Miksi kalaöljykapseleista finnejä?

Harmittaa niin vietävästi. Olen monen monta kertaa aloittanut kalaöljykapselien syönnin, ensin atooppinen ja rutikuiva ihoni alkaa parantumaan niin paljon, kuivuus häviää, ihosta tulee samenttinen ja sileä, sekä kimmoisampi. Sitten viimeistään viikon kuluttua alkaa pukata paiseita naamaan, kipeitä ikäviä finnejä ja joudun lopettamaan kapseleiden syönnin jonka jälkeen iho rauhoittuu. Olen kokeillut eri merkkejä, ja vaikutus on aina sama noilla kapseleilla. Olen myös yrittänyt syödä ihan oikeaa rasvaista kalaakin säännöllisesti, mutta vaikutus on sama, lopulta iho alkaa räjähtää finneille. Kapseleiden kohdalla olen kokeillut sellaistakin, että otan vain puolet suositellusta päiväannoksesta, eli esim. kahden kapselin sijaan yhden. Näin pystyn syömään kauemmin kapseleita ja iho ei ihan heti räjähdä käsiin, mutta räjähtää kuitenkin kun on jonkin aikaa syönyt.

Mistä tämä johtuu? Onko kellään kokemusta kalaöljyvalmisteista jotka eivät räjäyttäisi naamaa paiseille? Harmittaa kun iho selkeästi voi paremmin noin muuten saadessaan tärkeitä rasvoja sisältäpäin, mutta sitten finniongelma pahenee.
5512
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

johonkin muuhun rasvavalmisteeseen, eihän sen ole pakko olla kalaöljyö tai kalanmaksaöljyä..
Helokkia tai jotain muuta

Äänestä

Tää on pelkkä arvaus mutta;

Ehkä teet/syöt jotain mikä aiheuttaa tulehdusta sun kasvoissa (esim. syöt sokeria) tai hormooniepätasapainoa (esim. maito & suuri määrä hh:ja).

ja

Silloin kun et käytä omega-3 valmisteita, sun ihonpinta on kuiva, eikä se siihen puhkea eritysemmin näppyjä. Tässä vaiheessa kaikki mustapäät ja näpyt lymyilee "ei aktiivisina".

Sitten kun syöt kalanmaksaöljyä sun iho saavuttaa normaalin tasapainon. MUTTA koska syöt/teet edelleen jotain väärin, sun iho alkaa ravoittumaan. ----->>> Ja lopulta kaikki näppylät räjähtää.


lisää myöhemmin...

Äänestä

Kokeilinpa sitten helokkiöljyäkin, sama vaikutus tosin finnit pukkasi naamaan vieläkin nopeammin, parissa-kolmessa päivässä. Heti kun lopetin niin iho rauhoittui silminnähden. Ärsyttävää, nytkin iho on kylmenevän sään takia aivan rutikuiva korppu, rasvaaminen ei auta kuin hetkellisesti, etenkin aamulla aina iho hilselee ja meikkivoidekin iholla näyttää rumalta. Mistähän kaltaiseni saisi apua ihon kosteuttamiseen kun ei nämä kalaöljy-/helokkikapselit näköjään sovi.

hagi87: Ihan loogista tuokin olisi, mutta olen ollut nyt jo useamman viikon hyvin terveellisellä ruokavaliolla, olen siis jättänyt kaikki ylimääräiset hiilarit, maitotuotteet ja kaiken makean pois. Iho on parantunut silmissä, mutta kun tosiaan kokeilin noita helokkiäljykapseleita tässä noin pari viikkoa sitten niin johan taas räjähti naama kunnes ne lopetin.

Kuitenkin huomaan että sisäinen kosteutus on siis huomattavasti tehokkaampaa kuin ulkoinen rasvojen käyttö, olisi kiva tietää mistä tuo finnien ilmestyminen johtuu, aika monilla tuntuu olevan samaa kun googletan tietoa, eikä taida olla kyse edes pahenemisvaiheesta kun jotkut syöneet jopa vuoden verran ja silti tulee finnejä. Mikähän ihme minulle sopisi...

Äänestä
  • käytätkö normaalia kosteusvoidetta se ei auta mihinkään. Kunnon oliiviöljy tai sheavoita naamaan iltaisin, niin finnit häviävät iho on ihanassa kunnossa.

    Toimii myös jos on kuivat kädet, ei tarvi ku rasvata kädet pari kertaa viikossa.

    Äänestä

  • näinonn kirjoitti:

    käytätkö normaalia kosteusvoidetta se ei auta mihinkään. Kunnon oliiviöljy tai sheavoita naamaan iltaisin, niin finnit häviävät iho on ihanassa kunnossa.

    Toimii myös jos on kuivat kädet, ei tarvi ku rasvata kädet pari kertaa viikossa.

    Sheavoita en ole kokeillut, mutta oliiviöljyä olen kokeillut eikä se kosteuta tarpeeksi minun ihoani, ei edes vaikka tunkisin sekaan paksua rasvaa. Sisäinen kosteutus tuntuu olevan avainkysymys, mutta pitääpä testata tuo sheavoikin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


rutttonaamaa kirjoitti:

Harmittaa niin vietävästi. Olen monen monta kertaa aloittanut kalaöljykapselien syönnin, ensin atooppinen ja rutikuiva ihoni alkaa parantumaan niin paljon, kuivuus häviää, ihosta tulee samenttinen ja sileä, sekä kimmoisampi. Sitten viimeistään viikon kuluttua alkaa pukata paiseita naamaan, kipeitä ikäviä finnejä ja joudun lopettamaan kapseleiden syönnin jonka jälkeen iho rauhoittuu. Olen kokeillut eri merkkejä, ja vaikutus on aina sama noilla kapseleilla. Olen myös yrittänyt syödä ihan oikeaa rasvaista kalaakin säännöllisesti, mutta vaikutus on sama, lopulta iho alkaa räjähtää finneille. Kapseleiden kohdalla olen kokeillut sellaistakin, että otan vain puolet suositellusta päiväannoksesta, eli esim. kahden kapselin sijaan yhden. Näin pystyn syömään kauemmin kapseleita ja iho ei ihan heti räjähdä käsiin, mutta räjähtää kuitenkin kun on jonkin aikaa syönyt.

Mistä tämä johtuu? Onko kellään kokemusta kalaöljyvalmisteista jotka eivät räjäyttäisi naamaa paiseille? Harmittaa kun iho selkeästi voi paremmin noin muuten saadessaan tärkeitä rasvoja sisältäpäin, mutta sitten finniongelma pahenee.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu