Jotkut eivät hoida velvollisuuksiaan...
Jos sit hoitavat, niin unohdetaan tämä aloitus.
http://www.youtube.com/watch?v=cncjowp3w-U
Kello on jo paljon, näin Lauantaina.
127
1883
Vastaukset
- HTZA
miten alkuperäiseen verrattuna, ikä alkaa painamaan.
Ja siksi tämä sopii 50 palstalle.
Nostalgikkona olisin halunut nähdä lempparini esittävän tämän, vaikkapa 75
H.ikä painoikin, tuli hänestä aina esiin annos pikkupoikaa - se tuntui aina niin luontevalta hänellä...
- GloriaJoy
joissakin paikoin tai oli :-)
Tuossa oli niin söpö koreokrafia et laitan toisen samanlaisen, yks Pena:
http://www.youtube.com/watch?v=85NKrjWitec&feature=related
.. ;-)Pena veti upeaa biisiä - kyllä "messiasasento" sojosormineen on ihan ymmärrettävä - mieshän oli ihan liekeissä! ; D
oli tuo ;(
Tääkin on vanha, mutta ah niin lämmin, hellä ja pehmoinen :)
http://www.youtube.com/watch?v=OJgKd9mWeNMettä joku voi pitää Kirkasta. Sen täytyy olla jotain ulkomusiikillista, koska laulajana hän oli ala-arvoinen.
- verditti
Kerrankin! Samaa mieltä kanssasi.
Lämmin ihminen kuitenkin, oli liikuttavaa seurata
hänen ja Kisun välistä ystävyyttä viereiseltä pediltä. niin mä kanssas kuljen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=JlfPN9d8kek&p=1C0F635BF69FCC96&playnext=1&index=21
Aika viiltävää, eikö ;)- HTZA
kierteli Kirka kouluja, Silvery bandin kanssa, muistaakseni.
"When a man loves a woman" painui sieluuni, syvälle.
Hempeempi versio oli jo tiedossani (Percy Sledge), Kirka esitti sen lempatun miehen raivolla.
Se, koulukonventti meni minulta puihin, vaan muisto jäi.
Kirkan lemppari en ole.
H. verditti kirjoitti:
Kerrankin! Samaa mieltä kanssasi.
Lämmin ihminen kuitenkin, oli liikuttavaa seurata
hänen ja Kisun välistä ystävyyttä viereiseltä pediltä.oli mukava kaveri. Kerrankin kun me, häntä 3-4 vuotta nuoremmat teinit olimme Pakilan Töppiksen ikkunan takana kuikkimassa sateessa bändin treenejä, niin Kirka tuli pyytämään meidät sisään. "Tulkaa sisään sieltä palelemasta jätkät!"
Anceli kirjoitti:
niin mä kanssas kuljen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=JlfPN9d8kek&p=1C0F635BF69FCC96&playnext=1&index=21
Aika viiltävää, eikö ;)mitään vikaa ole, mutta ne ovatkin Kassu Halosen tekemiä ja jonkun oikean laulajan laulamina ehkä vielä hienompia.
HTZA kirjoitti:
kierteli Kirka kouluja, Silvery bandin kanssa, muistaakseni.
"When a man loves a woman" painui sieluuni, syvälle.
Hempeempi versio oli jo tiedossani (Percy Sledge), Kirka esitti sen lempatun miehen raivolla.
Se, koulukonventti meni minulta puihin, vaan muisto jäi.
Kirkan lemppari en ole.
H.että Kirka olisi juuri sinun ikäisesi, ainakin sen perusteella, mitä me häntä muutamaa vuotta nuoremmat teinit koimme silloin Maunulan ja Pakilan alueella pyöriessämme. Hän oli n. 16 ja me olimme 13-14 vuotiaita. En ole ikinä pitänyt Kirkaa mitenkään ihmeellisenä laulajana, mutta sympaattinen heppu hän oli.
- HTZA
Teotwawki kirjoitti:
että Kirka olisi juuri sinun ikäisesi, ainakin sen perusteella, mitä me häntä muutamaa vuotta nuoremmat teinit koimme silloin Maunulan ja Pakilan alueella pyöriessämme. Hän oli n. 16 ja me olimme 13-14 vuotiaita. En ole ikinä pitänyt Kirkaa mitenkään ihmeellisenä laulajana, mutta sympaattinen heppu hän oli.
minä olen syntynyt 1949.
Nykyään ikä masentaa, aikanaan se oli yhtä juhlaa.
Vetäisitkö kanssani yhdet tötsyt?
Viimeisen vetäisin joskus 1972.
Tupakkalain intohimoisena vastustajana, voisin vielä vetäistä, Eino Leinon patsaan juurella.
Tötsyt eivät ole Tupakkaa...
:)
H. Teotwawki kirjoitti:
että Kirka olisi juuri sinun ikäisesi, ainakin sen perusteella, mitä me häntä muutamaa vuotta nuoremmat teinit koimme silloin Maunulan ja Pakilan alueella pyöriessämme. Hän oli n. 16 ja me olimme 13-14 vuotiaita. En ole ikinä pitänyt Kirkaa mitenkään ihmeellisenä laulajana, mutta sympaattinen heppu hän oli.
Samoilla kulmilla ollaan pyöritty, saman ikäsinä. Kävitkö Lärvässä? Ajan tappoa ostarilla?
Tunnemmekohan toisemme......... :)- Hymy;))
Teotwawki kirjoitti:
missä Kirka aloitti. Ties vaikka olisin Teon kanssa yhdessä siellä joranut jotenkin...muistan vain sellaisen jutun että, jokinlainen leima laitettiin aina käteen muuten ei päässyt sisään voimistelusaliin;))) Oeyh. Jeah. Tuo koulu oli silloin ja on edelleen silloisen lapsuuteni kotipihan vieressä. Kirka fani aina. *Täällä ovat edelleenkin kaikki Maunulaiset. Tässä ikäluokassa. Naapurini oli myös Kirkan hyvä ystävä nuoruusajalta. Hän on meille siitä paljon kertonut;))) Näissä pihaparlamenttaarimme kokouksissa...;))) siis täällä jutellaan myös yhteisistä nuoruusajoista.:))) Toinen kesto idolli on näyttelijä-laulaja Pirkko Mannola.
Itse pidän erityisesti tästä: Sä surun pyyhit silmistäni pois. spipaleesta.
tsau:Friidu HTZA kirjoitti:
minä olen syntynyt 1949.
Nykyään ikä masentaa, aikanaan se oli yhtä juhlaa.
Vetäisitkö kanssani yhdet tötsyt?
Viimeisen vetäisin joskus 1972.
Tupakkalain intohimoisena vastustajana, voisin vielä vetäistä, Eino Leinon patsaan juurella.
Tötsyt eivät ole Tupakkaa...
H.viimeksi muutama vuosi sitten. Olihan minulla "tomaattiansarikin", joka oli päällystetty matta UV-muovilla ja pidin lukkoa ovessa, että ulkopuoliset eivät päässeet katsomaan, miten "tomaatit" kasvoivat.:-XD
isopienikissa kirjoitti:
Samoilla kulmilla ollaan pyöritty, saman ikäsinä. Kävitkö Lärvässä? Ajan tappoa ostarilla?
Tunnemmekohan toisemme......... :)mutta meidän tukikohtamme oli lähinnä Itä-Pakilassa ja sieltä sitten vaelsimme välillä Länsi-Pakilan ja Maunulan puolelle. Nyt näistä kavereista useimmat ovat joko haudassa tai vankilassa. Itse olen pärjännyt kohtalaisesti, joten huimausaineiden kanssa ei ole ongelmia ollut.
Hymy;)) kirjoitti:
missä Kirka aloitti. Ties vaikka olisin Teon kanssa yhdessä siellä joranut jotenkin...muistan vain sellaisen jutun että, jokinlainen leima laitettiin aina käteen muuten ei päässyt sisään voimistelusaliin;))) Oeyh. Jeah. Tuo koulu oli silloin ja on edelleen silloisen lapsuuteni kotipihan vieressä. Kirka fani aina. *Täällä ovat edelleenkin kaikki Maunulaiset. Tässä ikäluokassa. Naapurini oli myös Kirkan hyvä ystävä nuoruusajalta. Hän on meille siitä paljon kertonut;))) Näissä pihaparlamenttaarimme kokouksissa...;))) siis täällä jutellaan myös yhteisistä nuoruusajoista.:))) Toinen kesto idolli on näyttelijä-laulaja Pirkko Mannola.
tsau:Friidusävellykset ovat klassikoita ja ilman niitä Kirka olisi varmasti painunut unholaan. Ei pidä unohtaa Kisun ja Vexin osuutta Kirkan menestyksessä. Samoilla kulmilla olemme pyörineet Friidu, mutta jos oikein muistan, olet minua hieman nuorempi joten, kun minä olin 13-14, niin sinä lienet ollut ehkä noin 10. En muista joranneeni kenenkään kybävuotiaan kanssa.:-XD
- Hymy:))
Kirkalla oli poikeuksellisen karsimaattinen jäbä. Siksi muut kundit vähän kateellisia. Sitä paitsi minä ainakin pidän hän karheasta äänestään. Tämäkin vanha biisi: Sulle vain yli synkän virran. Voisiko kukaan muu suomalainen miesartisti vetää sen komeammin. Kylmät väreet nousevat tämän naisen selkäpiissä aina kun tämän kuulen, nimenomaan Kirkan laulamana.
Lähetänkin ystävälleni Jorelle sinne Vuosaareen terveisiä;))) Tämänhän on erilaisten nuorenten sävellahja? palsta.
Siis terkkuja Jorelle. Nähdään:)))
tsau:Friidu - Hymy:))
Teotwawki kirjoitti:
sävellykset ovat klassikoita ja ilman niitä Kirka olisi varmasti painunut unholaan. Ei pidä unohtaa Kisun ja Vexin osuutta Kirkan menestyksessä. Samoilla kulmilla olemme pyörineet Friidu, mutta jos oikein muistan, olet minua hieman nuorempi joten, kun minä olin 13-14, niin sinä lienet ollut ehkä noin 10. En muista joranneeni kenenkään kybävuotiaan kanssa.:-XD
Ehkä iso-systereini varjolla;))) Itse en edes tuota opparia käynyt. He kävivät. Samoilla kulmilla aivan varmasti;))) Olet oikeassa tuon Kisun ja Veksin suhteen. Minusta on tosi kliffaa nyt kuunnella Pertsan juttuja Kirkasta. Hän oli hiukan vanhempi kuin Kirka. Hänestä Kirka oli tuolloin täysi pentu;))) kun oli aloittamassa tätä musiikkijuttua. Ja niinhän vielä olikin.
Minä olen vieläkin täysi kakara;))) taas Pertsan mielestä. Friidu joka ei tiedä mistään mitään;)))
Et usko mutta, näitä vanhoja juttuja on todella mukava kuunella nyt mitä täälläkin kulmilla tapahtui...Vain kyyneleet valuuvat silmäkulmista koska miten muutenkaan voisi reagoida. Kaikki oli kuitenkin jotenkin niin viatonta sähläämistä pääosin;))) tuolloin.
tsau:Friidu Hymy:)) kirjoitti:
Kirkalla oli poikeuksellisen karsimaattinen jäbä. Siksi muut kundit vähän kateellisia. Sitä paitsi minä ainakin pidän hän karheasta äänestään. Tämäkin vanha biisi: Sulle vain yli synkän virran. Voisiko kukaan muu suomalainen miesartisti vetää sen komeammin. Kylmät väreet nousevat tämän naisen selkäpiissä aina kun tämän kuulen, nimenomaan Kirkan laulamana.
Lähetänkin ystävälleni Jorelle sinne Vuosaareen terveisiä;))) Tämänhän on erilaisten nuorenten sävellahja? palsta.
Siis terkkuja Jorelle. Nähdään:)))
tsau:Friidumutta Kirkassa ei ollut mitään suomalaista. Molemmat vanhemmat olivat ulkomaalaisia, mutta en minä Kiriliä arvostele mistään muusta kuin siitä, että laulajana hän ei ollut mitenkään ihmeellinen. Meillä on karheaäänisiä laulajia monta ja useimmat heistä luokkaa parempia kuin Kirka. Kirkan menestys perustui nimenomaan eksoottiseen ulkonäköön ja karismaan, mutta laulutaidossa olisi ollut parantamista. Eräskin fonetiikan opettaja ihmetteli kerran ääneen, että tuon miehen äänihuulet ovat varmasti aivan riekaleina, koska tekniikka ei ole ole ollenkaan hallussa. Sitä paitsi hän joutui pitämään pitkiä taukoja esiintymisessä, koska ääni ei kestänyt rääkyvää laulutyyliä.
Hymy:)) kirjoitti:
Ehkä iso-systereini varjolla;))) Itse en edes tuota opparia käynyt. He kävivät. Samoilla kulmilla aivan varmasti;))) Olet oikeassa tuon Kisun ja Veksin suhteen. Minusta on tosi kliffaa nyt kuunnella Pertsan juttuja Kirkasta. Hän oli hiukan vanhempi kuin Kirka. Hänestä Kirka oli tuolloin täysi pentu;))) kun oli aloittamassa tätä musiikkijuttua. Ja niinhän vielä olikin.
Minä olen vieläkin täysi kakara;))) taas Pertsan mielestä. Friidu joka ei tiedä mistään mitään;)))
Et usko mutta, näitä vanhoja juttuja on todella mukava kuunella nyt mitä täälläkin kulmilla tapahtui...Vain kyyneleet valuuvat silmäkulmista koska miten muutenkaan voisi reagoida. Kaikki oli kuitenkin jotenkin niin viatonta sähläämistä pääosin;))) tuolloin.
tsau:FriiduMalmin yhteiskoulua, mutta parhaat kaverini olivat noilla kulmilla Pakilassa, Manelassa ja Ogelissa. Valitettavasti useimmat heistä on mana kutsunut tai sitten ovat bosessa.
Teotwawki kirjoitti:
mutta meidän tukikohtamme oli lähinnä Itä-Pakilassa ja sieltä sitten vaelsimme välillä Länsi-Pakilan ja Maunulan puolelle. Nyt näistä kavereista useimmat ovat joko haudassa tai vankilassa. Itse olen pärjännyt kohtalaisesti, joten huimausaineiden kanssa ei ole ongelmia ollut.
ollaan oltu. Vaan samoin on käynyt minunkin silloisille ystävilleni. Haudassa, vankilassa tai muuten vaan syrjäytyneitä.
Kiitollinen saa olla, että ymmärsi jättää ne piirit ajoissa.Hymy;)) kirjoitti:
tsau:Friidukaikki Maunulalaiset ole. Enhän minäkään ole;)
Elämä vei muualle kauan kauan sitten.
Haaveena on paluu juurilleen ja vanhuuden päivät siellä Maunulassa. Rivarin pätkä esim. Koivikkotieltä. Keskuspuisto vieressä, ah!
Saas nähdä miten käy.isopienikissa kirjoitti:
ollaan oltu. Vaan samoin on käynyt minunkin silloisille ystävilleni. Haudassa, vankilassa tai muuten vaan syrjäytyneitä.
Kiitollinen saa olla, että ymmärsi jättää ne piirit ajoissa.samoin kävi minulle, kun aloin seurustella itseäni neljä vuotta vanhemman tytön kanssa. Hän kirjoitti ylioppilaaksi, kun olin viisitoista. Minut valittiin samana vuonna Malmin yhteiskoulun oppilaskunnan puheenjohtajaksi ja tie lähti oikeaan suuntaan. Seurustelimme viisi vuotta ja ero tuli, kun lähdin armeijaan.
isopienikissa kirjoitti:
kaikki Maunulalaiset ole. Enhän minäkään ole;)
Haaveena on paluu juurilleen ja vanhuuden päivät siellä Maunulassa. Rivarin pätkä esim. Koivikkotieltä. Keskuspuisto vieressä, ah!
Saas nähdä miten käy.lehtiä Koivikkotielle.
Teotwawki kirjoitti:
Malmin yhteiskoulua, mutta parhaat kaverini olivat noilla kulmilla Pakilassa, Manelassa ja Ogelissa. Valitettavasti useimmat heistä on mana kutsunut tai sitten ovat bosessa.
ystäville ja kavereille on oikein käynyt. Muutimme noilta opparin kulmilta kun tätä ns. uutta Maunulaa aloitettiin rakentemaan ja tämä vanha ns. Puu-Maunula purettiin. Olin silloin 15v. Sitten näihin uusin kivitaloihin. Vahempani ostavivat täältä itselleen asunnon. Joten eräänlainen sosiaalinen status nousi heilläkin;)). Olin kuitenkin 17 v. kun lähdin täältä. Palasin vasta nyt takaisin.
Epäilen kyllä että, näin käynyt suurimmaksi osaksi omillekin kavereilleni. Että, ovat joko kuolleet tai sitten istuvat bosessa. Todennäköisesti. Vain muutamaan olen täällä nyt törmänyt. Sen olen kyllä kuullut näiltä ns.lapsuuden pihaltamme vanhemmilta asukkailta jotka vielä elossa. Että, moni käy vielä tämän ikäisenä siellä katsomassa vanhjoja kulmia vähän tippa silmäkulmassa muistelemassa lapsuttaan. Ehkä se oli sitten poikkeuksellinen onnekas aika monille sitten kuitenkin kuitenkin;))) ja olihan se. Aika kultaa muistot. Taisimme olla yhtä suurta perhettä....Hyvä täällä oli kasvaa aikuisuuten jos, vaan oli onni pysyä poissa huumeista. Itse en koskaan ole minkäänlaisia huumeita kokeillut. Poliittisissa piireissä niitä ei hyväksytty. Ja Hyvä niin. Koska moni niinhin sitten sortui....ja aivan turhaan.
ystäville ja kavereille on oikein käynyt. Muutimme noilta opparin kulmilta kun tätä ns. uutta Maunulaa aloitettiin rakentemaan ja tämä vanha ns. Puu-Maunula purettiin. Olin silloin 15v. Sitten näihin uusin kivitaloihin. Vahempani ostavivat täältä itselleen asunnon. Joten eräänlainen sosiaalinen status nousi heilläkin;)). Olin kuitenkin 17 v. kun lähdin täältä. Palasin vasta nyt takaisin.
Epäilen kyllä että, näin käynyt suurimmaksi osaksi omillekin kavereilleni. Että, ovat joko kuolleet tai sitten istuvat bosessa. Todennäköisesti. Vain muutamaan olen täällä nyt törmänyt. Sen olen kyllä kuullut näiltä ns.lapsuuden pihaltamme vanhemmilta asukkailta jotka vielä elossa. Että, moni käy vielä tämän ikäisenä siellä katsomassa vanhjoja kulmia vähän tippa silmäkulmassa muistelemassa lapsuttaan. Ehkä se oli sitten poikkeuksellinen onnekas aika monille sitten kuitenkin kuitenkin;))) ja olihan se. Aika kultaa muistot. Taisimme olla yhtä suurta perhettä....Hyvä täällä oli kasvaa aikuisuuten jos, vaan oli onni pysyä poissa huumeista. Itse en koskaan ole minkäänlaisia huumeita kokeillut. Poliittisissa piireissä niitä ei hyväksytty. Ja Hyvä niin. Koska moni niinhin sitten sortui....ja aivan turhaan.
tsau:Friidukannabista kummempaa en ole koskaan käyttänyt, vaikka tarjolla olisi ollut vaikka mitä. Joskus saattoi diileri sanoa, että nyt ei ole hassista, mutta otatko amfetamiinia. Ei kiitos, oli vastaukseni. Kaverini sen sijaan ottivat mitä oli tarjolla ja seuraukset olivat vähintäänkin ikävät. Harva heistä pystyi nousemaan sieltä jaloilleen.
Mitä sitten tulee omien kotikulmien kaihoisaan muistelemiseen, minulla oli sen verran rankka lapsuus ja nuoruus, että en kaipaa sieltä mitään. En muistele mennyttä haikeudella, nyt on paremmin kuin koskaan aiemmin.- Hymy;))
isopienikissa kirjoitti:
kaikki Maunulalaiset ole. Enhän minäkään ole;)
Saas nähdä miten käy.Täällä tämä Koivikkotie ja nämä rivarialue on varsin upeeta. Tuo upea vanha lehmuskuja mistä Koivikkotie alkaa on kerrassaan upea nyt. Puut täällä kun ovat vain kasvaneet. Samoin kuin upeat ruusupensaat. Jotka tänne aikanaan istutettiin. Alueen asuntoja siis näitä kerrostaloja on museoviraston valvonnanalla myös entisöity entiseen komeuteensa. Tämä on todella nyt kaunista aluetta. Itselläni on vain yksi haikeus, tai pyyntö joka ei toteudu. Olisi sellainen että, nämä vanhat kivijalkakauppatilat otettaisiin taas alkuperäiseen käyttöönsä. Mutta, se lienee mahdonta.
tsau:Friidu
Tervetuloa takaisin himaan;))) - Hymy:))
Teotwawki kirjoitti:
mutta Kirkassa ei ollut mitään suomalaista. Molemmat vanhemmat olivat ulkomaalaisia, mutta en minä Kiriliä arvostele mistään muusta kuin siitä, että laulajana hän ei ollut mitenkään ihmeellinen. Meillä on karheaäänisiä laulajia monta ja useimmat heistä luokkaa parempia kuin Kirka. Kirkan menestys perustui nimenomaan eksoottiseen ulkonäköön ja karismaan, mutta laulutaidossa olisi ollut parantamista. Eräskin fonetiikan opettaja ihmetteli kerran ääneen, että tuon miehen äänihuulet ovat varmasti aivan riekaleina, koska tekniikka ei ole ole ollenkaan hallussa. Sitä paitsi hän joutui pitämään pitkiä taukoja esiintymisessä, koska ääni ei kestänyt rääkyvää laulutyyliä.
Kirka oli Kirka. Siis ihan ihku;))))ja on vieläkin.Tietysti olet oikeassa. Mutta, mitä välii....me gimmat kun pidimme ja pidämme edelleenkin (siis näinkin vanhat ja kokeneet) AINA Kirkasta. Eikä vähäpätöisin syy siinä liene se että, Kirkahan oli Månsasin oma kundi;))) Joten Friidun kanssa tästä turha kinastella;)))
Teotwawki kirjoitti:
kannabista kummempaa en ole koskaan käyttänyt, vaikka tarjolla olisi ollut vaikka mitä. Joskus saattoi diileri sanoa, että nyt ei ole hassista, mutta otatko amfetamiinia. Ei kiitos, oli vastaukseni. Kaverini sen sijaan ottivat mitä oli tarjolla ja seuraukset olivat vähintäänkin ikävät. Harva heistä pystyi nousemaan sieltä jaloilleen.
Mitä sitten tulee omien kotikulmien kaihoisaan muistelemiseen, minulla oli sen verran rankka lapsuus ja nuoruus, että en kaipaa sieltä mitään. En muistele mennyttä haikeudella, nyt on paremmin kuin koskaan aiemmin.vaikeaa. Otan osaa suruusi. Oma lapsuuteni oli hyvin onnellista aikaa. Vasta murrosiässä katsoin että, nyt on parempi lähteä. Ja läksin. Se aika oli hankalaa elämässäni. Ja lapsuuteni perheessä myös. Tuonne lapsuuteni pihakulmille tulee joskus, käytyä myös siksi että, siellä asuu nuoruuteni työtoveri nyt. Haaveenani on palata sinne näihin taloihin asumaan. Mutta, sieltä ei vapaudu nyt asuntoja;))) ja mieheni taas ei näe mitään syytä miksi muuttaisimme tästä.
Omia lapsuuteni kavereita tiedän muutaman jopa kuolleen tuolleen huumeisiin. Ehkä se suru silloin kun jotui läheltä katsomaan. Iskotti sitten päähän jo varhain. Että, tuota ainetta en halua kokeilla. Suurinosa skolekavereistani tietenkin kokeili. Olin kuitenkin varsin kiltti nuori;))) Mitä nyt kävin kapinoissa mielenosoituksissa ja huutelmassa pitkin Stadia ja Lahtea ja Tamperetta: Sade ei haittaa sosialismi voittaa. Tai: Ananasta ahmi hotkaise pyy, loppusi porvari lähestyy.....Olin kuitenkin syvästi rakastunut piirisihteerimme joten minulle täytyy antaa anteeksi ja ottaa huomioon nämä raskauttavat asianhaarat jotka tähän käytökseeni johtivat. Hän oli varsin komea ja karismaattinen nuorimies joka sai minut tekemään mitä halusi;))))
tsau:Friidu Hymy;)) kirjoitti:
Täällä tämä Koivikkotie ja nämä rivarialue on varsin upeeta. Tuo upea vanha lehmuskuja mistä Koivikkotie alkaa on kerrassaan upea nyt. Puut täällä kun ovat vain kasvaneet. Samoin kuin upeat ruusupensaat. Jotka tänne aikanaan istutettiin. Alueen asuntoja siis näitä kerrostaloja on museoviraston valvonnanalla myös entisöity entiseen komeuteensa. Tämä on todella nyt kaunista aluetta. Itselläni on vain yksi haikeus, tai pyyntö joka ei toteudu. Olisi sellainen että, nämä vanhat kivijalkakauppatilat otettaisiin taas alkuperäiseen käyttöönsä. Mutta, se lienee mahdonta.
Tervetuloa takaisin himaan;)))sulle Friidu.
Tullaan tullaan jos suinkin mahdollista :)- Hymy:))
isopienikissa kirjoitti:
sulle Friidu.
Tullaan tullaan jos suinkin mahdollista :)pihaparlamentteemme kesäisin. Istutaan tuossa Haavikkotien kauniissa maisemissa. Koivikkotie tuossa aivan lähellä. Täällä monia vanhoja Månsasilaisia jotka, eivät koskaan täältä ole poistuneet tai jotka ehkä itse tavoin nuorena lähteneet vuosikymmeniksikin..mutta, palaneet takaisin. Tuo Månsasin vanha kansaskole kun sellainen yhteinen toinen tekijä kaikillle;)))
Lämpöiset Halit minultakin sinulle;))) Halataan sitten oikeesti kun palaat. Usein se niin että,kun ihminen oikein sydämessään jotain toivoo se myös toteutuu...jonakin päivänä kun sen on aika.
Kirka oli Kirka. Siis ihan ihku;))))ja on vieläkin.Tietysti olet oikeassa. Mutta, mitä välii....me gimmat kun pidimme ja pidämme edelleenkin (siis näinkin vanhat ja kokeneet) AINA Kirkasta. Eikä vähäpätöisin syy siinä liene se että, Kirkahan oli Månsasin oma kundi;))) Joten Friidun kanssa tästä turha kinastella;)))
tsau:Friiduvähän annoit narua itsekin. Totta helvetissä minäkin pidin Kirkasta ihmisenä, koska hän oli erittäin sympaattinen heppu. Naisnäkökulmaa en osaa kuvitella, koska olen mies sanan joka merkityksessä.:-XD
isopienikissa kirjoitti:
kerännyt jätepaperia. Sai karkkirahaa....
kyllä urbaanin kaupunkimiljöön hienoimpia kohteita puistomaisine ympäristöineen.
- Hymy:)))
Teotwawki kirjoitti:
Malmin yhteiskoulua, mutta parhaat kaverini olivat noilla kulmilla Pakilassa, Manelassa ja Ogelissa. Valitettavasti useimmat heistä on mana kutsunut tai sitten ovat bosessa.
Olin 12v. Kun kävin siellä säännöllisesti muista en tuota iltaa mikä oli viikossa. Olin liittynyt SKDL:n nuorisojärjestöön SDNL:lään. Kävin opintokerhossa lukemassa Marxin Pääomateoriaa;))) Nyt naurattaa kun piti sielläkin näiden vanhojen miesten kanssa sitten siellä kaikki tietävänä varhaisteininä keskustella mukamas tietäväisesti ja älykkäästi lisä-arvoteoriasta. Korvantaustani olivat vielä ihan märät. Peeveli;))) Ja nämä vanhat kommarikaarti siellä oli elämää nähnyt ja kokenut. Oikeesti. En enää muista tuosta ajasta paljon mutta, vetäjänä oli mukiin menevä kundi joka oli ihastunut systeriin;))) Nimi oli Åke tai jotain kävivät jossain vaiheessa samaa skolea taas Ågelin puolella....Aina kun ajan autolla tuota Pakilan väylää kehää kohti jostain kumpuaa tuokin aika mieleeni..
Taidan punastua;))) Oi nuoruus ja kaikkitietävyys....ja Teo ei nyt sitten naura eikä hytky. Kaikkea sitä tuleekin paljastettua. Hatsa ei tätä ymmärtäisi;)))) Koska hän ollut vain hippi.
tsau:Friidu Hymy:))) kirjoitti:
Olin 12v. Kun kävin siellä säännöllisesti muista en tuota iltaa mikä oli viikossa. Olin liittynyt SKDL:n nuorisojärjestöön SDNL:lään. Kävin opintokerhossa lukemassa Marxin Pääomateoriaa;))) Nyt naurattaa kun piti sielläkin näiden vanhojen miesten kanssa sitten siellä kaikki tietävänä varhaisteininä keskustella mukamas tietäväisesti ja älykkäästi lisä-arvoteoriasta. Korvantaustani olivat vielä ihan märät. Peeveli;))) Ja nämä vanhat kommarikaarti siellä oli elämää nähnyt ja kokenut. Oikeesti. En enää muista tuosta ajasta paljon mutta, vetäjänä oli mukiin menevä kundi joka oli ihastunut systeriin;))) Nimi oli Åke tai jotain kävivät jossain vaiheessa samaa skolea taas Ågelin puolella....Aina kun ajan autolla tuota Pakilan väylää kehää kohti jostain kumpuaa tuokin aika mieleeni..
Taidan punastua;))) Oi nuoruus ja kaikkitietävyys....ja Teo ei nyt sitten naura eikä hytky. Kaikkea sitä tuleekin paljastettua. Hatsa ei tätä ymmärtäisi;)))) Koska hän ollut vain hippi.
tsau:Friiduitsekin, mutta silti en voi sille mitään, että naurattaa ja hytkyttää tuo sinun viestisi. Olimme niin tietäviä silloin. Minä olin vähän toista maata. Kun minut valittiin teinikunnan puheenjohtajaksi, tempaisin koulun irti teiniliitosta ja järjestin uudet vaalit, jonka jälkeen puheenjohtajaksi valintani yhteydessä perustimme kouluun itsenäisen oppilaskunnan. Menimme kolmella bussilla 1969 Tampereelle Hair musikaalia katsomaan ja ostimme kouluun keskusradion. Että sellaiset olivat ajat silloin.:-D
Teotwawki kirjoitti:
itsekin, mutta silti en voi sille mitään, että naurattaa ja hytkyttää tuo sinun viestisi. Olimme niin tietäviä silloin. Minä olin vähän toista maata. Kun minut valittiin teinikunnan puheenjohtajaksi, tempaisin koulun irti teiniliitosta ja järjestin uudet vaalit, jonka jälkeen puheenjohtajaksi valintani yhteydessä perustimme kouluun itsenäisen oppilaskunnan. Menimme kolmella bussilla 1969 Tampereelle Hair musikaalia katsomaan ja ostimme kouluun keskusradion. Että sellaiset olivat ajat silloin.:-D
ehkä johtuen, hän oli elänyt Torkkelinmäellä Vasiksella koko lapsuutensa ja nuoruutensa. Isovanhempani siis faijani vanhemmat olit järjestö-aktivisteja. Meillä siis puhuttiin paljon himassa poliitiikkaa;)) Kuitenkin saimme itse valita oman tiemme. Mutta, kyllä kun jälkeenpäin ajattelen tottakai tuolla oman lapsuuteni arvomaailmalla oli vaikutuksensa. Joten hyvin varhain oma yhteiskunnallinen tietoisuuteni heräsi;)))
Nooh. Näistä bussimatkoista mitä itse teimme Tampereelle ja Lahteen niihin liittyi aina tämä työläisnuorten (vasemistonlaisen yhteinen) kokoontuminen. Parhaimillaan muistan että, meitä saattoi olla ympäri Suomea jopa joissakin mukana yli. 10.000 nuorta;))) Kommarinuorista sitten erosin 15 v. ja liityin SNK:n riveihin;))) Koska, minulle oli vaikeaa ja on edelleenkin hyväksyä tientynlainen auktroriteerinen ylhäältä alaspäin tuleva johtamismalli;))) Eli eräänlainen kapinnallinen olen aina.
Joskus, sitten muistan kuinka saimme VR:ltä (Pasilan konepajan omat joukot) joita minunkin vetämässä poruikoissa oli mukana. Saimme ilmaiseksi tuon junavaunun käyttöömme. En kuitenkaan voinut tai halunut vapaa-aikana tässä porukassa mielelläni yksin naisena matkustaa. Koska, he pelasivat usein pokeria...ja kielenkäyttö...nooh. Nuorten miesten oli sellaista. Jota ei vaan jaksanut oikein kuunella;))) Kun kertoivat naisseikkailustaan toisilleen....Oi. Niitä aikoja.....Nyt tuossa porukassa matkanteko mielenosoituksiin jos, vastaavia enää olisi;))) voisi olla erittäin mukavaa tai sitten ei....:))) Hippi en ole koskaan ollut. Minusta he olivat hörhöjä;))) Jotka eivät tieneet mitä halusivat...Ei kukkasin maailmaa paranneta. Eikä siihen riitä pehmeä myötätunto. Siis barrikaadeille;)))
Teotwawki kirjoitti:
vähän annoit narua itsekin. Totta helvetissä minäkin pidin Kirkasta ihmisenä, koska hän oli erittäin sympaattinen heppu. Naisnäkökulmaa en osaa kuvitella, koska olen mies sanan joka merkityksessä.:-XD
ollut aina silmää komeille ja karsimaattisille miehille. Vai miksi luulet etten olisi otettu kun yli 10 vuotta ööh....nuorempi mies Friiduakin haluaa tavata. Friiduhan ei ole tietoisesti mikään puumanainen koskaan ollut;))) Eikä ole tämä samettisilmäinen tapaus yhtään hullumman näköinen. Mielelläni siis lähettelen tässä erilaisten nuorten sävellahja-ohjelmassa hänellekin nyt terveisiä;))) Jos sattuisi lukemaan... Koska hän oli ottanut selville puhelinnumeroani;))) *siis todella ihana mies. Joka jäänyt kaipaamaan ehkä kukoistavaa valovoimaisuuttani;))) Hatsahan ei tällaisesta sitten ymmärrä mitään...hän on liian hippi.;)))
- verditti
Olenkohan mennyt laskuissani sekaisin? Viet jo toisen Meriläisen
Roskalevyjentoivekonsertin nimiisi. (käyttämäsi nimitys)
Taidat sittenkin pitää näistä!- Meriläinen
Miksi nämä mielletään minun ketjuikseni, näitähän oli jo ennen minun aikaani.
Tosin en tiedä oliko silloin ueimmiten puskat asialla, mutta ennen minua oli kuitenkin. - verditti
Meriläinen kirjoitti:
Tosin en tiedä oliko silloin ueimmiten puskat asialla, mutta ennen minua oli kuitenkin.Syytä hatsaa, hän niin on sanonut.
- HTZA
Mielelläni laittaisin Meriläiselle jotain lällyn lempeätä.
Mutta pitää se saada hereille, jotenkin?
H. - HTZA
Meriläinen kirjoitti:
Tosin en tiedä oliko silloin ueimmiten puskat asialla, mutta ennen minua oli kuitenkin.siihen, että jos mestari ilmaantuu, aloitukseni saa poistaa.
Minut on velvoitettu tekemään uusi sanoitus...
http://www.youtube.com/watch?v=hVQLkBRMtOk sulle kaipaavan laulun, Leeviä ja Leevingsejä ;)
http://www.youtube.com/watch?v=g6dAKwnuNp8&feature=related
Juu, kyllä hän pitää näistä, kunhan esittää.- HTZA
Anceli kirjoitti:
sulle kaipaavan laulun, Leeviä ja Leevingsejä ;)
Juu, kyllä hän pitää näistä, kunhan esittää.saisi enää jatkaa.
Minä varastin idean, taas kerran.
Minusta alkuperäinen esittäjä voisi tehdä uuden.
Se herttaisen suloinen.
H. HTZA kirjoitti:
saisi enää jatkaa.
Minä varastin idean, taas kerran.
Minusta alkuperäinen esittäjä voisi tehdä uuden.
Se herttaisen suloinen.
H.mä menen keittämään kahvit ;)
Mutta ihan oikeasti, ei näitä aloituksia kukaan voi omistaa. Jos joku haluaa tehdä musiikkialoituksen,
ei siitä voi loukkaantua. Muistan että eräs mies vm56 teki aikoinaan paljonkin musa-aloituksia.- HTZA
Anceli kirjoitti:
mä menen keittämään kahvit ;)
Mutta ihan oikeasti, ei näitä aloituksia kukaan voi omistaa. Jos joku haluaa tehdä musiikkialoituksen,
ei siitä voi loukkaantua. Muistan että eräs mies vm56 teki aikoinaan paljonkin musa-aloituksia.muistaa kaikkia poikaystäviäsi.
H. - k/k
Anceli kirjoitti:
mä menen keittämään kahvit ;)
ei siitä voi loukkaantua. Muistan että eräs mies vm56 teki aikoinaan paljonkin musa-aloituksia.Me oltiin kahvilla yht aikaa,mulla vaan oli omenapiirakkaa ja vanilja vaahtoa tykö.
Siin puusavotas tuli äiti mieleen ja kuuntelin just sen suosikin eli mirjami valssin HTZA kirjoitti:
muistaa kaikkia poikaystäviäsi.
H.riittää että minä muistan ja minähän kyllä muistan.
k/k kirjoitti:
Me oltiin kahvilla yht aikaa,mulla vaan oli omenapiirakkaa ja vanilja vaahtoa tykö.
Siin puusavotas tuli äiti mieleen ja kuuntelin just sen suosikin eli mirjami valssinminä vaan pelkkää kahvia vetelin menemään.
Marionko sen lauloi, niin muistelen, ihan nätti laulu.k/k kirjoitti:
Me oltiin kahvilla yht aikaa,mulla vaan oli omenapiirakkaa ja vanilja vaahtoa tykö.
Siin puusavotas tuli äiti mieleen ja kuuntelin just sen suosikin eli mirjami valssinmiksi kaikki meidän eiliset jutut on poistettu, meillähän oli niin hauskaa :))
Ei täällä enää sellaista sallita, pitää vissiin siirtyä yksityisviesteihin ja hupsutella sitä kautta.
Mutta pidetään sopimuksesta kiinni ja harjoitellaan ahkerasti ja sitten hierotaan taas.Anceli kirjoitti:
minä vaan pelkkää kahvia vetelin menemään.
Marionko sen lauloi, niin muistelen, ihan nätti laulu.Miekii täs just jo hiukka jäähtynyttäki kahvia vetelen, ei herkkuja ei...):
Mut laittelen tähän sellasen kipaleen josta oon jo aikas nuoresta asti tykänny:))))
http://www.youtube.com/watch?v=FDZwT2J628w&feature=relatedsasus kirjoitti:
Miekii täs just jo hiukka jäähtynyttäki kahvia vetelen, ei herkkuja ei...):
Mut laittelen tähän sellasen kipaleen josta oon jo aikas nuoresta asti tykänny:))))
http://www.youtube.com/watch?v=FDZwT2J628w&feature=relatedJuu ei me syödä herkkuja, muuta kuin salaa ;)
Miekin laitan sulle kipaleen, Minä soitan sulle illalla, mutta en tänään.
http://www.youtube.com/watch?v=JIng6IYzyqM&feature=relatedk/k kirjoitti:
Siin puusavotas tuli äiti mieleen ja kuuntelin just sen suosikin eli mirjami valssintämä jäi, eilinen on siis kadonnut.
http://www.youtube.com/watch?v=JooCxf9aADAAnceli kirjoitti:
miksi kaikki meidän eiliset jutut on poistettu, meillähän oli niin hauskaa :))
Ei täällä enää sellaista sallita, pitää vissiin siirtyä yksityisviesteihin ja hupsutella sitä kautta.
Mutta pidetään sopimuksesta kiinni ja harjoitellaan ahkerasti ja sitten hierotaan taas.Olemme valmiita teräspakaroita,ei muuta kun pähkinä poskien väliin ja reipas rutistus kyllä kuori murtuu.
koti-kiusattu kirjoitti:
Olemme valmiita teräspakaroita,ei muuta kun pähkinä poskien väliin ja reipas rutistus kyllä kuori murtuu.
lupaan pyhästi harjoitella joka helkkarin päivä ;)
Pitää ostaa pussi pähkinöitä, voikohan ne sitten vielä syöttää linnuille ;))))Anceli kirjoitti:
lupaan pyhästi harjoitella joka helkkarin päivä ;)
Pitää ostaa pussi pähkinöitä, voikohan ne sitten vielä syöttää linnuille ;))))Tuli mieleen jotain outoa ja ruumiin toimintoihin liittyvää,antaa olla.
koti-kiusattu kirjoitti:
Tuli mieleen jotain outoa ja ruumiin toimintoihin liittyvää,antaa olla.
ellet minulle naura, tai olkoon, saat nauraa minullekin, olen mä niin höpsö.
Meriläinen kirjoitti:
Tosin en tiedä oliko silloin ueimmiten puskat asialla, mutta ennen minua oli kuitenkin.sinä olet palstan musiikkityttö, joten älähän nyt ihmettele, että sinuun viitataan.
- verditti
Anceli kirjoitti:
sulle kaipaavan laulun, Leeviä ja Leevingsejä ;)
Juu, kyllä hän pitää näistä, kunhan esittää.Mulle tuntematonta leeviä. Jäänyt vaille huomiota tai unohtunut.
Kaipaus on kaunista, tunsikohan äijä aikoinaan oikein omakseen. - Meriläinen
Teotwawki kirjoitti:
sinä olet palstan musiikkityttö, joten älähän nyt ihmettele, että sinuun viitataan.
Mulle on musiikki tärkeetä.
Päässä soi koko ajan joku jos teen jotain sellaista missä ei muuten ajatuksia tarvii.
ja usein soi silloinkin jos jotain muuta mietin ikäänkuin taustalla.
Hyvä on sitten lakkaan ihmettelemästä.
Vaikka kuitenkin kun täällä on ....:))))))) Anceli kirjoitti:
ellet minulle naura, tai olkoon, saat nauraa minullekin, olen mä niin höpsö.
Ain kun kirjottelen sun kans on helppo olla hymyilevä,hyvä enkeli
koti-kiusattu kirjoitti:
Ain kun kirjottelen sun kans on helppo olla hymyilevä,hyvä enkeli
hyvältä ystävältä, kiitti, minäkin pidän sinusta.
verditti kirjoitti:
Mulle tuntematonta leeviä. Jäänyt vaille huomiota tai unohtunut.
Kaipaus on kaunista, tunsikohan äijä aikoinaan oikein omakseen.en itsekään tuota laulua ollut aiemmin kuullut.
Pidätkö Mambasta? Pyyhi kyyneleet.
http://www.youtube.com/watch?v=dr_BrYObJh8- verditti
Anceli kirjoitti:
en itsekään tuota laulua ollut aiemmin kuullut.
Pidätkö Mambasta? Pyyhi kyyneleet.
http://www.youtube.com/watch?v=dr_BrYObJh8Sanat ja jumputus täysin eriparia.
Eiköhän siinä itku vaan lisäänny, kun sulle karjutaan PYYHI KYYNELEET!
En tosiaan pitänyt. verditti kirjoitti:
Sanat ja jumputus täysin eriparia.
Eiköhän siinä itku vaan lisäänny, kun sulle karjutaan PYYHI KYYNELEET!
En tosiaan pitänyt.entäs tästä, John Sokolofia. :)
Vähän tenttaan sua.
http://www.youtube.com/watch?v=W8ajKwbdNJM- verditti
Anceli kirjoitti:
entäs tästä, John Sokolofia. :)
Vähän tenttaan sua.
http://www.youtube.com/watch?v=W8ajKwbdNJMTodella kaunista, jota kauneutta vain korosti kulissien köyhyys. Melkoinen kontrasti esitettynä nukkavierussa ympäristössä, yksin kertaisia huonekaluja, liinattomia pöytiä. Se yksi kynttilä loi lämpöä enempi kuin ne parikymmentä.
Jos käyttäisin ylisanoja... niin, ylimaallista! verditti kirjoitti:
Todella kaunista, jota kauneutta vain korosti kulissien köyhyys. Melkoinen kontrasti esitettynä nukkavierussa ympäristössä, yksin kertaisia huonekaluja, liinattomia pöytiä. Se yksi kynttilä loi lämpöä enempi kuin ne parikymmentä.
Jos käyttäisin ylisanoja... niin, ylimaallista!ja tässä on tarina mukana.
Meillähän on jotain yhteistä :)
http://www.youtube.com/watch?v=GytbZVAiS1o&feature=related
- Heikunkeikku
Ei kai tuo kello nyt vielä paljoakaan visertele.
Pitkä pötkä päivää vielä jäljellä.
Pidän persoonallisista äänistä. Särähtelevä kurkkutörähdys ei haittaa,
jos törähdys on tunteella ulosannettu.
Tuosta Kirkan versiosta en kuitenkaan oikein tykännyt.
Monia koskettavan kauniita kappaleita on Kirka laulanut.
Nuorena plikkana tykkäsin kovasti Demis Roussoksesta. Hänelläkin mitä ihastuttavin ääni.
Elikkä tässä tämmööstä musiikkia.
Demis Roussos: Forever and ever
http://www.youtube.com/watch?v=F7cxqX6Q3gI- Heikunkeikku
Kauhian vaikian kysymyksen teit.
Eikö se ole ollut kautta aikojen, että vanhemmat eivät Ymmärrä nykynuorten musiikkia. Se ei ole silleen Tuttua musiikkia.
Aina se oma nuoruusmusiikki on muka parempaa, se säväyttää ja siinä on tunnetta mukana.
Se vie muisteloihin ja sitä rataa...
Semmonenkin asia, että joillakin se musiikin rytmi kolahtaa kinttuihin ja kummasti se varvas alkaa
elelehtimään rytmikkäästi ja jos oikein kolahtava kappale tulee, niin koko kropan on melkein pakko
huojua. Tai rynnätä tanssilattialle kaverin käsivarsien vietäväksi.
Jotkut taas antaa sen musiikin pyöriä pään sisuksissa, eikä millään muotoa varvasta huojututa, saati tanssilattialle halajaskele.
Musiikkimaku on aika jännä asia jos aatellaan opetusmielessä. Joku tykkää määrätynlaisesta musiikista ja on valmis tekemään Valtavasti työtä, että saa jonkun kappaleen opetelluksi. Se tyykkääminen inspiroi hirveästi. Sitten jos ei yhtään tykkää jostakin kappaleesta, niin sen valmiiksi saamiseen menee kauheesti aikaa, vaikka kappale sinänsä olisi ihan helppokin.
Tämä mun vastaukseni nyt meni vähän vierestä, mutta menkööt.
Itse oon oikein opettelemalla yrittänyt opetella, että kuuntelisin myös laulujen sanoja. Aina se musiikki sieltä liitelee korviin ja sanat jää jonnekin taustalle. - Anjaniina.
hänet, Roger Whittaker...
http://www.youtube.com/watch?v=bF_1LJaoaEU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=FK8e2QpDxsw - HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=FK8e2QpDxswilman laseja on minunnäköinenkin, ja pikkuisen vihellellen kirjoittelen minäkin.
Yö-yhtye osaa kyllä mollimusiikin paremmin, ja mikä parasta, alkavat olla näköisiänikin.
H. - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
ilman laseja on minunnäköinenkin, ja pikkuisen vihellellen kirjoittelen minäkin.
Yö-yhtye osaa kyllä mollimusiikin paremmin, ja mikä parasta, alkavat olla näköisiänikin.
H.taas on kuono sylissä...
- HTZA
Anjaniina. kirjoitti:
taas on kuono sylissä...
saa minut ihan pihalle.
Mutta, viittasitkohan, jotenkin, Korvenkukkaan?
Jos viittaat, vilkutat huivillasi ihan ohitse.
Lempparini poistaa vain asiaa...
"Kaksi kättä ja yksi kuono,
saa kuonon värisemään.
Kunhan käsiä oikein käyttää"
H. - Meriläinen
Heikunkeikku kirjoitti:
Eikö se ole ollut kautta aikojen, että vanhemmat eivät Ymmärrä nykynuorten musiikkia. Se ei ole silleen Tuttua musiikkia.
Aina se oma nuoruusmusiikki on muka parempaa, se säväyttää ja siinä on tunnetta mukana.
Semmonenkin asia, että joillakin se musiikin rytmi kolahtaa kinttuihin ja kummasti se varvas alkaa
elelehtimään rytmikkäästi ja jos oikein kolahtava kappale tulee, niin koko kropan on melkein pakko
Jotkut taas antaa sen musiikin pyöriä pään sisuksissa, eikä millään muotoa varvasta huojututa, saati tanssilattialle halajaskele.
Musiikkimaku on aika jännä asia jos aatellaan opetusmielessä. Joku tykkää määrätynlaisesta musiikista ja on valmis tekemään Valtavasti työtä, että saa jonkun kappaleen opetelluksi. Se tyykkääminen inspiroi hirveästi. Sitten jos ei yhtään tykkää jostakin kappaleesta, niin sen valmiiksi saamiseen menee kauheesti aikaa, vaikka kappale sinänsä olisi ihan helppokin.
Itse oon oikein opettelemalla yrittänyt opetella, että kuuntelisin myös laulujen sanoja. Aina se musiikki sieltä liitelee korviin ja sanat jää jonnekin taustalle.Mun suuri ongelmani toisinaan on juuri tuo että musiikki menee koko kroppaan ja en pysty olemaan liikkumatta ja paikoillani.
Kerran olin Petri Laaksosen konsertissa ja kaikki siellä istui kuin puun nielleenä, mun olis ollut pakko saada jotenkin edes liikkua.
Mutta hammasta purrrren jähmetin itseni ettei kaikki olis alkaneet mua seuraamaan, siinä oisvoinut jäädä esiintyjä kakkoseksi. Heikunkeikku kirjoitti:
Itse oon oikein opettelemalla yrittänyt opetella, että kuuntelisin myös laulujen sanoja. Aina se musiikki sieltä liitelee korviin ja sanat jää jonnekin taustalle.netti on kalkkiksen aarreaitta siel on vanhaa ja uutta.
- Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
saa minut ihan pihalle.
Mutta, viittasitkohan, jotenkin, Korvenkukkaan?
Jos viittaat, vilkutat huivillasi ihan ohitse.
Lempparini poistaa vain asiaa...
"Kaksi kättä ja yksi kuono,
saa kuonon värisemään.
Kunhan käsiä oikein käyttää"
H.sananlaskun lanseerasi joku joka harvemmin palstalla vierailee....hemmetin osuvasti, kylläkin ;)
- Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
taas on kuono sylissä...
Niinpäs onkin ;DDD
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Niinpäs onkin ;DDD
sen huomaa helposti, kun osaa tarkkailla ;)))
- Roger Whittaker-fani
Anjaniina. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=FK8e2QpDxswHyvä Anjaniina.
Minä muistan ja varsikin tiedän Roger Whittakerin oikein hyvin, koska olen ollut Roger Whittakerin fani varsinaisesti kylläkin vasta joulukuusta 2006 alkaen, jolloin YLE-Teema-televisiokanava esitti kahtena eri iltana täsmälleen saman ohjelman, jossa Roger Whittaker esiintyi. Tuo ohjelma oli Jatkoaika-ohjelmasarjan ohjelma vuodelta 1969 ja siinä ohjelman Roger Whittaker-osuudessa Roger Whittaker esitti seuraavat neljä laulua, ei kuitenkaan ollenkaan välttämättä tässä järjestyksessä:
- "Early One Morning" (brittiläinen kansanlaulu)
- "Mexican Whistler"
- "Green Green"
- neljättä laulua en valitettavasti juuri nyt tätä kirjoittaessani muista
Tuossa ohjelmassa toimittaja Aarre Elo haastatteli Roger Whittakeria englanniksi. Aarre Elo kysyi R.W.:lta m.m., että onko tällä jokin vihellysäänen tuottava vehje suussaan, johon R.W. vastasi, että "Ei ole" ja näytti samalla pitkälle ulos työntämäänsä kieltään todistukseksi vastauksensa paikkansapitävyydelle. Minulla ei valittavasti ollut minkäänlaista videointilaitetta käytettävissä, jotta olisin saanut tuon ohjelman taltioiduksi. Ylen Elävässä Arkistossa on nähtävissä ja kuultavissa tuon ohjelmaan muu osuus ilman Roger Whittaker-osuutta. Kyseisen ohjelma juontajat olivat ainakin Aarre Elo, Hannu Taanila ja Lenita Airisto ja paneelikeskusteluun osallistuivat ainakin Joonas Kokkonen, Kaj Chydenius, Jyrki Hämäläinen, Tamara Lund.
Roger Whittaker on esiintynyt Suomessa ainakin ja ehkä vain seuraavilla kerroilla:
- ensimmäistä kertaa vuonna 1969 ainakin hotelli-ravintola Kalastajatorpalla Helsingissä ja Suomen televisiossa
- toisen kerran vuonna 1971 joko Helsingissä Kulttuuritalolla tai Turussa konserttitalolla
- kolmannen kerran vuonna 1975 kuten tuossa edellisellä rivillä
Minulla ei ole tietoa, että onko R.W. käynyt Suomessa noitten esiintymiskäyntiensä lisäksi. Musiikkituottaja- tai vastaavissa tehtävissä 1960- ja 1970-luvuilla vaikuttanut Erkki Pälli on ollut joskus noina aikoina m.m. rakentamassa suomalaista saunaa R.W. sinne jonnekin Englantiin.
Itselläni Roger Whittaker-harrastukseni alkoi siitä, kun halusin itselleni selvittää, että kuka esittää vuoroin viheltäen ja laulaen laulun "Early One Morning" ja tuo oma ja omin täysin omin avuin ja omin keinoin tekemäni selvitystyöni johti minut vähitellen täysin arvaamattani ja täysin odottamattani oikeaksi ja todelliseksi Roger Whittaker-faniksi ja tuo R.W.-faniuteni on antanut minulle todella paljon, sillä on R.W.:in laulamien englanninkielisten laulujen melodioitten avulla uudelleen opetellut ja palauttanut mieleeni englanninkielen taitojani ja itselleen mieleisten tuttujen laulujen sanojen avulla jonkin itselleen vieraan kielen opetteleminen on todella antoisaa ja yksi fantastisimmista tavoista opetella jotakin kieltä, joskin se on tietenkin vain yksi monista hyvistä kielenopiskelun menetelmistä.
Olen tähän mennessä kerran osallistunut Roger Whittaker-konserttiin, joka oli Ringsted Kongrescenter'issä, Ringsted-nimisessä kaupungissa Tanskassa, lauantai-iltana 20.09.2008 kello 20.00 alkaen ja tuon konsertin jälkeen sain pien lyhyen hetken aikaa jutella R.W.:n kanssa englanniksi. Konsertin jälkeen minulle tulivat tutuiksi seuraavat Roger Whittaker-fanit:
- Benjamin Vollmer (Eislingen, Saksa)
- Marko Kramer (Bad Liebenwerda, Saksa)
- Stefan Giesrisch (Saksa)
- Gunnar Olav Eriksen (Norja)
- Gila Trumpf (Hampuri, Saksa)
Tätä nykyä haaveilen ja suunnittelenkin, että osallistuisin ainakin kerran johonkin seuraavista Roger Whittaker-konserteista, jotka ovat kahta konserttia lukuun ottamatta Saksassa 29.04. - 29.05.2011. Yksi noista konserteista Graz'issa ja yksi Wien'issä, kumpikin siis Itävallassa. Se vain, että matkustaisinko lentäen, juna-laiva-juna-yhdistelmällä vai kuinka ja jännitän kaikkien tarvittavien matka- ja majoituslippujen sekä konserttilipun ostamista internetitse jos ne pitää internetitse etukäteen maksaakin.
Minulla on tähän mennessä noin 25 erilaista Roger Whittaker-LP-äänilevyalbumia
ja noin 11 erilaista R.W.-CD-äänilevyalbumia
sekä yksi R.W.-vinyylisingle-äänilevy
ja yksi R.W.-C-kasetti
Minulla olisi ja on vielä vaikka kuinka paljon kerrottavaa omasta minulle erittäin antoisasta ja elämääni henkisesti syvästi rikastuttaneesta Roger Whittaker-harrastuksestani. Tiedän nimeltä muutaman muun Roger Whittaker-fanin itseni lisäksi. Heistä minulla on lupa mainita:
- Kimmo Miettinen (kirjailija ja [radio-]toimittaja ja entinen Suomen R.W.-faniklubin puheenjohtaja, Hämeenlinna)
- Heikki Harma (=laulaja-trubaduuri Hector, radiotoimittaja)
- Arja Saijonmaa (laulaja)
Hector'in Roger Whittaker-innostuksesta kertoo se, että hän on levyttänyt Roger Whittakerin esittämän laulun "Streets Of London" suomeksi, jossa laulussa suomeksi lauletaan m.m. kertosäkeessä että "kuinka siis voit enää väittää, sä että yksinäinen oot" mutta en muista tai en tiedä tuon laulun suomenkielistä nimeä. - Roger Whittaker-fani
Anjaniina. kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=FK8e2QpDxswHyvä Anjaniina.
Minä jos kuka Suomessa muistan ja varsinkin tiedän Roger Whittakerin. R.W.:n säveltämä ja esittämä on hänen Suomessa ylivoimaisesti tunnetuin kappaleensa "Finnish Whistler", joka toimi Patakakkonen-nimisen kokkaus- ja ruoanlaitto-ohjelman tunnusmusiikkina 1960 - 1970-luvuilla. Patakakkonen-ohjelman juontajina toimivat keittiömestarit/kokit Jaakko Kolmonen ja Veijo Vanamo.
Olkaat kaikki muutkin hyvät ja lukekaa ajatuksenne kanssa pitempi vastaukseni tuosta vähän alempaa. Kiitos. - Roger Whittaker-fani
Roger Whittaker-fani kirjoitti:
Hyvä Anjaniina.
Minä jos kuka Suomessa muistan ja varsinkin tiedän Roger Whittakerin. R.W.:n säveltämä ja esittämä on hänen Suomessa ylivoimaisesti tunnetuin kappaleensa "Finnish Whistler", joka toimi Patakakkonen-nimisen kokkaus- ja ruoanlaitto-ohjelman tunnusmusiikkina 1960 - 1970-luvuilla. Patakakkonen-ohjelman juontajina toimivat keittiömestarit/kokit Jaakko Kolmonen ja Veijo Vanamo.
Olkaat kaikki muutkin hyvät ja lukekaa ajatuksenne kanssa pitempi vastaukseni tuosta vähän alempaa. Kiitos.Edellistä kirjoitustani tarkoittaen, kirjoitukseni ei asettunutkaan ollenkaan sinne, minne tarkasti sen tähtäsin ja klikkasin, vaan se asettui tuohon yläpuolelle.
- Anjaniina.
Hyvä Anjaniina.
Minä muistan ja varsikin tiedän Roger Whittakerin oikein hyvin, koska olen ollut Roger Whittakerin fani varsinaisesti kylläkin vasta joulukuusta 2006 alkaen, jolloin YLE-Teema-televisiokanava esitti kahtena eri iltana täsmälleen saman ohjelman, jossa Roger Whittaker esiintyi. Tuo ohjelma oli Jatkoaika-ohjelmasarjan ohjelma vuodelta 1969 ja siinä ohjelman Roger Whittaker-osuudessa Roger Whittaker esitti seuraavat neljä laulua, ei kuitenkaan ollenkaan välttämättä tässä järjestyksessä:
- "Early One Morning" (brittiläinen kansanlaulu)
- "Mexican Whistler"
- "Green Green"
- neljättä laulua en valitettavasti juuri nyt tätä kirjoittaessani muista
Tuossa ohjelmassa toimittaja Aarre Elo haastatteli Roger Whittakeria englanniksi. Aarre Elo kysyi R.W.:lta m.m., että onko tällä jokin vihellysäänen tuottava vehje suussaan, johon R.W. vastasi, että "Ei ole" ja näytti samalla pitkälle ulos työntämäänsä kieltään todistukseksi vastauksensa paikkansapitävyydelle. Minulla ei valittavasti ollut minkäänlaista videointilaitetta käytettävissä, jotta olisin saanut tuon ohjelman taltioiduksi. Ylen Elävässä Arkistossa on nähtävissä ja kuultavissa tuon ohjelmaan muu osuus ilman Roger Whittaker-osuutta. Kyseisen ohjelma juontajat olivat ainakin Aarre Elo, Hannu Taanila ja Lenita Airisto ja paneelikeskusteluun osallistuivat ainakin Joonas Kokkonen, Kaj Chydenius, Jyrki Hämäläinen, Tamara Lund.
Roger Whittaker on esiintynyt Suomessa ainakin ja ehkä vain seuraavilla kerroilla:
- ensimmäistä kertaa vuonna 1969 ainakin hotelli-ravintola Kalastajatorpalla Helsingissä ja Suomen televisiossa
- toisen kerran vuonna 1971 joko Helsingissä Kulttuuritalolla tai Turussa konserttitalolla
- kolmannen kerran vuonna 1975 kuten tuossa edellisellä rivillä
Minulla ei ole tietoa, että onko R.W. käynyt Suomessa noitten esiintymiskäyntiensä lisäksi. Musiikkituottaja- tai vastaavissa tehtävissä 1960- ja 1970-luvuilla vaikuttanut Erkki Pälli on ollut joskus noina aikoina m.m. rakentamassa suomalaista saunaa R.W. sinne jonnekin Englantiin.
Itselläni Roger Whittaker-harrastukseni alkoi siitä, kun halusin itselleni selvittää, että kuka esittää vuoroin viheltäen ja laulaen laulun "Early One Morning" ja tuo oma ja omin täysin omin avuin ja omin keinoin tekemäni selvitystyöni johti minut vähitellen täysin arvaamattani ja täysin odottamattani oikeaksi ja todelliseksi Roger Whittaker-faniksi ja tuo R.W.-faniuteni on antanut minulle todella paljon, sillä on R.W.:in laulamien englanninkielisten laulujen melodioitten avulla uudelleen opetellut ja palauttanut mieleeni englanninkielen taitojani ja itselleen mieleisten tuttujen laulujen sanojen avulla jonkin itselleen vieraan kielen opetteleminen on todella antoisaa ja yksi fantastisimmista tavoista opetella jotakin kieltä, joskin se on tietenkin vain yksi monista hyvistä kielenopiskelun menetelmistä.
Olen tähän mennessä kerran osallistunut Roger Whittaker-konserttiin, joka oli Ringsted Kongrescenter'issä, Ringsted-nimisessä kaupungissa Tanskassa, lauantai-iltana 20.09.2008 kello 20.00 alkaen ja tuon konsertin jälkeen sain pien lyhyen hetken aikaa jutella R.W.:n kanssa englanniksi. Konsertin jälkeen minulle tulivat tutuiksi seuraavat Roger Whittaker-fanit:
- Benjamin Vollmer (Eislingen, Saksa)
- Marko Kramer (Bad Liebenwerda, Saksa)
- Stefan Giesrisch (Saksa)
- Gunnar Olav Eriksen (Norja)
- Gila Trumpf (Hampuri, Saksa)
Tätä nykyä haaveilen ja suunnittelenkin, että osallistuisin ainakin kerran johonkin seuraavista Roger Whittaker-konserteista, jotka ovat kahta konserttia lukuun ottamatta Saksassa 29.04. - 29.05.2011. Yksi noista konserteista Graz'issa ja yksi Wien'issä, kumpikin siis Itävallassa. Se vain, että matkustaisinko lentäen, juna-laiva-juna-yhdistelmällä vai kuinka ja jännitän kaikkien tarvittavien matka- ja majoituslippujen sekä konserttilipun ostamista internetitse jos ne pitää internetitse etukäteen maksaakin.
Minulla on tähän mennessä noin 25 erilaista Roger Whittaker-LP-äänilevyalbumia
ja noin 11 erilaista R.W.-CD-äänilevyalbumia
sekä yksi R.W.-vinyylisingle-äänilevy
ja yksi R.W.-C-kasetti
Minulla olisi ja on vielä vaikka kuinka paljon kerrottavaa omasta minulle erittäin antoisasta ja elämääni henkisesti syvästi rikastuttaneesta Roger Whittaker-harrastuksestani. Tiedän nimeltä muutaman muun Roger Whittaker-fanin itseni lisäksi. Heistä minulla on lupa mainita:
- Kimmo Miettinen (kirjailija ja [radio-]toimittaja ja entinen Suomen R.W.-faniklubin puheenjohtaja, Hämeenlinna)
- Heikki Harma (=laulaja-trubaduuri Hector, radiotoimittaja)
- Arja Saijonmaa (laulaja)
Hector'in Roger Whittaker-innostuksesta kertoo se, että hän on levyttänyt Roger Whittakerin esittämän laulun "Streets Of London" suomeksi, jossa laulussa suomeksi lauletaan m.m. kertosäkeessä että "kuinka siis voit enää väittää, sä että yksinäinen oot" mutta en muista tai en tiedä tuon laulun suomenkielistä nimeä.Harrastatpa tosiaankin Rogeria.
Ja ilmeisesti teilläkin on jonkinlainen faniklubien kerma joka tiiviisti pitää yhteyttä toisiinsa.
Sellaisia ovat harrastukset parhaimmillaan ;)
Street of London on yksi minunkin suosikeistani ;)
Ja sinähän jo sanoitkin sen nimen suomeksi ;)
Hector kuuluu nuoruuteen kiinteästi joten tarjoilen sulle näin Hectorin version.
http://www.youtube.com/watch?v=QTQ6MOEkq90 - Roger Whittaker-fani
Anjaniina. kirjoitti:
Harrastatpa tosiaankin Rogeria.
Ja ilmeisesti teilläkin on jonkinlainen faniklubien kerma joka tiiviisti pitää yhteyttä toisiinsa.
Sellaisia ovat harrastukset parhaimmillaan ;)
Street of London on yksi minunkin suosikeistani ;)
Ja sinähän jo sanoitkin sen nimen suomeksi ;)
Hector kuuluu nuoruuteen kiinteästi joten tarjoilen sulle näin Hectorin version.
http://www.youtube.com/watch?v=QTQ6MOEkq90Hyvä Anjaniina.
Kiitän Sinua tuosta minulle tarjoilemastasi Hectorin laulamasta versiosta laulusta "Streets Of London", mikä on alunperin Ralph McTell'in kirjoittama (ja myös säveltämä?) laulu. Juuri äsken kertaallen kuuntelin tuon laulun Hectorin tulkitsemana ja voin milloin vain kuunnella sen uudestaan.
Kirjoitit, että teillä "ilmeisesti teilläkin on jonkinlainen faniklubien kerma, joka tiiviisti pitää yhteyttä toisiinsa." Siihen totean, että kuulun kyllä ehdottomasti Roger Whittakerin Suomessa asuvien faniensa "kermaan", mitä tulee omaan aktiivisuuteeni R.W.: fanittamisessa. Näistä Suomessa asuvista R.W.:n faneista tiedän tätä nykyä kolme (3) miestä ja yhden naisen, joihin pidän kohtalaisesti, joskin hieman harvakseltaan yhteyttä aiheena Roger Whittaker. Ensimmäinen heistä tuli "kuvioihini" syksyllä 2007 ja tämä keski-ikäinen mies on ollut R.W.:n fani jo sieltä vuodesta 1969 alkaen, jolloin hän ensimmäistä kertaa näki ja kuuli R.W.:n esiintyvän Jatkoaika-nimisessä televisio-ohjelmassa. Tähän mieheen tutustui R.W.: virallisten englanninkielisten R.W. internet-sivujen http://www.rogerwhittaker.com "Guestbook":issa eli vieraskirjassa syksyllä 2007, jolloin kirjoitin kyseiseen vieraskirjaan englanniksi viestin, jossa kerroin harmittelevani sitä, että en ollut siihen mennessä vielä kertaakaan osallistunut R.W.-konserttiin koska tulin tietoiseksi R.W.:stä niin myöhään. Tuohon viestiini tuo mies vastasi ja siitä tuttavuutemme alkoi ja olemmekin vähän runsaan neljän (4) vuoden kuluessa kirjoittaneetkin toinen toisillemme ihan suomeksi omista Roger Whittaker-kokemuksistamme, -äänilevyistämme j.n.e. Tämän miehen tähän mennessä viimeisin viesti Guestbookissa http://www.rogerwhittaker.com on viesti n:o 102, jossa hän mainitsee minut etunimeltäni. Tämä mies on sittemmin kaverinani Facebookissa kuin ne muut tarkoittamani Suomessa asuvat R.W.-fanit. Jokin aika sitten perustin Facebookiin http://www.facebook.com ryhmän ROGER WHITTAKER's Finnish Fan Club, missä on myös ulkomaisia jäseniä. Aluksi olin edellyttänyt ryhmään liittymisen ehtona olevan sen, että jäsen asuu Suomessa.
Kun ajatellaan Roger Whittakerin fanittamista kansainvälisesti, niin en kyllä siinä tapauksessa oikein voi katsoa kuuluvani "kermaan", josta kylläkin olen saanut perustamaani R.W. Finnish Fan Club-ryhmään m.m. seuraavat kansainvälisesti ottaen R.W.-fanikermaan kuuluvat henkilöt:
- Jesse Waggoner, http://www.rogerwhittaker.com -sivuston administraattori, West Virginia, USA
- Rocco Meier, http://www.rogerwhittaker.com- sivuston administraattori, Saksa
- Marko Kramer, Bad Liebenwerda, Saksa
- Benjamin Vollmer, Eislingen, Saksa
- André Walter, Saksa
- Anke Rüppel, Saksa
Siinäpä muutama, joiden kanssa eniten olen saksaksi Facebookissa chattaillut Benjamin Vollmerin kanssa ja aivan hiljattain Anke Rüppelin kanssa ja siten olen hieman saanut palautella mieliini saksankielen ruostuneita taitojani ja olenkin vähän uudelleen innostunut verestämään ja parantamaan saksankielentaitojani.
Nykyisessä Guestbookissa http://www.rogerwhittaker.com ei ole vielä yhtään viestiä, joskin siihen edelliseen olin kirjoittanut aika monta viestiä englanniksi. Mainitsemani Guestbook uudistettiin elo-syyskuussa 2010. Sen sijaan Fan Forum on tallessa osoitteessa http://www.forum.rogerwhittaker.com ja siellä on reilut 30 minun englanniksi kirjoittamaani viestiä. Mainitsemani Suomessa asuva keski-ikäinen mies on ainut suomalainen minun lisäkseni, joka on jäsen tuossa Fan Forumissa.
Nyt on jonkin aikaa ollut meneillään hanke, että Roger Whittakerille saataisiin ritarin arvonimi, jota anotaan tiettyjen "välikäsien" kautta itseltään kuningatar Elisabethilta. Roger Whittaker täyttää 22.03.2011, 75 vuotta ja voi olla, että ritarin arvonimi koetetaan saada R.W.:lle joko tuohon syntymäpäivään mennessä tai sitten R.W.: jäähyväiskonserttikiertueeseen 29.04. - 29.05.2011 mennessä. Jos oikein muistan/tiedän, niin m.m. Paul Mc Cartney'llä (the Beatles'in jäsen) on ritarin arvonimi eli hän on Sir Paul Mc Cartney ja varmaankin muutama muukin on mielestäni vähemmillä ansioilla verrattuna Roger Whittakeriin saanut ritarin arvonimen.
Suomessa asuvat Roger Whittaker-fanit löytyvät perustamaltani R.W. Finnish Fan Club-ryhmästä. En nyt toistaiseksi mainitse heiltä tässä nimiltänsä vaikka heidän nimiensä julkituomiselle ei välttämättä estettä olisikaan. En nyt kuitenkaan varmuuden vuoksi mainitse heitä nimiltänsä koska en ole vielä kysynyt heiltä lupaa heidän nimiensä mainitsemiseen. Voisin mainita itsenikin nimeltäni mutta juuri nyt minua vielä ujostuttaa sen verran, että en vielä mainitse itseäni nimeltäni. Olen varma, että nuo nimeltä mainitsemani ulkomaiset R.W.-fanit eivät varmaakaan ole loukkaannu vaikka olen heidät tässä viestissäni nimiltänsä ilman heidän lupaa maininnutkin. - Rocco Meier
Hyvä Anjaniina.
Kiitän Sinua tuosta minulle tarjoilemastasi Hectorin laulamasta versiosta laulusta "Streets Of London", mikä on alunperin Ralph McTell'in kirjoittama (ja myös säveltämä?) laulu. Juuri äsken kertaallen kuuntelin tuon laulun Hectorin tulkitsemana ja voin milloin vain kuunnella sen uudestaan.
Kirjoitit, että teillä "ilmeisesti teilläkin on jonkinlainen faniklubien kerma, joka tiiviisti pitää yhteyttä toisiinsa." Siihen totean, että kuulun kyllä ehdottomasti Roger Whittakerin Suomessa asuvien faniensa "kermaan", mitä tulee omaan aktiivisuuteeni R.W.: fanittamisessa. Näistä Suomessa asuvista R.W.:n faneista tiedän tätä nykyä kolme (3) miestä ja yhden naisen, joihin pidän kohtalaisesti, joskin hieman harvakseltaan yhteyttä aiheena Roger Whittaker. Ensimmäinen heistä tuli "kuvioihini" syksyllä 2007 ja tämä keski-ikäinen mies on ollut R.W.:n fani jo sieltä vuodesta 1969 alkaen, jolloin hän ensimmäistä kertaa näki ja kuuli R.W.:n esiintyvän Jatkoaika-nimisessä televisio-ohjelmassa. Tähän mieheen tutustui R.W.: virallisten englanninkielisten R.W. internet-sivujen http://www.rogerwhittaker.com "Guestbook":issa eli vieraskirjassa syksyllä 2007, jolloin kirjoitin kyseiseen vieraskirjaan englanniksi viestin, jossa kerroin harmittelevani sitä, että en ollut siihen mennessä vielä kertaakaan osallistunut R.W.-konserttiin koska tulin tietoiseksi R.W.:stä niin myöhään. Tuohon viestiini tuo mies vastasi ja siitä tuttavuutemme alkoi ja olemmekin vähän runsaan neljän (4) vuoden kuluessa kirjoittaneetkin toinen toisillemme ihan suomeksi omista Roger Whittaker-kokemuksistamme, -äänilevyistämme j.n.e. Tämän miehen tähän mennessä viimeisin viesti Guestbookissa http://www.rogerwhittaker.com on viesti n:o 102, jossa hän mainitsee minut etunimeltäni. Tämä mies on sittemmin kaverinani Facebookissa kuin ne muut tarkoittamani Suomessa asuvat R.W.-fanit. Jokin aika sitten perustin Facebookiin http://www.facebook.com ryhmän ROGER WHITTAKER's Finnish Fan Club, missä on myös ulkomaisia jäseniä. Aluksi olin edellyttänyt ryhmään liittymisen ehtona olevan sen, että jäsen asuu Suomessa.
Kun ajatellaan Roger Whittakerin fanittamista kansainvälisesti, niin en kyllä siinä tapauksessa oikein voi katsoa kuuluvani "kermaan", josta kylläkin olen saanut perustamaani R.W. Finnish Fan Club-ryhmään m.m. seuraavat kansainvälisesti ottaen R.W.-fanikermaan kuuluvat henkilöt:
- Jesse Waggoner, http://www.rogerwhittaker.com -sivuston administraattori, West Virginia, USA
- Rocco Meier, http://www.rogerwhittaker.com- sivuston administraattori, Saksa
- Marko Kramer, Bad Liebenwerda, Saksa
- Benjamin Vollmer, Eislingen, Saksa
- André Walter, Saksa
- Anke Rüppel, Saksa
Siinäpä muutama, joiden kanssa eniten olen saksaksi Facebookissa chattaillut Benjamin Vollmerin kanssa ja aivan hiljattain Anke Rüppelin kanssa ja siten olen hieman saanut palautella mieliini saksankielen ruostuneita taitojani ja olenkin vähän uudelleen innostunut verestämään ja parantamaan saksankielentaitojani.
Nykyisessä Guestbookissa http://www.rogerwhittaker.com ei ole vielä yhtään viestiä, joskin siihen edelliseen olin kirjoittanut aika monta viestiä englanniksi. Mainitsemani Guestbook uudistettiin elo-syyskuussa 2010. Sen sijaan Fan Forum on tallessa osoitteessa http://www.forum.rogerwhittaker.com ja siellä on reilut 30 minun englanniksi kirjoittamaani viestiä. Mainitsemani Suomessa asuva keski-ikäinen mies on ainut suomalainen minun lisäkseni, joka on jäsen tuossa Fan Forumissa.
Nyt on jonkin aikaa ollut meneillään hanke, että Roger Whittakerille saataisiin ritarin arvonimi, jota anotaan tiettyjen "välikäsien" kautta itseltään kuningatar Elisabethilta. Roger Whittaker täyttää 22.03.2011, 75 vuotta ja voi olla, että ritarin arvonimi koetetaan saada R.W.:lle joko tuohon syntymäpäivään mennessä tai sitten R.W.: jäähyväiskonserttikiertueeseen 29.04. - 29.05.2011 mennessä. Jos oikein muistan/tiedän, niin m.m. Paul Mc Cartney'llä (the Beatles'in jäsen) on ritarin arvonimi eli hän on Sir Paul Mc Cartney ja varmaankin muutama muukin on mielestäni vähemmillä ansioilla verrattuna Roger Whittakeriin saanut ritarin arvonimen.
Suomessa asuvat Roger Whittaker-fanit löytyvät perustamaltani R.W. Finnish Fan Club-ryhmästä. En nyt toistaiseksi mainitse heiltä tässä nimiltänsä vaikka heidän nimiensä julkituomiselle ei välttämättä estettä olisikaan. En nyt kuitenkaan varmuuden vuoksi mainitse heitä nimiltänsä koska en ole vielä kysynyt heiltä lupaa heidän nimiensä mainitsemiseen. Voisin mainita itsenikin nimeltäni mutta juuri nyt minua vielä ujostuttaa sen verran, että en vielä mainitse itseäni nimeltäni. Olen varma, että nuo nimeltä mainitsemani ulkomaiset R.W.-fanit eivät varmaakaan ole loukkaannu vaikka olen heidät tässä viestissäni nimiltänsä ilman heidän lupaa maininnutkin.Rocco Meier on siis virallisen saksankielisen Roger Whittaker-internet-sivuston http://www.rogerwhittaker.de administraattori. Tuossa internet-osoitteessa pitää siis olla pääte .de eikä .com
Maik Schulz on tehnyt kovasti töitä saksankielisillä R.W.-sivuilla http://www.rogerwhittaker.de saaden sinne linkkiin "Lyrics*" aika paljon niitten laulujen, joita Roger Whittaker on vuosikymmenten varrella laulanut, sanoituksia, sekä englannin- että -saksankielisten, jokunen laulu löytyy myös ranskaksi.
Facebookissa en ole vielä löytänyt juuri tuota Maik Schulzia.
Virallisilla englanninkielisillä Roger Whittaker-internet-sivuilla http://www.rogerwhittaker.com linkissä Guestbook (vieraskirja) vastaa kaikkien vieraskirjaan (englanniksi) kirjoitettuihin asiallisiin R.W.:ia koskeviin kysymyksiin lähinnä seuraavat henkilöt:
- Vicky (Victoria) ja Rory McEvoy, Ontario Kanada
- Anthony D. P. Mann, Kanada (lähinnä silloin kun V. & R. McEvoy eivät ole vastaamassa)
Kysymykset saavat olla ainoastaan Roger Whittakerin julkiseen ja yleisölle näkyvään elämään sekä hänen äänilevytuotantoonsa ja julkisiin esiintymisiinsä liittyviä asiallisia kysymyksiä. Tiedän tämän omasta kokemuksestani: Esimerkiksi kerran olin kirjoittanut Guestbookiin, että R.W. varmaankin uskoo Jumalaan, ja erittäin pian V. & R. McEvoy ilmoittivat Guestbookissa, että ovat poistaneet tuon viestini, niinkuin olivatkin poistaneet, kirjoittaen, että minkäänlaisia R.W.:in uskonnollisuuteen eikä poliittiseen suuntautumiseen eikä hänen yksityishenkilöönsä liittyviä spekulaatioita ei missään tapauksessa millään tavoin suvaita. Pari muutakin viestiäni he olivat poistaneet tai poistatuttaneet tuosta edellisestä Guestbookista, mikä oli ulkoiselta ilmeeltään aivan toisen näköinen. Lisäksi siellä oli mahdollisuus lähettää viesti yksityisenä viestinä, jotka eivät tulleet näkyviin kuin administraattorille, joka sitten saattoi välittää nuo Roger Whittakerille tarkoitetut yksityisviestit itselleen R.W.:lle. Muutaman kerran lähetin tuollaisen englanninkielisen yksityisviestin.
Muutaman kerran olen lähettänyt myös englannikielistäpostia Roger Whittakerille hänen nykyisen äänilevy-yhtiönsä SONY BMG Music Entertainment kautta Müncheniin Saksaan, josta olen saanut neljä (4) eri kertaa Roger Whittakerin valokuvalla varustetun postikortin kirjekuoressa, mikä on aina tullut Irlannista, jossa Roger Whittaker asuu Natalie-nimisen vaimonsa kanssa. Voi olla, että Natalie on postittanut nuo postikortit, joissa valokuvan alla on Roger Whittakerin omakätisesti mustalla tussivärillä kirjoittama allekirjoitus ja postikortin takapuolella on aina ollut vielä sillä hetkellä tulossa oleva konserttikiertue paikkakuntineen, konserttipaikkoineen, päivämäärineen ja kellonaikoineen.
Eikä tuossa ylläkirjoittamassanikaan ole vielä läheskään kaikki, mitä minulla vielä olisi kerrottavaa Roger Whittakerista ja omasta Roger Whittaker-harrastuksestani.
Vielä sen verran, että olen pari kertaa soittanut Suomen Yleisradion musiikkitoimittaja Jake Nymanille töihin Yleisradioon kysellen häneltä Roger Whittakerista ja esittäen hänelle toiveen, että J.N. tekisi radio-ohjelman Roger Whittakerista. J.N. kertoi kyllä radio-ohjelmissaan sivunneensa R.W.:ia mutta kertoi minulle, että ei ole vielä tehnyt varsinaista ohjelmaa R.W.:sta Suomen Yleisradioon.
Jake Nymanilta sain tietooni seuraavat suomalaiset henkilöt, jotka mahdollisesti voisivat tietää jotakin Roger Whittakerista:
- Antti Einiö, n.s. kevyen musiikin kansainvälisesti tunnettujen esittäjien promoottori (ainakin 1960- ja 1970-luvuilla, A.E.:llä on ainakin ollut oma promoottoritoimisto)
- Jaakko Karilainen (nyt jo edesmennyt Suomen kevyen- ja viihdemusiikin äänilevytuotannossa keskeisesti vaikuttanut henkilö)
- Erkki Pälli (toiminut suurin piirtein samoissa tehtävissä kuin edellä mainitsemani henkilö, elää vielä tätä kirjoittaessani ja on kaverinani Facebookissa, oli aikoinaan rakentamassa suomalaista saunaa Roger Whittakerille Englantiin)
- vielä muutama muu henkilö nimeltä on tiedossani
- valitettavan moni, joka paljonkin tietäisi Roger Whittakerista, on jo hyvänkin aikaa sitten edesmennyt ja moni heistä on saattanut henkilökohtaisesti tavata Roger Whittakerin
Kahdesti olen soittanut Suomen Yleisradioon perjantai-iltaisin Radio Suomi-kanavalla esitettävään puhelintoivekonserttiohjelmaan "Puhelinlangat laulaa", jossa olen toivonut esittävän tietyn laulun Roger Whittakerin laulamana. Ensimmäisellä (1.) kerralla (maaliskuussa 2007) minua varten laittoivat soimaan "Finnish Whistler"in (olisin kyllä halunnut "Early One Morning"in mutta en tiennyt sitä nimeltä) ja toisella (2.) keralla (toukokuussa 2007) "Durham Town"in , koska en silloinkaan vielä tiennyt "Early One Morning"ia nimeltä - Roger Whittaker-fani
Rocco Meier kirjoitti:
Rocco Meier on siis virallisen saksankielisen Roger Whittaker-internet-sivuston http://www.rogerwhittaker.de administraattori. Tuossa internet-osoitteessa pitää siis olla pääte .de eikä .com
Maik Schulz on tehnyt kovasti töitä saksankielisillä R.W.-sivuilla http://www.rogerwhittaker.de saaden sinne linkkiin "Lyrics*" aika paljon niitten laulujen, joita Roger Whittaker on vuosikymmenten varrella laulanut, sanoituksia, sekä englannin- että -saksankielisten, jokunen laulu löytyy myös ranskaksi.
Facebookissa en ole vielä löytänyt juuri tuota Maik Schulzia.
Virallisilla englanninkielisillä Roger Whittaker-internet-sivuilla http://www.rogerwhittaker.com linkissä Guestbook (vieraskirja) vastaa kaikkien vieraskirjaan (englanniksi) kirjoitettuihin asiallisiin R.W.:ia koskeviin kysymyksiin lähinnä seuraavat henkilöt:
- Vicky (Victoria) ja Rory McEvoy, Ontario Kanada
- Anthony D. P. Mann, Kanada (lähinnä silloin kun V. & R. McEvoy eivät ole vastaamassa)
Kysymykset saavat olla ainoastaan Roger Whittakerin julkiseen ja yleisölle näkyvään elämään sekä hänen äänilevytuotantoonsa ja julkisiin esiintymisiinsä liittyviä asiallisia kysymyksiä. Tiedän tämän omasta kokemuksestani: Esimerkiksi kerran olin kirjoittanut Guestbookiin, että R.W. varmaankin uskoo Jumalaan, ja erittäin pian V. & R. McEvoy ilmoittivat Guestbookissa, että ovat poistaneet tuon viestini, niinkuin olivatkin poistaneet, kirjoittaen, että minkäänlaisia R.W.:in uskonnollisuuteen eikä poliittiseen suuntautumiseen eikä hänen yksityishenkilöönsä liittyviä spekulaatioita ei missään tapauksessa millään tavoin suvaita. Pari muutakin viestiäni he olivat poistaneet tai poistatuttaneet tuosta edellisestä Guestbookista, mikä oli ulkoiselta ilmeeltään aivan toisen näköinen. Lisäksi siellä oli mahdollisuus lähettää viesti yksityisenä viestinä, jotka eivät tulleet näkyviin kuin administraattorille, joka sitten saattoi välittää nuo Roger Whittakerille tarkoitetut yksityisviestit itselleen R.W.:lle. Muutaman kerran lähetin tuollaisen englanninkielisen yksityisviestin.
Muutaman kerran olen lähettänyt myös englannikielistäpostia Roger Whittakerille hänen nykyisen äänilevy-yhtiönsä SONY BMG Music Entertainment kautta Müncheniin Saksaan, josta olen saanut neljä (4) eri kertaa Roger Whittakerin valokuvalla varustetun postikortin kirjekuoressa, mikä on aina tullut Irlannista, jossa Roger Whittaker asuu Natalie-nimisen vaimonsa kanssa. Voi olla, että Natalie on postittanut nuo postikortit, joissa valokuvan alla on Roger Whittakerin omakätisesti mustalla tussivärillä kirjoittama allekirjoitus ja postikortin takapuolella on aina ollut vielä sillä hetkellä tulossa oleva konserttikiertue paikkakuntineen, konserttipaikkoineen, päivämäärineen ja kellonaikoineen.
Eikä tuossa ylläkirjoittamassanikaan ole vielä läheskään kaikki, mitä minulla vielä olisi kerrottavaa Roger Whittakerista ja omasta Roger Whittaker-harrastuksestani.
Vielä sen verran, että olen pari kertaa soittanut Suomen Yleisradion musiikkitoimittaja Jake Nymanille töihin Yleisradioon kysellen häneltä Roger Whittakerista ja esittäen hänelle toiveen, että J.N. tekisi radio-ohjelman Roger Whittakerista. J.N. kertoi kyllä radio-ohjelmissaan sivunneensa R.W.:ia mutta kertoi minulle, että ei ole vielä tehnyt varsinaista ohjelmaa R.W.:sta Suomen Yleisradioon.
Jake Nymanilta sain tietooni seuraavat suomalaiset henkilöt, jotka mahdollisesti voisivat tietää jotakin Roger Whittakerista:
- Antti Einiö, n.s. kevyen musiikin kansainvälisesti tunnettujen esittäjien promoottori (ainakin 1960- ja 1970-luvuilla, A.E.:llä on ainakin ollut oma promoottoritoimisto)
- Jaakko Karilainen (nyt jo edesmennyt Suomen kevyen- ja viihdemusiikin äänilevytuotannossa keskeisesti vaikuttanut henkilö)
- Erkki Pälli (toiminut suurin piirtein samoissa tehtävissä kuin edellä mainitsemani henkilö, elää vielä tätä kirjoittaessani ja on kaverinani Facebookissa, oli aikoinaan rakentamassa suomalaista saunaa Roger Whittakerille Englantiin)
- vielä muutama muu henkilö nimeltä on tiedossani
- valitettavan moni, joka paljonkin tietäisi Roger Whittakerista, on jo hyvänkin aikaa sitten edesmennyt ja moni heistä on saattanut henkilökohtaisesti tavata Roger Whittakerin
Kahdesti olen soittanut Suomen Yleisradioon perjantai-iltaisin Radio Suomi-kanavalla esitettävään puhelintoivekonserttiohjelmaan "Puhelinlangat laulaa", jossa olen toivonut esittävän tietyn laulun Roger Whittakerin laulamana. Ensimmäisellä (1.) kerralla (maaliskuussa 2007) minua varten laittoivat soimaan "Finnish Whistler"in (olisin kyllä halunnut "Early One Morning"in mutta en tiennyt sitä nimeltä) ja toisella (2.) keralla (toukokuussa 2007) "Durham Town"in , koska en silloinkaan vielä tiennyt "Early One Morning"ia nimeltäNimimerkkini on Roger Whittaker-fani, ei Rocco Meier, joka on siis virallisen saksankielisen Roger Whittaker-internet-sivuston http://www.rogerwhittaker.de :n administraattori.
- Anjaniina.
Nimimerkkini on Roger Whittaker-fani, ei Rocco Meier, joka on siis virallisen saksankielisen Roger Whittaker-internet-sivuston http://www.rogerwhittaker.de :n administraattori.
on teidän tietoutenne ja fanittamisenne ;)
Erityisesti pidin hankkeestanne järjestää hänelle ritarin arvo.
(Kyllä tosiaan Paul McCartney on saanut ritarinarvon ja kunniamerkin MBE)
Siinäpä sitä olisi kunnianosoitusta kerrakseen!
Lisäksi minusta tuntuu että oelt menossa hänen viimeiseen konserttiinsa?
Siitä varmasti jää muisto vailla vertaa? Anjaniina. kirjoitti:
on teidän tietoutenne ja fanittamisenne ;)
Erityisesti pidin hankkeestanne järjestää hänelle ritarin arvo.
(Kyllä tosiaan Paul McCartney on saanut ritarinarvon ja kunniamerkin MBE)
Siinäpä sitä olisi kunnianosoitusta kerrakseen!
Lisäksi minusta tuntuu että oelt menossa hänen viimeiseen konserttiinsa?
Siitä varmasti jää muisto vailla vertaa?Lopeta nyt ja kirjoita minulle.
Tämähän on kammottavaa.- Roger Whittaker-fani
Nimimerkkini on Roger Whittaker-fani, ei Rocco Meier, joka on siis virallisen saksankielisen Roger Whittaker-internet-sivuston http://www.rogerwhittaker.de :n administraattori.
Administraattori = webmasteri. Juuri nyt en valitettavasti saa mieleeni suomenkielistä ilmaisua noille käsitteille, joitten uskon kaikkien kuitenkin ymmärtävän, että mitä ne tarkoittavat, siis tietyn internet-sivuston "isäntää".
Olen tarkoittanut kaikki nämä Roger Whittaker-aiheiset viestit aivan kaikille, jotka kuka milloinkin sattuvat lukemaan näitä kirjoituksiani, en ollenkaan pelkästään Anjaniinalle. - Roger Whittaker-fani
Administraattori = webmasteri. Juuri nyt en valitettavasti saa mieleeni suomenkielistä ilmaisua noille käsitteille, joitten uskon kaikkien kuitenkin ymmärtävän, että mitä ne tarkoittavat, siis tietyn internet-sivuston "isäntää".
Olen tarkoittanut kaikki nämä Roger Whittaker-aiheiset viestit aivan kaikille, jotka kuka milloinkin sattuvat lukemaan näitä kirjoituksiani, en ollenkaan pelkästään Anjaniinalle.Loogisinta on kuitenkin kirjoittaa vastauksensa siihen kohtaan, missä siihen on kirjoittamalla vastaten (ensimmäisenä) reagoitu. Jos tai kun ei ketään kirjoittajaa puhuttele tämän nimellä eikä nimimerkillä, niin ainakin mahdollisuus loukkaantua sellaisesta kirjoituksesta on epätodennäköisempi ja vähäisempi, ei aiheudu kenessäkään, ainakaan siinä määrin, "mustasukkaisuus"-reaktioita.
- Anjaniina.
hunksz kirjoitti:
Lopeta nyt ja kirjoita minulle.
Tämähän on kammottavaa.kuin se sulle on hankalaa jos jollain ihmisellä on vakava harrastus?
Ja vastaan alla olevaan kirjoitukseen.
Admin tai admy on sopiva sana sivuston ylläpitäjälle.
Olen itsekin sellainen ;))
Tosin kyseessä ei ole fanisivusto, vaan hiukka vakavampi foorumi ;)))
Hyvää Uutta Vuotta sinulle hassratukses parissa, noista väliinhuutelojoista ei kannata välittää ;)
Olipa niiden motiivit mitä tahansa, mihin aikaan tahansa ...yöstä ;))) - Roger Whittaker-fani
Anjaniina. kirjoitti:
kuin se sulle on hankalaa jos jollain ihmisellä on vakava harrastus?
Ja vastaan alla olevaan kirjoitukseen.
Admin tai admy on sopiva sana sivuston ylläpitäjälle.
Olen itsekin sellainen ;))
Tosin kyseessä ei ole fanisivusto, vaan hiukka vakavampi foorumi ;)))
Hyvää Uutta Vuotta sinulle hassratukses parissa, noista väliinhuutelojoista ei kannata välittää ;)
Olipa niiden motiivit mitä tahansa, mihin aikaan tahansa ...yöstä ;)))Pelkkää huumoria lienevät kaikki nuo "välihuomauttelut".
- Anjaniina.
Pelkkää huumoria lienevät kaikki nuo "välihuomauttelut".
noin puhuu ihminen jolla itsellään ei ole elämäntarkoitusta ;))))
- Roger Whittaker-fani
Anjaniina. kirjoitti:
noin puhuu ihminen jolla itsellään ei ole elämäntarkoitusta ;))))
En kyllä välitäkään.
Näyttää siltä, että hunksz oli käänkuin "mustasukkainen" kirjoituksistani, jotka olin osoittanut vastauksinani pelkästään Anjaniinalle. Myöskin saa sellaisen käsityksen, että ainakin juuri sillä hetkellä, jolloin hunksz kirjoitti tuon lyhyen viestinsä, tämä ei "kateutta" tuntien "kestänyt" eikä "sietänyt" noita hyvinkin selittäviä ja seikkaperäisiä kirjoituksiani, kokien ne varmaankin liian selittävinä, seikkaperäisinä ja perusteellisina, mikä häntä siis "yökötti".
Sehän ei voi olla muuta kuin huumoria.
En siis välitä, huumorista kylläkin välitän, huumorina.
ei kyllästy koskaan.
http://www.youtube.com/watch?v=y8Kupc5TtHw&feature=fvst
Silmät kiinni ja antaa musiikin viedä....- HTZA
epämiehekästä on.
Ajaa miehet takaisin saunanlauteille.
Jos niistä joku sitten kömpii tupaankin, saattaa homma hoitua hitaanhellästi.
AIkasti harvinaista, kyllä.
H. HTZA kirjoitti:
epämiehekästä on.
Ajaa miehet takaisin saunanlauteille.
Jos niistä joku sitten kömpii tupaankin, saattaa homma hoitua hitaanhellästi.
AIkasti harvinaista, kyllä.
H.haikealla päällä. Katselin vanhoja valokuvia, oi niitä aikoja kun tätäkin kuunneltiin!
Vieläkin sykäyttää, hieno biisi.
http://www.youtube.com/watch?v=MGJJ3aKwjUI- Anjaniina.
kaikenlaista tulee mieleen tuolta ajanjaksolta...
heitän lisäks muutaman...
Tangerine Dream
http://www.youtube.com/watch?v=fa0sDk8yqGY
King Crimson
http://www.youtube.com/watch?v=1EeIWKTthOw
Lisäks voisin laittaa miljoonia Genesiksiä, sieltä oikealta aikakaudelta, ei näitä nykysiä lässyjä.
Moody bluesia
http://www.youtube.com/watch?v=iNalya_4VkQ
jne...
Jethro Tull.... Aqualung
http://www.youtube.com/watch?v=u1xY7Heaqg8 Anjaniina. kirjoitti:
kaikenlaista tulee mieleen tuolta ajanjaksolta...
heitän lisäks muutaman...
Tangerine Dream
http://www.youtube.com/watch?v=fa0sDk8yqGY
King Crimson
http://www.youtube.com/watch?v=1EeIWKTthOw
Lisäks voisin laittaa miljoonia Genesiksiä, sieltä oikealta aikakaudelta, ei näitä nykysiä lässyjä.
Moody bluesia
http://www.youtube.com/watch?v=iNalya_4VkQ
jne...
Jethro Tull.... Aqualung
http://www.youtube.com/watch?v=u1xY7Heaqg8Ihan sydämestä ottaa!
Mikä muistojen määrä tulvahti mieleen, oi niitä aikoja ;)- Anjaniina.
isopienikissa kirjoitti:
Ihan sydämestä ottaa!
Mikä muistojen määrä tulvahti mieleen, oi niitä aikoja ;)näit olis paljonkin.
Mites Peter Gabriel?
Legendaarinen hän.
Solsbury Hill
http://www.youtube.com/watch?v=eMwn_hnoS5Y&feature=related
- HTZA
Ja minä olin ihan varma että kukaan ei vastaa minulle enää.
Hanski (?) on jo kuollut, ja niin on Taistokin.
http://www.youtube.com/watch?v=aupBw_8Ub68&feature=related
H. HTZA kirjoitti:
H.vastata sulle vaikka en haluaisi.
Mutta Taisto Tammi on ehdoton suosikkini näiden tummien joukossa.
http://www.youtube.com/watch?v=Qb_x708RwQAHTZA kirjoitti:
H.ettet vaipuis ihan maahan.
http://www.youtube.com/watch?v=oztHEp_RswEAnceli kirjoitti:
vastata sulle vaikka en haluaisi.
Mutta Taisto Tammi on ehdoton suosikkini näiden tummien joukossa.
http://www.youtube.com/watch?v=Qb_x708RwQAmiukii:))) Nuorina käytii opettelee tanssimaa tanssipaikoissa, sillo soi paljon Taisto Tammen ym.. tango-laulajien kipaleita:) Tääki tango hyvin tuttu:)))
http://www.youtube.com/watch?v=FDZwT2J628w&feature=relatedkoti-kiusattu kirjoitti:
ettet vaipuis ihan maahan.
http://www.youtube.com/watch?v=oztHEp_RswElöysin tämän laulun, Vesa-Matti Loiria.
http://www.youtube.com/watch?v=H9XQRnO3Rtc&feature=related- HTZA
koti-kiusattu kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=oztHEp_RswETurve pojaalla aina on tuttu tie,
sinne kaatua hyvä on aina.
Turpeessa tuttu on tuoksukin,
tämän tuntenut olen aina.
Vaan en kestää voi lauluja Inarin, siellä outo on kulkija mies
ihan Loirilta usein kuulostaa, syököön miehen, kotilies.
Mutta rytmi on laulussan kohillaan,
ääni surkea siihen ei sovi,
Tulis halla ja tappaisi ukon tuon,
Antais Inarin immeiseen rauhan.
:) sasus kirjoitti:
miukii:))) Nuorina käytii opettelee tanssimaa tanssipaikoissa, sillo soi paljon Taisto Tammen ym.. tango-laulajien kipaleita:) Tääki tango hyvin tuttu:)))
http://www.youtube.com/watch?v=FDZwT2J628w&feature=relatedMarkus Allankin on hyvä.
Onkohan sulle juuttunut tuo Dona Dona päälle ;)
http://www.youtube.com/watch?v=awTFdMhqmUwHTZA kirjoitti:
Turve pojaalla aina on tuttu tie,
sinne kaatua hyvä on aina.
Turpeessa tuttu on tuoksukin,
tämän tuntenut olen aina.
Vaan en kestää voi lauluja Inarin, siellä outo on kulkija mies
ihan Loirilta usein kuulostaa, syököön miehen, kotilies.
Mutta rytmi on laulussan kohillaan,
ääni surkea siihen ei sovi,
Tulis halla ja tappaisi ukon tuon,
Antais Inarin immeiseen rauhan.
:)http://www.youtube.com/watch?v=jfAbklVPu80
Kjäh, kukaan ei tasan muistanut häntä!!- Heikunkeikku
koti-kiusattu kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=oztHEp_RswETuota Veskun laulua EI kykene kuuntelemaan siten, ettei yksikään kehon osa heiluisi.
Kertakaikkiaan, kertakaikkiaan, minä nostin takapuoleni lavittalta ja tein muutamat jenkkapyörähdykset.
Voi kauhiaa, ku tuli täs mieleen semmosia muistelupätkiä, jolloin jotkut miehet tulivat hakemaan tanssimaan Jenkkaa ja jotka eivät kertakaikkisesti osanneet tanssia tätä plaatua ja Aina lähtivät väärällä jalalla liikkeelle ja pyörähdykset jäivät keskeneräisiksi. Siinä sitte piti seistä töröttää ja odotella uutta Lähtöä ja kun lähtö tuli, niin TAAS väärä jalaka etehen. Semmoset tanssit tuntuivat pitkiltä, kuin loputon ikuisuus.
Veskusta tykkään HirrrRRRRrrrrrrvittävän paljon. Hän laulaa Sydämellään, ihan sieltä pohjasta asti. Tunnetta enemmän, kuin paljon.
Todellinen taiteilija. Ja niin monipuolinen, että pistänpäs tähän, että HUH HUH HUH kertaa viis huhhuttia. - Anjaniina.
Heikunkeikku kirjoitti:
Tuota Veskun laulua EI kykene kuuntelemaan siten, ettei yksikään kehon osa heiluisi.
Kertakaikkiaan, kertakaikkiaan, minä nostin takapuoleni lavittalta ja tein muutamat jenkkapyörähdykset.
Voi kauhiaa, ku tuli täs mieleen semmosia muistelupätkiä, jolloin jotkut miehet tulivat hakemaan tanssimaan Jenkkaa ja jotka eivät kertakaikkisesti osanneet tanssia tätä plaatua ja Aina lähtivät väärällä jalalla liikkeelle ja pyörähdykset jäivät keskeneräisiksi. Siinä sitte piti seistä töröttää ja odotella uutta Lähtöä ja kun lähtö tuli, niin TAAS väärä jalaka etehen. Semmoset tanssit tuntuivat pitkiltä, kuin loputon ikuisuus.
Veskusta tykkään HirrrRRRRrrrrrrvittävän paljon. Hän laulaa Sydämellään, ihan sieltä pohjasta asti. Tunnetta enemmän, kuin paljon.
Todellinen taiteilija. Ja niin monipuolinen, että pistänpäs tähän, että HUH HUH HUH kertaa viis huhhuttia.....juttelin ystäväni kans puhelimessa, hän ei ollut Loirista niin vakuuttunut.
Ihmisenä ilmeisesti, ei niin erikoinen...
- HTZA
kiitti, meriläisen puolesta.
H.- Meriläinen
Jätähän nyt jo mut ulkopuolelle jutuistas, vihdoinkin.
- kate bush
Meriläinen kirjoitti:
Jätähän nyt jo mut ulkopuolelle jutuistas, vihdoinkin.
rakkautta--hatsalle.
- kawe
oli siis niin parasta kun olin hapuilevien ensirakastumisien sekasortoisessa mentaalitajunnan mustavalkoisessa ihanassa virrassa. Juuri kuvaamaani kaaosta huipuista rotkoihin. tällaisia herätti tämä.
- vasso-Q
Saanen lisätä oman varoitukseni kappaleen merkeissä eli tämä
http://www.youtube.com/watch?v=AkQ3kZDJi8s- kawe
polttaa siltoja, tupakan lisäksi ja maksaa elämällään .......
Loistava valinta......
Ohittaa Kirkan kyllä taidollisestikin..........
AAH Rakas Ramstein !
Näihin en ikinä kyllästy.
http://www.youtube.com/watch?v=wBkqYmaAE2Ykello on ihan tarpeeksi.
Mites/mihis tää vihaa/rakkautta aikaansaava sälli on kadonnu.
Velvollisuudet hoidetaan, mutta Kirka oli nii..in hyvä. Never forget that man.. his voice, nothing about him.
Sori the tankerous ;))mutta mikä estää laittaa lämmittävät jouluterveiset Hatsalle:) Paina pakkasenpanemat poskesi vasten mun.... ruusuani niin eiköhän ne lämpene....;D
Tässä Leavingseja kun olet sellainen vähän kyynikko:)))
http://www.youtube.com/watch?v=lUSOElHjROE&feature=relatedon avoinna, koko Jouluillan.
Aina ei Joulu ole auvoinen, jotkut viettävät sen yksin ja Porkkanalaatikko ei onnistu Margariinillä eikä muillakaan myrkyillä.
Siihen tarvitaan aitoa Voita.
Eikä Jouluun aina sovi keinotekoiset, siihen tarvitaan mietä.
"Mie se aattoa vietän, on kystä kyllä,
vielä muistakin Jouluista kertynyt on.
Laitan Lanttua kaaliin, kinkkua vähän.
Mutta Joulua pidän yllä.
Ootan soittoa, jotain kirjoitusta kyllä.
Kuten minäkin, monet on yksin.
Antaas tulla nyt Lanttua kaaliini mun
Jostain sieltä."
- originel pakkasakka
Olkoon onnesi tänä vuonna ,se ko halvaat(haluat!). Miun piti ulkomailla käpästä , sos nyt ... enhän Sinua unhoida , oi kallis ystäväin...rakkaudella , raksa ystäväin ... MOIPS
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2266596- 1711745
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661527- 701094
- 1051010
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6957Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte126891Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy203873- 100836
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66799