Kuinka paljon olette juosseet näiden vaivojen takia lääkärillä saamatta apua ja kuinka monia tehottomia lääkekuureja syöneet?
Kuinka paljon omaa tai vakuutuksen rahaa on palanut?
Aloin laskea omaa tilastoani, mutta hyydyin lukumääriin ja summiin.
TILASTOJA
25
473
Vastaukset
Aivan liikaa on vakuutuksen rahaa palanut, joka olisi ollut kipeästi tarpeen muuhunkin, mutta kun tähän kuluu, niin poissa on. Eilen laitoin postiin lähtemään noin kolmen ja puolen sadan euron korvaushakemuksen pelkästään tämän viikon lääkärikuluista ja ensi viikolla tulee lisää. Käsittämättömiä summia, ja jo pelkkä punktio kustantaa sadan euron pintaan.
Toisaalta jos en olisi vakuutusta käyttänyt, ainoa "hoitoni" olisi korvapolille jonottaminen, joka nytkin vain jatkuu ja jatkuu sairastuessani sillä välin vain pahemmin ja pahemmin.
Ei tämä tilanne ollut vielä viime keväänä, mutta nyt on: "Ethmoidaaleissa hentoa limakalvoturvotusta. Turvotusta ostiomeataaliseudussa, oikea infundibulum on ahdas, vasen tukkeutunut. Poskionteloissa limakalvoturvotusta." Ja kun ei tällä neljännelläkään antibioottikuurilla parane, sientä on, on ollut jo tammikuun lopusta lähtien, sanokaa minun sanoneen. Tunsin jo tuolloin oireiden olevan erilaiset kuin tavallisessa poskiontelontulehduksessa, joita minulla on ollut joskus aiemmin vain pari kertaa."TT-kuvassa nähtäviä kroonisiksi tulkittavia tulehdusmuutoksia osteomeataalikompleksissa pidetään tärkeänä FESS:n aiheena."
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo96649.pdf
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo96649&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
*
Selviskin edellisestä, että vaivani vaatii leikkauksen, jos sinne asti pääsen.- usko jo
sanasinko kirjoitti:
"TT-kuvassa nähtäviä kroonisiksi tulkittavia tulehdusmuutoksia osteomeataalikompleksissa pidetään tärkeänä FESS:n aiheena."
http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo96649.pdf
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo96649&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
*
Selviskin edellisestä, että vaivani vaatii leikkauksen, jos sinne asti pääsen.aukko on ahdas ja sitä leikkauksella väljennetään. ei ole sientä ei.
usko jo kirjoitti:
aukko on ahdas ja sitä leikkauksella väljennetään. ei ole sientä ei.
"ei ole sientä ei."
- Huippuhyvä arvaus. Harmi vaan, että puoskari asialla.usko jo kirjoitti:
aukko on ahdas ja sitä leikkauksella väljennetään. ei ole sientä ei.
"ei ole sientä ei."
- Spekuloidaan nyt sitten tällä meitin tapauksella.
Sientä ikävä kyllä on. Sen voi jo päätellä siitä, että syöminen aiheuttaa päänsärkyä.
Ei ole ollut normaalia meikälle tuommoinen - tai päänsärky ylipäätään - ennen vuodenvaihteen jälkeistä poskiontelontulehdusta.
Jostain englanninkielisestä linkistä luinkin asiasta, mutten tähän hätään löytänyt.- näin se on
sanasinko kirjoitti:
"ei ole sientä ei."
- Spekuloidaan nyt sitten tällä meitin tapauksella.
Sientä ikävä kyllä on. Sen voi jo päätellä siitä, että syöminen aiheuttaa päänsärkyä.
Ei ole ollut normaalia meikälle tuommoinen - tai päänsärky ylipäätään - ennen vuodenvaihteen jälkeistä poskiontelontulehdusta.
Jostain englanninkielisestä linkistä luinkin asiasta, mutten tähän hätään löytänyt.tosi vakuuttavaa
- Homeherkkä#
Ottaisitko puhelimitse yhteyttä Turussa sijaitsevaan firmaan nimeltään Sieni-Pulssi. Löytyy gooklesta nyt Pulssi nimellä.
Kun eräälle homeystävälleni kasvoi patti hampaanjuureen, niin hän otti ennen hammaslääkärille menoa Sieni-Pulssista kuinka hammaslääkärin ja hänen tulee toimia sieniviljelynäytteen ottamista varten.
Hän lähetti näytteen Sieni-Pulssiin, ja näytteessä todettiin Aspergillus fumigatus-kasvustoa.
Hänelle tehtiin sen jälkeen hammassaneeraus HYKS:sissä sienilääkityksen turvin siksi, että oli vaarana A. fumigatuksen leviäminen verenkierron välityksellä muualle elimistöön. Homeherkkä# kirjoitti:
Ottaisitko puhelimitse yhteyttä Turussa sijaitsevaan firmaan nimeltään Sieni-Pulssi. Löytyy gooklesta nyt Pulssi nimellä.
Kun eräälle homeystävälleni kasvoi patti hampaanjuureen, niin hän otti ennen hammaslääkärille menoa Sieni-Pulssista kuinka hammaslääkärin ja hänen tulee toimia sieniviljelynäytteen ottamista varten.
Hän lähetti näytteen Sieni-Pulssiin, ja näytteessä todettiin Aspergillus fumigatus-kasvustoa.
Hänelle tehtiin sen jälkeen hammassaneeraus HYKS:sissä sienilääkityksen turvin siksi, että oli vaarana A. fumigatuksen leviäminen verenkierron välityksellä muualle elimistöön."Ottaisitko puhelimitse yhteyttä Turussa sijaitsevaan firmaan nimeltään Sieni-Pulssi. Löytyy gooklesta nyt Pulssi nimellä."
- Kiitos Homeherkkä, minun täytyy muistaa tehdä tuo. Nyt hoidettavasta hampaasta hammaslääkäri sai kaksi juurta kolmesta auki ja yrittää aukaista kolmannen seuraavalla kerralla.
Oli se outo juttu, että tämä, nyt taimmainen, hammas kuoli kolmessa viikossa, kun se oli vielä syyskuun puolivälissä elossa ennen viisaudenhampaan poisto-operaatiota. Ajattelin jo silloin, että viisaudenhammas olisi pitänyt pyytää mukaan näytteen ottamista varten, mutta olin jo silloin kadulla kävelemässä poispäin. Hammaslääkäri oli sanonut viisaudenhampaan juuria erikoisiksi.
Nyt kun tietokonetomografiakuvakin paljasti, että vasemman poskiontelon infundibulum on tukossa ja poski paksuntuntuinen aina vaan, ajattelen siellä muhivan jo sellaisia myrkkyjä, että hampaatkin kuolevat.sanasinko kirjoitti:
"Ottaisitko puhelimitse yhteyttä Turussa sijaitsevaan firmaan nimeltään Sieni-Pulssi. Löytyy gooklesta nyt Pulssi nimellä."
- Kiitos Homeherkkä, minun täytyy muistaa tehdä tuo. Nyt hoidettavasta hampaasta hammaslääkäri sai kaksi juurta kolmesta auki ja yrittää aukaista kolmannen seuraavalla kerralla.
Oli se outo juttu, että tämä, nyt taimmainen, hammas kuoli kolmessa viikossa, kun se oli vielä syyskuun puolivälissä elossa ennen viisaudenhampaan poisto-operaatiota. Ajattelin jo silloin, että viisaudenhammas olisi pitänyt pyytää mukaan näytteen ottamista varten, mutta olin jo silloin kadulla kävelemässä poispäin. Hammaslääkäri oli sanonut viisaudenhampaan juuria erikoisiksi.
Nyt kun tietokonetomografiakuvakin paljasti, että vasemman poskiontelon infundibulum on tukossa ja poski paksuntuntuinen aina vaan, ajattelen siellä muhivan jo sellaisia myrkkyjä, että hampaatkin kuolevat.Täältähän se jo löytyikin, pitää muistaa heti alkuviikosta soittaa:
http://www.pulssi.fi/fin/laboratorio/muualla_otettujen_naytteiden_tutkiminen/sanasinko kirjoitti:
Täältähän se jo löytyikin, pitää muistaa heti alkuviikosta soittaa:
http://www.pulssi.fi/fin/laboratorio/muualla_otettujen_naytteiden_tutkiminen/Vaikeata on. Sanottiin, että juuresta saa niin huonon ja pienen näytteen, joka ei kestä välttämättä edes kuljetusta.
Kerrottuani meneväni tällä viikolla uuteen punktioon ehdotettiin, että se näyte kannattaisi ottaa mieluummin siitä.
Lääkäriaseman laboratoriosta asiaa sitten jo kyselinkin ja onnistuisi - mutta kun pääsin lääkärin vastaanotolle keskiviikkona illalla, lääkäri ei korvaansa loksauttanut.
*
Se keskiviikko oli rankka päivä käytyäni silloin jo toisellakin lääkärillä ja mentyäni jo hyvissä ajoin "lepäämään" lääkäriaseman puuduttavalle tuolille.
Vaan ennen minua vastaanotolle meni toinen, jolta otettiin röntgenkuva, ja pääsin sillä välin sisään. Tuloksena, ettei lääkäri joutanut puuduttelemaan tarpeeksi pitkään.
Eipä ollut hauskaa, ja kotiin päästyäni kaaduinkin sänkyyn.
- Helvetillinen päivä kaiken kaikkiaan, se keskiviikko.sanasinko kirjoitti:
Vaikeata on. Sanottiin, että juuresta saa niin huonon ja pienen näytteen, joka ei kestä välttämättä edes kuljetusta.
Kerrottuani meneväni tällä viikolla uuteen punktioon ehdotettiin, että se näyte kannattaisi ottaa mieluummin siitä.
Lääkäriaseman laboratoriosta asiaa sitten jo kyselinkin ja onnistuisi - mutta kun pääsin lääkärin vastaanotolle keskiviikkona illalla, lääkäri ei korvaansa loksauttanut.
*
Se keskiviikko oli rankka päivä käytyäni silloin jo toisellakin lääkärillä ja mentyäni jo hyvissä ajoin "lepäämään" lääkäriaseman puuduttavalle tuolille.
Vaan ennen minua vastaanotolle meni toinen, jolta otettiin röntgenkuva, ja pääsin sillä välin sisään. Tuloksena, ettei lääkäri joutanut puuduttelemaan tarpeeksi pitkään.
- Helvetillinen päivä kaiken kaikkiaan, se keskiviikko."-- mutta kun pääsin lääkärin vastaanotolle keskiviikkona illalla, lääkäri ei korvaansa loksauttanut."
Ensi kertaa minulle syntyi näkemys, että tässä on jotain mätää - aivan kuin totuutta ei haluttaisi tietääkään. Arvovaltakiista, sitäkö se on?
Kaiken aikaa siinä lääkärin vastaanotolla vasemman pikkuvarpaani väli kipotteli ja muistutteli itsestään, vaikka sieni oli todettu vain oikean pikkuvarpaan välistä. Ei tarvinnut olla tyhmä tajutakseen, että samaa tautia oli vasemmallakin, ja ehkä myös poskionteloissakin.
Eri asia sitten on, miten tutkitaan ja hutkitaan. Eipä potilas voi siihen juurikaan vaikuttaa.- näytteet mukaan
sanasinko kirjoitti:
"-- mutta kun pääsin lääkärin vastaanotolle keskiviikkona illalla, lääkäri ei korvaansa loksauttanut."
Ensi kertaa minulle syntyi näkemys, että tässä on jotain mätää - aivan kuin totuutta ei haluttaisi tietääkään. Arvovaltakiista, sitäkö se on?
Kaiken aikaa siinä lääkärin vastaanotolla vasemman pikkuvarpaani väli kipotteli ja muistutteli itsestään, vaikka sieni oli todettu vain oikean pikkuvarpaan välistä. Ei tarvinnut olla tyhmä tajutakseen, että samaa tautia oli vasemmallakin, ja ehkä myös poskionteloissakin.
Eri asia sitten on, miten tutkitaan ja hutkitaan. Eipä potilas voi siihen juurikaan vaikuttaa.sen huuhtelun jälkeen. Tai pyydä huuhtelusaalis mukaasi ja lähetä se postissa Sieni-Pulssiin. Et sinä tähän lääkäreitä tarvitse.
sanasinko kirjoitti:
Vaikeata on. Sanottiin, että juuresta saa niin huonon ja pienen näytteen, joka ei kestä välttämättä edes kuljetusta.
*
- Helvetillinen päivä kaiken kaikkiaan, se keskiviikko."Tuloksena, ettei lääkäri joutanut puuduttelemaan tarpeeksi pitkään."
Onneksi punktio tehtiin enää vain oikealle puolelle, mutta tarpeeksi häijyä teki jo sekin. Ei se viiden minuutin puudutus ollut tarpeeksi, kun kymmenen minsaa olisi pitänyt odottaa.
- Isompi piikki ja vähemmän puudutusta :(
Pari kertaa punktioita meikän elämässä taisikin jo riittää. Enpä suostune hommaan enää uudestaan.näytteet mukaan kirjoitti:
sen huuhtelun jälkeen. Tai pyydä huuhtelusaalis mukaasi ja lähetä se postissa Sieni-Pulssiin. Et sinä tähän lääkäreitä tarvitse.
Kiitosta taas. Olisihan se hyvä, jos näytteet otettaisiin aina kun pitäisi. Käytäntö on vaan toinen - ja toisaalta sieniviljelyt eivät ole edes luotettavia. Luotettavin on mikroskooppitutkimus sairaasta kudoksesta suoraan, eli sieltä poskiontelosta, jota on itse vähän vaikea ottaa.
sanasinko kirjoitti:
"-- mutta kun pääsin lääkärin vastaanotolle keskiviikkona illalla, lääkäri ei korvaansa loksauttanut."
Eri asia sitten on, miten tutkitaan ja hutkitaan. Eipä potilas voi siihen juurikaan vaikuttaa.Aika jännät on poskiontelot nyt.
Sen jälkeen, kun ensimmäinen punktio tehtiin molemmille puolille, en ole ottanut nenähuuhteluita ollenkaan. Söin vaan sen hurjan Amorion Comp -antibioottikuurin loppuun ja otin Nasonex-kortisoninenäsuihketta, milloin satuin muistamaan.
Lääkäri sanoi kyllä, että nenänhuuhtelu olisi hyvä, mutta väsyin siihen ainakin toistaiseksi.
Ainoana hoitona on ollut nyt Nasonex, joka aika hurjaa tavaraa sekin. Jos erehtyy ottamaan kaksi suihkausta kerralla molempiin sieraimiin, tunne poskionteloissa on epämiellyttävä.
- Mutta joo, vasen poski tuntuu edelleen paksulta, vaikka särkyä on ollut vähemmän. Bakteeri on ainakin ajettu pois oikealta, stafylokokkia oli. Tosin olihan minulla jalassakin sekä bakteeri että sieni yhtä aikaa, ja sieni on tuntemuksista päätellen edelleen jäljellä.
Ja yhä edelleen on parempi syödä mahdollisimman vähän.
Kun herään aamuisin oltuani syömättä koko yön, on suhteellisen normaali olo kahvia juodessani. Kahvi vain piristää, eikä omassa mustassani muuta energiaa olekaan. Mutta sitten niin kuin äskenkin, kun söin aamupalana pari tummaa jälkiuuniviipaletta, päällä juoksevaa Beceliä, makkaraa ja juustoa, jonkun ajan kuluttua poskiontelot alkavat "tuntua" molemmilta puolilta, ne saavat energiaa - joka on juuri se outo ja sairas kuvio tässä.
Tämän kanssa nyt sitten eletään, kun ei muutakaan voi.sanasinko kirjoitti:
Aika jännät on poskiontelot nyt.
Sen jälkeen, kun ensimmäinen punktio tehtiin molemmille puolille, en ole ottanut nenähuuhteluita ollenkaan. Söin vaan sen hurjan Amorion Comp -antibioottikuurin loppuun ja otin Nasonex-kortisoninenäsuihketta, milloin satuin muistamaan.
Lääkäri sanoi kyllä, että nenänhuuhtelu olisi hyvä, mutta väsyin siihen ainakin toistaiseksi.
Ainoana hoitona on ollut nyt Nasonex, joka aika hurjaa tavaraa sekin. Jos erehtyy ottamaan kaksi suihkausta kerralla molempiin sieraimiin, tunne poskionteloissa on epämiellyttävä.
- Mutta joo, vasen poski tuntuu edelleen paksulta, vaikka särkyä on ollut vähemmän. Bakteeri on ainakin ajettu pois oikealta, stafylokokkia oli. Tosin olihan minulla jalassakin sekä bakteeri että sieni yhtä aikaa, ja sieni on tuntemuksista päätellen edelleen jäljellä.
Ja yhä edelleen on parempi syödä mahdollisimman vähän.
Kun herään aamuisin oltuani syömättä koko yön, on suhteellisen normaali olo kahvia juodessani. Kahvi vain piristää, eikä omassa mustassani muuta energiaa olekaan. Mutta sitten niin kuin äskenkin, kun söin aamupalana pari tummaa jälkiuuniviipaletta, päällä juoksevaa Beceliä, makkaraa ja juustoa, jonkun ajan kuluttua poskiontelot alkavat "tuntua" molemmilta puolilta, ne saavat energiaa - joka on juuri se outo ja sairas kuvio tässä.
Tämän kanssa nyt sitten eletään, kun ei muutakaan voi.Unohtui sanoa, että syömisen jälkeen otsassa tuntuu myös, oikealla enemmän kuin vasemmalla.
Epänormaali tunne kauttaaltaan.
- ei ammattitautia
ja paljon hyviä lääkkeitäkin. Yhtään turhaa kuuria en syönyt. Lääkäreiden vallassa ei kuitenkaan ole rakennusten korjaaminen, joten päätöksen työpaikan vaihtamisesta olen joutunut tekemään ihan itse. Näin valitettavasti menetin myös ihanan työpaikkalääkärinkin.
"Lääkäreiden vallassa ei kuitenkaan ole rakennusten korjaaminen, joten päätöksen työpaikan vaihtamisesta olen joutunut tekemään ihan itse."
- Ikävä kyllä lääkäreiden vallassa on paljon muuta, jota eivät suostu aina tekemään. Miksi poskionteloeritteestäni otettiin vain bakteeriviljely, vaikka kroonisessa poskiontelotulehduksessa on nimenomaan epäily sieni-infektiosta? (Mayo-klinikka 1999.)
Mikä ihmeen takapajula tämä oikein on? On tosi paha juttu, jos sieni-infektio on saanut muhia minussa jo yhdeksän kuukautta.- tajusitko
sanasinko kirjoitti:
"Lääkäreiden vallassa ei kuitenkaan ole rakennusten korjaaminen, joten päätöksen työpaikan vaihtamisesta olen joutunut tekemään ihan itse."
- Ikävä kyllä lääkäreiden vallassa on paljon muuta, jota eivät suostu aina tekemään. Miksi poskionteloeritteestäni otettiin vain bakteeriviljely, vaikka kroonisessa poskiontelotulehduksessa on nimenomaan epäily sieni-infektiosta? (Mayo-klinikka 1999.)
Mikä ihmeen takapajula tämä oikein on? On tosi paha juttu, jos sieni-infektio on saanut muhia minussa jo yhdeksän kuukautta.ettei niitä syötetä kenellekään jos ei ole ihan varmaa että on sienitulehdus
tajusitko kirjoitti:
ettei niitä syötetä kenellekään jos ei ole ihan varmaa että on sienitulehdus
"sieniantibiootit on niin vaarallisia
ettei niitä syötetä kenellekään jos ei ole ihan varmaa että on sienitulehdus"
- Älä höpötä, lääkäri. Vaarallisempaa on sienitulehdus ilman hoitoa.
Mitä ihmeen hoitoa se on, kun ei viitsitä diagnosoidakaan?tajusitko kirjoitti:
ettei niitä syötetä kenellekään jos ei ole ihan varmaa että on sienitulehdus
"Because aspergillosis is a potentially fatal disease, I recommend allopathic medicine for primary treatment." ( http://www.drweil.com/drw/u/id/QAA326656 )
- Jep, tajunnut jo itsekin. Syön vaikka paskan Sporanoxia päästäkseni tästä.- usko jo
sanasinko kirjoitti:
"sieniantibiootit on niin vaarallisia
ettei niitä syötetä kenellekään jos ei ole ihan varmaa että on sienitulehdus"
- Älä höpötä, lääkäri. Vaarallisempaa on sienitulehdus ilman hoitoa.
Mitä ihmeen hoitoa se on, kun ei viitsitä diagnosoidakaan?Muutkin tietää juttuja. Ei tarvi lukea kuin se pieni lehdykkä joka on pilleripaketin mukana. Maksa-arvot nousee monilla jotka sieniantibiootteja syö. Ei kantsi tosiaan turhaan syödä eikä varsinkaan kuviteltuun tautiin. Jos on vaan ahtaat onkalot, niin mieluummin leikkaus kuin vaarallinen lääkehoito. Paranee kerralla.
- reumainen
usko jo kirjoitti:
Muutkin tietää juttuja. Ei tarvi lukea kuin se pieni lehdykkä joka on pilleripaketin mukana. Maksa-arvot nousee monilla jotka sieniantibiootteja syö. Ei kantsi tosiaan turhaan syödä eikä varsinkaan kuviteltuun tautiin. Jos on vaan ahtaat onkalot, niin mieluummin leikkaus kuin vaarallinen lääkehoito. Paranee kerralla.
Maksa-arvot nousee myös homerakennuksissa. Niin on käynyt niin minulle kuin monelle muullekin työpaikallani; tosin niitähän ei muuten "terveiltä" ihmisiltä edes mitata. Itse satun kuulumaan lääkkeiltäni sellaiseen ryhmään, että minulta tarkkaillaan myös maksa-arvoja, jotka välillä käyvät tosi korkeallakin, eikä mitään selitystä lääkityksestä ole löytynyt. Mainittakoon, etten käytä alkoholia, eikä mitään muutakaan muutosta suun kautta nautittuna ole ollut.
Fess-leikkauksesta ei vaan aina suinkaan ole apua, edes niihin ahtaisiin onteloihin. Ne vaivat tuppaa uusiutumaan. Sen vuoksi leikkausta ei monestikaan enää tehdä. Näin sanoi minulle keskussairaalan k.o. poliklinikan ylilääkäri vajaa vuosi sitten TT-kuvauksen jälkeen. usko jo kirjoitti:
Muutkin tietää juttuja. Ei tarvi lukea kuin se pieni lehdykkä joka on pilleripaketin mukana. Maksa-arvot nousee monilla jotka sieniantibiootteja syö. Ei kantsi tosiaan turhaan syödä eikä varsinkaan kuviteltuun tautiin. Jos on vaan ahtaat onkalot, niin mieluummin leikkaus kuin vaarallinen lääkehoito. Paranee kerralla.
Ihme kommentteja pukkaa. Lystinsä kullakin.
- Homeherkkä#
Tarvitsen vain Symbicort-astmapiipun (ei muuta lääkitystä), ja kun olen joutunut käyttämään sitä tähän menessä vain ennaltaehkäisynä, eli tuhkehtumisen estolääkityksenä, niin hankin uuden vasta kun sen voimassaolokaika umpeutuu. Kesällä 2009 ostamani astmapiipun käyttöaika umpeutuu nyt marraskuussa.
Reseptin saamiseksi tilaan keuhkolääkäriltäni ajan, jonka vastaanotolla kävin viimeeksi huhtikuussa 2007.
Kun huhtikuuun 2007 jälkeen jouduin muiden allergiaperäisten tulehdussairauksieni takia turvautumaan sekä ihopoliin, että tk-lääkäreihin, niin keuhkolääkärini kirjoittaman Symbicort-reseptin uusiminen on sujunut noilta tahoilta mukisematta.
Keuhkolääkärikäyntimaksu oli viimeeksi luokkaa 70 E toimistomaksu. Nyt varmaan enemmän.
Tunnen tapaturmaeläkkeellä olevia homeastmaatikkoja, joiden pelkät astmalääkekulut per kolme kuukautta ovat luokkaa n. 700 eruoa, jotka kulut onneksi vakuutusyhtiö vielä maksaa täysimääräisina, vaikka kroonisen nuhan lääkekulut vakuutusyhtiöt ovat jo siirtäneet sv-korvausten piiriin, ja joiden siirtämisestä on valituksia vireillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832