Testosteronitasot?

teppo

Olisin kysellyt minkälaisia testosteroniarvoja teiltä muilta on mitattu joilla on ollut potenssinongelmia?

Itse olen alle 30-vuotias mies ja kärsinyt muutaman vuoden em. ongelmista. Testosteronitasot on mitattu ja ne ovat olleet viiterajojen sisällä, mutta melko lähellä alarajaa. Lääkärin mielestä ne ovat silloin ihan ok, eivätkä ne voi aiheuttaa tälläisiä ongelmia.

Olen kuitenkin kuullut toiselta lääkäriltä, että ko. arvot ovat minun ikäiselläni miehellä kohtuullisen korkeita ja vaikka arvot olisivatkin viiterajoissa ne voivat silti olla laskeneet liian alhaisiksi.

Oma arvo on ollut 12-13, mittauskerrasta riippuen.

14

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 28

      itselläni arvoja alle 10 eli mm. 9.16.

      Ei ollut muutamien lääkärien mielestä kovinkaan poikkeavaa.... onneksi osasin olla itse aktiivinen ja vaatia jatkotutkimuksia.

      • teppo

        Mitä jatkotutkimuksia vaadit ja mikä nuo alhaiset tasot aiheutti? Saitko jotain lääkitystä?


      • mies 28
        teppo kirjoitti:

        Mitä jatkotutkimuksia vaadit ja mikä nuo alhaiset tasot aiheutti? Saitko jotain lääkitystä?

        Hormonithan mitataan verikokeilla, ihan normaalit verikokeet terveysasemalla/-keskuksessa. Näihin voi määrätä ihan tavan konitohtorikin, mutta pitää vaan osata vaatia.

        Jatkotutkimukset tapahtui urologilla joka tutki ja laittoi lähetteen sisätautien poliklinikalle. Sisätautipolilla tehtiin lisää hormonitesteja ja yritettiin paikallistaa häiriön aiheuttajaa.

        Yleensähän lääkitykseksi annetaan testosteroni-korvaushoitoa, jos keho ei pysty itse testoa tarpeeksi tuottamaan.

        Onnea ja kärsivällisyyttä tutkimuksiin, jos sellasiiin joudut. Hommat korjautuu, siitä ei kannata olla huolissaan!


    • Vastaaja

      Testosteronin viitearvot:

      Kokonais: 10-38 nmol/l
      Vapaa: 150-500 pmol/l

      Jos arvot ovat alle tai vain vähän yli viitearvojen, pitäisi määrittää verestä vielä LH-pitoisuus (luteinisoiva hormoni), jonka pitoisuus nousee yli LH:n viiterajojen, jos oma testosteronitaso ei ole riittävä. Jos testosteronitaso on vain vähän viitearvojen yli ja LH selvästi yli viitearvojen, on kyseessä piilevä oman testosteronitason lasku, jollon voidaan tarvittaessa aloittaa testosteronikorvaushoito.

      • tribulus

        Tribulus vaikuttaa juuri Lh-välittäjä aineeseen ja nostaa testosteronitasoja välillisesti.

        Tribulus foreva!!


    • Anonyymi

      Mulla 50 vuotiaalla testot mitattu kahdesti ja tulos 7. Luteinisoiva (lh) vain n. 1. Ei oireita. Kaikki toimii. Onko kokemuksia, miksi luteinisoiva noin alhaalla? Aivolisäkkeen kasvainko ainut vaihtoehto? Magneettiin oon menossa.

      • Anonyymi

        Se saattaa olla vain aivolisäkkeen vajaatoiminta kyseessä.
        Jos sinulla aloitetaan korvaushoito, niin muista huolehtia/vaatia siitä että lääkäri kirjoittaa sinulle B-lausunnon. Saat sitten uuden kela kortin jossa koodi 101. Saat sillä 100% korvauksen testosteronista koko loppuiän ajan. Ainoastaan 4.5€ omavastuu aina 3kk lääkkeistä.

        Sinua hoitaa ilmeisesti erikoislääkäri?
        B- lausunnon antajan pitää muistaakseni olla erikoislääkäri.

        Hoidon aloitus oli omalla kohdallani mahtava kokemus. Tuntui kuin olisi taas ollut 20 vuotias. Oli virtaa tehdä asioita ja koko ajan panetti. Rumatkin naiset näytti kauniilta kun libido oli niin katossa. Pikku hiljaa siihen oloon taas tottui.


        Millaisia oireita sulla on ollut vai miten keksit mittauttaa teston?


    • Anonyymi

      Mulla itseasiassa ei ole erektio-ongelmia ja halut hyvät.
      Ainoastaan mystistä terskan poltetta/ arkuutta ollut. Tiedä sitten mistä johtuu. Eturauhasta epäilty.
      Teetin Terveystalon 50 v labratestin ja sieltä nuo tutkimukset lähti.

    • Anonyymi

      Olette MYRKTYTETTYJÄ, ei voi olla muuten noin alhaiset. Seuraavaksi sydänvika eli sydämen vajaatoiminta, joka johtaa alle viikossa kuolemaan.

    • Anonyymi

      Analysoitu Terveystalon labrassa 22.03.2019.
      S-Testo 37,1 ( 8 - 29 )
      S-TestoVL 527 ( 155 - 800 )
      S-SHGB 42 ( 22 - 113 )

      Ikäni 75v. Synt.13.12.1943

      • Anonyymi

        Lisäys. S-SHGB mitä alhaisempi lukema niin sitä parempi koska sitoo väemmän vapaata testoa.


      • Anonyymi

        On kyllä huippu arvot sinulla,kun ajatellaan ikääsi.Peittoat kyllä paljon nuorempiakin mennen tullen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä huippu arvot sinulla,kun ajatellaan ikääsi.Peittoat kyllä paljon nuorempiakin mennen tullen

        Hohtoa himmentää se tosiasia, että olen käyttänyt 10 vuotta korvaustestoa.
        50mg geelipussi iholle hierottuna kerran vuorokaudessa.
        Synkistelijöille tiedoksi, ettei ole ollut havaittavissa mitään sivuoireita. Kivekset eivät ole kutistuneet. Eturauhanen ei ole turvonnut edes ikäni edellyttämään kokoon.

        Yhden pakollisen 9kk:n geelaustauon jälkeen oma tuotanto oli S-Testo22.
        Yksi reunaehto on ilmennyt. Jos haluan säilyttää mieskuntoni ei ei kannata ryypätä edes kohtuullisesti. Raittiit jaksoni ovat 2kk > 5,5kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohtoa himmentää se tosiasia, että olen käyttänyt 10 vuotta korvaustestoa.
        50mg geelipussi iholle hierottuna kerran vuorokaudessa.
        Synkistelijöille tiedoksi, ettei ole ollut havaittavissa mitään sivuoireita. Kivekset eivät ole kutistuneet. Eturauhanen ei ole turvonnut edes ikäni edellyttämään kokoon.

        Yhden pakollisen 9kk:n geelaustauon jälkeen oma tuotanto oli S-Testo22.
        Yksi reunaehto on ilmennyt. Jos haluan säilyttää mieskuntoni ei ei kannata ryypätä edes kohtuullisesti. Raittiit jaksoni ovat 2kk > 5,5kk.

        Täydennys. Tuota mainitsemaani analysointia edelsi koko alkuvuoden täysraitis kuntoilujakso.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe