Kuinka suolistosyöpä oireilee?

belladonnnna

Olen lähes hysterrinen ;) mutta kuinka suolistosyöpä oirelee? Netissä oireet kun kävisivät mihin tahansa muuhunkin tautiin ja ongelmaan. Oma alamäkeni alkoi nyt kesällä tuskaisen hikisillä ilmoilla. Fysiikka ei vain yksinkertaisesti kestänyt ja makasin päiviä sohvalla nesteitä lipittäen. Tuosta pysyväksi vaivaksi jäi lähes krooninen huippaus ja pahoinvointi ja lähes krooninen painonnousu. Perusverenkuva ynnä muu paljasti ainoastaan poikkeamaa kilppari ja kolesteroliarvoissa. Parin viikon lääkäriaikaa odottaessa alkoivat järkyttävät vatsakivut. Ensin oli ilmaa, sitten kaikki meni läpi. Mikätahansa ruoka saa vatsan turpoamaan järkyttäviin mittoihin. Missään ei kuitenkaan ole kipupistettä. Lääkäri pisti kaiken kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin vaikka arvot olivatkin vielä viitearvojen sisällä (Suomessa, asun Saksassa jossa se luokiteltiin vajaatoiminnaksi) ja määräsi thyroxin lääkityksen. Kahdessa viikossa elämän piti muuttua... jaksan tosin nyt pysyä hereillä suurimman osan päivää ja siinä missä ennen paisuin puoli kiloa päivässä, nyt paino tippuu puoli kiloa päivässä söin mitä tahansa.

Mutta se vatsa... nukun jääpussi alavatsan päällä jotta saan edes unta tuskalta. Jätin pari päivää sitten viljat pois, koska ruokailun jälkeen elämä 5 minuutin kuluttua oli yhtä tuskaa... sillä ei ole ollut mitään vaikutusta, mitä tahansa syön krampit alkavat ja kaikki menee läpi. Nyt pyyhkiessä mukana on taas (joskus vatsan ollessa kovana pönttö on ollut lähes punainen verestä, mutta en ole koskaan jaksanut siitä stressata... vaikka mitään näkyviä pukamia minulla ei olekaan) kirkasta verta. Alana olla jo epätoivoinen... luulin että elämä olisi parantunut parin pillerin myötä ja jaksoin uskoa sen painonkin kääntyvän laskusuuntaan... mutta tämä alkaa olla jo aika surkuhupaisaa. Mistään kilpirauhasen liikatoiminnasta en muuten kärsi, joten en usko lääkityksen olevan aivan pielessä.

Palaan Suomeen muutaman kuukauden kuluttua... tarkoitus oli sinnitellä sinne saakka... syömättä olo on muuten ok, mitä nyt kädet vapisevat ja päässä heittää... mutta syömättä kun ei oikein voi myöskään olla päiväkausia...

10

8222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Mun paksusuolensyöpäni oireili ainoastaan satunnaisella verenvuodolla ulosteen seassa. Ei kipuja tai mitään.. ehkä hieman vaihtelevaa vatsantoimintaa. Syöpä oli polyypissa ja kirurgi oli lopulta sitä mieltä ettei oireet välttämättä edes liittyneet koko sairauteen.
      Mikset kertonut lääkärillä että tulee verta? Jos pukamia ei ole, pääset varmasti heti tähystykseen jossa voidaan selvittää verenvuodon ja muidenkin vatsaongelmien syy. Tuo voi olla mitä tahansa muutakin kuin syöpä, mutta aina jos tulee verta täytyy asia selvittää.

• ex-syöpäinen

Ruokavalio, jotka he kuvaavat, auttaa kaikkiin syöpiin. Ja jos sinulla ei vielä syöpää olisikaan, ennakointi on parempi kuin oireiden kanssa kamppailu sitten myöhemmin. Ole rohkea ja katso nuo videot. Ne ovat pitkiä, mutta voivat muuttaa elämäsi täysin.

• 345879897654

mulle on sanottu että jos veri on sitä nätin punaista verta, ei yleensä hätää.Taidat vaan stressata tilannettasi ja se näkyy verenvuotona takamuksesta.Hyvin yleistä. Jos veri olisi tummaa("mustaa") verta niin oijoi..

• 564646

Etsin samasta asiasta tietoa taas netistä ja törmäsin vanhaan aloitukseeni ;) Tilanne ei ole reilussa kuukaudessa oikeastaan muuttunut mihinkään suuntaan. Vatsa oirelee lähes päivittäin... olin viime viikolla erikoislääkärissä, jonka mielestä oireille täytyy saada tässä vaiheessa nimikin ja olen menossa kahden viikon kuluttua vatsan- ja peräsuolentähystykseen, molemmat tehdään samalla kertaa. Verta ei ole näkyvissä edelleen (tosin ulostenäyte pitäisi kiikuttaa ensi viikolla labraan). Paino on pysynyt suhteellisen samana. Kolmena päivänä viikosta olo on normaali, neljänä olen todella sairas. Pelottaa oikeasti pirusti... menin lääkärin vastaanotolle kuullakseni olevani vainoharhainen, enkä sitä, että jokapaikka on syynättävä ja tähystettävä, jotta oireille saadaan joku selitys.

• ..............

Mun ulosteessa ollut veri oli suht kirkasta, ei ainakaan yhtään tummaa! Ja juuri sen takia en asiasta hermoillut koska mullekin oli sanottu noin ja olin ihan varma että ne on sisäiset pukamat tai jotain mikä siellä vuotaa. ITSE EI TULE TEHDÄ DIAGNOOSEJA ja jättää sen takia menemättä lääkäriin. Jos mä olisin mennyt heti kun verta ekan kerran tuli, olisi ehkä pelkkä polyypin poistaminen riittänyt. Nyt poistettiin varulta puolet paksusuolesta koska syöpä oli jo polyypin varressa levinnyt. Syöpäleikkauksestani on jo reilu 3kk eikä verta ole polyypin poistamisen jälkeen tullut kertakaan. Olen siis suhteellisen varma että se siellä vuoti ja luojan kiitos vuoti niin osasin vielä aikaisessa vaiheessa hakea apua... Näin nuoreella ei olisi kukaan uskonut paksusuolensyöpää löytyvän :(

• titityytt

ei pidä paikkansa. verin väri riippuu siitä mistä paikkaa suolistoa se tulee.

• jatkuva jomotus

Multa ei löydy tuumoria mistään. Syöpäsoluja sen sijaan mm. keuhkoista runsaasti. On oletettavaa, että soluja olisi muuallakin, mutta miten ihmeessä ne saadaan selville? Varjoainekuvaukset ja luustokartta tehty. Siellä täällä elimistöä on merkkejä, jotka sopisivat myös syöpäkudokseen, mutta ei olle varmoja, ovatko syöpäkudosta. Se tiedetään, että syöpäkudosta on.

Mun koskee oikealle puolelle rintakehää, sekä kylkiluiden alapuolelle mahaan. Ei hirveen kovasti, mutta esim. nukkuessa koko ajan aristaa.

Kyllä kilpirauhasen vajaatoimintakin huonossa kunnossa pitää. Kun mulla oli ensimmäisen syöpähoidon jälkeen sädetyksen tuhotessa kilpirauhaskudosta, siitä syntyi vajaatoiminta, ja ennenkuin sain kenenkään lääkärin uskomaan, ettei kaikki asiat ole kohdallaan, se oli pitkä juttu.

Kun kilpirauhaslääkitys aloitettiin, kesti monta kuukautta, ennnenkuin arvot tasaantuivat, ja uupumus katosi.

• Pelkääjä

Mulla on ollut pelkoo suolistosyövästä koska aina kun syön mulle tulee vatsa kipeeksi ja vatsa turpoo ja tulee löysä vatsa. Vessa käynnin jälkeen olo paranee ja kipu häviää. Verta ei ole kyllä näkynyt. Voiko kyseessä olla suolistosyöpä? AUTTAKAA!!!!

• ei ole syöpää

Jos sinulla on suolistosyöpä niin olo ei helpotu vessareissun jälkeen. Ongelma on nyt psyyken puolella.

• henri6773

Pelkääjä, googletappas semmoista ku ärtyneen suolen oireyhtymä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe