Onko joku joutunut vaihtamaan neuvolassa terveydenhoitajaa? Muuton myötä neuvola vaihtui ja nyt neuvolakäynnit ovat yhtä tuskaa, terveydenhoitaja tiuskii, on ylimielinen eikä todellakaan näytä nauttivan työstään. harmi vaan että tämä kostautuu asiakkaille. Hän on käyttäytynyt samoin muitakin asiakkaita kohtaan. Minne voisin laittaa palautetta hänestä? Ei todellakaan ole mukavaa mennä itku kurkussa neuvolaan ja tulla pois kun raskaus muuten olisi iloinen asia...:(
neuvolakäynnit
15
2552
Vastaukset
- selkakis
Mulla yritettiin terveydenhoitajaa vaihtaa kesken raskauden muuton takia.
Olisin joutunut inhottavalle vanhalle akalle, joka kommentoi ikävään sävyyn silloista tilannettani. Kävin siis kerran tämän vanhan ja vihaisen th:n luona, mutta sen jälkeen pyysin ja täytin lomakkeen jolla anottiin terveydenhoitajan vaihtoa.
Lomakkeessa kysyttiin perusteluita vaihtoon ja kirjoitin avoimesti, että uusi th kohteli minua mielestäni epäammatillisesti ja koen, että raskaudenaikaisen mielialani takia olisi kohtuutonta, että jotuisin käymään tämän th:n luona kiusattavana koko loppuraskauden ja vielä lastenneuvolassakin useamman vuoden.
Ehkä viikon päästä lomakkeen jättämisestä joku terveydenhuollon nainen soitti ja kertoi, että vaihtoanomus on hyväksytty. Sain uuden ja ihanan terveydenhoitajan. Tämä tapahtui joskus noin rv 25.- ¤sadness¤
Edelliselle, että eihän äitiysneuvolan th ole enää lastenneuvolan th. Eri th:t hoitavat äippäpuolen ja lastenneuvolan.
No, itsekin toivoisin vaihtoa, sillä oma th on jäänyt täysin kiinni menneisyyteeni ja jankkaa vuosia vanhoja asioita vaikka haluaisin ne ajat jo unohtaa ja keskittyä tähän ihanaan raskauteen. Koen kiusanteoksi sen, että toivomuksestani ja pyynnöistäni huolimatta hän joka ikinen neuvolakäynti palaa tähän vanhaan ikävään asiaan.
Hän on ottanut minut silmätikukseen, (pieni paikkakunta, pienet piirit) ja itselläni ikävä menneisyys takana josta kerroin avoimesti koska halusin olla rehellinen elämästäni...... ja nyt olen th:n silmätikku. - .............
¤sadness¤ kirjoitti:
Edelliselle, että eihän äitiysneuvolan th ole enää lastenneuvolan th. Eri th:t hoitavat äippäpuolen ja lastenneuvolan.
No, itsekin toivoisin vaihtoa, sillä oma th on jäänyt täysin kiinni menneisyyteeni ja jankkaa vuosia vanhoja asioita vaikka haluaisin ne ajat jo unohtaa ja keskittyä tähän ihanaan raskauteen. Koen kiusanteoksi sen, että toivomuksestani ja pyynnöistäni huolimatta hän joka ikinen neuvolakäynti palaa tähän vanhaan ikävään asiaan.
Hän on ottanut minut silmätikukseen, (pieni paikkakunta, pienet piirit) ja itselläni ikävä menneisyys takana josta kerroin avoimesti koska halusin olla rehellinen elämästäni...... ja nyt olen th:n silmätikku.Kyllä meillä ainakin on sama terveydenhoitaja sekä äitiys- että lastenneuvolan puolella. Varmaan sitten paikkakuntakohtaista.. Meillä on tosi mukava neuvolan täti ja raskauden aikana kun on tutustunut, on kiva että hän jatkaa myös sitten lapsen kanssa.
- 2+3
............. kirjoitti:
Kyllä meillä ainakin on sama terveydenhoitaja sekä äitiys- että lastenneuvolan puolella. Varmaan sitten paikkakuntakohtaista.. Meillä on tosi mukava neuvolan täti ja raskauden aikana kun on tutustunut, on kiva että hän jatkaa myös sitten lapsen kanssa.
voi mennä yksityiseen neuvolaan....
- hmph....
¤sadness¤ kirjoitti:
Hän on ottanut minut silmätikukseen, (pieni paikkakunta, pienet piirit) ja itselläni ikävä menneisyys takana josta kerroin avoimesti koska halusin olla rehellinen elämästäni...... ja nyt olen th:n silmätikku.Kyllä meilläkin on sama neuvolantäti sekä raskausaikana, että lapsilla. Ei kaikilla mene asiat niinkuin siellä teillä.
- dddddddddddddddddddd
¤sadness¤ kirjoitti:
Hän on ottanut minut silmätikukseen, (pieni paikkakunta, pienet piirit) ja itselläni ikävä menneisyys takana josta kerroin avoimesti koska halusin olla rehellinen elämästäni...... ja nyt olen th:n silmätikku.ainakin on äitiysneuvola ja lastenneuvola saman oven takana ja vierekkäiset huoneet missä käydään eli taitaa olla samat tyypit asialla lapsen syntymänkin jälkeen. Meillä tosin neuvolassa on kätilöt ainakin nyt raskauden aikana hoitamassa meidän asioita.
- s.t
dddddddddddddddddddd kirjoitti:
ainakin on äitiysneuvola ja lastenneuvola saman oven takana ja vierekkäiset huoneet missä käydään eli taitaa olla samat tyypit asialla lapsen syntymänkin jälkeen. Meillä tosin neuvolassa on kätilöt ainakin nyt raskauden aikana hoitamassa meidän asioita.
Meillä kunta on jaettu 5 eri osaan. Osa niistä jotka asuu keskustan alueella saa saman neuvola tädin kun raskaana ollessa. Mutta me asutaan sivummalla ja meillä neuvolatäti on sama kun tuleva kouluneuvola täti. Käyntikin on vaan lähikoululla.
Ennen meillä oli kätilö mutta en teidä miks se vaihtui ja nyt sairaanhoitajat hoitaa neuvolapuoltakin. Siis kesään asti oli kiva kätilö... Tää sh ei tunnu yhtä pätevältä, mutta on silti ihan kiva. - Huuuuhh...
s.t kirjoitti:
Meillä kunta on jaettu 5 eri osaan. Osa niistä jotka asuu keskustan alueella saa saman neuvola tädin kun raskaana ollessa. Mutta me asutaan sivummalla ja meillä neuvolatäti on sama kun tuleva kouluneuvola täti. Käyntikin on vaan lähikoululla.
Ennen meillä oli kätilö mutta en teidä miks se vaihtui ja nyt sairaanhoitajat hoitaa neuvolapuoltakin. Siis kesään asti oli kiva kätilö... Tää sh ei tunnu yhtä pätevältä, mutta on silti ihan kiva.Ei kai sairaanhoitaja sentään? Tuollaisesta en ole koskaan kuullutkaan! Eihän sairaanhoitajaopintoihin kuulu mitään neuvolatyön sisältöjä. Terkkari tai kätilö on ne vaihtoehdot äippäneuvolaan.
- merimiehen vaimoke
Muuton vuoksi myös itselläni vaihtui terveydenhoitaja. Kotipaikkakunnalla terveydenhoitajani oli aivan ihana, elämää täynnä oleva nainen, jolla oli ollut sama tilanne aikoinaan kuin minulla: mies merillä töissä, ja oli kiva kuulla kokemuksia. Hän ymmärsi tilanteeni niin merimieheni kuin kaiken muunkin kannalta. Pystyin olemaan avoin ja mieli oli korkealla neuvolasta päästyäni.
Nykyisellä paikkakunnallani th on vanha rouva, joka on todella vanhanaikainen, kaikinpuolin. Emme ole puolisoni kanssa siis naimisissa, opiskelen vielä ja olen vain vähän päälle parikymppinen. Saankin häneltä kiukkuisia katseita ja joka kerta käynnin jälkeen mieli on maassa.
Mutta edes se ei riitä, toisinaan terveydenhoitajana on sijainen, koska oma terveydenhoitajani tekee muuallakin hommia. Tuntuu raskaalta, kun ei tiedä kuka on seuraavaksi vuorossa ja millainen, ja kuinka kauan... - palautetta..
Palautetta voi antaakaupungin / kunnan / kuntayhtymän nettisivujen kautta - ja palautetta kannattaa antaa!
- 1991
Mulla on ongelmia lääkärini kanssa. Hän on niin aloittelia joka ei edes uskalla tutkia mua. Mulla oli keskenmeno maaliskuussa ja sitten sain ajan varattua jälkitarkastukseen... no siellä hänet ensimmäisen kerran näin ja petyin kovasti kun ei tiennyt mitä pitää tehdä, hän vain näpytteli konetta eikä tehnyt mitään muuta. No olen taas onneks raskaana ja kun menin neuvolaan niin näin hänet siellä ja petyin taas kun hän ei kuullut sydän ääniä koska laittoi sen laitteen navan ylä puolelle vaikka olin vasta rv:lla 13 sitten kun olisi pitänyt tutkia että onko mitään tulehduksia niin hän satutti niin kovasti että huusin kivusta ja kun piti tutkia sitä kohdunsuuta niin hän työnsi vahingossa sormensa peräaukkoon.... Sain koko matkan kotiin kuivata kyyneliä
En oikein tiiä voinko vaihtaa hänet koska hän on kummiskin ollut asiallinen minun kanssa mutta ei yhtään ammattilainen.. - tyytymätön
1991 kirjoitti:
Mulla on ongelmia lääkärini kanssa. Hän on niin aloittelia joka ei edes uskalla tutkia mua. Mulla oli keskenmeno maaliskuussa ja sitten sain ajan varattua jälkitarkastukseen... no siellä hänet ensimmäisen kerran näin ja petyin kovasti kun ei tiennyt mitä pitää tehdä, hän vain näpytteli konetta eikä tehnyt mitään muuta. No olen taas onneks raskaana ja kun menin neuvolaan niin näin hänet siellä ja petyin taas kun hän ei kuullut sydän ääniä koska laittoi sen laitteen navan ylä puolelle vaikka olin vasta rv:lla 13 sitten kun olisi pitänyt tutkia että onko mitään tulehduksia niin hän satutti niin kovasti että huusin kivusta ja kun piti tutkia sitä kohdunsuuta niin hän työnsi vahingossa sormensa peräaukkoon.... Sain koko matkan kotiin kuivata kyyneliä
En oikein tiiä voinko vaihtaa hänet koska hän on kummiskin ollut asiallinen minun kanssa mutta ei yhtään ammattilainen..Myös minulla oli aivan ihana neuvolan terveydenhoitaja edellisessä neuvolassa, ja sinne neuvolaan oli tosiaan mukava mennä. harmikseni en voinut pitää samaa neuvolaa kun kuitenkin tuota välimatkaa on sinne entiseen neuvolaan sen verran. yksityisiä neuvolia ei tällä nykyisellä pikku paikkakunnalla ole, että sitten lähimmät olisi muualla reilun 50km päässä..:( niin ja otin asioista selvää niin täällä ei sitten olekaan muita kuin tämä yksi ainut äitiysneuvolan terveydenhoitaja sekä sitten lastenneuvolan terveydenhoitaja. Lasten puolella oli erittäin mukava, ystävällinen sekä ammatillinen työntekijä, mutta tosiaan harmittaa jos useita kuukausia joutuu samalla käymään.. Taidan laittaa ainaki sitä palautetta, josko siellä sitten työntekijäkin alkaisi miettimään onko sitten oikeassa ammatissa..:/
- )
Mulla on nyt puolet käynneistä ollut sama terveydenhoitaja ja puolet joku muu (lomatuuraaja tai harjoittelija). Olisi kiva, kun olisi aina sama. Vaikka mulle onkin osunut ihan asiallisia henkilöitä. Ja varmasti kaikki haluaa, että neuvolakäynnistä jää hyvä mieli, eikä halua kuvaamasi kaltaista terveydenhoitajaa. Ilman muuta kannattaa kysyä voitko vaihtaa.
- parempaa palvelua
Minulla oli todella epäammattimainen lääkäri joka käyttäytyy täysin epäkunnioittavasta, oli vielä kaiken lisäksi mies. Lähdin pois kesken käynnin ja ilmoitin asiasta terveydenhoitajalle, jonka jälkeen sain tavata toisen huomattavasti asiallisemman lääkärin. Kannattaa valittaa, kyllä jokaisella on oikeus asialliseen palveluun. Eikä kenenkään pitäisi joutua itku silmässä lähtemään neuvolasta.
- oma kokemukseni
Olen terveydenhoitajaopiskelija ja ollut tekemässä työharjoittelua myös äitiysneuvolassa. Siellä harjoitellessani minulle sattui tosi äkäinen ja vihainen terveydenhoitaja ohjaajakseni. hänestä kärsivät sekä äitiysneuvolan asiakkaan että minä. Ei ollut mitenkään mukavaa mennä sinne. Aamuisin oli painajaista mennä sinne ja iltapäivällä oli päivän kohokohta, kun pääsin sieltä pois. Näin se kuulkaa on: näillä terveydenhoitajilla kun on vakivirka, niin saavat käyttäytyä ihan miten sattuu. Ei se meillä opiskelijoillakaan aina ole mitenkään luksusta yrittää jaksaa tuolla niiden kanssa ja kyllä ainakin minua on käynyt monta kertaa sääliksi miten äitejä siellä kohdellaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077740Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866031Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322077Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221916Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911- 361699
- 441494
- 591486
- 221441