käynyt Thaimaassa viisi kertaa ja Vietnamissa kaksi. Molemmissa paikoissa on puolensa. Silti mieli halajaa Vietnamiin, vaikkapa pieneen kahvilaan Saigonin keskustaan, juomaan ihanaa Vietnamilasta kahvia ja syömään pannukakkua!
Sinne kannattaa aina matkustaa!Nimimerkeille muineen ja Neiti näpsä, että vinkkinä Vietnam on iso maa, ja siellä on muutakin kuin miljoonakaupunki Saigon. Siis tunnutte kovin HCMCityä hehkuttavan, tiedä sitten oletteko muihin alueisiin tutustuneet. Suosittelen keskiosien rannikko/rantakaupunkeja (Hue, OMG!) ja pohjoista, Hanoi ja Halong Baytä...
Olet oikeassa Vietnamin suhteen.
Vietnamia ja Thaimaata ei kyllä pitäisi vertailla toisiinsa.
En tunne Vietnamia kuin aivan pintapuolisesti, mutta erityisesti pidän hotellihenkilökunnan
palveluhalukkuudesta, joka ei kuitenkaan ole nöyristelevää. Ystävällisyys ja huomaavaisuus
lyövät joka hetki vastaavan Thaimaalaisen hotelli kategorian. Toki Thaimaastakin superpalvelua
löytyy, mutta harvallapa meistä on varaa tuollaiseen 5:n tähden luksukseen.
Erikoisinpana kokemuksena pidän, varsinkin Saigonissa, katujen ylitystä jalankulkijana.
Se täytyy kyllä jokaisen itse kokea. Hyvää lomaa kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882