Minua kiinnostaisi luovuttaa munasoluja mutta haluaisin kuulla muiden kokemuksia. Miten hormonihoito vaikuttaa? Miten nopeasti koko prosessista palautuu? Voiko luovuttaa jos on kierukka?
munasolun luovuttaminen
3
468
Vastaukset
- Elämä on!
Hei!Harmi ettet ole saanut yhtään kommenttia jo munasoluja luovuttaneilta.Minä lahjamunasoluja saaneena voin kuitenkin sanoa , että olet "elämääkin suuremmalla " asialla miettiessäsi munasolujesi luovutusta.Niin antaisit elämän lasta kaipaavalle ja elämän itse lapselle!!!!Kaunis kiitos!Kaikkea kaunista elämääsi!!!!!!
- Pikku Myy-75
Hei, kokemukseni luovutuksesta ovat hyvät. En muista hoitojen aikana kokeneeni mitään ongelmia eikä hoidot olleet sinänsä rankkoja. Piikityskään ei ollut paha vaikka piikkikammoinen olenkin:) En ainakaan muista mitään ns kamalaa, itse luovutuskin oli hetkessä ohi enkä tuntenut mitään kipuja, luovutuksestani on aikaa 7 vuotta.
Minun kohdallani palautuminen vei pikkasen kauemmin aikaa kuin yleensä. Sain hyperstimulaation joka on luovuttajalle erittäin harvinaista. Yksi tuhannesta sen saattaa saada ja yleensä se on hoitojen avulla odottava äiti. Mutta "ylihedelmällisenä" ihmisenä luovutin 28 munasolua ja reilu 10 kypsymätöntä jäi vielä luovuttamatta joten turposin aikalailla ja nesteet alkoi kertymään vatsa-onteloon. Muistaakseni useimmiten luovuttaja luovuttaa n. 10-15 munasolua. Mutta viikon hyvä ja asiantunteva sairaalahoito auttoi parantumaan eikä jättänyt minkäänlaisia traumoja. Heti olisin uudelleen lähtenyt luovuttajaksi mutta minun kohdallani se ei enään onnistunut hyperstimulaation vuoksi. Mikä on todella harmi.
Joten voin vain kaikille suositella luovutusta. Lapsi on niin suuri elämän lahja joten se lahja pitäisi kaikkien sitä toivovien saada. Itselläni neljä lasta, nuorimmainen, iltatähti 3,5kk. Ja häntä katsellessani voin vain ajatella että olen joskus ehkä antanut saman lahjan jollekin perheelle.
Toivottavasti sait jotain vastausta kysymykseesi. Voin vielä kertoa mitä muistan jos Sinulle tulee mieleen jotain kysyttävää.- Ihmisyyttä on!
..upeita ihmisiä,te lahjoittajat!!!!Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841370Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82951
- 81945
- 39922
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66865Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61835Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831