WPS-tiedosto ei aukea, osaako joku auttaa!?

avuntarpeessakoneenk

Ongelmana on siis tällainen juttu:

Kirjoiti ihan kaikessa rauhassa tavallista tekstiä Microsoft Works tekstinkäsittely-ohjelmalla. Tiedosto oli ihan normaali ja aukeni kun painoi sen auki.

Tietokoneeni kiintolevy (C: asema) on ollut aika täysi ja nyt tänään kun yritin tallentaa kirjoittamaani tekstiä, tuli semmoinen ikkuna jossa luki jotain että "kiintolevyllä C: on liian vähän tilaa, poista jotakin plaa plaa plaa."
No, minä otin ja poistin pari turhaa tiedostoa ja tilaa riitti jälleen.
Sitten palasin tekstini pariin ja painoin tallenna, mutta sitten se sanoikin "Sovellus on jo auki toisella ohjelmalla. Sulje ohjelma ja yritä uudelleen." tai jotain sellaista. En ymmärtänyt mitä se tarkoitti, koska kaikki ohjelmat olivat kiinni tai en voinut ymmärtää mikä toinen ohjelma muka oli auki, joten lopulta painoin ruksia ja jätin tallentamatta tekstini.

Sen jälkeen sammutin koneen ja myöhemmin avasin sen uudelleen. Yritin klikata tuon tekstitiedoston auki, jospa se nyt toimisi, mutta sitten tietokone ei edes avannut koko tiedostoa vaan sanoi jotain "Tiedostoa se ja se ei voida avata, koska tiedosto on toisen sovelluksen käytössä, ohjelma ei tue tiedostoa tai tiedosto on viallinen." En ole mikään tietokone-expertti en sitten yhtään ja katsoa möllötin ruutua. Käynnistin tietokoneen uudelleen, mutta ei toimi vaikka kuinka yritän avata. Yritin jopa lähettää sen itselleni s-postina ja avata sen kautta, mutta sanoi vain samaa.

En ymmärrä miksi ihan yhtäkkiä täysin (ainakin minulle) käsittämättömästä syystyä tiedosto ei enää aukea. Se on todella tylsää, koska olen tavallaan kirjailija, eikä ole mukavaa ettei ainoa kappale kirjasta aukea...
(joo, olen vähän tyhmä. olisi kannattanut kopioida se moneksi tiedostoksi tai silleen...)

AUTTAKAA joku joka osaa tämmöisiä juttuja!
KIITOS!

2

680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grtgeretytruiiiupiop

      liittyy edelleen siihen liian vähäiseen kiintolevytilaan.

      Mikä hemmetti siinä on, että joka toinen win käyttäjä mankuu samaa asiaa? Ehkä kannattaisi tutustua paremmin kiintolevyn osiointiin ja vaikka ihan erillinen fyysinen kovalevy niille rakkaille tiedostoille...

      Tämäkin works ohjelmalla tehty juttu on laitettu word palstalle. Siis, käytössä works, ei word?
      Mikä windows versio? Kuinka iso kovalevy?

    • toimenpiteestä

      tarttis tietää enemmän
      "No, minä otin ja poistin pari turhaa tiedostoa ja tilaa riitti jälleen."

      Miten sen teit?
      Ettet vain poistanut mitään taustalla auki olevan Worksin kilkkeitä?

      "...koska olen tavallaan kirjailija, eikä ole mukavaa ettei ainoa kappale kirjasta aukea..."
      Kirjailija kirjoittaa kirjaa koneellaan, ei varmistuksia, ei edes kopiota tiedostosta olemassa?
      Huh ja Ohhoh...

      Nyt käynnistät koneen vikasietotilaan ja otat kopion kirjastasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe