Elikkä kärsin masennuksesta ja unettomuudesta. nytt minulle määrättiin ketipinor 25mg 1-2 iltaisin unettomuuteen. lisäksi käytän 150mg venlafaksiini orion aamuisin. sitten haittoihin, eilen kun otin ensimmäisen pillerin unen toiveessa niin vierähti 2h ja olin vielä tosi pirteä. niin päätin otta vielä toisen ja meni tunti niin alkoi välkkyä orannsia silmissä, mutta ei väsyttänyt. niinpä valvoin melkein koko yön välke silmissä. eli kuinkä yleistä on ettei lääke väsytä ja onko tuo välke normaalia?
Ketipinorin sivuvaikutukset.
5+5
2284
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
mä oon syöny ketipinoria nyt pari viikkoo ja pari iltaa sitte huomasin samanlaisia välkähdyksiä kun pidin silmiä kiinni,aivan kuin huoneessa olis välkkynyt joku valo. Yritettävä vaan olla ajattelematta sitä ja yrittää nukkua. Mulla 100 mg illalla väsyttää niin et noin puol tuntii ottamisen jälkeen ei silmät pysy auki, ja nukun hyvin aamuyöhön asti :) en mäkään tiedä onko välkkyminen normaalia, saattaa olla sivuvaikutuksia.
Kun ketipinoria, masennus- tai unilääkkeitä otetaan iltaisin unettomuuteen, lääkkeen ottamisen jälkeen mennään vuoteeseen (eikä tuijoteta televisiota tai nettiä pikkutokkurassa). Ei niistä lääkkeistä muuten mitään hyötyä ole.