Asperger ja kofeiini

Kahvilakkolainen

Minulla on Asperger ja olen todella todella herkkä kofeiinille. Kykenen hankkimaan itselleni riippuvuuden hyvin nopeasti ja hyvin pieneen määrään kahvia tai teetä. Kofeiini tekee minut masentuneeksi, passiiviseksi ja harhaluuloiseksi. Toisinaan alan jopa näkemään "kummituksia", oudosti liikkuvia valohahmoja siellä täällä, jos olen saanut liikaa kofeiinia. Kerran olen oksentanutkin muutaman kupillisen jälkeen. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

5

2937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kofeiinitietäjä

Minulla ei ole Aspergeria, eikä kofeiini aiheuttanut minullemitään välittömiä tuntemuksia, mutta noin 4-5 vuoden käytön jälken minulle kehittyi ensin ms-oireita, ja puolen vuoden kuluttua vaikea masennus, ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö. Minulta meni yli 25 vuotta elämästä hukkaan kroonisen kofeiinimyrkytyksen vuoksi.

Kofeiini aiheuttaa kroonisen myrkytyksen muuttumalla maksassa myrkylliseksi paraksantiinivirtsahapoksi, joka pystyy estämään munuaisia poistamasta itseään ja muita virtsahappoja kehosta, heikentämällä munuaisten verenkiertoa. Kun happoja kertyy tarpeeksi, alkaa oireilu kullakin omien ominaisuuksien mukaan, psyyken vaivoina, unettomuutena, hallusinaatioina, persoonallisuusmuutoksina, verenpaineena, sydänsairautena, syöpänä, ms-oireyhtymänä, parkinsonismina jne...

• Kofeinisti

Allekirjoitan valitettavasti kaiken. Sitä on tullut vedettyä kahvia, energiajuomia, limua ja tietenkin kofeiininappeja. Aina vaan meinaa narahtaa uudelleen. Pitää siis tehdä selväksi että kofeiini on itse kuolema ja hyvin vaarallinen huume. Vasta sen jälkeen siitä voi päästä eroon.

http://es-klinikka.wetpaint.com/

• Anonyymi
        Kofeinisti kirjoitti:

Allekirjoitan valitettavasti kaiken. Sitä on tullut vedettyä kahvia, energiajuomia, limua ja tietenkin kofeiininappeja. Aina vaan meinaa narahtaa uudelleen. Pitää siis tehdä selväksi että kofeiini on itse kuolema ja hyvin vaarallinen huume. Vasta sen jälkeen siitä voi päästä eroon.

http://es-klinikka.wetpaint.com/

En valitettavasti allekirjoittaisi ihan kaikkea. Esim tuo munuaisten itsensäpoistamiskyvyn estäminen kuulosti hiukan mielikyvitukselliselta.

• Anonyymi

Kyllä, täysin samat vaivat

• Anonyymi

kyllä minula kofeiini parantaa keskittymistä ja motiivaatioo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      48
      2328
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      147
      1903
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1865
    4. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      32
      1485
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      108
      1484
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1171
    7. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1105
    8. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      69
      1096
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      881
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      877
    Aihe