Kokemuksia Voxrasta (bupropioni)?

tsubiduu

Onko kellään kokemuksia Voxra-lääkkeestä ADD:n hoidossa? Sain tänään lievän/keskivaikean ADD:n diagnoosin (tosin lekuri epäili siksi kun ei ollut evidenssiä lapsuudesta...mutta sanoi luottavansa mun tarinoihin) ja lekurilta reseptin tuohon napikkaan. Lekuri sanoi, että ei halua aloittaa suoraan psyklostimulanteilla, joka mua suuresti riepo. Voxrahan on kaiketi masennuslääke, jota myös on käytetty tarkkaavaisuushäiriön hoidossa.

Pliis, kokemuksia!! Meneekö rahat hukkaan?!

40

27014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdh23

      ADD/ADHD:n hoitoon käytetään vain psykostimulantteja, koska ne lievittää oireita. Useimmiten väärä lääkitys pahentaa vain tilannetta.

      Itse kun sain ADHD-diagnoosin niin sitä ennen lääkäri tutustui taustoihin; koulu, neuvola yms ennenkuin antoi mitää diagnoosia, et joko olet ymmärtänyt väärin lääkärin jutut tai sitten jauhat paskaa vain!

      • tsubiduu

        Öööö...? Olet väärässä kun väität, että vain psykostimulantteja käyteään adhd:n hoidossa, luepa vaikka netistä. ;) Toki enemmistö lääkehoidosta on stimulanteilla.

        Mulla ei ollut neuvola/koulutietoja tallella kun koulun köynnistäkin on aika pitkä aika, mutta kyllä se antoi ymmärtää että tuo sairaus mulla olisi (on adhd erikoistunut lääkäri).

        Mut joo, anyway. Paskaa en jauha.


      • adhd23
        tsubiduu kirjoitti:

        Öööö...? Olet väärässä kun väität, että vain psykostimulantteja käyteään adhd:n hoidossa, luepa vaikka netistä. ;) Toki enemmistö lääkehoidosta on stimulanteilla.

        Mulla ei ollut neuvola/koulutietoja tallella kun koulun köynnistäkin on aika pitkä aika, mutta kyllä se antoi ymmärtää että tuo sairaus mulla olisi (on adhd erikoistunut lääkäri).

        Mut joo, anyway. Paskaa en jauha.

        enpä ole ikinä kuullut/lukenut että tuota kyseistä käytettäisiin ADHD:n hoitoon. Kyllä ne koulu/neuvola tiedot saakin vaikka olisikin aikaa..

        Mene trollaa muualle nolife!


      • Mustuaiset
        adhd23 kirjoitti:

        enpä ole ikinä kuullut/lukenut että tuota kyseistä käytettäisiin ADHD:n hoitoon. Kyllä ne koulu/neuvola tiedot saakin vaikka olisikin aikaa..

        Mene trollaa muualle nolife!

        Lähinnä sitä lääkettä käytetään tupakan lopettamiseen.
        Zyban maksaa n. 150 euroa ja kelakorvauksia ei saa.


      • aikuinen addi.
        adhd23 kirjoitti:

        enpä ole ikinä kuullut/lukenut että tuota kyseistä käytettäisiin ADHD:n hoitoon. Kyllä ne koulu/neuvola tiedot saakin vaikka olisikin aikaa..

        Mene trollaa muualle nolife!

        käytetään muillakin indikaatioilla kuin depressio, itselläni se menee nyt indikaatiolla ADHD. Että näin.
        AP; kohdallani ei rahat menneet hukkaan (ja edullistahan tuo on, saa peruskorvattavuudenkin)


      • hmmm...
        Mustuaiset kirjoitti:

        Lähinnä sitä lääkettä käytetään tupakan lopettamiseen.
        Zyban maksaa n. 150 euroa ja kelakorvauksia ei saa.

        http://www.yliopistonapteekki.fi


      • tsubiduu
        aikuinen addi. kirjoitti:

        käytetään muillakin indikaatioilla kuin depressio, itselläni se menee nyt indikaatiolla ADHD. Että näin.
        AP; kohdallani ei rahat menneet hukkaan (ja edullistahan tuo on, saa peruskorvattavuudenkin)

        Sinä, joka väität että vain psykostimulantteja käytetään adhd hoidossa, lue tämä http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarkkaavaisuus-_ja_ylivilkkaushäiriö ja kohta "yleisimmät adhd lääkkeet".

        Mut joo, sinä aikuinen addi, onko voxrasta ollut sinulle todella apua? Kauanko olet syöynyt? Mä olen kohta syönyt 2 viikkoa eikä tunnu kyllä missään. Kahden viikon jälkeen annos tuplataan. Lekuri sanoi, että vaikutukset alkaisivat kahden viikon kuluttua aloittamisesta. Vaikuttaa kyllä siltä, että tuosta ei ole mulle apua. :( Jos näin on, toivottavasti seuraavalla lekurikäynnillä saisin respan stimulannteihin.


      • Tarpeeksi Sheissea
        adhd23 kirjoitti:

        enpä ole ikinä kuullut/lukenut että tuota kyseistä käytettäisiin ADHD:n hoitoon. Kyllä ne koulu/neuvola tiedot saakin vaikka olisikin aikaa..

        Mene trollaa muualle nolife!

        Itekin olen miettinyt tota ja aion lääkäriltä kysyä. Onhan noista (bupropionista) tieteellisissä julkaisuissa tietoa, ei mitään kovin yhdensuuntaista, mutta käytetään kyllä. Suomessa taitaa olla saatavuudessa huono tilanne. Amerikassa on ilmeisesti suositumpikin lääke, esim. wellbutrinia käytetään mielialalääkkeenä. Voidaan käyttää stimulanttihoidon kanssa masennuslääkkeennä, jos muut masarit ei sovi. (Ei aiheuta seksuaalitoimintojen häiriöitä!) Arrgh jos Suomessa ei voi edes kokeilla! Tai maksaa maltaita.
        Ja sitten vielä noista neuvola ym. -tiedoista, adhd23: ei aikuisena diagnosoitavaan ADD:hen välttämättä tarvitse sisältyä kouluaikaista "todistusta". Hitto, aikuisethan ei ole sitä silloinkaan tajunneet, miksi olisivat välttämättä ongelmista mihinkään kirjanneetkaan! Näin minullakin. Päivitä tietosi ennen kuin alat vouhkata pelkän oman kokemuksen pohjalta, kiitos. Koko syndroomasta liikkuu jo tarpeeksi epämääräistä ja ristiriitaista tietoa.


      • orvokken

        sai tänään adhd-diagnoosin, ja lääkemääräyksen sen hoitoon Voxra.


      • tsubiduu
        orvokken kirjoitti:

        sai tänään adhd-diagnoosin, ja lääkemääräyksen sen hoitoon Voxra.

        Mä taas lopetan voxran kuukauden käytön jälkeen tehottomana. Sain lekurilta Concerta respan, joten sitä nyt sitten kokeilemaan.


      • Voxraa täälläkin
        tsubiduu kirjoitti:

        Mä taas lopetan voxran kuukauden käytön jälkeen tehottomana. Sain lekurilta Concerta respan, joten sitä nyt sitten kokeilemaan.

        Tsubisuu, onko Concertasta ollut apua?


      • Anonyymi
        adhd23 kirjoitti:

        enpä ole ikinä kuullut/lukenut että tuota kyseistä käytettäisiin ADHD:n hoitoon. Kyllä ne koulu/neuvola tiedot saakin vaikka olisikin aikaa..

        Mene trollaa muualle nolife!

        Kyllä voxraa käytetään adhdn hoidossa mee muualle puhuun palturia ja älä sano mitään jos et tiedä!!


      • Anonyymi

        Koitappa vaikka etsiä internetistä kaikki lääkkeet joilla ADD/ADHD potilaita hoidetaan, niin voi tulla yllätyksenä kuin Sillanpään puolison sukupuoli kurikkalaiselle hiihtäjälle.

        Sen verran kannattaa välillä koittaa impulsiivisuutta kontrolloida ettei turhaan rupea muita haukkumaan paskan puhujiksi sen takia ettei asiasta näköjään ole tietoa.

        No, kaipa tätä neurologisten sairauksien langoissa tulee vastaan, olisikin kumma jossei autistijankkausta esiintyis suht usein, tuo toisten haukkuminen vaan on ikävää, eipä ihme että ihmisillä on epäluuloja jos näiden sairauksien yhteydessä törmää useinkin tälläisiin typeriin hyökkäyksiin, eikö niitä ennakkoluuloja ihmisillä ole jo tarpeeks? Kiitoksia vaan kovasti


      • Anonyymi
        adhd23 kirjoitti:

        enpä ole ikinä kuullut/lukenut että tuota kyseistä käytettäisiin ADHD:n hoitoon. Kyllä ne koulu/neuvola tiedot saakin vaikka olisikin aikaa..

        Mene trollaa muualle nolife!

        Enpä ole kuullut = Ei pidä paikkaansa?

        Kaikki varmaan ymmärtää impulsiivisuuden tässä osiossa, mutta kuulostaisit vähän fiksummalta kun jättäisit muiden haukkumisen vaikka pois vai onko se vaa mahdotonta jättää kirjoittamatta?

        Eipä ihme neurologisia sairauksia kohtaan on paljon ennakkoluuloja ja negatiivisuutta jos kokemukset perustuu tuollaiseen käytökseen ja siinä sitten kokemusten perusteella pitää näistä kärsiviä narsistisina psykopaatteina jotka eivät pysty kirjoittamaan yhtä kommenttia ilman jotain autistiraivaria, näin ne ennakkoluulot katoo ja päästään pian pakkohoitoon rageemaan kaikki :D

        Ilmottelehan Kelallekkin että päätit lääkehoitojen lopettamisesta.. vai onko nuo kaikki nyt mielestäsi stimulantteja? Uskon että korjaavat mielellään virheen mikäli sivuilleen sellainen on vahingossa päässyt, vai oisko mitenkään mahdollista että olisit väärässä?

        https://www.kela.fi/laake331


      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • Voxraa täälläkin

      Minulla tutkitaan parhaillaan, onko ADHD (masennuksen lisäksi) ja sain myös Voxran aikaisemman masennuslääkkeen tilalle, jonka aloitan kun on tarpeeksi (14vrk) mennyt edellisen lääkkeen lopettamisesta aikaa. Saa nähdä, onko siitä apua.

    • tsubiduu

      Concertasta on kyllä ollut iloa, ihan eri luoka nappi kun Voxra - näin ainakin mulla. Tosin oon jo Concertankin vaihtanut eri mf:aan halvemman hinnan takia (kun oon yli 30-v. ja kela-korvausta en saa), ja osin myös siksi että C:sta tuli tosi pahat laskuahditukset, jotka mun piti paikata bentsoilla.

    • lääkepälääke

      Mä vaihdoin edronaxin voxraan parin viikon jälkeen, nyt vetäny kolme viikkoa voxraa. Alussa tuntui et ois jotain apua, nyt taas tuntuu että ei oikeen mitään. Seuraavaksi Consertaa ruinaamaan. Vaatinee vaan sen neuropsykologisen tutkimuksen ? hinta on jotain 6-700 euroa, huh.

    • smurffi

      Mulle ei kyllä mitään erityisempiä neurologisia tutkimuksia tehty, adhd:hen perehtyneellä psykiatrilla kävin tutkimuksissa ja lääkäri kirjoitti sittten suoraan Concertaa. Tutkimuskäyntejä kyllä oli enemmän kuin yksi, että kai se neurologinen puoli tuli sitten siinä sivussa havainnoitua. Tiiä häntä. Ei jaksanut oikein keskittyä silloin muuhun kuin tsempata itseään istuksimaan samassa paikassa, että vähän hatara muisti itse tutkimuksista. :D

      Jos sinulle on jo diagnosoitu adhd/add, niin miksi sitten pitäisi vielä lisää tehdä jotain tutkimuksia?

      Eiköhän se lääkärillekin ole tärkeintä, että potilas saa oireisinsa helpotusta.

      Minulla on kokemusta vain Concertasta (aloitettiin suoraan sillä) ja hyvin toimii.

      • YxtoinenMake

        Eikös kannattais hoitaa syytä eikä oiretta?


      • äippä12345
        YxtoinenMake kirjoitti:

        Eikös kannattais hoitaa syytä eikä oiretta?

        Hah hah...päivän paras. Hyvät naurut, joten tästä se päivä taas lähtee käyntiin. Edellinen kirjoittaja ei kyllä tiedä asiasta yhtään mitään. Mitä jos tutustuis aiheeseen ja kekseis vaikka itse miten adhd parannetaan...me muut sitä odotellessa hoidetaan oireita.


      • Anonyymi
        äippä12345 kirjoitti:

        Hah hah...päivän paras. Hyvät naurut, joten tästä se päivä taas lähtee käyntiin. Edellinen kirjoittaja ei kyllä tiedä asiasta yhtään mitään. Mitä jos tutustuis aiheeseen ja kekseis vaikka itse miten adhd parannetaan...me muut sitä odotellessa hoidetaan oireita.

        Voishan se kait periaatteessa jollain kallonporauksen tyylisellä korjaantua, toki niillä varmaan olis joku 98.5% epäonnistumisprosentti


    • häiriintynyt

      juu, tässä ketjussa on paljon Tietoa. Itse en ole koskaan ymmärtänyt näitä 100% tietäjiä. Sitten kun ruvetaan katsomaan, että mitenkäs nyt sitten oli, niin yleensä nähdään mitä ne ovat: lapsellisia paskanpuhujia.

    • t4rghytjyk

      voxralla on se sivuvaikutus, ettei tupakki maistu.

    • anon2

      Eikö Voxrasta ole tullut mitään sivareita? Kuinka se 300 mg on toiminut tai mitä se on tehnyt?

    • pekkakivi1

      Mulla ei aiheuttanut sivareita (paitsi suun kuivuminen), mutta ei auttanut adhd-oireisinkaan.

      Pahimmat sivarit on tullut Concertasta, jonka joudunkin lopettamaan sivareiden takia. Auttoi kullä oireisiin...

    • tietämätön

      Oisko kokemuksia nuorille (itse 17) tulleista vaikutuksista ? lääkäri suostu määräämään conserttaa taustan takia.

    • Fatiikki

      Mä taas 20v syöny erilaisia lääkityksiä -tulos, kaikkeen on toleranssi, mikään ei enää auta. Concerta 108mg Voxra 450mg nyt kun opiskelen, pientä apua on, mut ei enää oikein toimi. Kotipäivinä otan concertan tilalle provigil 400-600mg, läksyjä silti jäänyt rästiin, ei vaan saa alotettua... Lääkitystä vaihdeltu nyt pari vuotta, etitty et mikä tehois... Myös 400mg kofeiinia tabuina otan aamulla concertan ja voxran kera, et pääsisin käyntiin. Lomaviikko, joka yö nukun 14h, ärsyttää... Mieletön väsymys koko ajan. Voxran piti viedä unet/vähentää unen tarvetta, edronax aikanaan enemmän unettomuutta aiheutti, peräti kolmena yönä, voxra vain ekana yönä.

      • Addidepistelijä

        Heipat :) Mulla on alunperin alettu hoitaa vaikeeta masennusta monin eri lääkkein, jotka vaan pahensi asiaa. Yksityistä kautta sit löyty tuo add, ja lääkitys Medikinet. Add;n seurauksena kummiskin edelleen vaikea masennus, ja sen vuoksi ollut sekä osastolla 5vko et avolla nyt vuoden. Jostain syystä tuolla psykalla se add on ihan tabu, ei haluta koko asiasta puhua ollenkaan. Monenmonen eri mas.lääkkeen jälkeen onneks vaihtui lekuri,joka mun pyynnöstä vaihtoi Sertralinin Voxraan ja melko uskomatonta mut jo parin päivän jälkeen tuntuu kuin ois hävinny sellanen ahdistava pakokaasupilvi ympäriltä :D varmaan ekaa kertaa viiteen vuoteen olo on toiveikas, mulla kyllä jo näinkin lyhkäsen ajan jälkeen vaan positiivista sanottavaa Voxrasta sekä add;n että masennuksen tasottajana ja mikä parasta, ei niin mitään perus alotusahdistusoireia :)


      • Häslä777
        Addidepistelijä kirjoitti:

        Heipat :) Mulla on alunperin alettu hoitaa vaikeeta masennusta monin eri lääkkein, jotka vaan pahensi asiaa. Yksityistä kautta sit löyty tuo add, ja lääkitys Medikinet. Add;n seurauksena kummiskin edelleen vaikea masennus, ja sen vuoksi ollut sekä osastolla 5vko et avolla nyt vuoden. Jostain syystä tuolla psykalla se add on ihan tabu, ei haluta koko asiasta puhua ollenkaan. Monenmonen eri mas.lääkkeen jälkeen onneks vaihtui lekuri,joka mun pyynnöstä vaihtoi Sertralinin Voxraan ja melko uskomatonta mut jo parin päivän jälkeen tuntuu kuin ois hävinny sellanen ahdistava pakokaasupilvi ympäriltä :D varmaan ekaa kertaa viiteen vuoteen olo on toiveikas, mulla kyllä jo näinkin lyhkäsen ajan jälkeen vaan positiivista sanottavaa Voxrasta sekä add;n että masennuksen tasottajana ja mikä parasta, ei niin mitään perus alotusahdistusoireia :)

        Mulla kanssa kokemuksia monesta lääkekokeilusta masennukseen ja 'häsläämiseen', mikään Setralin ym eivät auttaneet, kiltisti menin kuitenkin aina uusien reseptien tahtiin. Jossain vaiheessa oli kyllä pakko kommentoida lääkärille, että hirveän puuroinen ja sekava olo aina, ei näistä ole ollut jeesiä, vaikka miten pitkään söisi. SSRI-lääkkeet purettiin ja höselsin jonkun aikaa ilman mitään lääkitystä, ja sitten kokeiltiin Voxraa, joka myös mulla ihan parin päivän jälkeen vaikutti niin, että ihan kuin joku sumu olisi hälventynyt, ja ympäristön ärsykkeet eivät enää hallitse tai vie mennessään. Nyt menee 450 mg ja kohta puoli vuotta ollut käytössä, eikä sivuvaikutuksia. Jotkut sanovat, että aggressiivisuus lisääntyy, mutta olen sitä mieltä, että sellaiset ihmiset eivät ole ylivilkkaita eivätkä hyödy lievästä psykostimulantista, vaan saavat nuppinsa sekaisin lääkkeestä joka ei heille sovi. Ja aiemmin ketjussa kirjoitti eräs, joka vetelee bentsoja concerta-laskuihin. Se tarkoittaa ihan suoraan vain ja ainoastaan sitä, että perusteita concertan käyttöön ei ole, vaan se on onnistuttu hakemaan päihtymistarkoitukseen.


    • pekkakivi1

      Eipä asia taida ihan noin olla. Oman kokemukseni mukaan ja muiden kokemuksia lukeneena tiedän, että Concerta aiheuttaa ihan normikäytössä usealla voimakkaita laskuoireita, niin kuin teki minullekin. Ja jouduin niihin laskuihin ottamaan bentsoja, koska koin voimakasta ahdistusta pari tuntia. Aikani kun valittelin siitä lääkärille (oli kyllä C:sta sivareitakin) C lopetettiin ja tilalle Dexedrine.

      • pekkakivi1

        Siis tähän lauseeseen viittasin:

        "Ja aiemmin ketjussa kirjoitti eräs, joka vetelee bentsoja concerta-laskuihin. Se tarkoittaa ihan suoraan vain ja ainoastaan sitä, että perusteita concertan käyttöön ei ole, vaan se on onnistuttu hakemaan päihtymistarkoitukseen."


    • Tuliko mieleen...

      Teillä joilla toleranssi nousee tai ei toimi isommat annoksetkaan stimuja. On olemassa myös lisämunuaisen uupumus jossa on samoja oireita kun adhd/add:ssa.

      Elikkäs stimulanttien ja varsinkin isompien määrien pitkäaikainen käyttö lisää lisämunuaisten uupumisen riskiä.

      Itsellä tutkittiin tuo lisämunuais-homma ja ne on kunnossa. Ei käy ylikierroksilla eikä hormoniarvot toisaalta ole alhaallakaan.

      Bupropionia tuli syötyä annoksella 600mg/vrk ja joskus kun fyysistä rasitusta ja psykologista stressiä oli vähempi ja tuli levättyä ja syötyä pitempi aikaa enempi, niin tuntui että tuo määrä kofeiinia suurehko määrä mitä tulee myös päivittäin käytettyä ja joidenkin luontaistuotteiden kanssa ampui ylitse. tuntui että olisi "aineissa" ja mania/euforiapiikkejä esinntyi päivän mittaan vaikka itsellä on selkeä ja aikas vaikeakin ADD. Välillä olen sitten ADHD:kin.

      Kuitenkin en mitään normi tilanteessa huomaa mitään oloja vaan auttaa jonkun verran mitä nyt haittoja on aika paljon hyötyihin nähden.

      Joskus oli erittäin paljon tuota henkistä stressiä ja paljon ruumiillista rasitustakin pitemmän aikaa, niin tuntui jonkun ajan päästä eräskin aamu ,että olisi sokeripaloja syönyt kun otti lääkkeet....

      Kaikki ADD oireet ilmeni ja voimakkaasti. Olin myös pirun levoton. Netistä lueskelin että voi testata ominpäin tuota onko lisämunuaisen uupumus päällä ottamalla kortisonia jonkun verran. Niimpä olen testannut homman kun pari tuollaista tilannetta ollut päällä kun lääkkeet ei toimi yhtään.

      En nyt muista määrää, mutta tosiaan apteekista ostin ilman reseptiä jotakin hydrokortisolivalmistetta. Ja kappas vaan, olo tokeni heti.

      Jos epäilee esim. ADD:ta kannattaa selvittää ensin onko joitakin sairauksia ja pyytää verikokeita....

      Kyllähän stimut auttavat uupumukseen, mutta ne ovat väärä lääke sen hoitoon. Ja jos uupumus menee erittäin pahaksi ne eivät auta ollenkaan melkein ja tilanne voi mennä erittäin pahaksi jos ei ota edes niitä lääkkeitäkään. Olen kokenut kyseisen tilanteen ja normaalisti en ole ollut erityisen masentunut koskaan ADD:n takia. Mitä nyt noita päivittäisiä mielialan vaihteluja. Mutta iski semmoinen rajumpi ihan huomattava masis, ei jaksanut mitään tehdä ja kaikki vitutti pirusti. Ja oli tasaista niinkuin enemmänkin normaali masennus.

      Olen siis syönyt voxraa pian 3v ja aloitettiin 150mg:lla. Suurimman osan ajasta oli 600mg ja lääkäri pudotti 450mg takaisin kun asteittain nostettiin. En pysty vieläkään opiskella ja kun ei diagnoosia ei ole päässyt kokeilemaan kunnon lääkkeitä. Strattera oli vähän vitsi. Siihen sain erikoisluvan , mutta näköjään oma ongelma ei niinkään ole norandrenaliini-puoli, vaan dopamiinista enemmänkin puutetta. Voxra oli kuitenkintoimivampii vaihtoehto.

      Nyt ovat vihdoinkin alkaneet neuropsykiatriset tutkimukset ja lääkäri puhuu neuropsykiatrisesta kuntoutuksesta.

      Olen kriittinen. Onko teillä kokemuksia? Pelkään etten saa vieläkään kunnon lääkitystä ja pääse aloittamaan kunnolla opiskeluja. Kuulemma kyseinen terapia olisi pitkäaikaista eli jos toimii joutuisi odotteleman vaikka kuinka että pää alkaa toimimaan riittävän hyvin.

      Voiko tuo lääkäri evätä vieläkin huumereseptit vaikka löisi diagnoosipaperit käteen? Minulla on huumetaustaa mutta olen ollut vuosia jo päihteetön lukuunottamatta kohtuullista alkoholin käyttöä. JA edelliselle lääkärilleni pääsin juurikin sen päihteettömyyden ansiosta juttelemaan, koska seulat ovat olleet aina puhtaat siitä asti kun lopetin huumetouhut.

      Takana 2 tutkimuskäyntiä ja edessä ainakin yksi vielä. Ennen sitä lääkäri pitkästäa aikaa kehoitti käymään huumetesteissä ihan labrassa. Selvähän se että puhtaat tulokset sieltä tulevat, mutta voiko tuo lääkäri silti kieltäytyä määräämästä esim. concertaa pienempää annosta? Vai onko tuo jokin käytäntö, että lähes kaikilta, ainakin niiltä joilla ollut huumetaustaa otetaan lääkkeiden harkinnan ohella seuloja? Että toivoa olisi.

      Noh ainakin diagnoosini on 99% varma, joten varmaan saa sitten ainakin yksityiseltä lääkkeet helposti sitten kun tutkimukset on tehty ja on virallista näyttöä että on sairas?

    • Pomppiva Pallokala

      vanha ketju, mutta osallistun . minulle määrättiin tätä lääkettä ADHD:n hoitoon, koska medinkinet laukaisi järkyttävät masennusoireet! ilman että edes olisin masentunut..

    • Anonyymi

      Minä söin 10v voxraa eri diagnoosiin.
      Diagnoosit meni uusiks voxra lopetettiin.
      10v aikana sain opiskeltua ammatin, ajettuu kortin, lopetettu rööki ja turhan alkoholin käytön. Nää ei ollu suunniteltuja. Asiat pysyi kasas ja elämä hallinnassa.
      Hakeuduin hoitoon 10v jälkeen lievän burnoutin takia. Paljon muutoksia ja ihmisuhde kriisejä.
      Tutkimuksiin adhd testeil. Ja kappas.
      Elin tos 1,5V ilman mitään lääkkeitä, ja mä voin sanoo et vittu tää adhd ei oo yhtää enää hallinnassa. Paniikkikohtauksia stressistä. Jne.
      Nyt olen 2 viikkoo syöny taas voxraa. Ja odotan et olo ja toimintakyky palautuis entiselleen kun söin voxraa.
      Mun ei vaa ois pitäny lopettaa sitä.
      Toine asia. Mul on toi kirja ADHD AIKUISEN SELVIYTYMISOPAS ja siellä puhutaan VOXRAN vaikutuksista adhd oireisiin. Ja siitä se mun ajatus lähti et nyt pitää palata niihi et homma taas skulais. Mä oon vaa sattumalta syöny sellast lääket mikä auttoi myös adhdseen.

      Eli voxra ja adhd EI OLE HUUHAA. Siit ei vaa oo viel ehkä tarpeeks tietoo. Mutta tutkimuksia on ollu. Ja on ollu näyttöö hyödyist.

      Katotaa ny miten tää ny sujuu ku tää paniikkihäiro on pamahtanu mulle ihan uutena täs lääkeettömän jakson aikana. Voxra ja paniikkihäiriö on riski. Et saa kattoo.

    • Anonyymi

      Söin 10 Vuotta Consertaa, mutta lopulta en pystynyt jatkamaan sitä sen aiheuttamien haittaoireiden takia jota oli sydämentykytys, vapina, migreeni ja liian pingottunu olo. Se ei lopulta enään tuntunut auttavan vaan pahentavan oloa. Nyt on määrätty Voxraa, ja oon toiveikas vaikka sen alotankin vast reilu viikonpäästä.

      Ei oo ollu helppo lopetta mirtazapinia, vaikka tykkäänkin siitä että sen aiheuttama ahdistus tulee päin kasvoja, eikä piilottele alitajunnan perukoilla niin normaalia vaikeampi se on aloittaa tai lopettaa. Siks siis odotan sen pari viikkoa yhteensä ennenkuin Voxraa syön, kun ei paree kahta masennuslääkettä syödä samaan aikaan.

      Kyll voin sanoa että vaikka pystyin opiskelemaan pari vuotta vain vähäisellä tai en ollenkaan käyttänyt Consertaa, niin sain siitä palkaksi loppuunpalaminen, kun ei mun add aivot kaikkeen pysty vaikka oonkin keskivertoa älykkäämpi niin ei se keskittymiskyvyn ylläpito toimi ihan sormia napsauttamalla ja kun oikein pinnistelee niin se vie vaan tuplasti energiaa. Add ja adhd:ssa onkin se hauska puoli että monet meistä on normaalia etevämpiä joissakin asioissa, jota mulla kompensoi ajan käsityksen vajavaisuus, fyysinen ja ja sosiaalinen kömpelyys. Jännä miten voi olla samaan aikaan enotianaalisesti lahjakas ja kuitenkin kömpelö sosiaalisissa tilanteissa 🙈 sanoa asiat väärin täysin huomaamattaan ja tekeekin itsestään vaan aika pellen. Mut kiva että ei olla kaikki samanlaisia vaan meissä jokaisessa on omat särömme. Vahva persoonallisuus ei synny kovuudesta vaan rohkeudesta olla aito ja sen myötä rösöinenkin

    • Anonyymi

      Tupakoinnin lopetukseen bupropionia 150mg päivässä, viikko mennyt ja tupakointi vähentynyt kun ei vaan tee mieli, samalla ruokahalut jotenkin laskeneet todella alas, erektio on jostain syystä parantunut hemmetisti :). Epäilin joskus itselleni ADD:ta mutta ei tämä lääke ainakaan ole suorituskykyyn vaikuttanut minulla vielä tässä lyhyessä ajassa. Lukeminen tuntuu erilaiselta? Päivällä väsyttää vähän mutta illalla ei meinaa uni tulla kovinkaan helposti, kahvia ei tee mieli yhtään. Motivaatio laskenut jonkun verran ja olen tyytyväinen tekemättä mitään kummempaa.. Hieman outo tunne, voi toki johtua kofeiinin rajusta vähennyksestä.

    • Anonyymi

      en tiedä minulla voxran aiheutti valtavan energiaryöpyn! sanoin lääkärille että ensinmäinen talvi kun ei masenna lääkäri sanoi onko näin oli vähän yllättynyt!

      • Anonyymi

        Masennuslääkkeet voivat aiheuttaa sivuvaikutuksena maniaa, eli liikaa vauhtia, ylikierroksia.
        Tuntuu jotenkin oudolta, jos esim. ADHD:hen määrätään Voxraa. Juurikin sen maniariskin vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe