Vierasvenesatamat

Aloittelija

Mitä vierasvenesatamia, johon pääsee purkkarilla ja jossa on kunnollinen peseytymismahdollisuus, löytyy alle 100 km Helsingistä?

21

4013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purjehduksen ope

      Mikäli olet nyt aloittanut/ aloittamassa veneilyn, kannatta tutustua keväisen = Helmikuun) venenäyttelyn tarjouksiin
      satamakirjoista ja merikorteista.
      Pieni uhraus = iso hyöty.Näissä kirjoissa on yleensä myös lounnonsatamat.

      • Meritähti

        ns luonnonsatamakirja on ollut meikäläisellä aika
        ahkerassa käytössä myös. Suosittelen


      • Kiinnostunut
        Meritähti kirjoitti:

        ns luonnonsatamakirja on ollut meikäläisellä aika
        ahkerassa käytössä myös. Suosittelen

        Mistä saa? Tiedättekö kustantajaa / toimittajaa?


      • Aloittelija

        Mitä kirjaa/kirjoja suosittelet?

        Ostin viime kesäksi Käyntisatamat 2000 -nimisen (?) nimisen, joka ei ollut hyvä, koska muutamassa satamassa, jossa tuli käytyä, satamana kuvaus ei vastannut alkuunkaan todellisuutta. Ilmeisesti kirjan tekijä oli koonnut tietonsa stamayrittäjien omien ilmoitusten mukaan. Esim. viihtyisä piensatama kylkikiinnityksellä oli veteen sortuva penger, jossa pystyynnostettu uppotukki veneen kiinnitystä varten.


      • Fendert
        Aloittelija kirjoitti:

        Mitä kirjaa/kirjoja suosittelet?

        Ostin viime kesäksi Käyntisatamat 2000 -nimisen (?) nimisen, joka ei ollut hyvä, koska muutamassa satamassa, jossa tuli käytyä, satamana kuvaus ei vastannut alkuunkaan todellisuutta. Ilmeisesti kirjan tekijä oli koonnut tietonsa stamayrittäjien omien ilmoitusten mukaan. Esim. viihtyisä piensatama kylkikiinnityksellä oli veteen sortuva penger, jossa pystyynnostettu uppotukki veneen kiinnitystä varten.

        Aloittelijalle:
        Partiolaisten suuri satamakirja
        ilmestyy melkovarmasti nyt keväällä
        kirjakauppoihin ja mm Maritimille.
        Jos menet vierassatamaan niin hanki
        pitkävartinen poijuhaka jota vaimokin
        pystyy käyttämään.
        Jos menet luonnonsatamaan niin hanki
        ravakka ankkuri
        Elisaaren satama Barösundin nurkilla
        on ihan mukava lännessä.
        Idässä ei oikein ole kuin mailikaupalla sisämaassa Porvoossa ?


      • Meritähti
        Kiinnostunut kirjoitti:

        Mistä saa? Tiedättekö kustantajaa / toimittajaa?

        mutta muistaakseni Venenäyttelystäkin saa?
        Vai muistaako joku paremmin? Tavallaan kiva
        ostaa suoraan partiolaisilta, raha menee paremmin
        perille kuin Maritimilta ostettaessa. Kirjat on jaettu
        muutamaan eri osaan: ekaksi voi hankkia Suomenlahden
        ja siitä sitten eteenpäin.

        Suomen Bermudan kolmiossa Hanko-Maarianhamina-Rauma
        on niin paljon luonnonsatamia, että niitä etsiskellessä
        ja satamissa kavereilta kysellessä menee mukavasti
        n 25 vuotta tai vähän enemmän. Olen siinä hommassa
        vasta alkupuolella ja enkä vähääkään kyllästynyt.

        Aina välillä on kiva käydä oikeassakin satamassa, mutta
        on aina erikoinen ja eksoottinen tunnelma kun on onnistunut
        kolistelematta(lla) löytämään jonkun kolon saarten välistä.
        Ei ole lainkaan liioiteltua sanoa, että Suomen lounaissaaristo on maailman paras. Jollakin välimerellä ei ole mitään edes lähelle samanlaista; sinne mennään vain siksi että on lämmin, rantakapakka jne

        Hyvää Onnea


      • messuilija

        Suuri satamakirja 3 tuli ostettua venemessuilta 53 eur.vaikuttaa hyvältä.


    • historysailor

      Onko tilanne muuttunut?

      • I_am_not_a_bot

        Kaikki Saaristomeren saaret on tietojeni mukaan edelleen paikallaan.


    • Eisepaksuus

      Tallinnassa on hyvät suihkut :)

    • Puurjehtija

      Katajanokan vierasvenesatama, hyvät palvelut.

    • OliskoNeTässä

      Kunnollinen peseytymismahdollisuus on tietty määrittely asia mutta eikös nyt nuo ainakin:

      - Loviisa, tosin taitaa olla himpun päälle tuon 100 km
      - Porvoo
      - Tallinna, Vergi, Lohusalu
      - Pääkaupunkiseudulla sitten nippu
      - Dragesviken/Porkala Marin
      - Inkoo
      - Elisaari
      - Jussarö
      - Sommaröstrand, tämä myös taitaa olla sen 100 km ulkopuolella

    • Villahousut23

      Sommaröstrandissa katkeaa laiturisähköt 22.00...jostain syystä.Mutta hyvät pesumahdollisuudet siellä on!

    • ollaannytrehellisiä

      Sipoon Kaunissaari on palstan ylivoimainen suosikki. Vähän kuin Seiska lehti - kukaan ei sano käyvänsä siellä, mutta sama ydinporukka kansoittaa laituria koko kesän.

      • Islabonbon

        Pari kertaa käynyt ja hyttysiä oli maan perusteellisen runsaasti!


    • Putipuhdas

      Riippuu siitä mitä tarkoitetaan "kunnon peseytymismahdollisuudella"?! Ja nyt kysyttiin purkkarilla pääsemisestä, noihin edellä lueteltuihin pääsee muillakin veneillä!!!

      • kunnon_paikkoja

        Ankkuripaikkoja on vaikka kuinka, ja kastelukannu sitlootassa on peseytymispaikassa, makeata huuhteluvettäkin voi pitää sopivasti mukana pehmeissä kanistereissa.


    • Reissumi

      Sitä vaan ihmettelin kun joku kysyy satamaa kunnon pesemahdollisuuksilla niin toiset tyrkyttää luonnonsatamia. Ilmeisesti kunnon pesemahdollisuudet tarkoittaa suihkua vähintäänkin ja luonnonsatamassa se löytyy korkeintaan veneestä muttei se täytä vaatimusta kunnon. Elisaaressa on sauna mutta vuokrattava erikseen. Porvoo (täälläkin konteissa suihkut), Suomenlinna, Tammisaari, Loviisa ja Inkoo Jakobshamn (kirkonkylä myös jos syväys ei yli 190).

      • SuihkunRiittäessä

        Onhan Elisaaressakin pelkkä suihku. Maksullinen toki mutta saunaa ei tarvitse vuokrata.


      • tuijottaja

        Tämä aloittajan kysymys on jotakuinkin samaa luokkaa kun eräällä valokuvaus foorumilla oli jokin aika sitten - Mistä voin ostaa haaskan , olen päättänyt alkaa luontokuvaajaksi - että silviisii.


    • dslcat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      939
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      106
      477
    Aihe