Ihme touhua täällä kylällä: Meillä naapuritila soittelee lumen auraus sopimuksista ja peltovuokraussopimuksista ja yrittää tehdä väliin parempia tarjouksia. Huutelee kylällä roistoksi ja levittelee perättömiä juttuja. Kasvotusten ollaan hyvää päivää ja nurkan takana puukotetaan selkään. Yhden pellon väliin pääsi kun neuvottelut ei olleet vielä paperilla, yhden urakan vieneet hyvä veli sopimuksella. Alkusoittoa?
Mitä ihmettä voi tehdä, muuta kuin ihmetellä?
Naapurit
3
1021
Vastaukset
- Täysi jäsen
Samaa se on joka puolella, täyttä vedätystä ja venkoilua, edessa ollaan hymyä ja takana puukotetaan selkään. Näin se menee!
Meillä täällä pelaa kaikenmaailman iltalypsyt pellonvuokrissa ja tilakaupoissa. Viimeksi keväällä olin ostamassa omasta mielestäni reilusti tarjouksella naapurin tilaa, niin sitten ihme venkoilulla meni toisaalle ja nyt myyjä itkee minun tarjoukseni perään, että olisi sittenkin pitänyt myydä minulle, kun kuvitteli saavansa paremman hinnan toiselta. Että ihmiset on tyhmiä, kun menevät uskomaan puheita ja mitään ei sitten pistetä paperille. Mulla oli reilusti tarjous paperilla ja yksilöitynä mistä maksan mitäkin ja mitä kuuluu tarjoukseen, mutta kun ei ymmärretä, niin ei ymmärretä, luullaan että kusetetaan ja sitten juostaan suoraan kusetettavaksi. Sitten vielä lähdetään itkemään omaa tyhmyyttä.
Pellonvuokrat on menny ihan perseelleen ainakin täällä, niillä hinnoilla kukaan enää pysty viljelemään, mutta nää kaupunkilaiset pellonomistajat on nyt opetettu nääille hinnoille ha-vuokra=ha-tuet, sitä on saatu mitä on tilattu.- pokulus
Eli kunhan vaan jollain saa vedettyä mattoa toisen viljelijän alta. Peltovuokrat on pilvissä (tosin siitä osa kiitos kuuluu typerälle eläintilojen suuremmalle tukimäärälle), viljatilan on turha kilpailla. Mukava katsella kun eläintila viljelee rypsiä ym, joka tuskin on ainakaan ilman jalostusta kotieläimelle syötettävää..
Joskus olen kuullut että kuorma-autoilijat ovat kaikista kateellisinta sakkia toisilleen, mutta luulempa vaan pääpalkinnon kuuluvan meille, tyhmille maajusseille - itsellinen jorma
pokulus kirjoitti:
Eli kunhan vaan jollain saa vedettyä mattoa toisen viljelijän alta. Peltovuokrat on pilvissä (tosin siitä osa kiitos kuuluu typerälle eläintilojen suuremmalle tukimäärälle), viljatilan on turha kilpailla. Mukava katsella kun eläintila viljelee rypsiä ym, joka tuskin on ainakaan ilman jalostusta kotieläimelle syötettävää..
Joskus olen kuullut että kuorma-autoilijat ovat kaikista kateellisinta sakkia toisilleen, mutta luulempa vaan pääpalkinnon kuuluvan meille, tyhmille maajusseilleMinä raivaan itselle lisää, ja oman entisen pellon reunalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984