Kaivuri maatilalle

123..321

Tarkoituksena olisi talven aikana hommata maatilalle kaivuri harrastepeliksi jolla tehtävät työt olisivat pääasiassa ojitus ja tienpohjientekoa.. ja mitä kaikkees sitä nyt keksii sitten lisäksi tonkia :)
No uutta kaivuriahan tälläiseen ei kannatta hommata vaan budjetti olisi noin 10 tuhatta euroa elikkä vanhan romunhan sillä saa.. näyttäisi olevan Ford 550,lännen c8, valmetti 712 ja volvobm tuossa hinta haarukassa
mikähän näistä olisi se "paras" joka kannattaisi riesakseen ottaa.
Onko minkälaisia kokemuksia näistä veijareista

9

4066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukijussille

      Moikka tukijussi! Nostat kuule vähäsen enemmän maatiastukia niin tilaat sen uuden kaivurin! Pääset mm. polkemaan oikeiden yrittäjien taksoja!

      • seimaam

        oikein kovasti kismittää niin vaihda alaa ja elä leveästi äläkä marise.


      • tadaaaaa

        :)


      • mää vaan

        Osaakohan ne kaikki "oikeat" yrittäjätkään laskea omia kulujaan, on ne tarjoukset kyllä joskus sellaisia.
        Ja sitäpaitsi ne tuet taitavat olla kyllä sinun tukemistasi jotta pystyt ostamaan ruokasi.


    • nääs...

      Taitaapi noista Ford550 olla pienin joka suuntaan...? Pienimmät renkaat, pienin maavara jne... Lännen c8 on ehkäpä lähinnä nykyaikaista konetta. Volvo bm vähän mallista riippuen voi kans olla lähinnä nykyaikaa tai sitten ei ja isoimmasta päästä tai ei mallista riippuen. Valmetissa paljon riippuu minkä valmistajan kaivuri siihen on laitettu. Jos on UkkoMestari niin on oikeastaan tuon c8:n edeltäjä. riippuuhan vanhan koneen ostossa paljon siitäkin miten konetta on pidetty, elikkä missä kunnossa se on nykyisellään. Mitä lukee hintalapussa ja missä suhteessa se on siihen miten paljon sillä rahalla saa konetta. Toisaalta mekaaninen veto ilman muunninta on idiootti varma, mutta esim. c8 jossa on muunnin on sitten muilta ominaisuuksiltaan vaihtoehtojen kunkku. Esiohjatut kaivuu kahvat sivuilla(soutulaitteet keskellä tietää vain hartia särkyä pitkän päivän jälkeen) Itse pitäisin 2-vipuisuutta ehdottomana siihen tottoneena, vaikka onhan monivipuisillakin maata rakennettu yhtälailla. Olikohan jo c8 vai tuliko vasta vähän myöhemmin taakse ajolaitteet... en muista? Kuitenkin siinä jo valmiudet systeemiin jossa kaivuu vivun napilla kytketään ajopäälle ja toisilla napeilla ohjataan. Itse välttäisin sellaisia joissa Hymaksen kaivuulaite niissä kun tassut ovat sen malliset että jäävät aika alas nostettunakin ja niistä se on kiinni joka kiven ja kannon nokassa. UkkoMestareissa ja myöhemmin Länkkäreissä ne taas ovat parhaimman malliset ja samaa mallia käytetään vieläkin uusissa Lännen koneissa ja moni muukin valmistaja siirtyny samaan malliin.

      Summa summaarum... Kuten jo mainitsin vaihtoehdoista kunto, kunto suhteessa hintaan ja mukaan tulevien varusteiden(lähinnä tarpeellisten kauhojen) määrä voisi olla aika ratkaiseva.
      Jos kaikki mainitut olisi saman kuntoisia ja hintaisia Saisi Länkkäri Volvosta kovan kilpailian jos Volvokin on esiohjattu kaksivipuinen. Jos Valmetti ilman muunninta olisi pakko miettiä välttääkö takuu varmasti muunnin rempat, vai ostaako mukavaa käyttöä ja ajo ominaisuuksia myös vaativampaan käyttöön. Tässä vertailussa c8:n hyvänä puolena voi myös mainati varaosien hyvän saatavuuden. Ne kun löytyy Loimaalta edelleen lähes kaikki hyllystä, mutta onko se rahan arvoinen asia "harraste"koneessa?

    • kokeile eroa

      Jos vähänkin enemmän kaivelet itsellesi tienpohjia, on ympäripyörivä paree vaihtoehto. Ulottuvuus ja 360asteen työalue antaa kyllä ihan uusia ulottuvuuksia. Ergonomia ja näkyvyys omaa luokkaansa. Eikä 15vanhat korealaiset esim Daewoo130-2 ole enää hinnan kiroissa.
      Kunnallistekniikassa ja töissä joissa jatkuvaa siirtymää esim sähkölinja työmailla on vielä tr-kaivureita. muualla ei enää niitä edes huolita:)

      • nääs...

        Joo eroa on, mutta jos budjetti on 10 tonni. Minkä aloittaja mainitsi niin ei sillä rahalla saa kuin 30 vuotta vanhoja Åkereita, Aroja, Lokomoja ja Poclaineja. onhan ne kaikki ollu uutena ja aikanaan koneita ja jotkut mainitut jopa aikansa parhaita, mutta ei se loppuun ajettu ympäripyöriväkään mikään ihanne ole. Asia on aivan toinen jos budjetti 20 tonnia niin sillä saa jo noita mainitsemiasi Daewoota, Hyundaita, Samsungia yms... ja vieläpä ihan käyttökuntosena. Tottakai ympäri pyörivä on parempi lähestulkoon kaikissa kaivuu töissä pois lukien hommat joissa paljon ajamalla tehtävää siirtymää. Pyörä alustainen ympäri pyöriva on peli jolla ei mennä yhtään pehmeälle, ei kunnolla edes kynnöspellolla. Telakone loppuun ajetuilla perusketjuilla on ikävä etenkin tottumattoman käsissä kun aina tahtoo olla telat pois paikoiltaan. Alakerran kunnostaminen taas on 6-10 tonnin juttu. Sillähän koneesta saa paljon paremman, mutta taas budjetti nousee. Traktori kaivurit heikkoine voimineen ja huonoine ulottuvuuksineen on kumminkin halpoja rempattavia omissa harraste hommissa. Kääntökehä vs. sylinterikääntö ja hydraulipumput on ihan eri hintaluokassa traktori kaivurissa ja ympäripyörivissä.

        Vaikka omistaisi minkälaisen koneen niin eihän sillä ole kaikkea pakko itse tehdä. Olempa käyny telakoneella kaivelemassa Bröytin, EsaPatun, Vammasmajorin, Hydreman, Åker7, yms... kaivureiden omistajan mailla.


      • kokemuksia...
        nääs... kirjoitti:

        Joo eroa on, mutta jos budjetti on 10 tonni. Minkä aloittaja mainitsi niin ei sillä rahalla saa kuin 30 vuotta vanhoja Åkereita, Aroja, Lokomoja ja Poclaineja. onhan ne kaikki ollu uutena ja aikanaan koneita ja jotkut mainitut jopa aikansa parhaita, mutta ei se loppuun ajettu ympäripyöriväkään mikään ihanne ole. Asia on aivan toinen jos budjetti 20 tonnia niin sillä saa jo noita mainitsemiasi Daewoota, Hyundaita, Samsungia yms... ja vieläpä ihan käyttökuntosena. Tottakai ympäri pyörivä on parempi lähestulkoon kaikissa kaivuu töissä pois lukien hommat joissa paljon ajamalla tehtävää siirtymää. Pyörä alustainen ympäri pyöriva on peli jolla ei mennä yhtään pehmeälle, ei kunnolla edes kynnöspellolla. Telakone loppuun ajetuilla perusketjuilla on ikävä etenkin tottumattoman käsissä kun aina tahtoo olla telat pois paikoiltaan. Alakerran kunnostaminen taas on 6-10 tonnin juttu. Sillähän koneesta saa paljon paremman, mutta taas budjetti nousee. Traktori kaivurit heikkoine voimineen ja huonoine ulottuvuuksineen on kumminkin halpoja rempattavia omissa harraste hommissa. Kääntökehä vs. sylinterikääntö ja hydraulipumput on ihan eri hintaluokassa traktori kaivurissa ja ympäripyörivissä.

        Vaikka omistaisi minkälaisen koneen niin eihän sillä ole kaikkea pakko itse tehdä. Olempa käyny telakoneella kaivelemassa Bröytin, EsaPatun, Vammasmajorin, Hydreman, Åker7, yms... kaivureiden omistajan mailla.

        Itsellä on kokemusta vanhoista halpahintaisista traktorikaivureista. En olisi ikinä uskonut, että jotain konetta saa niin loppuun ajettua, kuin niitä pommeja joita itsellä oli. Nyt on traktorin perään liitettävä maatilakaivuri ja se on ensimmäinen värkki joka oikeasti toimii. Ja maastokelpoisuus on erinomainen, kun on iso nelivetotraktori ja sen perässä kevyt kaivuulaite. Maatilalle kevyyeen käyttöön tuollainen yhdistelmä on ihan hyvä. JOs se ei riitä niin sitten kannattaa latoa rutkasti lisää euroja tiskiin, mutta vanhoihin romuihin ei kannata sekaantua.


      • seimaam
        kokemuksia... kirjoitti:

        Itsellä on kokemusta vanhoista halpahintaisista traktorikaivureista. En olisi ikinä uskonut, että jotain konetta saa niin loppuun ajettua, kuin niitä pommeja joita itsellä oli. Nyt on traktorin perään liitettävä maatilakaivuri ja se on ensimmäinen värkki joka oikeasti toimii. Ja maastokelpoisuus on erinomainen, kun on iso nelivetotraktori ja sen perässä kevyt kaivuulaite. Maatilalle kevyyeen käyttöön tuollainen yhdistelmä on ihan hyvä. JOs se ei riitä niin sitten kannattaa latoa rutkasti lisää euroja tiskiin, mutta vanhoihin romuihin ei kannata sekaantua.

        hyvin paljon oikeassa. Kymppitonnilla ei hääppöistä konetta saa. Kymppitonnilla ja säästyneillä remonttirahoilla kaivattaa jo aika paljon urakoitsijalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe