liljakukot

napo

ovat taas saapuneet.Millä minä pysyn niiten perässä?myrkytin kyllä,mutta kun asun rivitalossa ja kaikki ei myrkytä niin niitä riittää koko kesäksi.Mikähän olisi paras myrkky niille?

11

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytän Karatea

      Toukat ja kuoriaiset voi kerätä käsin tai käyttää Bio Kill-hyönteissumutetta tai Karate-ruiskutetta. Torjunta-aineet eivät tehoa muniin ja ne voi pyyhkäistä pois käsin...jos ilkeää.

      • Kaija

        Olen saanut Liljakukot kuriin keräämällä ulosteen näköiset lehdet pois ja hävittänyt ne. Jo aikuiseksi kasvaneet Liljakukot olen tallonut kiveä vasten. Työ on epämiellyttävää, mutta itse en ole onnistunut tappamaan Liljakukkoja kemiallisilla aineilla.


    • ideavaras

      Minun penkissäni liljakukot ovat rellestäneet kaikista nitistysyrityksistä huolimatta jo n. 7 vuotta. Tämä vuosi on sitten viimeinen liljakesä. Kukinnan jälkeen kaivan liljat ylös ja pistän rovion pihalle, nyyh. Katsotaan sitten pari kesää, vieläkö ne inhat punatakit kiipeää jostain näkyville.

      En keksi enää muutakaan keinoa. Yhtenä kesänä meillä oli oikein nitistystalkoot (mitähän eläinsuojelijat olis sanonu? :)), vähän kukot vaheni, mutta ei loppunu kokonaan.

      • hetkinen

        Täytyy nyt vielä kysyä, että oliko kukonpoistotalkoiden lisäksi myös niiden toukkien (mustan ulosteen peitossa olevat oranssit toukat) ja myös kukkojen munimien pikkuriikkisten punaisten munien poistotalkoot kyseessä? Sillä jos ei noita kaikkia kaivele esiin samalla kertaa, niin aina sieltä ehtii uusi sukupolvi entisten tilalle.


      • ideavaras
        hetkinen kirjoitti:

        Täytyy nyt vielä kysyä, että oliko kukonpoistotalkoiden lisäksi myös niiden toukkien (mustan ulosteen peitossa olevat oranssit toukat) ja myös kukkojen munimien pikkuriikkisten punaisten munien poistotalkoot kyseessä? Sillä jos ei noita kaikkia kaivele esiin samalla kertaa, niin aina sieltä ehtii uusi sukupolvi entisten tilalle.

        Ei niihin ällöttäviin töhnäisiin varsiin kukaan koskenut. Tokihan siellä majailee uusi sukupolvi. Mikä olisi mielestäsi hyvä konsti putsata toukat koskematta niihin? Kiehuvaa vettä niskaan?


      • hetkinen
        ideavaras kirjoitti:

        Ei niihin ällöttäviin töhnäisiin varsiin kukaan koskenut. Tokihan siellä majailee uusi sukupolvi. Mikä olisi mielestäsi hyvä konsti putsata toukat koskematta niihin? Kiehuvaa vettä niskaan?

        Ei niihin "töhnätoukkiin" oikein mikään muu niin hyvin tehoa, kuin käsin kerääminen. Kumihanskat käteen vaan ja vetelemään ne öllit varsista ja lehdiltä pois. Sitten ne toki voi heittää tulikuumaan veteen, jollei liiskata tohdi, mutta ne liljan varret, lehdet ja mahdolliset kukat ei sitä kiehuvaa vettä kyllä kestä. Itse olen jo niin tottunut koko sakkiin, että sujuvasti paljain käsin liiskaan niin kuoriaiset, toukat, kuin munatkin :) Ja on siitä ollut apuakin, tänä keväänä ei ole löytynyt vielä ainoatakaan liljakukkoa ja monena iltana olen ollut niitä tuolla tiirailemassa.


      • sari
        hetkinen kirjoitti:

        Ei niihin "töhnätoukkiin" oikein mikään muu niin hyvin tehoa, kuin käsin kerääminen. Kumihanskat käteen vaan ja vetelemään ne öllit varsista ja lehdiltä pois. Sitten ne toki voi heittää tulikuumaan veteen, jollei liiskata tohdi, mutta ne liljan varret, lehdet ja mahdolliset kukat ei sitä kiehuvaa vettä kyllä kestä. Itse olen jo niin tottunut koko sakkiin, että sujuvasti paljain käsin liiskaan niin kuoriaiset, toukat, kuin munatkin :) Ja on siitä ollut apuakin, tänä keväänä ei ole löytynyt vielä ainoatakaan liljakukkoa ja monena iltana olen ollut niitä tuolla tiirailemassa.

        Onpas sinulla ollut tuuria , jos et ole vielä nähnyt.Minä olen varmaan jo kerännyt sata kukkoa ja lehdet ovat tosi rikkinäisiä ja syötyjä,ei koko aikaa ehdi niiden perässä juoksemaan .
        Tänään suihkutin Baygonia ja kyllä ne kellistyi ja huusi apua.Mutta huutakoon ..;)
        Oletteko muuten kuunnelleet kuinka ne inisee, kun kerää niitä käteensä ?


      • peukalopotti
        ideavaras kirjoitti:

        Ei niihin ällöttäviin töhnäisiin varsiin kukaan koskenut. Tokihan siellä majailee uusi sukupolvi. Mikä olisi mielestäsi hyvä konsti putsata toukat koskematta niihin? Kiehuvaa vettä niskaan?

        Ei muuta kuin kumihanskat käteen ja liiskaamaan kukkoja ja lehtien alapinnalla olevaa töhnää!!!!
        Eroon ei niistä pääse, mutta vähenee kumminkin.


    • napo

      nyt sitten uudestaan kukot naapurin kanssa ja ei ole nyt näkynyt punatakkeja.Myrkyn nimi oli jokin malesini tai jotain sinne päin.

      • tietämätön

        ovatko liljakukot jotain tuhoeläimiä?


      • hetkinen
        tietämätön kirjoitti:

        ovatko liljakukot jotain tuhoeläimiä?

        Kyllähän nuo liljoille melkoisia tuhoeläimiä ovat. Syövät lehdet, nuput, kukat... ei sen enempää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe