Aikomuksenani on ostaa purkkariin GPS, aikaisemmassa veneessä minulla oli Garmin 45, nyt olen ajatellut kiinteän hankkimista.
Onko kokemuksia Garmin 128:sta? Onko kyseisen koneen kanssa ollut ongelmia ja olisiko joku toinen malli parempi.
Lisäksi listalla on kaiun hankkiminen, kannattaako eteenpäin näyttävän hankkiminen?
Ostaisinko Garmin GPS 128:n ?
10
4106
Vastaukset
- Pertti Kangas
Kysykykseesi taidat saada yhtä monta mielipidettä kuin vastausta. Jokaisella lienee oma mielipiteensä niistä asioista mitä GPS:ssä arvostaa. Garmin 128 on mielestäni hyvä, selkeäkäyttöinen ja vedenpitävä perus gepsi.
Kannattaa ostaa se vain muualta kuin Suomesta. Katso esim. http://www.gpsw.co.uk/
Siellä 128 maksaa pyöreasti 1800 mk.- fendert
Ajattelin ihan samaa : vaihtaa uudenmpaan 128 seen, mutta pysyn vanhassa 75 sessa. Varokaa muuten aika
voimakkaita magneettikenttiä.
Kiinteä on hiukka parempi kun toosa on
aina samassa paikassa.
- Kuunarin kippari
Jos aiot purjehtia muualla kuin väylillä ja "selvillä vesillä", eteenpäin näyttävä on ehdoton hankinta. Helpottaa oikoteiden etsimistä, ankkuripaikan valintaa, kryssiä salmipaikoissa yms., mutta käyttö edellyttää kyllä hieman harjoittelua sekä arvostelukykyä - ei millä vauhdilla tahansa missä tahansa.
Esimerkiksi automaattihälytys on vähän niin ja näin, sillä silakkaparvi pyrkii antamaan hälytyksen liian usein todellisen matalikon asemesta. Vaatii myös jatkuvaa seuraamista, sillä kulloinkin tarkkailtavan syvyysalueen joutuu asettamaan itse.
Varsinaiseen kalaparvien etsintään tavanomaisempi mm. pohjan laatua näyttävä kaiku lienee parempi, mutta sillä ajaakin jo kiven päälle, ennen kuin se kertoo, että kivi on alla.
Eteenpäin näyttävästä on noin kuuden vuoden kokemukset. - Huviveneilijä
laitehan on lähes sama, kuin käyttämäsi 45. On vaín kiinteä ja näyttä huomattavasti isompi - suosittelen ko. laitetta. Mielestäni Garminien laatu/hinta-suhde on kohdallaan verrattuna joihinkin muihin laitteisiin.
- PateToikka
"Onko kokemuksia Garmin 128:sta? Onko kyseisen koneen kanssa ollut ongelmia ja olisiko joku toinen malli parempi."
Onhan tuo kiistatta vähän vanhentunut, mutta ihan hyvää perustekniikkaa se on. En näe mitään syytä olla hankkimatta sitä.- VaiVanhentunut
Kysymyshän ei sentään ollut kuin 16 vuoden takaa... ;-)
- PateToikka
Jeps. Sehän meni hienosti. Ei varoittanut Google-haku moisesta.
Mielenkiintoista oli kuitenkin nähdä vastaukset, jotka kertoivat, että vanha tekniikka toimii edelleen. Toimiikohan nykyinen 16 vuoden päästä? Entä onko nykyinen tekniikka yhtä vanhentunutta 16 vuoden päästä kuin nyt on 16 vuoden takainen. Hidastuuko vai nopeutuuko alan kehitys?
- Todoornottodo
Pitkä kuin suoli24:n muisti - aamen.
- Vanha_GPS_toimii
Jos aloittaja hankki Garmin GPS128:n niin oli hyvä hankinta. Omassa veneessä se on edelleen primääri GPS, joka tarjoaa sijantia monelle laitteelle esim. VHF DSC yhdistelmälle ja tietokonepohjaiselle karttaplotterille. Kertonee Garminin laadusta, ainakin silloin alkuaikoihin. Tuon lisäksi käsi-GPS:nä apuveneessä on Garmin GPS 2 hankittu 1997.
- GarminRulz
Mulla täsmälleen sama konfiguraatio. Hienosti toimii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078