Heippa.Onko ketään kohtalotoveria joka olisi juuri saanut syöpädiagnoosin.Itse sain eilen tietää ,että minulla on sylkirauhassyöpä atypiluokka 4.Kasvain on 2 cm:n kokoinen.Tosi suuri on järkytys,koska tähän asti olen ollut täysin terve.Nyt odottelen ,että päivät kuluisivat nopeasti mangeettikuvaus päivää odottaessa,joka on 26.10 ja lääkäri 3.11.
tuore tapaus
19
10229
Vastaukset
- Naapurin Pekka
Oman syöpäni toteamisesta on jo neljä vuotta kulunut. Muistan hyvin että diagnoosin saaminen oli pieni järkytys. Syöpä on pelottava sairaus, joka herätti elämän rajallisuuteen ja herätti kuolemanpelon. Itseäni auttoi pahimman yli tieto, että Suomessa yhä useammat selviävät syövästä, eli syöpädiagnoosi ei tarkoita kuolemantuomiota. Tuo atypialuokka 4 tarkoittaa käsittääkseni, että se on vahva syöpäepäily, mutta ei ole kuitenkaan aivan varmaa, onko se syöpä. Joka tapauksessa luotat nyt vain siihen, että olipa tai ei, niin lääkärit tekevät parhaansa. Olet onnen pekka kun kasvaimesi löytyi jo nyt ja olet suomalaisessa hoidossa.
Todennäköisesti kasvaimesi leikataan pois. Jos se osoittautuu syöväksi, saat sädehoitoa ja ehkä lääkehoitoakin jos on tarpeen. Useimmiten syöpä lähtee näillä, mutta ei aina, ja silloin voi joutua hoitoon pitemmäksi aikaa. Joskus hoitoon voi mennä vuosia.
Syöpä on vakava tauti, ja siihen voi kuollakin, mutta ihmiset nyt yleensä kuolevat aina johonkin. Kuka mihinkin. Jotkut syöpään ja jotkut johonkin muuhun tautiin, ja jotkut onnettomuuteeen. Ennemmin tai myöhemmin, muttai aina aivan varmasti johonkin me kaikki joskus kuollaan. Sinun kohdallasi se kuolinsyy voi olla tämä tauti, tai sitten jokin muu. Se asia ei kuitenkaan suremalla parane, joten nauti elämästäsi nyt. Tee mukavia asioita ja hanki hyviä muistoja, joita voit muistella loppuelämäsi ajan.- säröillä oleva sydän
Tiedän kokemuksesta,että syöpä on vakava tauti.Olen menettänyt minulle erittäin läheisen ihmisen 2,9 kk:tta sitten haimasyöpään.Minulla on nyt vain juuri tämän oman syöpäni kanssa tiedonjano ja olisi kiva saada tietoa juuri tähän samaiseen,sylkirauhassyöpään sairastuneelta/sairastuneilta.Ja minä olen päättänyt parantua tästä.Olen sellaisissa liemissä keitetty,että periksi en anna tässäkään asiassa.Minua ei niin vaan nujerreta vaikka murusina nyt olenkin
- tavalliset tallaajat
säröillä oleva sydän kirjoitti:
Tiedän kokemuksesta,että syöpä on vakava tauti.Olen menettänyt minulle erittäin läheisen ihmisen 2,9 kk:tta sitten haimasyöpään.Minulla on nyt vain juuri tämän oman syöpäni kanssa tiedonjano ja olisi kiva saada tietoa juuri tähän samaiseen,sylkirauhassyöpään sairastuneelta/sairastuneilta.Ja minä olen päättänyt parantua tästä.Olen sellaisissa liemissä keitetty,että periksi en anna tässäkään asiassa.Minua ei niin vaan nujerreta vaikka murusina nyt olenkin
on vaarallinen,mutta kyllä siintä voi parantua toivotaan niin,jännä ilmaisu 2,9kk kun pitäisi sanoa 3kk.
- Päivä kerrallaan
Hei ajattelin lohduttaa sinua, minulla todettiin 4v. sitten pahanlaatuinen syöpä kilpirauhasessa ja jouduin leikkaukseen, poistettiin kilpirauhanen ja imusolmukkeet. Tuntui kuin elämä pysähtyisi kokonaan,puhuin kaikille sairaudesta ja menetin ystäviä mutta puhuminen oli terapiaa. Älä pelkää puhua asiasta.Olen käynyt seurannassa koko ajan ja olen kunnossa eikä syöpä ole uusiutunut. Toivon sulle voimia kovasti!
- Naapurin Pekka
Sinulla on oikea voittajan asenne. Juuri tuollaiset ovat selviäjiä. Kerrohan miten kävi, oliko se atypialuokka 4 lopulta syöpä?
- säröillä oleva sydän
Naapurin Pekka kirjoitti:
Sinulla on oikea voittajan asenne. Juuri tuollaiset ovat selviäjiä. Kerrohan miten kävi, oliko se atypialuokka 4 lopulta syöpä?
Kyllä se perkele oli syöpä.Nyt olen menossa ma 1.11 hoidon suunnittelu palaveriin.Josta jo sen verran tiedän,että leikkaus edessä,josta todennäköisesti kasvohermojen halvaus .Korvasylkirauhanen poistetaan kokonaan ja siinä menee mukana osa kasvohermoa.Kova paikka,vituttaa ku pientä oravaa.Muista hoidoista en vielä tiedä,enkä levinneisyydestä,kuin sen ettei ole kaulan imusolmukkeissa,eikä kilpirauhasessa.No parisen viikkoa voin hymillä kauniisti,sitten se on menneen talven lumia.Palveluammatissa työskentelevälle aikamoinen haaste.Mutta ei auta valittaa,jos vaan henkikulta säilyy
- toivontiistai
Olen menossa tyksiin leikkaukseen koska epäillään vahvasti korvasylkirauhasen syöpää. No, se neulatesti ei antanut varmuutta, siinä ei näkynyt epäilyttävää, mutta kuulemma ultrakuva näyttäisi pahemman puolensa.
Magneetissa en käynytkään, vaan löysin itse sen patin korvani etuosasta.
Kävin muutaman kerran lääkärissä valittamassa korvakipua, mutta eihän se vika sitten korvassa ollutkaan!!!
Niillä joilla löydetään se ennenkuin tulee olikohan se Bareeninhalvaus kasvoihin, on toivoa enemmän.
Olin niin mykistynyt lääkärin luona, etten edes tajunnut kysyä kokoa, jos katsoo kuinka tarkkaan ja kuinka vaan venyttää ja muikistaa naamaa, ei sitä pahulaista näy.
Mutta siellä se vaan on.
Kerrothan miten sulla sujuu, olen kyllä leikkurissa 2.11 ja koko loppuviikko siihen menee, mutta tulen tänne taas katsomaan :)
Tsemppiä.- säröillä oleva sydän
Omat asiani ovat nyt niin pitkällä,että olen menossa ma 1.11 Taysiin hoidonsuunnittelu palaveriin.Minulla on ns.asinosolukarsinooma ,tyyppiluokaltaan 4,elikkä vahvasti pahanlaatuinen.Tää tuntuu tosi rankalta.Luin artikkelin jossa käsiteltiin ns.sylkirauhasen(korva)poistoa .Ja siinä mainittiin leikkauksesta johtuvasta kasvohermojenhalvauksesta.Naisena tällainen kohtalo tuntuu käsittämättömän pahalta.Olen asiakaspalvelu ammatissa ja tuntuu vaikealta ajatus palata töihin "kasvopuolena"ne ovat kuitenkin niin näkyvä osa kropastamme.Vaikka tietysti "pieni"hinta henkiin jäämisestä,vaikka en vielä syövän levinneisyytä tiedä,kuin että kaulan alueella ei ole levinnyt imusolmukkeisiin eikä kilpirauhaseen.itselläni myös leikkaus edessä marraskuun aikana.Tsemppiä sulle tulevaan koitokseen.Laitathan viestiä jatkoistasi
- toivontiistai
Omat asiani ovat nyt niin pitkällä,että olen menossa ma 1.11 Taysiin hoidonsuunnittelu palaveriin.Minulla on ns.asinosolukarsinooma ,tyyppiluokaltaan 4,elikkä vahvasti pahanlaatuinen.Tää tuntuu tosi rankalta.Luin artikkelin jossa käsiteltiin ns.sylkirauhasen(korva)poistoa .Ja siinä mainittiin leikkauksesta johtuvasta kasvohermojenhalvauksesta.Naisena tällainen kohtalo tuntuu käsittämättömän pahalta.Olen asiakaspalvelu ammatissa ja tuntuu vaikealta ajatus palata töihin "kasvopuolena"ne ovat kuitenkin niin näkyvä osa kropastamme.Vaikka tietysti "pieni"hinta henkiin jäämisestä,vaikka en vielä syövän levinneisyytä tiedä,kuin että kaulan alueella ei ole levinnyt imusolmukkeisiin eikä kilpirauhaseen.itselläni myös leikkaus edessä marraskuun aikana.Tsemppiä sulle tulevaan koitokseen.Laitathan viestiä jatkoistasi
Tyksissä kerrottiin siitä halvauksesta, mutta lääkäri kertoi nopsaan että sekin siis voidaan kuntouttaa voimistelulla tai viimekädessä leikkauksella. (ne tahtoo rauhoitella)
Huomasithan mitä kirjoitin siitä Bareesin halvauksesta, jos se ehtii ennen syöpädiagnoosia niin asiat on huonosti ja naama jää vinoon.
Kraateri jää kuitenkin, josko se pullistuu ajan myöten, hurja haavakin, mutta se on pientä. Näin kerran erään nuoren miehen jolla oli juuri sellainen arpi, korvan takaa ässän muotoinen, luulin hänen saaneen sen auto-onettomuudessa tms. Ei paha, varsinkin kun se haalenee.
Yhtä imusolmuketta epäillään ja siinä leikkauksessa olenkin sitten kuulemma naama auki, kun tehdään joku jääleikeanalyysi....
Yritän olla niinkuin ei mitään, kuitenkin yötäpäivää tuo patti on mukana ajatuksissa.
Mutta, syöpäähän se on, koska aika annetaan seuraavaksi sinne Tyksin syöpäklinikalle. Puuuuh, kukaan ei sano mitään, pitää vaan lukea niiden katseista ja eleistä onko elämän pelimerkit jo pelattu.
No, niin tsemppiä , kiva kun kirjoitit.
Tiedotetaan sitten mitä meille kuuluu. :) - toivontiistai
toivontiistai kirjoitti:
Tyksissä kerrottiin siitä halvauksesta, mutta lääkäri kertoi nopsaan että sekin siis voidaan kuntouttaa voimistelulla tai viimekädessä leikkauksella. (ne tahtoo rauhoitella)
Huomasithan mitä kirjoitin siitä Bareesin halvauksesta, jos se ehtii ennen syöpädiagnoosia niin asiat on huonosti ja naama jää vinoon.
Kraateri jää kuitenkin, josko se pullistuu ajan myöten, hurja haavakin, mutta se on pientä. Näin kerran erään nuoren miehen jolla oli juuri sellainen arpi, korvan takaa ässän muotoinen, luulin hänen saaneen sen auto-onettomuudessa tms. Ei paha, varsinkin kun se haalenee.
Yhtä imusolmuketta epäillään ja siinä leikkauksessa olenkin sitten kuulemma naama auki, kun tehdään joku jääleikeanalyysi....
Yritän olla niinkuin ei mitään, kuitenkin yötäpäivää tuo patti on mukana ajatuksissa.
Mutta, syöpäähän se on, koska aika annetaan seuraavaksi sinne Tyksin syöpäklinikalle. Puuuuh, kukaan ei sano mitään, pitää vaan lukea niiden katseista ja eleistä onko elämän pelimerkit jo pelattu.
No, niin tsemppiä , kiva kun kirjoitit.
Tiedotetaan sitten mitä meille kuuluu. :)Olen kotiutunut leikkauksesta. Naama on ainakin noin päällisin puolin entisen muotoinen, mutta turvonnut.
Korvan takana monttu on melkoinen, mutta se ei haittaa koska hiukset voi kasvattaa siihen verhoksi ja sanottiin että se kuukausien myötä pullistuu takaisin.
Hiukan on tuo leikatun puoleinen suupieli pikkuisen vino, mutta kukaan muu ei sitä huomaa. Korva ja poski tunnoton.
Imusolmukse puhdas, nyt vaan pitää odottaa patologin vastausta.
Kyselin siinä että oliko suurikin patti joka leikattiin, pieni se kuulemma oli, mutta eihän se koko mitään merkkaa vaan se laatu.
Buranaa syön ja antibioottikuuria on.
Kyselin syövästä ja mainitsivat että joka vuosi noin 30 miestä ja naista sairastuvat tähän syöpään ja tämä syöpä ei ole yksiselitteinen koska niitä alatasoja on paljon.
En uskaltanut vielä kysyä mitä niille muille kuuluu.....se on vähän sellaista itsesuojeluvaistoa.
Kenkkua on.
Kerro miten sulla nyt menee, sullahan oli se 3.11 lääkärin vastaanotto. - säröillä oleva sydän
toivontiistai kirjoitti:
Olen kotiutunut leikkauksesta. Naama on ainakin noin päällisin puolin entisen muotoinen, mutta turvonnut.
Korvan takana monttu on melkoinen, mutta se ei haittaa koska hiukset voi kasvattaa siihen verhoksi ja sanottiin että se kuukausien myötä pullistuu takaisin.
Hiukan on tuo leikatun puoleinen suupieli pikkuisen vino, mutta kukaan muu ei sitä huomaa. Korva ja poski tunnoton.
Imusolmukse puhdas, nyt vaan pitää odottaa patologin vastausta.
Kyselin siinä että oliko suurikin patti joka leikattiin, pieni se kuulemma oli, mutta eihän se koko mitään merkkaa vaan se laatu.
Buranaa syön ja antibioottikuuria on.
Kyselin syövästä ja mainitsivat että joka vuosi noin 30 miestä ja naista sairastuvat tähän syöpään ja tämä syöpä ei ole yksiselitteinen koska niitä alatasoja on paljon.
En uskaltanut vielä kysyä mitä niille muille kuuluu.....se on vähän sellaista itsesuojeluvaistoa.
Kenkkua on.
Kerro miten sulla nyt menee, sullahan oli se 3.11 lääkärin vastaanotto.Ehdin vasta nyt vastata viestiisi.Olen käynyt hoidonsuunnittelu palaverissa 1.11 ja pitkä oli päivä ja monenmoista tietoa tuli.Syöpä se nyt on 2,6 *2,2 cm kokoinen korvasylkirauhasessa.Leikkaus 17.11 on nyt edessä ja jännitys kasvaa päivän lähentyessä.Ruokahalut on tipotiessään ja uni tulee rauhottavien avulla.Minulle puhuttiin myös kasvohermojen mahdollisesta vaurioitumisesta leikkauksessa,mutta en nyt sitä jaksa surra.Minulle pääasia on että syöpäkasvain saadaan kokonaan pois.Olitko kuinka kipeä leikkauksen jälkeen ja oliko kivun hoito tarpeeksi riittävää?Oliko sinulla esim.kipupumppu?Entä olitko korvaosatolla toipumassa vai siirrettiinkö sinut radiukseen?Kestikö leikkauksesi kauan ?Minulle puhuttiin 3-5 tunnista ns.keskisuuresta leikkauksesta.Olitko monta päivää sairaalahoidossa leikkauspäivää lukuun ottamatta.Tuli muuten mieleeni,että kannattaa liittyä suomen kurkku ja suusyöpäyhdistyksen jäseneksi,tiedot löydät netistä,siltä saa hyviä neuvoja ja paljon tietoa
- toivontiistai
Ehdin vasta nyt vastata viestiisi.Olen käynyt hoidonsuunnittelu palaverissa 1.11 ja pitkä oli päivä ja monenmoista tietoa tuli.Syöpä se nyt on 2,6 *2,2 cm kokoinen korvasylkirauhasessa.Leikkaus 17.11 on nyt edessä ja jännitys kasvaa päivän lähentyessä.Ruokahalut on tipotiessään ja uni tulee rauhottavien avulla.Minulle puhuttiin myös kasvohermojen mahdollisesta vaurioitumisesta leikkauksessa,mutta en nyt sitä jaksa surra.Minulle pääasia on että syöpäkasvain saadaan kokonaan pois.Olitko kuinka kipeä leikkauksen jälkeen ja oliko kivun hoito tarpeeksi riittävää?Oliko sinulla esim.kipupumppu?Entä olitko korvaosatolla toipumassa vai siirrettiinkö sinut radiukseen?Kestikö leikkauksesi kauan ?Minulle puhuttiin 3-5 tunnista ns.keskisuuresta leikkauksesta.Olitko monta päivää sairaalahoidossa leikkauspäivää lukuun ottamatta.Tuli muuten mieleeni,että kannattaa liittyä suomen kurkku ja suusyöpäyhdistyksen jäseneksi,tiedot löydät netistä,siltä saa hyviä neuvoja ja paljon tietoa
Olin sairaalassa 4 vrk ja se yö ennen leikkausta oli tuskallinen henkisesti.
Leikkaus kesti 2.5t, otettiin niin paljon pois kuin mahdollista.
Olin osastolla ja sain tarvittavat kipulääkket, kipupumppua ei tarvitse, siellä saa niin hyviä lääkkeitä ettei mitään tarvitse, on vaan sellainen vinkeä olo. Nukuin paljon.
Muuten, kävin ostamassa ennen leikkausta apteekista sitä suuhuuhdetta: Corsodyliä jolla voi purskuttaa hampaitaan ja suutaan puhtaaksi. (5.90)
Eilen oli ensimmäinen päivä jolloin sain hammasharjan siihen leikattuun puoleen. (eli noin viikko leikkurin jälkeen)
Muutenkin ruokailu menee mössönpuolelle, en alkuun saanut suuta auki, yhden pienen oliivin verran.
Kotona kantsii olla tarkkana, alkuun en voinut edes lehteä lukea kun tuli niin kova paine korvan seutuun, mutta nyt jo helpottaa, mutta pitää liikkua kuin puutikku.
Näytän edelleen hamsterilta jolla on toisessa poskessa koko seuraavan talven ruokavarasto.
Meillä menee tämä nyt erilailla, kun odotan sitä patologin vastausta ja niin sitä on pedattu että kysyttiin saako sanoa puhelimessa josko on pahanlaatuista.
Saa sanoa juu, miksi se siitä tulee jos sinne Turkuun menen. Kun kuitenkin on se syöpäpolin lääkäri jo odottamassa.
Mutta, leikkauksen jälkeen nyt oloni on parempi, kummallinen olo, sellainen hirveä hiki on kadonnut, hikoilin päästäni niin kauheasti että vaan isot hikipisarat valuivat. Olin kauhean väsynyt, luhistuin jo pelkästä silittämisestä niin että piti mennä lepäämään.
Kiitos tuosta vinkkauksesta, olen vaan täällä netissä vaeltanut enkä ole kunnon foorumia löytänyt tähän sairauden tietoon.
Kirjoittelen taas. - hoponassu_
Ehdin vasta nyt vastata viestiisi.Olen käynyt hoidonsuunnittelu palaverissa 1.11 ja pitkä oli päivä ja monenmoista tietoa tuli.Syöpä se nyt on 2,6 *2,2 cm kokoinen korvasylkirauhasessa.Leikkaus 17.11 on nyt edessä ja jännitys kasvaa päivän lähentyessä.Ruokahalut on tipotiessään ja uni tulee rauhottavien avulla.Minulle puhuttiin myös kasvohermojen mahdollisesta vaurioitumisesta leikkauksessa,mutta en nyt sitä jaksa surra.Minulle pääasia on että syöpäkasvain saadaan kokonaan pois.Olitko kuinka kipeä leikkauksen jälkeen ja oliko kivun hoito tarpeeksi riittävää?Oliko sinulla esim.kipupumppu?Entä olitko korvaosatolla toipumassa vai siirrettiinkö sinut radiukseen?Kestikö leikkauksesi kauan ?Minulle puhuttiin 3-5 tunnista ns.keskisuuresta leikkauksesta.Olitko monta päivää sairaalahoidossa leikkauspäivää lukuun ottamatta.Tuli muuten mieleeni,että kannattaa liittyä suomen kurkku ja suusyöpäyhdistyksen jäseneksi,tiedot löydät netistä,siltä saa hyviä neuvoja ja paljon tietoa
Sinulla vielä neljä kitupäivää, olethan muistanut hoitaa kuntoasi tankkaamalla vitamiineja ja troppeja. Itse hoidin ennen leikkausta juomalla Mivitotalia( sinkkiä,rautaa ym.) Mitä parempi yleiskuntosi on, sitä paremmin leikkauksen jälkeen kuntoudut. En tuputa....Itsellä rintasyöpä 1,5 vuotta sitten, nyt keuhkot kuvattu, maanantaihin asti täytyy kärvistellä.Halit ja voimia Hämeestä.
- ll
hoponassu_ kirjoitti:
Sinulla vielä neljä kitupäivää, olethan muistanut hoitaa kuntoasi tankkaamalla vitamiineja ja troppeja. Itse hoidin ennen leikkausta juomalla Mivitotalia( sinkkiä,rautaa ym.) Mitä parempi yleiskuntosi on, sitä paremmin leikkauksen jälkeen kuntoudut. En tuputa....Itsellä rintasyöpä 1,5 vuotta sitten, nyt keuhkot kuvattu, maanantaihin asti täytyy kärvistellä.Halit ja voimia Hämeestä.
ei saa käyttää mitään ylimääräisiä vitamiineja/hivenaineita jne.!
- marica_77
Heippa vaan, itselläni oli kilpirauhasen pahanlaatuinen syöpä ja leikkattiin 4.11.2010. Odotan vielä jatkohoitoja, mutta halusin myös sanoa sinulle ja kaikille muillekin tsemppiä. Syöpä diagnoosi kummalla tavalla yhdistää kohtalotovereita ja on ollut lohduttavaa lukea muiden kokemuksia vaikka aina ei ole aivan samasta syövästä kyse.
Huomasin myös kuten joku toinen vähän mainitsikin, että lääkäreiltä ei saa kunnon vastauksia vaan itse on pitänyt etsiä tietoa. Epätietoisuus on ollut tässä pahinta.
Minulla ystävät ovat ottaneet asian tosi hyvin, vaikka välillä tuntuu, että koska en itse ole paniikissa, niin muutkin unohtaa tän asian. Mikä pitäis olla vaan hyvä asia, mutta en osaa selittää miks se välillä ärsyttää ja toisaalta liika vouhotus ärsyttää vielä enemmän. Kultainen keskitie olisi hyvä, mikä se sit liekin.
Jaksamista kaikille. :)- loukkaantunut
eihän lääkäri voi nyt sanoa ihan lonkalta miten asiat on, sehän menee nähdäkseni pitkän kaavan mukaan, eli patologi antaa lopullisen vastauksen.
Mutta minulle kävi niin inhottavasti kun kysyin syövästäni, JOTAIN TOSI TYHMÄÄ TIETYSTI, huoneessa oleva sairaanhoitaja tirskui.
Voi vitsit. Kysyin syövän leviämisestä, ja se olikin vissiin hauska kysymys.
Onneksi lääkäri piti pokerinaamanansa eikä nauranut.
- hapsikas
Mitä teille leikatuille nyt kuuluu? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja pahat solukot saatu pois. Temppiä kaikille, jotka ovat samankaltaisessa tilanteessa.
Itseltäni poistettiin kolmisen viikkoa sitten korvasylkisrauhasen kasvain, todennäköisesti hyvälaatuinen (pleomorfinen adenooma). Olen kuitenkin pelko takapuolessa niin kauan, kunnes patologin vastaus poistetun kudoksen laadusta tulee. Jotenkin vaan jäi niin kumma olo leikkauksen jälkeen lääkärin sanomisista (tai sanomattomista, eleistä). No, auta ei kuin odotella. Korva ja leukaperä tunnoton vielä, syömään pystyy jo muutakin kuin särkylääkkeitä ja soseita, vaikka nimenomaan pureksiminen on hankalaa. Ja haukottelu sattuu. Kasvojen liikkeet onnistuvat jo paljon paremmin kuin alkuunsa, jolloin silmäkulman kohotus leikatulta puolelta ei onnistunut yhtään. Töihin olen palannut 15 pv:n sairasloman jälkeen. Haava on parantunut periaatteessa hyvin, mutta kauheasti vielä kiristää tuo arpikudos, ja korvan alapuolella kudos on kovaa kuin rauta... päätä kääntäessä kiristää. No, aika kai ainoastaan parantaa. - Anonyymi
Oletko toipunut syövästä? Nim. Huolestunut
- Anonyymi
Selvinnyt olen. Leikkauksesta on kulunut yli 10v. Hermot on riekaleina. Muistelen elämää ennen leikkausta: Poikamies, tanssi, urheilu oli harrastukseni.
Kaulaan ei ole kasvanut lihaa,suuri kraatteri.
Alueella on patteja, katkaistuja hermonpäitä. Pään liikkuvuus on rajoittunut.
Kipulääkkeitä menee. Syöpää ei ollu, joten jotan hyvää kuitenkin. Ystäväpiiri on supistunut pariin kaveriin.
En käy tansseissa, mutta urheilen ja liikun metsäpoluilla, jotta ei tarvii selostaa kenellekään mitä on tapahtunut.
Muuten leikkaus kesti 6tuntia.
Jotain meni vikaan, mutta sitä minulle ei kerrottu. Koska pään liike oli toispuolinen, niin leikkaava lääkäri ehdotti, että leikataan toinenkinpuoli, niin tulee tasapuolinen liike.
Minulta nousi karvat pystyyn ja ajattelin, että lääkäri on hullu.
Alunalkaen leikkauksen piti kestää n. Tunnin. Siitäkin tietää, että pieleen meni leikkaus.
Pyytäkää kirjallinen lausunto diagnoosista ja leikkaussuunitelmasta, ettei käy niinkuin minulle.
Terveisiä TYKS:laan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768