LÄÄKÄRIPÄIVÄT

Valpo-valelääkäri mustassa peruukissaan ajatteli tutkia vähän Lääkäripäivien tarjontaa. Minkälaista apua ja hoitoa kansalaisille tarjotaan, siitä Valpo päätti ottaa selvää.

Eikun mukaan vaan!

Ensiksi Valpo eksyi "Selittämättömästi oireilevien potilaiden" -kurssille ja ajatteli siinä olevan jotain, mutta se olikin vaan sitä, että homesairaat ovat hulluja ja somatisoivat oireensa, joita ei ole olemassakaan. Lusmua, kieroa sakkia kaikki homesairaat, Valpo sai tietää.

Sen jälkeen Valpo eksyi kurssille "Kalmaklinikka - kuolintodistukset kuntoon", joka käsitteli sitä, kuinka kaikkien hoitoa saamattomien homesairaiden kuolintodistukset laitetaan kuntoon. Viitattiin itäisen naapurin systeemiin, jossa oli milloin mahasairautta ja lorvikatarria, mitä milloinkin, vaan lopputuloksena aina tuttu ja turvallinen kuolema. Kurssilla tiedusteltiin myös: "Kuolintodistusten kieli: latinaksi ja kotimaisilla kielillä vai hylkäämmekö latinan?", eikä latinan hylkäämistä puollettu, ettei yksinkertaiset ihmiset saisi tietää mitään.

Mutta Valpo-valelääkäri seikkaili Lääkäripäivillä edelleen.

Eteen tuli infopiste: "Suomessa hoidettavia sairauksia". Valpo kiinnostui ja halusi tutkia asiaa. Edessä oli pino brosyyreitä, joissa luki "virussairaudet ja bakteeri-infektiot". Päälle oli sutattu sana "sieni-infektiot" ja vieressä selitys: "Ei näillä leveyspiireillä."

Sitten Valpo-valelääkäri huomasi kojun, jossa myytiin krääsää. Hänen katseensa kiinnittyi pannukakun muotoiseen muoviseen esineeseen, jossa luki "maapallo".

- Ei voi olla totta, Valpo-valelääkäri ajatteli.

- Miten on mahdollista, että maapallo on Lääkäripäivillä pannukakun muotoinen, hän sadatteli ja sai osakseen pahennusta oikeiden lääkäreiden taholta.

- No niinhän meillä on aina ollut, yksi heistä sanoi. - Maapallo on pannukakku ja sillä siisti!

- Vaan eihän se vastaa todellisuutta, Valpo-valelääkäri yritti.

- Ei perkele tietenkään, mutta täällä Suomessa se on pannukakku, on aina ollut ja tulee olemaankin - ja nyt voit painua tuosta ovesta ulos, puhisi lihava läski lääkäri naama punaisena Valpolle.

9

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Olipa hyvä idea tuo stoori. Kypsyttelin sitä jo päivällä ja mietin, miten kirjoitan. Ihan itu se vaan oli ja vaikea hahmotella, mutta niin innoissani olin, että oli vaikea pidättäytyä kirjoittamisesta.

        Vikuri heppa sai odotella hoitaessani arkipäiväisiä asioita alta pois.

        Vaan jo päivällä päätin, ettei ole kiirettä Stokkan Hulluille Päivillekään, että jo tähänastisissa "hulluissa päivissä" oli ihan tarpeeksi.

        *

        Aika mediatemppu silti. Googlatkaapa sanalla "Lääkäripäivät", niin selviää.

        - Jospa joskus homesairauksia jopa hoidetaan eikä niihin tarvitse kuolla?


      • sanasinko kirjoitti:

        Olipa hyvä idea tuo stoori. Kypsyttelin sitä jo päivällä ja mietin, miten kirjoitan. Ihan itu se vaan oli ja vaikea hahmotella, mutta niin innoissani olin, että oli vaikea pidättäytyä kirjoittamisesta.

        Vikuri heppa sai odotella hoitaessani arkipäiväisiä asioita alta pois.

        Vaan jo päivällä päätin, ettei ole kiirettä Stokkan Hulluille Päivillekään, että jo tähänastisissa "hulluissa päivissä" oli ihan tarpeeksi.

        *

        Aika mediatemppu silti. Googlatkaapa sanalla "Lääkäripäivät", niin selviää.

        - Jospa joskus homesairauksia jopa hoidetaan eikä niihin tarvitse kuolla?

        Viilasin ja höyläsin.

        Kostautuu aina, jos ei malta loppuun asti tarkistella.

        Vaan mitäs siitä. Idea onkin siinä, että lääkäreiden hakiessa seuraavia lääkäripäiviä osa päätyy suoraan tähän palstaan.

        Tosin tajusin sen vasta jälkikäteen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.


      • säälittävää

        jota tarvii selittää


      • säälittävää kirjoitti:

        jota tarvii selittää

        Eipä kestä, kerro itse parempi oma keksimäsi.

        Ei taida vaan tulla, kun jo pari sanaa on tuollaista mössöä, jossa ei ole isoa alkukirjainta, välimerkkejä, pistettä... Harjoittelua kehiin.


      • sanasinko kirjoitti:

        Eipä kestä, kerro itse parempi oma keksimäsi.

        Ei taida vaan tulla, kun jo pari sanaa on tuollaista mössöä, jossa ei ole isoa alkukirjainta, välimerkkejä, pistettä... Harjoittelua kehiin.

        "Harjoittelua kehiin."

        - Meikä uhraa jo viikossa pelkkään käsin kirjoittamiseen ja tekstinsä oikolukuun ja korjaamiseen kymmenisen tuntia aikaa. Tänään aamusivujen kirjoittamiseen ja oikolukuun meni tunti ja vartti, milloin mitenkin. Pyrin kuitenkin, ettei aivan hirveisiin aikoihin veny, mutta olen niitä joskus moniakin tunteja yhteen menoon kirjoittanut. Ennätykseni taitaa olla 16 liuskaa.

        Liuskoja on myös kertynyt paljon, kymmenessä vuodessa noin kymmenisentuhatta. Olen tallentanut niitä laatikoihin, joihin mahtuu noin kaksi ja puoli tuhatta liuskaa.

        Jokin aika sitten tarkistin kirjoittamistani liuskoista jotain, jota varten yritin nostaa oikeaa laatikkoa. Mutta otteeni lipesi, koska laatikko oli niin painava ja nyrjäytin käteni. Seuraavana päivänä ihmettelin, miksi käteni on kipeä, kunnes vasta muistin nostaneeni painavia kirjoituksia.


      • säälittävää kirjoitti:

        jota tarvii selittää

        Ei kirjoittamiseni siihen kaadu, että kerron, mikä tuli mistäkin. Valitsin vaan kertoa ja sillä sökö.

        Taidankin jatkaa samalla linjalla ja kertoa vielä jotain lisää. Kiehtovaa oli esimerkiksi yhdistää Valpon nimi valelääkäriin, oikea väärään. Jostain syystä kirjoittajaminäni halusi antaa valelääkärille taustatukea kalkkeutunutta järjestelmää vastaan.

        Oikeassa elämässä en moista hyväksy. Tosin oikeassa elämässä on paljon muutakin kritisoitavaa.

        *

        Sitä jäin myös ihmettelemään, miksi Lääkäripäivillä jonkun kurssin nimenä on "Kalmaklinikka - kuolintodistukset kuntoon". Jos haluttaisiin olla asiallisia, nimenä olisi vain "Kuolintodistukset kuntoon" tms. Kalmaklinikka tuo mieleen pinnallisuuden, kunnioittamattomuuden, tunnesiteiden puuttumisen, jotka tunnesiteet jokainen läheisensä menettänyt tuskallisella tavalla kokee. Että puhutaan vaan kalmoista, on osoitus materialismista, jossa lääkärit rypevät ja josta kaikki heidän lähellään joutuvat kärsimään.

        Kuinka törkeästi voidaankaan käyttäytyä, siitä esimerkkinä tämä lääkäristä kertova juttu.

        Lainaus:

        Muistan ikuisesti hänen karut sanansa. "Sinulla on laajalle levinnyt eturauhassyöpä. Ensin sinulta leikataan munat, ja sitten sinä kuolet", hän kirjoittaa.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010092912422644_uu.shtml


      • piste piste piste
        sanasinko kirjoitti:

        "Harjoittelua kehiin."

        - Meikä uhraa jo viikossa pelkkään käsin kirjoittamiseen ja tekstinsä oikolukuun ja korjaamiseen kymmenisen tuntia aikaa. Tänään aamusivujen kirjoittamiseen ja oikolukuun meni tunti ja vartti, milloin mitenkin. Pyrin kuitenkin, ettei aivan hirveisiin aikoihin veny, mutta olen niitä joskus moniakin tunteja yhteen menoon kirjoittanut. Ennätykseni taitaa olla 16 liuskaa.

        Liuskoja on myös kertynyt paljon, kymmenessä vuodessa noin kymmenisentuhatta. Olen tallentanut niitä laatikoihin, joihin mahtuu noin kaksi ja puoli tuhatta liuskaa.

        Jokin aika sitten tarkistin kirjoittamistani liuskoista jotain, jota varten yritin nostaa oikeaa laatikkoa. Mutta otteeni lipesi, koska laatikko oli niin painava ja nyrjäytin käteni. Seuraavana päivänä ihmettelin, miksi käteni on kipeä, kunnes vasta muistin nostaneeni painavia kirjoituksia.

        on sisältö. parempi yksi sivu oikeassa paikassa, jolla on jotain vaikuttavuutta, kuin kymmenen tuhatt sivua tekstiä, jossa ei ole tärkeää sisältöä.


      • piste piste piste kirjoitti:

        on sisältö. parempi yksi sivu oikeassa paikassa, jolla on jotain vaikuttavuutta, kuin kymmenen tuhatt sivua tekstiä, jossa ei ole tärkeää sisältöä.

        Kannattaa aloittaa harjoittelu. Oma käsin kirjoittamiseni onkin vaan verryttelyä, joka mahdollistaa paljon muuta.

        Tosiasia vaan on, ettei hyväksi tulla makaamalla rähmällään ja harjoittelematta yhtään.

        Avuillasi - jotka kaikki kyllä näkevät - ei kannattaisi tulla paljoa neuvomaan. En ole koskaan kirjoittanut mitään noin surkeaa enkä tarvitse hyväksyntääsi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe