Mököttävä kalat-mies

kysyväeitieltäeksy?

Ovatko kalat pitkävihaisia ja laittavat syyt toisen niskoille, vaikka itse ovat tehneet väärin? Eivätkö osaa pyytää anteeksi tai sovitella? Pakenee, vetäytyy, mököttää? Onko asenne "teen mitä haluan, muut tekee mitä uskaltaa" teille varsinkin kalat-miehille hyvinkin tyypillistä?

21

2675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kukasta kukkaan

      näytät tuntevan kalatmiehet.
      Sana anteeksi ja sovitella on kieltä mitä kalatmies ei ymmärrä.
      Kalatmiehen motto" teen mitä haluan " muut sentään ajattelee... ensin....
      Asenne ja minähän uskallan mitä haluan, minun tarpeeni ensin....

      Ja tämä niistä kalatmiehistä joilla asenne elämään, on se mitä on.

    • Kala-ukko

      Ei se noin mene.
      Kyllä Kala-mies osaa anteeksi pyytää, jos hän on syylinen ja jos anteeksi pyytäminen voi korjata tilanteen. . . Mut jos Kala tietää, ettei anteeksi pyytäminen auta, niin ei hän silloin välttämättä pyydä anteeksi.
      Jos Kalaa loukataan, niin voi olla ettei Kala anna koskaan anteeksi.
      Kala ihastuu nopeasti, mutta myös Kalan tunteet voivat jäähtyä yhtä nopeasti . . . Loukkaamalla Kalaa varmistat Kalan tunteiden viilenemisen!

      • nyt eksynyt

        kuinka se kalatmies sitten lepytellään? Vaikkakin hän itse tämän sopan on nyt keittänyt, en haluaisi silti olla riidoissa hänen kanssaan. Kuinka mököttävää mörökölliä mennä puolitiehen vastaan?


      • Kala-ukko
        nyt eksynyt kirjoitti:

        kuinka se kalatmies sitten lepytellään? Vaikkakin hän itse tämän sopan on nyt keittänyt, en haluaisi silti olla riidoissa hänen kanssaan. Kuinka mököttävää mörökölliä mennä puolitiehen vastaan?

        Kalan lepyttäminen on helppoa . . . Mutta, jos hän on sen itse aiheuttanut, niin tuli mieleeni, että haluaako hän ollenkaan leppyä tai että hänet lepytetään.
        Anna hänen olla omissa oloissaan. . . Jos hän haluaa jatkaa, niin kyllä hän ottaa sinuun yhteyttä . . . ja jos hän ei halua jatkaa, niin tuskin siinäkään mitään vahinkoa tulee. . . Löydät uuden ja paremman miehen!


      • mitä olet mieltä?
        Kala-ukko kirjoitti:

        Kalan lepyttäminen on helppoa . . . Mutta, jos hän on sen itse aiheuttanut, niin tuli mieleeni, että haluaako hän ollenkaan leppyä tai että hänet lepytetään.
        Anna hänen olla omissa oloissaan. . . Jos hän haluaa jatkaa, niin kyllä hän ottaa sinuun yhteyttä . . . ja jos hän ei halua jatkaa, niin tuskin siinäkään mitään vahinkoa tulee. . . Löydät uuden ja paremman miehen!

        kalamies, sinä myötäilet aina jokaista keskustelijaa puolella ja vastaan.
        Kalamiehen kanssa kauan liitossa olleena, olen tämän asian huomioinut.
        Jokaisen miellyttäminen on kalamiehillä niin hyvä kuin huono puoli.

        Ei kaikkia tarvitse myötäillä, minua huvittaa kun meille tuli vieras, kalamieheni on aina vieraan kanssa samaa mieltä.Vastamäkikin pitää kohdata ei elämä ole aina alamäkeä, asioiden kaunistelua ja silittelemistä.
        No pettänythän tuo on, niinkuin kalamiehillä on usein tapana.
        Ei mitään anteeksi pyyntöjä, pakoon pötki kuin aropupu.... myötäilevä pelimies,,,

        Rohkea, herkkä, kiero, ystävällinen, ...sekoitus kaikkea mystillinen mies....)))):


      • osui oikein hyvin.
        mitä olet mieltä? kirjoitti:

        kalamies, sinä myötäilet aina jokaista keskustelijaa puolella ja vastaan.
        Kalamiehen kanssa kauan liitossa olleena, olen tämän asian huomioinut.
        Jokaisen miellyttäminen on kalamiehillä niin hyvä kuin huono puoli.

        Ei kaikkia tarvitse myötäillä, minua huvittaa kun meille tuli vieras, kalamieheni on aina vieraan kanssa samaa mieltä.Vastamäkikin pitää kohdata ei elämä ole aina alamäkeä, asioiden kaunistelua ja silittelemistä.
        No pettänythän tuo on, niinkuin kalamiehillä on usein tapana.
        Ei mitään anteeksi pyyntöjä, pakoon pötki kuin aropupu.... myötäilevä pelimies,,,

        Rohkea, herkkä, kiero, ystävällinen, ...sekoitus kaikkea mystillinen mies....)))):

        Näin se on kalat mies, ei muuta voi lisätä tähän kun veit suusta sanat.. mökköttää ja pakenee ongelmista.. pelkuri ja pelimies.. saamaton paskaaaaaaaaaa:-)))


      • Kala-ukko
        mitä olet mieltä? kirjoitti:

        kalamies, sinä myötäilet aina jokaista keskustelijaa puolella ja vastaan.
        Kalamiehen kanssa kauan liitossa olleena, olen tämän asian huomioinut.
        Jokaisen miellyttäminen on kalamiehillä niin hyvä kuin huono puoli.

        Ei kaikkia tarvitse myötäillä, minua huvittaa kun meille tuli vieras, kalamieheni on aina vieraan kanssa samaa mieltä.Vastamäkikin pitää kohdata ei elämä ole aina alamäkeä, asioiden kaunistelua ja silittelemistä.
        No pettänythän tuo on, niinkuin kalamiehillä on usein tapana.
        Ei mitään anteeksi pyyntöjä, pakoon pötki kuin aropupu.... myötäilevä pelimies,,,

        Rohkea, herkkä, kiero, ystävällinen, ...sekoitus kaikkea mystillinen mies....)))):

        Heh ;))) . . . Osu ja upposi ;))) . . . Niin se vain on . . . Kalan luonne on sellainen. Hän ei halua loukata ketään, ei ainakaan ilman syytä. Mutta, jos joku loukkaa Kalaa, niin hänet Kala muistaa niin kauan, että saa maksettua potut pottuina.
        Joustamalla Kala varmistaa, ettei luokkaa toista . . . tosin esim. oma puoliso voi silloin kokea tilanteen omalta kantiltaan katsottuna toisin.
        Kala joustaa, alistuu ja myötäilee vapaaehtoisesti, mutta ei koskaan alistu väkisin!!!!!
        Kala on luonteeltaan herkkä ja kiltti ja herkästi haavoittuva ja tunteellinen.
        Se pettäminen on asia, jota itse en ole koskaan tehnyt, mutta tiedän Kaloja jotka niin tekevät. . . Siksi väitän, ettei kaikki Kalat automaattisesti petä.
        Kala kaipaa hellyyttä ja osaa olla hellä.


      • mitä tulevaisuus
        Kala-ukko kirjoitti:

        Heh ;))) . . . Osu ja upposi ;))) . . . Niin se vain on . . . Kalan luonne on sellainen. Hän ei halua loukata ketään, ei ainakaan ilman syytä. Mutta, jos joku loukkaa Kalaa, niin hänet Kala muistaa niin kauan, että saa maksettua potut pottuina.
        Joustamalla Kala varmistaa, ettei luokkaa toista . . . tosin esim. oma puoliso voi silloin kokea tilanteen omalta kantiltaan katsottuna toisin.
        Kala joustaa, alistuu ja myötäilee vapaaehtoisesti, mutta ei koskaan alistu väkisin!!!!!
        Kala on luonteeltaan herkkä ja kiltti ja herkästi haavoittuva ja tunteellinen.
        Se pettäminen on asia, jota itse en ole koskaan tehnyt, mutta tiedän Kaloja jotka niin tekevät. . . Siksi väitän, ettei kaikki Kalat automaattisesti petä.
        Kala kaipaa hellyyttä ja osaa olla hellä.

        että osaat keskustella, ja tuot mielipiteitäsi mukaan.
        Hän entinen " kalamieheni " kätki kaikki asiat sisälleen, purkautuminen oli väkivaltaa.
        Nyt näkyi olevan jo nöyrempi, meni petosreisuillaan " sen halun johdosta" todelliseen käskytykseen.

        Nyt pitää syödä ravintolassa, ei saa kotiruokaa mikä oli hänelle tärkeää.
        Rakastaa kuulemma minua vieläkin, olisi tulossa takaisin mutta ei loukkasi todella pahasti.

        Komentoon on joutunut ei voi vapaasti liihotella kukasta kukkaan.

        Se hellyys kuului muitten naisten hyväilyihin, ei siitä minulle jäänyt kuin ripaus " kultaa."


      • Kala-ukko
        mitä tulevaisuus kirjoitti:

        että osaat keskustella, ja tuot mielipiteitäsi mukaan.
        Hän entinen " kalamieheni " kätki kaikki asiat sisälleen, purkautuminen oli väkivaltaa.
        Nyt näkyi olevan jo nöyrempi, meni petosreisuillaan " sen halun johdosta" todelliseen käskytykseen.

        Nyt pitää syödä ravintolassa, ei saa kotiruokaa mikä oli hänelle tärkeää.
        Rakastaa kuulemma minua vieläkin, olisi tulossa takaisin mutta ei loukkasi todella pahasti.

        Komentoon on joutunut ei voi vapaasti liihotella kukasta kukkaan.

        Se hellyys kuului muitten naisten hyväilyihin, ei siitä minulle jäänyt kuin ripaus " kultaa."

        Ei sellaisen miehen perään kannata haikailla!
        Hänelle tekee hyvää, kun saa maistaa omaa lääkettään!!
        Elämä opettaa! ;)))


      • kauris tyttönen
        Kala-ukko kirjoitti:

        Ei sellaisen miehen perään kannata haikailla!
        Hänelle tekee hyvää, kun saa maistaa omaa lääkettään!!
        Elämä opettaa! ;)))

        vittumaisempaa merkkiä kuin kalat mies!!!!!!!!!!! se ei sovi kellekään eikä toimi minkään merkin kanssa........ ärsyttävä ja mököttää jatkuvasti eikä koskaan osaa puhua asiat selväksi... pelkuri petturi ja saamatonpaskaa mies.... thats it:=)


      • Kala-ukko
        kauris tyttönen kirjoitti:

        vittumaisempaa merkkiä kuin kalat mies!!!!!!!!!!! se ei sovi kellekään eikä toimi minkään merkin kanssa........ ärsyttävä ja mököttää jatkuvasti eikä koskaan osaa puhua asiat selväksi... pelkuri petturi ja saamatonpaskaa mies.... thats it:=)

        Sellaista se rakkaus on . . . ainakin silloin, kun se loppuu.
        Luopuminen ihmisestä johon on luottanut ja jota on rakastanut on vaikeaa ja raskasta . . . Vain muistot jää . . . ja niiden kanssa on opittava elämään.
        Kaikki mikä ei tapa vahvistaa!
        Voimia sinulle! . . . Elämä jatkuu . . . eikä koskaan tiedä, et milloin ja minkä nurkan takana uusi ja parempi rakkaus jo odottaa!!


    • NIIN SURULLINEN :(((

      Nyt ollut kalat-miehen kanssa 2 kk...( NIIN VOITTEKO KUVITELLA KAKSI KUUKAUTTA(!!!) )puhumattomuutta, mykkäkoulua suorastaan. Vaikka kuinka yritän saada pienestä hauskasta hymyn hänen huulilleen, niin ei mitään, pelkkää mökötystä tai ylimalkaista vastausta... Hoh hoijaa!
      En tiedä, näin se taitaa olla, ettei mikään enää auta enää... Parasta jättää tämä kalat-mies uimaan syviin vesiin ja omaan rauhaan.........

      • toinen fishu

        sitä mieltä ettei oikeasti kannata haaskata elämää kalamiehen peräääääääääään!!!! aivan sama mitä tekisit hänen takia kun se ei vain tajua sitä.........
        Unohda koko kala miestä sul ei oo muuta vaihtoehtoakaan usko pois!!
        ei se ikinä opi puhumaan...


      • Kala-ukko
        toinen fishu kirjoitti:

        sitä mieltä ettei oikeasti kannata haaskata elämää kalamiehen peräääääääääään!!!! aivan sama mitä tekisit hänen takia kun se ei vain tajua sitä.........
        Unohda koko kala miestä sul ei oo muuta vaihtoehtoakaan usko pois!!
        ei se ikinä opi puhumaan...

        Olen minäkin tuon huomannut, etten ole kaikille naisille yhtä puhelias.
        Kaikkien kanssa ei vain tule niinhyvin toimeen . . . eikä tarvitsekaan!
        Jos parisuhteessa ei ole keskusteluyhteyttä, niin aivan turhaa on jatkaa koko suhdettakaan!!
        Sellainen suhde on jokatapauksessa tuhoon tuomittu.


      • kaikkea hyvää sulle
        Kala-ukko kirjoitti:

        Olen minäkin tuon huomannut, etten ole kaikille naisille yhtä puhelias.
        Kaikkien kanssa ei vain tule niinhyvin toimeen . . . eikä tarvitsekaan!
        Jos parisuhteessa ei ole keskusteluyhteyttä, niin aivan turhaa on jatkaa koko suhdettakaan!!
        Sellainen suhde on jokatapauksessa tuhoon tuomittu.

        Alan olla samaa mieltä täällä muiden kanssa, että kalat on aika pirullinen merkki, kun sille päälle sattuu. Tässäkin puhumattomuustapauksessa en itse edes ole syypää mihinkään, vaan hän itse! Kun sitten uskalsin hänelle asiasta mainita, että kuinka voit tuollaista tehdä, hän loukkaantui todella syvästi.
        Hänelle ei pysty sanomaan omaa mielipidettään ja kun uskallat olla häntä vastaan jossain asiassa, niin sehän on tooodella paha juttu. Heti iskee mykkäkoulu...pakoilu... tunteet jäätyy...
        Ja vielä mainitakseni, tulen hyvin ihmisten kanssa toimeen, osaan olla todella hienovarainen ja diplomaattinen ihminen, näin minulle on monesti sanottu.
        Tämä kalat-mies, niinkuin näköjään moni muukin kalat-tyyppi, on niin herkkänahkainen, ettei mitään voi sanoa, mitään ei voi sovitella. Ja en enää jaksa välittääkään...
        Ei muuta kuin eteenpäin! Keep your face to the sunshine and you cannot see the shadow...


      • Kala-ukko
        kaikkea hyvää sulle kirjoitti:

        Alan olla samaa mieltä täällä muiden kanssa, että kalat on aika pirullinen merkki, kun sille päälle sattuu. Tässäkin puhumattomuustapauksessa en itse edes ole syypää mihinkään, vaan hän itse! Kun sitten uskalsin hänelle asiasta mainita, että kuinka voit tuollaista tehdä, hän loukkaantui todella syvästi.
        Hänelle ei pysty sanomaan omaa mielipidettään ja kun uskallat olla häntä vastaan jossain asiassa, niin sehän on tooodella paha juttu. Heti iskee mykkäkoulu...pakoilu... tunteet jäätyy...
        Ja vielä mainitakseni, tulen hyvin ihmisten kanssa toimeen, osaan olla todella hienovarainen ja diplomaattinen ihminen, näin minulle on monesti sanottu.
        Tämä kalat-mies, niinkuin näköjään moni muukin kalat-tyyppi, on niin herkkänahkainen, ettei mitään voi sanoa, mitään ei voi sovitella. Ja en enää jaksa välittääkään...
        Ei muuta kuin eteenpäin! Keep your face to the sunshine and you cannot see the shadow...

        Mikä olet horoskooppimerkiltäsi?
        Yleensäkin parisuhteessa puhumattomuus on merkki siitä, että parisuhteessa on paljon muutakin pielessä. Puhumattomuus on merkki turhatuneisuudesta.
        Teillä ei ole kemiat natsanneet oikein kohdilleen ja se tunne on ollut molemminpuolinen.
        . . . Osaat sinäkin tilannetta darmatisoida! . . . Ja mieleeni tulee, ettei teillä ole ollut halua/taitoa/kykyä keskustella asiallisesti juuri niistä vaikeimmista asioista.
        . . . Siinä olen kanssasi täysinsamaa mieltä, että elämä jatkuu eron jälkeenkin ja paaljon onnellisempana, kuin huonossa, toimimattomassa suhteessa!
        Hyvää jatkoa sinulle, jokainen on loppujen lopuksi oman onnensa seppä!


      • yufhjk
        Kala-ukko kirjoitti:

        Mikä olet horoskooppimerkiltäsi?
        Yleensäkin parisuhteessa puhumattomuus on merkki siitä, että parisuhteessa on paljon muutakin pielessä. Puhumattomuus on merkki turhatuneisuudesta.
        Teillä ei ole kemiat natsanneet oikein kohdilleen ja se tunne on ollut molemminpuolinen.
        . . . Osaat sinäkin tilannetta darmatisoida! . . . Ja mieleeni tulee, ettei teillä ole ollut halua/taitoa/kykyä keskustella asiallisesti juuri niistä vaikeimmista asioista.
        . . . Siinä olen kanssasi täysinsamaa mieltä, että elämä jatkuu eron jälkeenkin ja paaljon onnellisempana, kuin huonossa, toimimattomassa suhteessa!
        Hyvää jatkoa sinulle, jokainen on loppujen lopuksi oman onnensa seppä!

        Härkä olen...
        Mielestäni parisuhteen puhumattomuus on merkki ennenminkin henkisestä väkivallasta, jota toinen käyttää saadakseen tahtonsa läpi. Ei natsanneet kemiat ei. Halua kyllä minulla olisi ollut keskustella, mutta seinille puhuminen alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää. =(
        Hyvää jatkoa sullekin kala-ukko, kyllä tämä tästä.


      • CrystalFish

        todellakin....Sun tekstistä saa sen vaikutelman, että se KOKO 2kk ollaan oltu hiljaa ja mökötetty???.Kysyisinkin, että miksi alunperin menitte yhteen? Tai siis eikö ole mitään hyvää sanottavaa hänestä??

        Anteeksi nyt, mutta turhaudun joka kerta kun luen näitä juttuja :( Johtuu kai siitä, että itse puhun paljonkin tunteistani ja siitä jos joku asia on huonosti koska kala ihmisenä en pysty kantamaan mitään negatiivista tunnetta sisälläni kovinkaan kauan....Haluan, että mulle puhutaan suoraan ja niin teen myös itse.

        Jos joku ihminen, horoskooppimerkistä viis, on 2kk alamaissa, niin pitäisköhän käydä lääkärissä ja etsiä syitä ihan kunnolla että ei menis solmuun itsensä kanssa lopullisesti.


      • Kala-ukko
        yufhjk kirjoitti:

        Härkä olen...
        Mielestäni parisuhteen puhumattomuus on merkki ennenminkin henkisestä väkivallasta, jota toinen käyttää saadakseen tahtonsa läpi. Ei natsanneet kemiat ei. Halua kyllä minulla olisi ollut keskustella, mutta seinille puhuminen alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää. =(
        Hyvää jatkoa sullekin kala-ukko, kyllä tämä tästä.

        Mua rupesi kiinnostamaan Härän luonne niin paljon, että luin ihan horoskooppikirjasta millainen
        Härkä on. . . Tuo ensimmäinen kirjoituksesi sai heti karvani pystyyn! Siksi kysyinkin horoskooppimerkkiäsi.
        Härällä ja Kalalla luonteeneroja löytyy ja ne selvittävät myös sen, miksi parisuhteenne ei ole toiminut.
        Härkä on omistushaluinen, niin on Kalakin, mutta Kala tarvitsee myös omaa tilaa parisuhteessakin.
        Molemmat muistavat luokkatuksitulemiset kauan ja juuri se varmaan on suuri tekijä siihen, että Kala-mies on mököttänyt. Härällä on taipumus olla hieman ylimielinen ja se taatusti jurppii Kalaa ;))) . . . Kala on syvästi tunneihminen. Kalan rakkautta ei voi lahjoa, eikä ostaa rahalla.

        Tuossa on ilmeisesti ne suurimmat eroavaisuudet Kalan ja Härän luonteissa.
        Itse en tunne yhtään Härkää lähemmin . . . Ehkäpä juuri tuosta syystä ;)))

        Mut niinhän sitä sanotaan, että oppia ikä kaikki. . . Elämä opettaa.


      • mysteris
        Kala-ukko kirjoitti:

        Mua rupesi kiinnostamaan Härän luonne niin paljon, että luin ihan horoskooppikirjasta millainen
        Härkä on. . . Tuo ensimmäinen kirjoituksesi sai heti karvani pystyyn! Siksi kysyinkin horoskooppimerkkiäsi.
        Härällä ja Kalalla luonteeneroja löytyy ja ne selvittävät myös sen, miksi parisuhteenne ei ole toiminut.
        Härkä on omistushaluinen, niin on Kalakin, mutta Kala tarvitsee myös omaa tilaa parisuhteessakin.
        Molemmat muistavat luokkatuksitulemiset kauan ja juuri se varmaan on suuri tekijä siihen, että Kala-mies on mököttänyt. Härällä on taipumus olla hieman ylimielinen ja se taatusti jurppii Kalaa ;))) . . . Kala on syvästi tunneihminen. Kalan rakkautta ei voi lahjoa, eikä ostaa rahalla.

        Tuossa on ilmeisesti ne suurimmat eroavaisuudet Kalan ja Härän luonteissa.
        Itse en tunne yhtään Härkää lähemmin . . . Ehkäpä juuri tuosta syystä ;)))

        Mut niinhän sitä sanotaan, että oppia ikä kaikki. . . Elämä opettaa.

        Ihminen horoskooppi perustuu, ei vain auringon mukaan, myos muut planeetat vaikuttavat siihen. Mina olen auringossa kalat, kuun sijainti on leijonassa. Olen melkoinen sekoitus erilaisia luonteenpiirteita.


      • Kala-ukko
        mysteris kirjoitti:

        Ihminen horoskooppi perustuu, ei vain auringon mukaan, myos muut planeetat vaikuttavat siihen. Mina olen auringossa kalat, kuun sijainti on leijonassa. Olen melkoinen sekoitus erilaisia luonteenpiirteita.

        Mä olen nousevaltamerkiltäni Leijona.
        Kieltämättä melkoinen tunteiden mylläkkä on toisinaan sisälläni.. . .
        Kyllä kait sitä meikäläinen on jonkunsortin katastrofi koko ihminen ;))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1512
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      932
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe