On tuollainen sx vetolaite duoprop potkurilla..vuodelta 2007.
Jätin veneen talviteloille...mutta alkoi epäilyttää...onko se pakoaukko potkurin yläpuolella...jos sinne sataa vesi( trimmi ylhäällä) jääkö vesi sinne sisään ja halkaisee jotain...vai pääseekö vesi ulos jostain..
Pitääkö aukko peittää..trimmi olisi varmaan hyvä laskea....
sx vetolaite
33
3311
Vastaukset
- sx.........
se oikea tapa/asento vetolaitteelle talvitelakoinnin ajaksi. Ettei kardaanin haitarikumi turhaan rasitu, eikä vesi pääse tekemään tuhojaan, jäätyessään.
- Eipä muuta
olla sx-vetolaitteessa duoprop potkuri? DP-vetolaitteessa on duodrop potkurit.
- volvo-pena
sx vetarin saa kummalla tahansa alakulmalla jos sillä nyt on mitään vitun väliä
alkuperäiselle kysyjälle että vaikka siellä pakokanavassa on reikä josta sadevesi pääsee pois niin laske se vetari alas. Se voi mennä talvella esim. lumesta tukkoon - vs. DP
volvo-pena kirjoitti:
sx vetarin saa kummalla tahansa alakulmalla jos sillä nyt on mitään vitun väliä
alkuperäiselle kysyjälle että vaikka siellä pakokanavassa on reikä josta sadevesi pääsee pois niin laske se vetari alas. Se voi mennä talvella esim. lumesta tukkoon"sx vetarin saa kummalla tahansa alakulmalla [sensuroitu]..."
Volvo Penta sivujen mukaan SX-malleja ovat
SX-S
SX-C
SC-C1
SX-C2
SX-RT1
SX-RT2
SX-M
SX-MTD
SX-A
Kaikissa VP:n vetolaitteiden kaksipotkurimalleissa on jossain välissä DP eikä toisaalta yhdessäkään kaksipotkurimallissa esiinny SX:ää. Kertoisitko ystävällisesti mistä tietosi kaksipotkurisista SX-"alakulmista" on peräisin? - 23
vs. DP kirjoitti:
"sx vetarin saa kummalla tahansa alakulmalla [sensuroitu]..."
Volvo Penta sivujen mukaan SX-malleja ovat
SX-S
SX-C
SC-C1
SX-C2
SX-RT1
SX-RT2
SX-M
SX-MTD
SX-A
Kaikissa VP:n vetolaitteiden kaksipotkurimalleissa on jossain välissä DP eikä toisaalta yhdessäkään kaksipotkurimallissa esiinny SX:ää. Kertoisitko ystävällisesti mistä tietosi kaksipotkurisista SX-"alakulmista" on peräisin?jotkut vaan ei voi antaa minkään asian olla, pitää vääntää ja veivata. On se elämä vaikeaa, varsinkin kun jumittaa asioihin joilla ei oikeasti ole väliä.
- vs. DP
23 kirjoitti:
jotkut vaan ei voi antaa minkään asian olla, pitää vääntää ja veivata. On se elämä vaikeaa, varsinkin kun jumittaa asioihin joilla ei oikeasti ole väliä.
Oliko sulla jotain muutakin asiaa kuin kommentoida sinäsä asiallista kysymystä? Saako täällä palstalla mielestäsi vapaasti kirjoittaa puuta heinää eikä kenenkään sallita puuttua virheisiin tai kysellä perusteita???? Jos joku väittää sx-vetariin olevan saatavissa dp-alakerran ja potkurit, niin voisi vähän lämäistä faktaa esille. Sulle ei ehkä tällä asialla ole väliä, mutta minua kiinnostaisi ihan oikeasti tietää....
- 29
vs. DP kirjoitti:
Oliko sulla jotain muutakin asiaa kuin kommentoida sinäsä asiallista kysymystä? Saako täällä palstalla mielestäsi vapaasti kirjoittaa puuta heinää eikä kenenkään sallita puuttua virheisiin tai kysellä perusteita???? Jos joku väittää sx-vetariin olevan saatavissa dp-alakerran ja potkurit, niin voisi vähän lämäistä faktaa esille. Sulle ei ehkä tällä asialla ole väliä, mutta minua kiinnostaisi ihan oikeasti tietää....
Ei saa loppumaan, vaan pitää jahkata.
- niin!
29 kirjoitti:
Ei saa loppumaan, vaan pitää jahkata.
Eipä näyttänyt sinullekaan menevä viesti perille....
- 33
niin! kirjoitti:
Eipä näyttänyt sinullekaan menevä viesti perille....
Mieletön asiantuntijapalsta. Mulkkujen valloittamana.
- samoin
33 kirjoitti:
Mieletön asiantuntijapalsta. Mulkkujen valloittamana.
Niin ja sulla sitä asiallista asiaa vasta olikin?? Oletkos mielestäsi kovakin siantuntija, sulla noita hyviä kommentteja näyttää riittävän....
- On se prop
samoin kirjoitti:
Niin ja sulla sitä asiallista asiaa vasta olikin?? Oletkos mielestäsi kovakin siantuntija, sulla noita hyviä kommentteja näyttää riittävän....
No minä sitä kysyin että voiko jättää pystyyn
ja ihmettelin itsekin että tälläinen vekotin on...ja kysyin volvolta.
He sanoivat juuri näin...sen saa joko duona tai yhdellä potkurilla...
Kiitokset tietäjille..ja muille toivottavasti elämä hymyilee joskus edes - SX
On se prop kirjoitti:
No minä sitä kysyin että voiko jättää pystyyn
ja ihmettelin itsekin että tälläinen vekotin on...ja kysyin volvolta.
He sanoivat juuri näin...sen saa joko duona tai yhdellä potkurilla...
Kiitokset tietäjille..ja muille toivottavasti elämä hymyilee joskus edes - Lähetin rahat jo
SX kirjoitti:
Ostin toiselta puolelta Eurooppaa (niin, näkemättä, mutta kuvat oli hyvät) luotettavan oloiselta eläkkeelle siirtyneeltä englantilaiselta kapteenilta, vai oliko se nyt majuri..., todella hienon Channel Island 22 veneen, jossa on 2 kpl Volvon MD 22 moottoreita. Ilmoituksen mukaan siinä on sx-vetolaitteet duopropeilla. Voiko olla ettei olisikaan?
- "Halvalla"?
Lähetin rahat jo kirjoitti:
Ostin toiselta puolelta Eurooppaa (niin, näkemättä, mutta kuvat oli hyvät) luotettavan oloiselta eläkkeelle siirtyneeltä englantilaiselta kapteenilta, vai oliko se nyt majuri..., todella hienon Channel Island 22 veneen, jossa on 2 kpl Volvon MD 22 moottoreita. Ilmoituksen mukaan siinä on sx-vetolaitteet duopropeilla. Voiko olla ettei olisikaan?
Kyllähän hyviin kuviin ja upseerin sanaan voi luottaa.
Ne on varmaan "marinoineet" sille kaverille noi kun kerran tuplakoneilla on tehty?
Muuten sälytys trimmi alhaalla.
A.P. Laine Lähetin rahat jo kirjoitti:
Ostin toiselta puolelta Eurooppaa (niin, näkemättä, mutta kuvat oli hyvät) luotettavan oloiselta eläkkeelle siirtyneeltä englantilaiselta kapteenilta, vai oliko se nyt majuri..., todella hienon Channel Island 22 veneen, jossa on 2 kpl Volvon MD 22 moottoreita. Ilmoituksen mukaan siinä on sx-vetolaitteet duopropeilla. Voiko olla ettei olisikaan?
Aianakin kun huomiodaan että kyseinen venemalli on varustettu kahdella moottorilla, mutta ne ovat keskimoottoreita..
- mahdollista...
On se prop kirjoitti:
No minä sitä kysyin että voiko jättää pystyyn
ja ihmettelin itsekin että tälläinen vekotin on...ja kysyin volvolta.
He sanoivat juuri näin...sen saa joko duona tai yhdellä potkurilla...
Kiitokset tietäjille..ja muille toivottavasti elämä hymyilee joskus edesKonversio taitaa olla mahdollinen, mutta ilmeisen harvinainen, kun en itse ainakaan ole moiseen Suomessa törmännyt: http://www.marinepartsexpress.com/cobraconversion.htm#SXDUOPROP SX-vetarit siis myydään yksipotkurisina, mutta saatavana on konversiokittejä kaksipotkuriseksi...
- vs. DP
mahdollista... kirjoitti:
Konversio taitaa olla mahdollinen, mutta ilmeisen harvinainen, kun en itse ainakaan ole moiseen Suomessa törmännyt: http://www.marinepartsexpress.com/cobraconversion.htm#SXDUOPROP SX-vetarit siis myydään yksipotkurisina, mutta saatavana on konversiokittejä kaksipotkuriseksi...
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Elämä on taas helpompaa, kun palstalta saa ihan oikeata tietoakin jahkailun ja -tuilun sijaan...
- 24
vs. DP kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Elämä on taas helpompaa, kun palstalta saa ihan oikeata tietoakin jahkailun ja -tuilun sijaan...
mutta saahan tuonkin asian vaikeaksi, niin kuin nyt tässäkin ketjussa. Sitten ollaan niin mielinkielin ja asiallisia kun omalta vittuilulta meni pohja. Tosin sehän kuuluu palstan wannabee-asiantuntijoiden kuvioihin. Tetoa ei ole, mutta kommenttia pukkaa aina ja joka asiaan.
- Crisu...
vs. DP kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Elämä on taas helpompaa, kun palstalta saa ihan oikeata tietoakin jahkailun ja -tuilun sijaan...
Kyllä sitä löytyy dual proppina ja minullakin sellainen on. On tyypiltään DPS ja on muuten SX:n kanssa identtinen paitsi alakulma on dual prop. Ei ole yhtäläisyyksiä muihin volvon vetareihin. Eikä ole mikään harvinaisuus. Niin ja vetari aivan ala-asentoon.
- Crisu...
Crisu... kirjoitti:
Kyllä sitä löytyy dual proppina ja minullakin sellainen on. On tyypiltään DPS ja on muuten SX:n kanssa identtinen paitsi alakulma on dual prop. Ei ole yhtäläisyyksiä muihin volvon vetareihin. Eikä ole mikään harvinaisuus. Niin ja vetari aivan ala-asentoon.
täällä pari kuvaa
http://www.marinepartsexpress.com/vp_outdrives.htm - vs. DP
24 kirjoitti:
mutta saahan tuonkin asian vaikeaksi, niin kuin nyt tässäkin ketjussa. Sitten ollaan niin mielinkielin ja asiallisia kun omalta vittuilulta meni pohja. Tosin sehän kuuluu palstan wannabee-asiantuntijoiden kuvioihin. Tetoa ei ole, mutta kommenttia pukkaa aina ja joka asiaan.
Jahkaillaan nyt asiasta sitten, kun sinäkin näyt vaan jaksavan jatkaa. Sinulta ei ole tullut yhtään asiallista kommenttia, ainoastaan lähinnä liuta noita v-alkuisia sanoja. Onko tuollainen mielestäsi korrektia keskustelua?
En ole mikään asiantuntija ja siksi kysynkin mielelläni teiltä asiantuntijoilta lisää. Mielestäni en ole vittuillut, vaan kysynyt minulle epäselvästä asiasta lisätietoja ja sain siihen sinun vittuilujesi lisäksi jopa vastauksenkin. Kun näyt tuon VP vetolaiteasian hallitsevan niin perusteellisesti, olisit sinäkin voinut vaikka heittää pari linkkiä aiheesta, niin olisi asiassa päästy vähemmällä finaaliin.
Minun osaltani jahkailu loppuu aiheesta tähän. - tarkka...
Crisu... kirjoitti:
Kyllä sitä löytyy dual proppina ja minullakin sellainen on. On tyypiltään DPS ja on muuten SX:n kanssa identtinen paitsi alakulma on dual prop. Ei ole yhtäläisyyksiä muihin volvon vetareihin. Eikä ole mikään harvinaisuus. Niin ja vetari aivan ala-asentoon.
"On tyypiltään DPS ja on muuten SX:n...."
Varmasti on totta, mutta kuten mainitset, niin tyyppi on DPS, joka löytyy myös VP:n mallivalikoimasta omana mallinaan. Alkuperäinen kysyjä puhui SX-mallista ja oletan, että tuo mallimerkintä löytyy vetarin tunnuskilvestä. Ketjussa on todettu, että SX on mahdollista muuttaa kaksipotkuriseksi konversiokitillä, mutta SX-mallia ei VP:ltä tehdastekoisena saa kaksipotkurisena. Ilmeisesti SX-yläosa duoprop alaosa myydään mallimerkinnällä DPS. Vetolaitemallit löytyvät muuten esim. tästä dokumentista:
http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Misc/drive_1_oil_rec_7745608.pdf - tarkka...
tarkka... kirjoitti:
"On tyypiltään DPS ja on muuten SX:n...."
Varmasti on totta, mutta kuten mainitset, niin tyyppi on DPS, joka löytyy myös VP:n mallivalikoimasta omana mallinaan. Alkuperäinen kysyjä puhui SX-mallista ja oletan, että tuo mallimerkintä löytyy vetarin tunnuskilvestä. Ketjussa on todettu, että SX on mahdollista muuttaa kaksipotkuriseksi konversiokitillä, mutta SX-mallia ei VP:ltä tehdastekoisena saa kaksipotkurisena. Ilmeisesti SX-yläosa duoprop alaosa myydään mallimerkinnällä DPS. Vetolaitemallit löytyvät muuten esim. tästä dokumentista:
http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Misc/drive_1_oil_rec_7745608.pdfhttp://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Misc/drive_2_oil_rec_7745608.pdf
- rautalankaa
tarkka... kirjoitti:
http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Misc/drive_2_oil_rec_7745608.pdf
S tarkoittaa single ja D dual.
Mites Bravo 1 tuplapotkureilla säilytetään ? :) - vai mikähän se oli
rautalankaa kirjoitti:
S tarkoittaa single ja D dual.
Mites Bravo 1 tuplapotkureilla säilytetään ? :)Pakko sanoa, että kyllä tuo tarkennus saako sx:ää duoproppina oli ihan mielenkiintoinen kysymys. Kiitos siitä DP!. Harmi kun ton yhden älypään (joka ei ole varmasti ollut ikinä edes veneen kyydissä) typerät kommentit sotkivat hyvän keskustelun. Lopulta jäi epäselväksi, onko sx aina yhdellä potkurilla vai ei. Nyt puhun uutena ostettavasta tehtaan lähettämästä vehkeestä, en jonkun kyläsepän hitsaamasta kitistä. Nykyinen potkurini on duoprop ja semmoinen on seuraavassakin veneessä. Sen vuoksi en ole edes katsellut sx vetolaitteellisia veneitä. Tämän ketjun perusteella tulin siihen johtopäätökseen, että sx vetolaitetta ei saa duoprop potkurilla. Koska silloin sen malli on DP-S. Mitään vaihdettuja alakulmia tai kittejä en halua harmikseni hankkia, sen verran on noilla virityksillä tullut ajeltua. Jos sitten halutaan kaikista vetolaitteista käyttää sanaa äsäksä ni ihan vapaasti, laitatte sen vaikka nyky suomen sanakirjaan sanan vetolaite tilalle. Sulle herra tai ehkä rouva 24, että taidat olla tavan tampio tai sitten et tajua koko asiasta yhtään mitään. Kunhan haastat riitaa ja sitäkin erittäin huonosti.
- pentalla ajelen
vai mikähän se oli kirjoitti:
Pakko sanoa, että kyllä tuo tarkennus saako sx:ää duoproppina oli ihan mielenkiintoinen kysymys. Kiitos siitä DP!. Harmi kun ton yhden älypään (joka ei ole varmasti ollut ikinä edes veneen kyydissä) typerät kommentit sotkivat hyvän keskustelun. Lopulta jäi epäselväksi, onko sx aina yhdellä potkurilla vai ei. Nyt puhun uutena ostettavasta tehtaan lähettämästä vehkeestä, en jonkun kyläsepän hitsaamasta kitistä. Nykyinen potkurini on duoprop ja semmoinen on seuraavassakin veneessä. Sen vuoksi en ole edes katsellut sx vetolaitteellisia veneitä. Tämän ketjun perusteella tulin siihen johtopäätökseen, että sx vetolaitetta ei saa duoprop potkurilla. Koska silloin sen malli on DP-S. Mitään vaihdettuja alakulmia tai kittejä en halua harmikseni hankkia, sen verran on noilla virityksillä tullut ajeltua. Jos sitten halutaan kaikista vetolaitteista käyttää sanaa äsäksä ni ihan vapaasti, laitatte sen vaikka nyky suomen sanakirjaan sanan vetolaite tilalle. Sulle herra tai ehkä rouva 24, että taidat olla tavan tampio tai sitten et tajua koko asiasta yhtään mitään. Kunhan haastat riitaa ja sitäkin erittäin huonosti.
Eli sx sarjan vetolaitetta duoproppina anaki V-6 moottorien perässä ihan vakiona 1990-1999 4 koneissa oli singlet.
http://vppneuapps.volvo.com/ww/PIE/ViewFileFrame.aspx?n=180909&r=2007-02-02-13-20-00&t=PDF&a=7738821&p=T426&d=Brochure&s=1936186&lang=fi-FI - eri kuin SX
pentalla ajelen kirjoitti:
Eli sx sarjan vetolaitetta duoproppina anaki V-6 moottorien perässä ihan vakiona 1990-1999 4 koneissa oli singlet.
http://vppneuapps.volvo.com/ww/PIE/ViewFileFrame.aspx?n=180909&r=2007-02-02-13-20-00&t=PDF&a=7738821&p=T426&d=Brochure&s=1936186&lang=fi-FI"...sx sarjan vetolaitetta duoproppina anaki V-6 moottorien perässä ihan vakiona 1990-1999..."
Niin varmaankin oli, mutta silloin vetarin mallimerkintänä oli DPX eli edelleenkään tehdastekoista SX-mallia kaksipotkurisena ei ole näkynyt, ei myöskään tuossa linkin esitteessä... - summarum...
eri kuin SX kirjoitti:
"...sx sarjan vetolaitetta duoproppina anaki V-6 moottorien perässä ihan vakiona 1990-1999..."
Niin varmaankin oli, mutta silloin vetarin mallimerkintänä oli DPX eli edelleenkään tehdastekoista SX-mallia kaksipotkurisena ei ole näkynyt, ei myöskään tuossa linkin esitteessä...Oliskohan niin, että
SX = Singleprop, X-series
DPX = Duoprop, X-series
molemmissa lienee sama perusrunko ihan samalla tavalla kuin 290-sarjaa on yksipotkurisena (290) ja kaksipotkurisena (290DP). Eli ellei tuolla ketjun aloittajalla ole asennettuna mitään konversiokittiä, niin vetarin _virallinen_ malli lienee DPX. Perun puheeni, jos joku löytää VP:n esitteen, jossa puhutaan nimenomaan SX-mallin saannista joko yksi- tai kaksipotkurisena. - OMC-Volvo SX
summarum... kirjoitti:
Oliskohan niin, että
SX = Singleprop, X-series
DPX = Duoprop, X-series
molemmissa lienee sama perusrunko ihan samalla tavalla kuin 290-sarjaa on yksipotkurisena (290) ja kaksipotkurisena (290DP). Eli ellei tuolla ketjun aloittajalla ole asennettuna mitään konversiokittiä, niin vetarin _virallinen_ malli lienee DPX. Perun puheeni, jos joku löytää VP:n esitteen, jossa puhutaan nimenomaan SX-mallin saannista joko yksi- tai kaksipotkurisena.kikkailua osien ja mallien merkinnöillä. Saadaan tolloilta lypsettyä helvetisti enemmän rahaa, kun myydää DP;n osia SX;n osien sijasta, vaikka yläkerta on sama, ainoastaan alavaihteen ero.
- pentalla ajelen
summarum... kirjoitti:
Oliskohan niin, että
SX = Singleprop, X-series
DPX = Duoprop, X-series
molemmissa lienee sama perusrunko ihan samalla tavalla kuin 290-sarjaa on yksipotkurisena (290) ja kaksipotkurisena (290DP). Eli ellei tuolla ketjun aloittajalla ole asennettuna mitään konversiokittiä, niin vetarin _virallinen_ malli lienee DPX. Perun puheeni, jos joku löytää VP:n esitteen, jossa puhutaan nimenomaan SX-mallin saannista joko yksi- tai kaksipotkurisena.No eipä tullut mieleen, että pilkkua viilataan.
eli virallisesti sx tarkoittaa single/X sarjan vetolaitetta ja dpx duoprop/X sarjan vetolaitetta. Mutta yleisesti maailmalla puhutaan: esim.
http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/SLR011 - Anonyymi
Taidat olla automiehiä,sx on ylävaihde,dp on alempi,itellä rt,jos et mitään mistään tiedä ni älä rupee vänkää.Työntäisitkö vielä mielikseni sen dp akselin hanuriis
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla automiehiä,sx on ylävaihde,dp on alempi,itellä rt,jos et mitään mistään tiedä ni älä rupee vänkää.Työntäisitkö vielä mielikseni sen dp akselin hanuriis
Eikö asiallinen kielenkäyttö olisi paikallaan kun selvittelette vetolaitteiden ominaisuuksia?
T. Asiasta kiinnostunut vanhan VP : n omistaja.
- Anonyymi
Voi hyvinkin olla,sx on se ylävaihteisto ja itellä rt-2 mutta saahan tuohon kiinni mutakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849