Mitä vierasvenesatamia, johon pääsee purkkarilla ja jossa on kunnollinen peseytymismahdollisuus, löytyy alle 100 km Helsingistä?
Vierasvenesatamat
21
4008
Vastaukset
- purjehduksen ope
Mikäli olet nyt aloittanut/ aloittamassa veneilyn, kannatta tutustua keväisen = Helmikuun) venenäyttelyn tarjouksiin
satamakirjoista ja merikorteista.
Pieni uhraus = iso hyöty.Näissä kirjoissa on yleensä myös lounnonsatamat.- Meritähti
ns luonnonsatamakirja on ollut meikäläisellä aika
ahkerassa käytössä myös. Suosittelen - Kiinnostunut
Meritähti kirjoitti:
ns luonnonsatamakirja on ollut meikäläisellä aika
ahkerassa käytössä myös. SuosittelenMistä saa? Tiedättekö kustantajaa / toimittajaa?
- Aloittelija
Mitä kirjaa/kirjoja suosittelet?
Ostin viime kesäksi Käyntisatamat 2000 -nimisen (?) nimisen, joka ei ollut hyvä, koska muutamassa satamassa, jossa tuli käytyä, satamana kuvaus ei vastannut alkuunkaan todellisuutta. Ilmeisesti kirjan tekijä oli koonnut tietonsa stamayrittäjien omien ilmoitusten mukaan. Esim. viihtyisä piensatama kylkikiinnityksellä oli veteen sortuva penger, jossa pystyynnostettu uppotukki veneen kiinnitystä varten. - Fendert
Aloittelija kirjoitti:
Mitä kirjaa/kirjoja suosittelet?
Ostin viime kesäksi Käyntisatamat 2000 -nimisen (?) nimisen, joka ei ollut hyvä, koska muutamassa satamassa, jossa tuli käytyä, satamana kuvaus ei vastannut alkuunkaan todellisuutta. Ilmeisesti kirjan tekijä oli koonnut tietonsa stamayrittäjien omien ilmoitusten mukaan. Esim. viihtyisä piensatama kylkikiinnityksellä oli veteen sortuva penger, jossa pystyynnostettu uppotukki veneen kiinnitystä varten.Aloittelijalle:
Partiolaisten suuri satamakirja
ilmestyy melkovarmasti nyt keväällä
kirjakauppoihin ja mm Maritimille.
Jos menet vierassatamaan niin hanki
pitkävartinen poijuhaka jota vaimokin
pystyy käyttämään.
Jos menet luonnonsatamaan niin hanki
ravakka ankkuri
Elisaaren satama Barösundin nurkilla
on ihan mukava lännessä.
Idässä ei oikein ole kuin mailikaupalla sisämaassa Porvoossa ? - Meritähti
Kiinnostunut kirjoitti:
Mistä saa? Tiedättekö kustantajaa / toimittajaa?
mutta muistaakseni Venenäyttelystäkin saa?
Vai muistaako joku paremmin? Tavallaan kiva
ostaa suoraan partiolaisilta, raha menee paremmin
perille kuin Maritimilta ostettaessa. Kirjat on jaettu
muutamaan eri osaan: ekaksi voi hankkia Suomenlahden
ja siitä sitten eteenpäin.
Suomen Bermudan kolmiossa Hanko-Maarianhamina-Rauma
on niin paljon luonnonsatamia, että niitä etsiskellessä
ja satamissa kavereilta kysellessä menee mukavasti
n 25 vuotta tai vähän enemmän. Olen siinä hommassa
vasta alkupuolella ja enkä vähääkään kyllästynyt.
Aina välillä on kiva käydä oikeassakin satamassa, mutta
on aina erikoinen ja eksoottinen tunnelma kun on onnistunut
kolistelematta(lla) löytämään jonkun kolon saarten välistä.
Ei ole lainkaan liioiteltua sanoa, että Suomen lounaissaaristo on maailman paras. Jollakin välimerellä ei ole mitään edes lähelle samanlaista; sinne mennään vain siksi että on lämmin, rantakapakka jne
Hyvää Onnea - messuilija
Suuri satamakirja 3 tuli ostettua venemessuilta 53 eur.vaikuttaa hyvältä.
- historysailor
Onko tilanne muuttunut?
- I_am_not_a_bot
Kaikki Saaristomeren saaret on tietojeni mukaan edelleen paikallaan.
- Eisepaksuus
Tallinnassa on hyvät suihkut :)
- Puurjehtija
Katajanokan vierasvenesatama, hyvät palvelut.
- OliskoNeTässä
Kunnollinen peseytymismahdollisuus on tietty määrittely asia mutta eikös nyt nuo ainakin:
- Loviisa, tosin taitaa olla himpun päälle tuon 100 km
- Porvoo
- Tallinna, Vergi, Lohusalu
- Pääkaupunkiseudulla sitten nippu
- Dragesviken/Porkala Marin
- Inkoo
- Elisaari
- Jussarö
- Sommaröstrand, tämä myös taitaa olla sen 100 km ulkopuolella - Villahousut23
Sommaröstrandissa katkeaa laiturisähköt 22.00...jostain syystä.Mutta hyvät pesumahdollisuudet siellä on!
- ollaannytrehellisiä
Sipoon Kaunissaari on palstan ylivoimainen suosikki. Vähän kuin Seiska lehti - kukaan ei sano käyvänsä siellä, mutta sama ydinporukka kansoittaa laituria koko kesän.
- Islabonbon
Pari kertaa käynyt ja hyttysiä oli maan perusteellisen runsaasti!
- Putipuhdas
Riippuu siitä mitä tarkoitetaan "kunnon peseytymismahdollisuudella"?! Ja nyt kysyttiin purkkarilla pääsemisestä, noihin edellä lueteltuihin pääsee muillakin veneillä!!!
- kunnon_paikkoja
Ankkuripaikkoja on vaikka kuinka, ja kastelukannu sitlootassa on peseytymispaikassa, makeata huuhteluvettäkin voi pitää sopivasti mukana pehmeissä kanistereissa.
- Reissumi
Sitä vaan ihmettelin kun joku kysyy satamaa kunnon pesemahdollisuuksilla niin toiset tyrkyttää luonnonsatamia. Ilmeisesti kunnon pesemahdollisuudet tarkoittaa suihkua vähintäänkin ja luonnonsatamassa se löytyy korkeintaan veneestä muttei se täytä vaatimusta kunnon. Elisaaressa on sauna mutta vuokrattava erikseen. Porvoo (täälläkin konteissa suihkut), Suomenlinna, Tammisaari, Loviisa ja Inkoo Jakobshamn (kirkonkylä myös jos syväys ei yli 190).
- SuihkunRiittäessä
Onhan Elisaaressakin pelkkä suihku. Maksullinen toki mutta saunaa ei tarvitse vuokrata.
- tuijottaja
Tämä aloittajan kysymys on jotakuinkin samaa luokkaa kun eräällä valokuvaus foorumilla oli jokin aika sitten - Mistä voin ostaa haaskan , olen päättänyt alkaa luontokuvaajaksi - että silviisii.
Venemessuilta bongattua https://lokistories.fi/entry
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k583712On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382371Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712328Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602218Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.281648Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711574- 761477
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?561042Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681002Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40899