Naapurit

sotajalla

Ihme touhua täällä kylällä: Meillä naapuritila soittelee lumen auraus sopimuksista ja peltovuokraussopimuksista ja yrittää tehdä väliin parempia tarjouksia. Huutelee kylällä roistoksi ja levittelee perättömiä juttuja. Kasvotusten ollaan hyvää päivää ja nurkan takana puukotetaan selkään. Yhden pellon väliin pääsi kun neuvottelut ei olleet vielä paperilla, yhden urakan vieneet hyvä veli sopimuksella. Alkusoittoa?
Mitä ihmettä voi tehdä, muuta kuin ihmetellä?

3

1015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täysi jäsen

      Samaa se on joka puolella, täyttä vedätystä ja venkoilua, edessa ollaan hymyä ja takana puukotetaan selkään. Näin se menee!
      Meillä täällä pelaa kaikenmaailman iltalypsyt pellonvuokrissa ja tilakaupoissa. Viimeksi keväällä olin ostamassa omasta mielestäni reilusti tarjouksella naapurin tilaa, niin sitten ihme venkoilulla meni toisaalle ja nyt myyjä itkee minun tarjoukseni perään, että olisi sittenkin pitänyt myydä minulle, kun kuvitteli saavansa paremman hinnan toiselta. Että ihmiset on tyhmiä, kun menevät uskomaan puheita ja mitään ei sitten pistetä paperille. Mulla oli reilusti tarjous paperilla ja yksilöitynä mistä maksan mitäkin ja mitä kuuluu tarjoukseen, mutta kun ei ymmärretä, niin ei ymmärretä, luullaan että kusetetaan ja sitten juostaan suoraan kusetettavaksi. Sitten vielä lähdetään itkemään omaa tyhmyyttä.
      Pellonvuokrat on menny ihan perseelleen ainakin täällä, niillä hinnoilla kukaan enää pysty viljelemään, mutta nää kaupunkilaiset pellonomistajat on nyt opetettu nääille hinnoille ha-vuokra=ha-tuet, sitä on saatu mitä on tilattu.

      • pokulus

        Eli kunhan vaan jollain saa vedettyä mattoa toisen viljelijän alta. Peltovuokrat on pilvissä (tosin siitä osa kiitos kuuluu typerälle eläintilojen suuremmalle tukimäärälle), viljatilan on turha kilpailla. Mukava katsella kun eläintila viljelee rypsiä ym, joka tuskin on ainakaan ilman jalostusta kotieläimelle syötettävää..
        Joskus olen kuullut että kuorma-autoilijat ovat kaikista kateellisinta sakkia toisilleen, mutta luulempa vaan pääpalkinnon kuuluvan meille, tyhmille maajusseille


      • itsellinen jorma
        pokulus kirjoitti:

        Eli kunhan vaan jollain saa vedettyä mattoa toisen viljelijän alta. Peltovuokrat on pilvissä (tosin siitä osa kiitos kuuluu typerälle eläintilojen suuremmalle tukimäärälle), viljatilan on turha kilpailla. Mukava katsella kun eläintila viljelee rypsiä ym, joka tuskin on ainakaan ilman jalostusta kotieläimelle syötettävää..
        Joskus olen kuullut että kuorma-autoilijat ovat kaikista kateellisinta sakkia toisilleen, mutta luulempa vaan pääpalkinnon kuuluvan meille, tyhmille maajusseille

        Minä raivaan itselle lisää, ja oman entisen pellon reunalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe