Yhdysnimi Mion siskolle!

Mion ja Kutrin äippä

Hei saimme toisen lapsemme syyskuun alkupuolella, emmekä vieläkään ole keksineet sopivaa nimeä. Haluaisimme tytsylle yhdysnimen, suvussani on ollut jo kauan tapana antaa tyttölapsille yhdysnimi. Iso veikka on siis Mio Sakarias. Haluamme kuitenkin tytölle ihan omanlaisensa nimen- ei siis mitenkään riippuvainen veljen nimestä...:)
Eli yhdysnimi. Ei kuitenkaan mielelellään mitään näitä kaikkein vanhimpia ja tavallisimpia nimi kuten Marja-Riitta. Pidämme näistä uudemmista kuten

Ellinoora
Ava-Marie
Anna-Sofie
lisäksi tältä palstalta löytämäni Riina-Mari on ihan super ihana, se voisi olla myös Ria-Mari tai Ria-Marie.

Mitäs teillä tuli mieleen näistä ja minkä yhdysnimen itse laittaisitte pienikokoiselle (ei tulekaan koskaan tod.näköisesti mitään hirveän pitkää tyttöä) kultakutrille?

31

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytölle ehdotuksia

      Evi-Anna
      Moona-Sofia
      Annu-Riina
      Miira-Maaria

    • Täti

      Ada-Liina
      Ruth-Marie
      Ida-Stiina
      Anna-Stiina
      Rose-Marie
      Rosa-Linda

      Lumimarja
      Sinihelmi

    • sisiliskosisko.

      Anna-Fia

      Lili-Anna / Lilianna / Lili-Ana / Liliana

      Ada-Sofi / Ida-Sofi

      Frida-Lisa

      Emmi-Lotta / Emmilotta

      Iris-Lilja

      Heta-Liina

      Lea-Linnea

      Rosa-Lina / Rosalina

      Sara-Lotta

      Emma-Lina / Emmaliina

      Mari-Ella / Mariella

      Sofi-Anna / Sofianna / Sofi-Ella / Sofiella

      Lydianna

      Annamiina

      • jenna.

        tässä vielä muutama nimi ehdotus Mion siskolle:)

        Oona-Amanda
        Ida-Liina
        Nea-Sofia
        Milja-Ofelia
        Piia-Maria
        Rosa-Tuuli
        Kiia-Noora
        Sara-Julia


      • 45565656
        jenna. kirjoitti:

        tässä vielä muutama nimi ehdotus Mion siskolle:)

        Oona-Amanda
        Ida-Liina
        Nea-Sofia
        Milja-Ofelia
        Piia-Maria
        Rosa-Tuuli
        Kiia-Noora
        Sara-Julia

        Rosa-Lina
        Rosa-Linda
        Rosaria
        Pihla-Maria
        Hilla-Maria
        Sara-Maria
        Lotta-Maria
        Anne-Riina
        Emmi-Lotta
        Iida-Lotta
        Ann-Sofie
        Ella-Sofia


    • ....

      Noista ehdottamistanne tykkään nimestä Anna-Sofia, mutta muuttaisin näin Ann-Sofi. Tässä muutama muu joka tuli sponytaanisti mieleeni.

      Ann-Sofi
      Ann-Sofia
      Ann-Sofie
      Ann-Mari
      Ann-Mai

      Mai-Sofi
      Mai-Sofia
      Mai-Sofie
      Mai-Lis

      Nia-Marie
      Nia Mara
      Nia-Marie
      Nia-Sofi

      Kia-Maria
      Kia...
      Tia...

    • ?

      Ehdotuksia:
      Meamari
      Annastiina
      Rosaliina
      Säde-Sofia
      Elsamaria
      Annasofia
      Ainomaria
      Annabella
      Anna-Beata
      Enna-Maari
      Fannisofia
      Iisamari
      Helmi-Ilona
      Isla-Juulia
      Jennymaria
      Lumi-Tuulia
      Pihlamaria

    • sibyllavon

      ehdotettu esim. Leea-Riina, Saana-Mari, Aada-Miia, Piia-Sohvi

    • Mitens ois joku näistä...?

      Lounatuuli / Louna-Tuuli
      Louna-Tuulia
      Luminella
      Minttu-Mari
      Minttu-Maria
      Minttu-Maaria / Minttumaaria
      Kastehelmi
      I(i)da-Ilona
      Ria-Tuulia
      Ria-Alina
      Ria-Alisa
      Ria-Julia
      Enni-E(e)rika
      Vi(i)aliina
      Riina-E(e)rika
      Riina-Sandra
      Senni-Sofia
      Ava-Aurora

      • ..@

        Isla-Adele
        Isla-Amalia


      • Islan äiti
        ..@ kirjoitti:

        Isla-Adele
        Isla-Amalia

        Onnea pienestä tytöstä!

        Saga-Maria
        Vivi-Enna
        Siiri-Sofia


        Siinä minun ehdotukset :) . Tuntuu niin haikealta käydä tällä palstalla, kun oma pikkuinen tyttö täyttää pian vuoden!


    • EmmmsQ

      Anni-Mari
      Anni-Lotta
      Suvi-Marja
      Meri-Tuuli
      Hilla-Mari
      Pinja-Lotta
      Emmi-Noora
      Taru-Tuuli
      Annu-Lotta
      Oona-Mari
      Suvi-Anna
      Inka-Mari

    • ...

      Enna-Liina(/Ennaliina)

      tai

      Riikka-Liina(/Riikkaliina)

      Mitä mieltä olette?

      • ...

        Ella-Sofi(/Ellasofi)


    • simply the best

      Ehdottomasti paras kaikista näistä mitä itse ehdotitte ja mitä muut ehdottivat (kävin kaikki läpi). Perusteluni:

      Ensinnäkin Ria on lyhyt (kolmikirjaiminenkin!) ja vähän harvinaisempi nimi kuten veljellä Mio. Mari on perinteinen, jopa raamtullinen nimi kuten veljellä Sakarias. Ja yhdistelmänä Ria-Mari on loistava: riimikäs ja persoonallinen. Sopii upeasti pikku kultakutrille eikä jää neiti joukossa unohduksiin vaikka ei pituutta kertyisikään! :)

    • Tianella

      Nia-Maria
      Ira-Ellen
      Lia-Susanna
      Ona-Sofia
      Ada-Lilia

      • AP

        Nyt on karsittu ja jäljelle jääneet vaihtoehdot on (sain aika paljon lisää varmuutta tuosta yhdestä viestistä, vaikka oltiin jo muutenkin päätetty näin)Ria-Mari, Ria-Maria ja Ria-Marie. Ria-Maria ei kyllä kuulosta mielestäni yhtä hyvältä kuin nuo toiset. Eli ottaisitteko lyhyemmmän version Ria-Mari vai pidemmän Ria-Marie/a? Miksi? on kiva kuulla perusteluja...
        Mikkä sopisi toiseksi nimeksi vai pitäisikö sen olla ensimmmäisenä, vaikka kutsumanimeksi tulee joka tapauskessa tuo Ria-Mari/a/e?


      • Täti
        AP kirjoitti:

        Nyt on karsittu ja jäljelle jääneet vaihtoehdot on (sain aika paljon lisää varmuutta tuosta yhdestä viestistä, vaikka oltiin jo muutenkin päätetty näin)Ria-Mari, Ria-Maria ja Ria-Marie. Ria-Maria ei kyllä kuulosta mielestäni yhtä hyvältä kuin nuo toiset. Eli ottaisitteko lyhyemmmän version Ria-Mari vai pidemmän Ria-Marie/a? Miksi? on kiva kuulla perusteluja...
        Mikkä sopisi toiseksi nimeksi vai pitäisikö sen olla ensimmmäisenä, vaikka kutsumanimeksi tulee joka tapauskessa tuo Ria-Mari/a/e?

        Minusta Ria-Mari on parempi kuin Ria-Maria jo ihan lausunnallisestikin.
        Ria-Mariassa häiritsee molempien nimien ria-loppu.

        Muutama ehdotus kolmanneksi nimeksi:
        Ri-Mari Katriina/Katari(i)na,
        Ria-Mari Susanna,
        Ria-Mari Johanna,
        Ria-Mari Elise,
        Ria-Mari Ju(u)lia,
        Ria-Mari Juliska


      • mun list
        AP kirjoitti:

        Nyt on karsittu ja jäljelle jääneet vaihtoehdot on (sain aika paljon lisää varmuutta tuosta yhdestä viestistä, vaikka oltiin jo muutenkin päätetty näin)Ria-Mari, Ria-Maria ja Ria-Marie. Ria-Maria ei kyllä kuulosta mielestäni yhtä hyvältä kuin nuo toiset. Eli ottaisitteko lyhyemmmän version Ria-Mari vai pidemmän Ria-Marie/a? Miksi? on kiva kuulla perusteluja...
        Mikkä sopisi toiseksi nimeksi vai pitäisikö sen olla ensimmmäisenä, vaikka kutsumanimeksi tulee joka tapauskessa tuo Ria-Mari/a/e?

        Jos laittaa Ria-Marie se lausutaan ehkä riiamarii. Jos laittaa Ria-Maria todennäköisyys on joko riamaria tai riia mariia joten ehkä parempi vaihtoehto. Ria-Mari on ehkä selvimmin riamari lausuttuna, mutta itse en laittaisi sitä. Tässä mun mielipiteeni, Ria-Maria on paras.


      • sibyllavon
        mun list kirjoitti:

        Jos laittaa Ria-Marie se lausutaan ehkä riiamarii. Jos laittaa Ria-Maria todennäköisyys on joko riamaria tai riia mariia joten ehkä parempi vaihtoehto. Ria-Mari on ehkä selvimmin riamari lausuttuna, mutta itse en laittaisi sitä. Tässä mun mielipiteeni, Ria-Maria on paras.

        nimen ääntämistä Suomessa, niin Riia-Mari olisi paras ja selvin. Kenenkään ei tarvitse kysyä, miten kirjoitetaan.


      • sibyllavon
        sibyllavon kirjoitti:

        nimen ääntämistä Suomessa, niin Riia-Mari olisi paras ja selvin. Kenenkään ei tarvitse kysyä, miten kirjoitetaan.

        ääntämistä ja jotenkin Mia-Mari sorahtaa korvaan, töksähtää. Jos haluaa etuosaksi Mian, niin jatko voisi olla esim. Mia-Maaria, Mia-Maarit, Mia-Maaret, Mia-Meeri. Äännelkää ja kuunnelkaa, miltä kuulostaa


    • Lyhyemmän kannalla olen minäkin; Ria-Mariassa häiritsee tuo ria-tavu molemmissa nimissä ja Marie on mielestäni jotenkin hankala sanoa... Joten Ria-Mari siis! Lyhyt ja ytimekäs ;)

      Mielestäni toiseksi nimeksi sopisi joku pehmeä nimi ilman r-kirjainta, ettei kokonaisuudesta tule liian "särähtävä". Tässäpäs ehdotuksia:

      Ria-Mari Helmiina
      Ria-Mari Amalia
      Ria-Mari Tuulia
      Ria-Mari Emmiina
      Ria-Mari Ilona
      Ria-Mari Matilda
      Ria-Mari Linnea

      • heffalumpper

        musta Ria-Marie on jotenkin herkkä, semmoinen prinsessanimi, Ria-Mari on jotenki liian seitkytlukuu ja Ria-Mariassa toistuu toi Ria kaks kertaa, mikä ainakin mua häirihee, kun meidän mutsin nimi on Maria, mutta sitä on aina kutsuttu Riaksi, ja siksi ne on mun mielestä vähän niinko sama nimi.

        Tulee mieleen just tällaset mitä on kuullu et joku on antanu:

        Hanna Johanna
        Riina Katariina
        Tero Antero
        Krista Kristiina
        Emmi Emilia

        tms.

        joko tuo Ria-Marie (riiamarii) tai sitten joku ihan muu, itse tykkään nimistä

        Anna-Riikka
        Nia-Noora
        Tia-Riina

        Varsinkin tuo Tia-Riina on minun mielestä tosi kiva :)


    • mimikuku

      Riia-Mari olisi ihana. Ellamari/Ella-Mari myös omaan mieleen.Sofianna tai Sofi-Anna..Tuo Anna-Sofie oli oikein kaunis.

    • mimikuku

      ai niin..

      Minka-Maria ja Sara-Sofia/Sofie

      • 5656ttytyt

        Kirjoittaisin Rian kahdella iillä. Riia-Mari kuulostaa paremmalta kuin Ria-Mari (riamari/riiamari) Ria-Marista tulee mieleen kievari, tai joku outo (tyyliin merenkulkuun liityvä) termi. Riia-Mari on selkeämpi, ymmärtää heti että kyseessä on yhdysnimi Riia Mari.


      • gggggggggggggg

        Itse jättäisin yhdysnimet rauhaan.


    • Riiamari live

      Hahhhah! Nimeni on Riiamari ja saan aina selventää sitä KAIKILLE. Usein mietin miksi en saanut ryhmäsähköpostia, noh tavallisesti se on lähetetty Riia-Marille. Ilmoittautuessa mihin tahansa, aina kysytään: "niin miten se oli?" Nimeni on muutettu vielä kastepäivänä, kastelusikassani lukee Riia-Mari. Helpommalla olisi päässyt... Mutta toisaalta kaikki sanoo aina että minulla on todella kaunis nimi. Käytäntö ei vain aina kohtaa.

    • Yrjö Urpola

      Sirkka-Liisa
      Pirkko-Liisa
      Marja-Leena
      Marga-Riina
      Pertti-Anneli
      Jorma-Riitta
      Aune-Kullervo
      Ritva-Tapani
      Marja-Uolevi
      Seija-Kullikki

    • Tii :)(-<

      Tii-Mari ;)))

    • Anonyymi

      En tiedä...
      Pelkkä Riia tai pelkkä Mari ovat mielestäni ihan kivoja... Tykkään enemmän nimestä Mari ( vielä enemmän nimestä Maria,)
      Mutta nimiyhdistelmä Riiamari on mielestäni jotenkin liian töksähtävä ja särähtävä, ehkä osittain siksi että sekä Riia että Mari ovat aika vahvoja nimiä...
      Kaksiosaisissa nimissä olisi kiva että toinen nimistä on pehmeä ja toinen ns." vahvempi nimi".
      Esim. Linda-Maria, Anna-mari, Linus-Markus,
      Milo-Kristian...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe