Ikuna

Elämäni

elän muistojen tantereillani
lämpimissä tuulissa liikahdan

koleiden syystuulien mukana kuljen
kohmeisissa huuruisssa
kylmyyden sulatan

kaihojen sävelissä
runojen sanoissa
luoksesi löytäisin

Näissä elämänkielekkeissa
vastarannan kallioille
nimeäsi vannoen

suojaisiin poukamiin
muistojeni virtaan

sulilla vesillä
rantaveteesi talveksi jäädyn
jotta yhtä elämänkaarta olisimme

Tuuleen
vastavirtaan yönveet välkehtii
myötävirtaan pesäni teen

jotta

- Yöntähtinä -
toisemme löytäisimme

ikuna
maailmaamme kierämään.

15

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaana K

      IHANA, kumpa itse pystyisin samaan.









      Terv. Jaana K

      • Kiitos Jaana -

        Sinä Hyvä Ystäväni pystyt kiteyttämään
        monta Elämänajatusta/- toivetta pieneen

        hedelmälliseen "Runojenhedelmäkoriin"
        ihailtavalla tavalla,jota on ilo seurata,vaikka
        elämänkaruus olisi tummaa,

        niin sydän että mielesi Kultaa !

        Kiittäen Sinua !


    • .

      en jaksa tätä pelleilyä enää, kiitos yrittämisestä ja hyvää jatkoa

      • Kiitos - että Välität ja Yrität omallasi ... kuin opastuksena Sinulle :

        luetko toiselta palstalta kommenttiraitani : toivokaamme !

        Hyvää Syksyä toivottaen ja vielä parempaa jatkoa.


      • .
        dolan kirjoitti:

        Kiitos - että Välität ja Yrität omallasi ... kuin opastuksena Sinulle :

        luetko toiselta palstalta kommenttiraitani : toivokaamme !

        Hyvää Syksyä toivottaen ja vielä parempaa jatkoa.

        kuten sanoin. en enää jaksa. joten en lue. antaa olla.


      • Jaana K

        Mistä kumman pelleilystä sinä et jaksa ?
        Runoja ruoditaan ja niistä on kiva saada palautetta.


      • . kirjoitti:

        kuten sanoin. en enää jaksa. joten en lue. antaa olla.

        ... - mutta kuitenkin jälleen vaivauduit,joten

        antaa olla että TAAS Seuraavaa odotellaan:
        Sinultakin - jokin vetää lukemaan/kommentoimaan !

        Toivotellen,jotta edes Jotain Ymmärtäisit ja

        neuvon: Vaihtoehdoksi - Hiljaisuuden taholtasi !

        Suomi 24 on juuri kaltaisiesi vuoksi muodustunut
        sellaiseksi: kuin se on - Pelkäät esille tuloasi ! ! !


      • .
        Jaana K kirjoitti:

        Mistä kumman pelleilystä sinä et jaksa ?
        Runoja ruoditaan ja niistä on kiva saada palautetta.

        luulin toiseksi. Sori. Nyt poistun pahoittamasta suurien runoilijoiden sielunelämää. Anteeksi vielä kerran. Jatkakaa!


      • Jaana K kirjoitti:

        Mistä kumman pelleilystä sinä et jaksa ?
        Runoja ruoditaan ja niistä on kiva saada palautetta.

        Niin - Toivokaamme että Ylläpitäjäkin Todella tarttuisi
        häiriköintiin,joka aina VAAN TÄÄLLÄ Tuntuu nostavan
        päätään.

        Jokainen etsikööt sellaisen paikan,jossa itse tuntuu
        viihtyvän.... joillekin niin Vaikeaa esittäen omaa
        typeryyttään Julkisesti !

        Juuri näiden vuoksi tämäkin palsta on näivettynyt.
        Että saammeko orastavan nousun häiriköiden jälleen

        Hiekkalaatikkoleikiksi entisajan malliin ?

        Tämä on kohdallani monien joukossa ainut palsta,
        jolla asustavat "tietynlaiset henkilöt jatkuvasti ".

        Kiitos : Jaana K. ...


      • . kirjoitti:

        luulin toiseksi. Sori. Nyt poistun pahoittamasta suurien runoilijoiden sielunelämää. Anteeksi vielä kerran. Jatkakaa!

        Itse EN Kyllä antaisi Anteeksi,ellen saisi yksityisesti
        omaan säh.post.osoit. SELITYSTÄSI PERUSTELUINEEN !

        Onko Kanttia,vaiko pelleilet omalla kuvallasi ?


      • Jaana K
        . kirjoitti:

        luulin toiseksi. Sori. Nyt poistun pahoittamasta suurien runoilijoiden sielunelämää. Anteeksi vielä kerran. Jatkakaa!

        Tämä on sinulta nimimerkitön todella säälittävä teko.
        Et uskaltanut tulla esiin edes nimimerkilläsi.


      • .
        Jaana K kirjoitti:

        Tämä on sinulta nimimerkitön todella säälittävä teko.
        Et uskaltanut tulla esiin edes nimimerkilläsi.

        ettei minulla ole semmoista teidän tarkottamaa nimimerkkiä. Olen satunnainen lukija, joka erehtyi luulemaan runoa kannanotoksi sattumalta kohtaamansa vanhan tutun suunnalta. Olen siis ihan tosi pahoillani suututettuani teidät. En ymmärrä runoista mitään, ja en siis ole kirjottanut täällä aikaisemmin. Ymmärrän jatkossa etten puutu näihin enään.


      • . kirjoitti:

        ettei minulla ole semmoista teidän tarkottamaa nimimerkkiä. Olen satunnainen lukija, joka erehtyi luulemaan runoa kannanotoksi sattumalta kohtaamansa vanhan tutun suunnalta. Olen siis ihan tosi pahoillani suututettuani teidät. En ymmärrä runoista mitään, ja en siis ole kirjottanut täällä aikaisemmin. Ymmärrän jatkossa etten puutu näihin enään.

        Miksi piilottaa itseään merkintöjensä taakse,siksikö että olisi
        helpompi "huudella,ihan mitä vain,jos ei kerran mitään nk.tiedä,
        ainoastaan olettaen" ?

        Täällä on aikoinaan ollut hyvinkin asiattomia,herjaavia,
        "panettelevia viestejä",ja sen johdosta monetkin lähtivät kuin
        "jäljelle jääneet" ikäänkuin varautuvat " että milloin mistäkin loka
        alkaa lentää uudelleen - ja mistä syistä ?

        Onko mm. mitä erilaisimmissa harrasteissa täällä netissäkin kuin
        tapana toisien mollaaminen,ties millä verukkeilla ?
        Eikä tämä Suomi 24 runopalsta ole varmaankaan ainut,kun lukee
        tai jos nyt viitsii edes seurata eri palstoja että miten mahdollisesti
        milläkin palstoilla käyttäydytään ?

        Onko Asiallisuus kuin toisen Arvostaminen niin vaikeaa,vaikka olisi
        eri mieltäkin,niin silti voisi kasvonsa säilyttää Asiallisuudella että
        miten/mihin näkökantaansa perustelee !

        Ja ellei joistain pidä,niin voisi sivuuttaa että pysyä erossa ainakin
        siitä mikä ei itseään koskisi ja mistä' todellakaan Ei Tiedä Mitään
        ja varsinkin : jos ei kuulu omaan harrastuspiiriin.
        Näin minä ainakin tekisin/ teen,eikä aika kaikkeen riittäisikään !

        Arvostella saa että pitääkin mm. Runoja,minunkin alimpaan helvettiin,
        jos esittää asiansa perustellusti /kuin Asiantuntevuudella.
        Aina pitää olla : Vahva Peruste,mihinkä oman "totuutensa" esittää.

        Kiitos vastauksestasi - Arvostan sitä mutta jos minua aiheettomasti
        jostain lyödään,silloin isken takaisin ; - en muuten !

        Eikä tämä nyt ole lyönti Sinua vastaan mutta se miten netissäkin
        käyttäydytään jopa vastuuttomasti toisiaa kohtaan, vasten parempaa
        tietoa - En hyväksy perusteluitta !

        Kiittäen : Dolan


    • *MURUKULTA*

      Siis........ VAUH! ~~ Tämä on helmi! ~~

      Upea kokonaisuus - soljuva teksti - myötätuulta joka rivillä

      Tähän sopinee sanonta - olen sanaton - ;)

      Kiitos Dolan - tämä kuuluu kategoriaan: tämä jos joku ''pelasti päivän''! Huh...

      • Tehdessäni tätä täydellä vakavuudella kuin jopa harkiten
        sanoja,lauseineen että kerronnankin sanomaa ;

        jotta runoni saisi tälläisenkin vastaanoton.

        Kiitos Sinulle Murukulta ja "toivokaamme" edelleen,
        vielä tulevaisuudessakin Auringon paistavan myös

        tällekin palstalle !

        Hyvää : uutta alkavaa viikkoa Sinulle... "joko pian
        siellä talven tuntua ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe